Horjuuko uskosi koskaan?

Anonyymi

Onko ateistien kiusalliset huomautukset saaneet sinun uskosi horjumaan? Onko jokin muu syy? Kerro mikä?

92

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskoni ei ole horjunut koskaan, Jeesuksesta en ole luopunut hädän hetkellä, mutta raskas risti ja muut vaivat ovat saaneet minut tilaan jonka vuoksi ateistit ja valhekristityt ovat ilkkuneet minua. Nykyisin olen kaikin puolin vahvempi voimiltani kuin silloin 25 vuotiaana. Missä ovat ne minun syyttäjäni?

• Anonyymi

Kyllä se oli uskovien oppien järjettömyys ja opillinen ristiriitaisuus, joka minun uskoni kaatoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se oli uskovien oppien järjettömyys ja opillinen ristiriitaisuus, joka minun uskoni kaatoi.

Ei vaan SINUN oma järjettömyytesi ja ristiriitaisuutesi sinun uskosi kaatoi, jos sitä koskaan olikaan.

• Päivi Räsänen sanoi TV;ssa, että hänellä on ollut epäuskon vaiheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan SINUN oma järjettömyytesi ja ristiriitaisuutesi sinun uskosi kaatoi, jos sitä koskaan olikaan.

Uskonnot ovat aina järjettömiä. Ylöstempaus, syntien anteeksi saaminen, ylösnousemus kokonaisena, uuden jerusalemin laskeutuminen maapalolle, jeeduksen liukuminen taivaasta, luomisoppi, aatami ja eeva olkoon vaikkapa esimerkkinä.
        Ei ihme että joku saa tarpeekseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin sitä sitten syytellään - syytätkö aina? Onko se "oikea" uskoisen tavaramerkki? Mitä jos oma uskosi kaatuisi, minkälaista tukea omiltasi saisit kovuutta kuten itsekin olet. Älä sano Hei ennenkuin ole aidan yli!

"oikea" uskoiset ovat kovia, tuppaavat olemaan - ne itsestään kaikista varmimmat tyypit.

• Anonyymi

Ei horju ei. Se romahti jo silloin kun löysin vintiltä joulupukin naamarin. Kaikki ei ole sitä mitä sinulle halutaan esittää, vaikka kivahan se olisi että joulupukki ja jumala olisi totta.

• Anonyymi

Jouluna on hyvä uskoa joulupukkiin niin saa lahjoja, jeesus vie lahjat.

• Anonyymi

Ei horju, koska uskoni on Kristus kalliolla. Ateistilla, vapaa-ajattelijoilla ei 1mm vertaakaan vaikutusta uskonelämääni.

• Anonyymi

"Kalliolle kukkulalle rakennan minä kuplani... "
        Tuntuuko koskaan että kristus on kuin kallioille puhuisi?

• Anonyymi

Uskoni ei ole horjunut kertaakaan, mutta olen joskus oikein pysähtynyt aprikoimaan, että miksi ihmeessä meillä on tuo usko Jumalan reaalisuuteen.

Ja joka kerta hämmästys on ollut suuri kuinka monessa elämäni kohdassa on selvästi ollut Jumalan johdatus. Melkein ihmeellisimpiä ovat olleet kaksi kohtaamista kadulla täsmälleen samassa paikassa noin kolmen vuoden välein. Ensimmäisellä kertaa sain vihjeen miten pääsen töihin kun olin työttömänä ollut jo pitkään ja jo seuraavana päivänä olin töissä, missä sitten olin reilut kolme ja puoli vuotta. Toisen vihjeen samassa paikassa sain eräältä toiselta ystävältäni vihjeen miten pääsen yliopistoon opiskelemaan ja jo syksyllä olin päässyt sisään yliopistoon, vaikka minulla ei pitänyt olla mitään mahdollisuuksia. Nämä ovat niin dramaattisia Jumalan voiman osoituksia, että näitä ei ylitetä. Mutta lisää on tapahtunut, vielä suurempia. Kiitos Jumalan!

Uskoni ei siis enää voi kertakaikkiaan horjua!!!

• Anonyymi

Ei häävi. Minä olen siis pystynyt itse samaan mihin sinun jumalasi. Pah sellaista jumalan kuvatusta.

• Anonyymi

Palstan parin kolmen aitouskovan usko huojuu kuin puut tuullessa.
      Kunnon faktamyrsky ja ne katkeaa yksitellen.

• Anonyymi

Puhu vain itsestäsi. Uskoviin sinä et pysty vaikuttamaan.

• Anonyymi

Aitousko ei kaadu. Aitousko kuuluu aitoon toivoon ja kolmannen aavistatte. Muutenhan elämä voi kulua vain aitoon kiinnostukseen rakastuneena.
      https://yle.fi/uutiset/3-11603265
      Ei tirkistelijöille.

• Anonyymi

Nuorenpana oli tilanteita, joissa reaalimaailman ja uskon väliset ristiriidt meinasivat olla ylipääsemättömiä, mutta pääsin siitä yli. Enää ei haittaa.

• Anonyymi

Kyllä ne kristyttyjen kanavilla sanovat että horjuu mutta sitä ei tieteskäänn sanota täällä, ei siis ulkopuolisille sanota inhimillisyyttään, Eikä sanota - EI!

Siinä se rehellisyys. :) - Kun "oikeesti" on uskovainen, täytyy näytellä! Muutenhan ne uskonveljetkin mollaa ja syyttää vaan tyyliin "et sinä ollutkaan". Ketjussa on jo yksi tyylinäyte.

• Anonyymi

Horjuminen riippuu siitä mihin ja miten on uskonut. Onko uskonut raamatun ilmoitukseen vai tarinoihin, joiden kautta se kerrotaan. Lapsellisesta uskosta on tarkoituskin kasvaa aikuisen pohdiskelevaan ja soveltavaan uskoon. Pidän sitä normaalina kehityksenä, en horjumisena.

• Anonyymi

Tämä aloitus on aitouskovan hätähuuto ja todiste siitä, että heidän uskonsa horjuu.

• Anonyymi

Horjuukohan hindun usko Vishnuun koskaan?

Ymmärtääköhän hindu, että Vishnu on mielikuvituksen tuotetta ja hän voisi olla kristitty, jos olisi syntynyt kristittyyn kotiin. Tai muslimi samalla perusteella?

• Tokihan on välillä epäilyksiä, en olisi ihminen jollei olisi. Välillä luottamus Jumalaan on koetuksella ja aiheuttaa pohdiskeluja. Toisaalta olen uskossa oloni aikana mennyt todella rankkojenkin aikojen läpi, uskon että Jumala niissä kantoi ja auttoi.

Ateistien kanssa on yleensä mielenkiintoista ja haastavaa vaihtaa mielipiteitä. Kun antaa tilaa toisen ajatuksille ja suhtautuu niihin asiallisesti on keskustelu rakentavaa. Myös eritavoin ajattelevalta voi oppia paljon uutta ja erilaista näkökulmaa asioihin.

• Tiedän, että kun Jeesus ja Jumala eivät ole havaittavissa, niin ne on kuviteltava.

Niin kauan kun mielikuvitus riittää, on uskoa. Oma mielikuvitukseni on surkea, joten luonnollisesti luovuin uskosta jo kauan sitten.

• ”Kun antaa tilaa toisen ajatuksille ja suhtautuu niihin asiallisesti on keskustelu rakentavaa. Myös eritavoin ajattelevalta voi oppia paljon uutta ja erilaista näkökulmaa asioihin.”

Juuri näin. Olen samoilla linjoilla uskon puolesta, ja lisäsin tosin sen, että sitä ei myöskään horjuta tai heiluta nekään uskovaiset, joiden mielestä usko on enemmän oppia ja he katsovat minun olevan väärä oppinen.

• Koskaan ei ole usko horjunut.

• Anonyymi

Paitti baarista tullessaan.

• Anonyymi

(((repent)))
      Ilmestyskirja:
      21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

• Anonyymi

Tuossa onkin tyypillinen uskovaisen uhkaus joka jo itsessään saa kirkosta ja uskosta eronneen vakuuttuneeksi oikeasta ratkaisustaan.

• Raamattu on tosiaan naurettava kirja.

• Anonyymi

Ateistien puheet eivät kiusaa minua. Eivähän ne kohdistu minuun, vaan olkiukkoon nimeltä uskovainen. Uskovaisten älynkin saa rauhassa kyseenalaistaa. Tiedän oman älykkyystasoni ja olen pärjännyt ihan mukavasti sen kanssa.:)

Uskoni ei ole horjunut. Se on muuttunut ja kehittynyt vuosien varrella. Se ei ole koskaan ollut riippuvainen muiden mielipiteistä. Olivat kyseessä sitten uskovaiset tai ateistit.

Ateisteja on yhtä monenlaisia kuin uskovaisiakin. Jotkut vastustavat uskontoa lähes samalla kiihkolla kuin jotkut uskoaan. Toiset suhtautuvat rauhallisesti. Arvostan fiksuja ihmisiä olivat sitten ateisteja tai uskovaisia.

Uskoa ei voi ateistille tyhjentävästi selittää. Se on yhtä toivotonta, kuin yrittäisi selittää rakastumista sellaiselle, joka ei ole sitä koskaan kokenut.

• Anonyymi

Pidän maltillisuudesta jota osoittaa kirjoituksesi, sensijaan ylimielisyys muita kohtaan uskon ja Jumalan nimissä kohottaa lähinnä karvat pystyyn - en ymmärrä miksi sellaista on niin paljon, se ei tee asialle oikeutta vaan ainostaan päinvastoin...kumpa tämä jo tajuttaisi.

• Toisaalta uskoon ei tarvitse älykkyyttä. Älykkyys on vain ominaisuus. Itse arvostan niitä, joilla on ns. maalaisjärkeä: asioiden hyvää ymmärtämistä.

• Anonyymi

Nyt vanhana 73v. Mikään ei voi horjuttaa uskoani. Olen käynyt kouluni ja viimeisin oppimani asia on anteeksi antaminen ja pyytäminen.Näihin sisältyy valtava siunaus, kun pystyy antamaan anteeksi vihamiehelleenkin. Jos vielä voi rukoilla tuon onnettoman pahantekijän puolesta, tulee tuntemaan , mitenJumala kääntää pahankin asian kokonaisvaltaisen maksimaalisesti tuottamaan hyvää kaikille ihmeellisesti.

• Oma uskoni hävisi kun luin Raamattua tosissaan. Sitä ennen minulla ei ollut Jumalasta mitään havaintoa.

Olen nyt 63 vuotta. Autan köyhiä antamalla 20 prosenttia eläkkeestäni.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Oma uskoni hävisi kun luin Raamattua tosissaan. Sitä ennen minulla ei ollut Jumalasta mitään havaintoa.

Olen nyt 63 vuotta. Autan köyhiä antamalla 20 prosenttia eläkkeestäni.

Yrität nostaa itseäsi jaIustalle.

SääIittävää.

• Anonyymi kirjoitti:

Yrität nostaa itseäsi jaIustalle.

SääIittävää.

Kun kerron miten asiat ovat kristinuskon ulkopuolella?

On hyvä esittää muitakin näkökantoja.

• Anonyymi

Ruumiini sisällä sijaitseva sieluni on pyhän hengen varustaman haarniskan alla.
      Hallelujah.

• Itselläni usko horjui vähän yli 20-vuotiaana Helsingin teologisen tiedekunnan pääsykoekirjoihin. Niiden perusteella sain kuvan, että Raamattu ei ole kirjaimmellisesti totta joka sanassa vastoin omaa silloista uskoani.

Kun tulin uudelleen uskoon aloin näkemään Raamatun vertauskuvallisena kirjana, jota ei voi tulkita kirjaimellisesti. Se on ihmisten kirjoittama kirja ei kirjaimesta kirjaimeen Jumalan sanaa. Vai pitääkö joku seuraavia kuolemantuomiojuttuja Jumalan Sanana?

" »Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa.»
      (3. Mooseksen kirja 20:11)

»Jos mies makaa miniänsä kanssa, heidät on molemmat surmattava. He ovat tehneet luonnottoman teon ja ovat itse ansainneet kuolemansa.»
      (3. Mooseksen kirja 20:12)

»Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.»
      (3. Mooseksen kirja 20:13)

»Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne.»
      (3. Mooseksen kirja 20:14)

»Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. Jos nainen parittelee eläimen kanssa, surmattakoon sekä nainen että eläin. Molemmat on surmattava, sillä kumpikin on ansainnut kuolemansa.»
      (3. Moos. 20:15-16)

»Jos joku makaa setänsä vaimon kanssa, hän häpäisee setänsä. Syylliset joutuvat kantamaan vastuun synnistään. Heidät on surmattava, eikä heille saa jäädä lapsia.»
      (3. Moos. 20:20)

»Jos joku viettelee veljensä vaimon, hän tekee inhottavan teon. Koska hän on häpäissyt veljensä, syylliset on surmattava eikä heille saa jäädä lapsia.»
      (3. Moos. 20:21)

»Jos papin tytär häpäisee itsensä harjoittamalla haureutta, hän samalla häpäisee isänsä; siksi hänet on poltettava.»
      (3. Moos. 21:9)"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuolemantuomio_Raamatussa

• Anonyymi

Melkoinen älyllinen kuperkeikka.
        Toi vaatii jo jonkinlaisia hengen lahjoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Melkoinen älyllinen kuperkeikka.
        Toi vaatii jo jonkinlaisia hengen lahjoja.

Anonyymi: "Melkoinen älyllinen kuperkeikka. Toi vaatii jo jonkinlaisia hengen lahjoja."

Mitä tuolla oikein tarkoitat?

• Anonyymi

" »Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa.»
        (3. Mooseksen kirja 20:11)

Tämä on Jumalan Sanaa ja toimi aikoinaan käskynä vanhassa liitossa.

Myös nykyaikana Jumala tuomitsee tällaisen teon, vaikka se kuolemantuomio tuleekin uudessa liitossa viiveellä.

Miksi alkuperäisen Jumalan käskyn mukaan vakavien syntien tekijät tuli tappaa tuosta vaan. Syy selviää myös täältä nykyaikaisesta some-maailmasta, politiikasta ja myös ihmisten yksityisestä elämästä. Nimittäin jos ihminen väittää väärin tai jos tekee kauheita asioita, niin hän ei KOSKAAN muuta millään perusteilla kantaansa. Hän jatkaa väittelyään loppuun saakka kuten somemaailma ihmisistä todistaa. Ihmiset eivät ilman uskoa Jeesukseen mene KOSKAAN itseensä, eivät peru sanojaan eikä tekemisiään eivät voi katua. Tästä syystä Jumalalle jää vain yksi ainut keino, tappaa tämä koko ajan väärin toimiva ihminen.

Tästä syystä myös nuo esiintuomasi kohdat ovat hyvinkin perusteltua Jumalan Sanaa, mitä meidän uskovien tulee syvästi kunnioittaa. Kun Jumala poistaa pahuuden tai vanhassa liitossa poistatti pahuuden, niin tämä on Jumalan suurta rakkautta. Ihmisethän yleensä, myös jumalattomat, hyväksyvät tuon, että pahuus poistetaan maailmasta ja maailmankaikkeudesta. Ja ainut keino on että tapetaan kertakaikkiaan tämä pahuutta tuottava ihminen. Tässä on mukana suuri Jumalan hellä rakkaus meitä kohtaan. Kiitos Jumalan. Amen

• FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Anonyymi: "Melkoinen älyllinen kuperkeikka. Toi vaatii jo jonkinlaisia hengen lahjoja."

Mitä tuolla oikein tarkoitat?

No tuosta näkee kuinka kaukana Raamattu on suomalaisten elämästä.

• Anonyymi

> Onko ateistien kiusalliset huomautukset saaneet sinun uskosi horjumaan?

Ateistien huomautukset ovat vahvistaneet uskoani, koska he ovat osoittaneet, että ateismilla ei ole kuin valheita tarjolla Raamattua vastaan.

• Anonyymi

Etpä pysty todistamaan että raamattu on totta. Ihminen on ollut pallollamme satoja tuhansia vuosia ja kristinusko on keksitty kaksi tuhatta vuotta sitten. Budhalaiduus on 500. V vanhempi uskonto.

• Anonyymi

Tuo on totta, ateistien "todistelut" vain vahvistavat uskoamme, koska hehän juuri toimivat Jumalan ilmoittamalla tavalla. Ateistit epäsuoraan todistavat, että Jumala on reaalinen, jota vastaan täytyy heidän hyökätä. Jos Jumala ei olisi totta, kuten esim. menninkäiset, niin hehän kohauttaisivat korkeintaan olkapäitään hyväntahtoisesti, jopa säälien, ja jatkaisivat matkaansa. Nyt heidän asenteensa on äärimmäisen systemaattisen vihamielinen, jopa tappava, kuten Jumala on meille jo etukäteen ilmoittanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on totta, ateistien "todistelut" vain vahvistavat uskoamme, koska hehän juuri toimivat Jumalan ilmoittamalla tavalla. Ateistit epäsuoraan todistavat, että Jumala on reaalinen, jota vastaan täytyy heidän hyökätä. Jos Jumala ei olisi totta, kuten esim. menninkäiset, niin hehän kohauttaisivat korkeintaan olkapäitään hyväntahtoisesti, jopa säälien, ja jatkaisivat matkaansa. Nyt heidän asenteensa on äärimmäisen systemaattisen vihamielinen, jopa tappava, kuten Jumala on meille jo etukäteen ilmoittanut.

Se että ei usko Jumalaan, ei tee Jumalaa reaaliseksi.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Se että ei usko Jumalaan, ei tee Jumalaa reaaliseksi.

Mutta Jumalan olemassaolo tekee Hänet reaaliseksi!

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta Jumalan olemassaolo tekee Hänet reaaliseksi!

Tuo on vain toteamus.

Itse Jumala ei näy, ei kuulu. Me täällä teemme mitä tehtävä on. Eli ainakin ihmiset ovat olemassa.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Tuo on vain toteamus.

Itse Jumala ei näy, ei kuulu. Me täällä teemme mitä tehtävä on. Eli ainakin ihmiset ovat olemassa.

"Itse Jumala ei näy, ei kuulu."

Sinä et ole tässä se määräävä mittari, vaan me, jotka olemme Jumalan kokeneet ja Hänen tekonsa elämässämme nähneet. Amen

• Anonyymi kirjoitti:

"Itse Jumala ei näy, ei kuulu."

Sinä et ole tässä se määräävä mittari, vaan me, jotka olemme Jumalan kokeneet ja Hänen tekonsa elämässämme nähneet. Amen

Aha.

Kerropas miten olet Jumalan kokenut. Ja mitä olet nähnyt tekoina?

En ole määräävä tekijä, mutta kyllä Jumala näyttää olevan pelkkä henkinen kokemus.

• Että miten olet k o k e n u t Jumalan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etpä pysty todistamaan että raamattu on totta. Ihminen on ollut pallollamme satoja tuhansia vuosia ja kristinusko on keksitty kaksi tuhatta vuotta sitten. Budhalaiduus on 500. V vanhempi uskonto.

> Etpä pysty todistamaan että raamattu on totta. Ihminen on ollut pallollamme satoja tuhansia vuosia ja kristinusko on keksitty kaksi tuhatta vuotta sitten. Budhalaiduus on 500. V vanhempi uskonto.

Minkään historiallisen asian todistaminen on ihmiselle mahdotonta. Et sinäkään pysty todistaa, että budhalaisuus olisi vanhempi, eikä minulla ole mitään syytä uskoa niin. Kristinusko on oikeastaan juutalaisuutta, joka on jatkunut Aatamista ja Eevasta asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Etpä pysty todistamaan että raamattu on totta. Ihminen on ollut pallollamme satoja tuhansia vuosia ja kristinusko on keksitty kaksi tuhatta vuotta sitten. Budhalaiduus on 500. V vanhempi uskonto.

Minkään historiallisen asian todistaminen on ihmiselle mahdotonta. Et sinäkään pysty todistaa, että budhalaisuus olisi vanhempi, eikä minulla ole mitään syytä uskoa niin. Kristinusko on oikeastaan juutalaisuutta, joka on jatkunut Aatamista ja Eevasta asti.

"Kristinusko on oikeastaan juutalaisuutta, joka on jatkunut Aatamista ja Eevasta asti."

Ja missähän me voimme nähdä todisteet Vanhassa testamentissa esitetystä Aatami ja Eeva Paratiisissa-tarinasta?
        Ja kiitos mieluusti jos tarjoat jotain muuta todistetta kuin Raamattua, jossa tarina kerrotaan.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Että miten olet k o k e n u t Jumalan?

Vain Maria on kokenut jumalan. Ja hänkin sanoi että eipä siitä oikein mitään tiennyt. Ei siis tuntunut miltään. Aika noloa.

• Anonyymi

Ei koskaan. Ateisteja ja kommunisteja kuulin jo nuoruudessani aivan liikaa koulussa. He ovat minusta kyllästyttäviä. Jeesus on ollut uskollinen vanhuuteen saakka, vaikka minä en ole aina tehnytkään oikein. Jeesus ohjaa aina takaisin oikealle tielle ja antaa synnit anteeksi parannuksen tekijälle. Raamattua luen joka päivä, jotta oppisin elämään Jumalan tahdon tiellä.

Jeesus on Herra, joka tuo sydämeen ilon.!

• Anonyymi

Uskovaraisiin asiaoihin pitää suhtautua aina tietyllä epäilyksellä. Olen nähnyt aivan liikaa kaltaisiasi omalla uskollaan kerskuvia. Usko ei ole uskoa, jos se on varmaa. Uskonvarmuus on ajatushirviö jota Raamattukaan ei tunne.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskovaraisiin asiaoihin pitää suhtautua aina tietyllä epäilyksellä. Olen nähnyt aivan liikaa kaltaisiasi omalla uskollaan kerskuvia. Usko ei ole uskoa, jos se on varmaa. Uskonvarmuus on ajatushirviö jota Raamattukaan ei tunne.

Voi olla, että Jumala on asia, josta eniten hölistään.

Paljon on puhetta.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Voi olla, että Jumala on asia, josta eniten hölistään.

Paljon on puhetta.

Juuuuhmo gimitttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuuuhmo gimitttää.

Juu, ja sinä kimittelet sitä kun joku "juuhmo" gimittää.
        Ettei vaan kuumottaisi, malliin siitä puhe, mistä puute? ; )

• Anonyymi

Ei horju koska sitä ei ole, on vain toivo.

• Anonyymi

En lue raamattua, sen kieli on ihmeellinen, enkä pysty ymmärtämään sitä. Ja nyt sitä vahvisti kirjoittaja FAlTH.HOPE.LOVE 23.10.2020 22:37
      Toki on joitakin minullekin ihan selviä lukuja. Jos olisi raamatun luku-, soveltamis- ja sisäistämis-opetus jossain lähellä, menisin.
      Uskoni on pysynyt samanlaisena aina, en tiedä onko vahva, heikko vai neutraali. Jotkut ihmiset kirkon sisällä eivät mielestäni ole uskovaisia, heidän vain itseään nostattava toimintansa ihmetyttää. Mutta joka paikassa on poikkeamat, kai pitää niin ajatella.
      Mitä enemmän ja syvemmälle uppoutuu kirkon asioihin, sitä kauemmaksi siitä loittonee. Ei kannattaisi alkaa tonkimaan kirkon ratkaisuja.
      On eri asia uskoa ja kuulua kirkkoon. Uskoni ei mihinkään katoaisi eikä murenisi vaikka eroaisin kirkosta joskus.

• Anonyymi

Niin aloittajalle. Ateisteja on läheisissänikin, heidän elämänkatsomuksensa ei häritse minua mitenkään, ihan on oma elämänsä, eikä näytä olevan huono sellainne. Joten eivät ateistit horjuta uskoani.

• Anonyymi

Älkää huolestuko kukaan.
      Olemattomaksi kadottuamme ei ole enään tuskaa kärsimystä ja menettämisen tunteita piinaamassa meitä.
      Kaikki on ohi jonain hetkenä.
      Eivät piinaa onnettomuudet eivät sairaudet, rauhallisuuden mereen häivymme.
      Ei mitään ole.
      Ei minuutta ei kuolemaa.
      Kaikki on hyvin.
      Tämä tuli juuri tietoisuuteni uudessa sana-asussa ja tahdon jakaa sen kaikille.

• Anonyymi

Kyselet ”onko ateistien kiusalliset huomautukset saaneet sinun uskosi horjumaan”, tai horjumaan jostain muusta syystä?

Kun olen suurimman osan kuunkierroistani viettänyt tieteen ohjelmoimana ateistina, niin sen jälkeen kun annoin elämäni Jeesukselle, minulle alkoi vähitellen paljastua kuinka rajoittunut mieleni oli sitoutuessaan vain atomitason ilmiöihin.

Jumalan rakkauden ja johdatuksen kokeminen elämässäni päivittivät itse rakentamani aivo-ohjelmat vallan uusiin ulottuvaisuuksiin, ja kun niin on tapahtunut, niin olen alkanut ymmärtämään myös mitä tarkoittaa, kun Jumala kehottaa meitä kiittämään joka tilanteessa, ja antamaan anteeksi ei seitsemän kertaa, vaan jatkumona.
      -jeesusfani-

• Uskovat eivät yleensä tajua muuta kuin omat ajatuksensa.

• Anonyymi

Anteeksi kiertoilmaisuani kauniille tapahtumille.
        Kuukautiskierroista on oikeasti kyse.

• Anonyymi

Jos väitän ettei saatanaa ole, se on vain saatanan ovelin juoni päämme menoksi. Sattumalta jumalalla on täsmälleen sama juoni menossa. Osaako kukaan kertoa, miksi jumalanne teeskentelee olematonta, kun olisi varmasti yksinkertaisinta ilmestyä paikalle ja poistaa kaikki epäilyt kerralla.

• Anonyymi

No, saurin ja schindlerin listat, tiedäthän. Kääntäjäksi sanotaan varasta ja kiusaaminen on yhä voimissaan.

• Anonyymi

Voidaan myös kysyä samaan tapaan, ovatko koulukiusaajat onnistuneet parantamaan maailmaa.

• Anonyymi

Mikään niin lattea ja notkea kuin jumalusko ei voi horjua. Se voi pikemminkin vain valua maanrakoon.
      Tautiluokituksista löytyvät uskonnon ilmenemismuodot sen sijaan vapisee, väpättää ja katkeilee. Aiheuttaa tuhoa myös ympäristölleen.

• Anonyymi

Suomalaisissa on vahvana ominaisuus pidetään mikä luvataan, tätä kirkko käyttää häikäilemättömästi hyväkseen.

• Anonyymi

Kukaan ei ole tullut helvetistä sitä todistamaan.
        Puppuahan se on.

• Anonyymi

Minulla ei ole uskoa sinapinsiemenen vertaa. Sen sijalla minulla on varma tieto siitä että kaikki uskovaisten jutut jumalastaan ovat sontaa.

• Kovasti ne Jumalasta puhuvat.

Mutta itse Jumala on hiljaa ja näkymätön. Joku tässä mättää.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Kovasti ne Jumalasta puhuvat.

Mutta itse Jumala on hiljaa ja näkymätön. Joku tässä mättää.

Totesit Anonyymille itse Jumalan olevan hiljaa ja näkymätön.

Kuinka niin hiljaa ja näkymätön?

Jumalahan toteuttaa noin 2700 vuotta ilmoittamiaan sanoja kaiken aikaa.
        Elämme nyt aikaa, josta Jumala totesi jo ammoin, että Jerusalem on oleva pakanain tallattavana siihen asti kunnes pakanain ajat täyttyvät.

Ilmoittanut myös, että Israel tulee solmimaan valerauhan, jotka rauhansopimukset presidentti Trumpin johdolla ovat meneillään kaiken aikaa veljeskansojen välillä.

Rauhansopimuksien johdosta kolmannen temppelin rakentaminen Israelin pyhälle vuorelle jo piakkoin näyttää mahdolliselta.

Ihmisten aikaansaama ilmastonmuutos on tänä päivänä täyttä totta, jota emme pysty enää peruttamaan,vaikka kaikki maapallon noin 1,5 miljardia lehmää tulisivat välittömästi teurastettua, jne., jne..

Jeesus totesi, että Minä ja Isä teemme yhä työtä.
        Heidän, ja koko luomakunnan levon päivä odottaa vielä aikaansa, koska noin 140 Jumalan ilmoittamaa ennustusta noin 840:stä on vielä täyttymättä.
        -jeesusfani-

• Anonyymi kirjoitti:

Elämme nyt aikaa, josta Jumala totesi jo ammoin, että Jerusalem on oleva pakanain tallattavana siihen asti kunnes pakanain ajat täyttyvät.

Ilmoittanut myös, että Israel tulee solmimaan valerauhan, jotka rauhansopimukset presidentti Trumpin johdolla ovat meneillään kaiken aikaa veljeskansojen välillä.

Rauhansopimuksien johdosta kolmannen temppelin rakentaminen Israelin pyhälle vuorelle jo piakkoin näyttää mahdolliselta.

Ihmisten aikaansaama ilmastonmuutos on tänä päivänä täyttä totta, jota emme pysty enää peruttamaan,vaikka kaikki maapallon noin 1,5 miljardia lehmää tulisivat välittömästi teurastettua, jne., jne..

Heidän, ja koko luomakunnan levon päivä odottaa vielä aikaansa, koska noin 140 Jumalan ilmoittamaa ennustusta noin 840:stä on vielä täyttymättä.
        -jeesusfani-

Että se Jumala toteuttaa?

Minä näen, että täällä on vain ihmisten toimintaa, ja muut eläimet touhuavat omiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-jeesusfani-

Raamatunkirjoittajien mielissä ei ollut meidän aikamme. Maaginen raamatuntulkintasi on pelkkää mielikuvituksesi tuotetta.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatunkirjoittajien mielissä ei ollut meidän aikamme. Maaginen raamatuntulkintasi on pelkkää mielikuvituksesi tuotetta.

Juu.

Ei ole uskottavaa, että viimeinen sota käydään miekoin ja hevosin, ja että orjat ja kuninkaat menevät piiloon. Raamattu kuvaa sen ajan elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-jeesusfani-

On oma asiasi jos uskot juutalaisten juovuspäissään kirjoittamiin satuihin mutta todeksi ne eivät muutu millään määrällä uskomista.

• Anonyymi

Minä uskon rakkauteen, mutta kyllä se horjuu kun katson tämänkin palstan kiihkouskovien juttuja.

• Anonyymi

Ateistien typerät möläytykset saavat minut korkeintaan säälien hymähtämään.

Uskon horjuttamisen vahvaa yritystä tulee järeämmältä taholta, pimeyden enkeleiltä itse pääpirun käskyttämänä. Ellen turvautuisi jatkuvasti Jeesuksen veren suojaan, voisin menettääkin uskoni.

Voittaja Jeesus itse lupaa, ettei kadota meistä omistaan yhtäkään. Näin se menee. Kiitos ihana Jeesus.

BlackBerryWay

• Missä Jeesus, missä Jumala??

Jos saa kysyä? Ovat istuneet taivaassa vierekkäin 2000 vuotta? Sitä ei usko kukaan.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Missä Jeesus, missä Jumala??

Jos saa kysyä? Ovat istuneet taivaassa vierekkäin 2000 vuotta? Sitä ei usko kukaan.

Pyhä henki on kaikkialla, rakastellessasi (kauhuissaan), pyllyä pyyhkiessäsi.
        Luota Paavalin sanaan!

• Anonyymi kirjoitti:

Pyhä henki on kaikkialla, rakastellessasi (kauhuissaan), pyllyä pyyhkiessäsi.
        Luota Paavalin sanaan!

Paavali lienee liian epäluotettava, kiitos vaan.

• Anonyymi

UT kuitenkin kertoo useasta seurakuntien uudestisyntyneestä jäsenistä jotka luopuivat uskostaan. Jeesus itsekin näytti menettäneen uskonsa huutaessaan ristillä "Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

UT kuitenkin kertoo useasta seurakuntien uudestisyntyneestä jäsenistä jotka luopuivat uskostaan. Jeesus itsekin näytti menettäneen uskonsa huutaessaan ristillä "Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit."

Jeesus otti kaikki synnit ja sairaudet päälleen,kerta luontoisena syntien sovituksena. Synnit sovitetaan yksin ,henkilökohtaisesti. Jumalan pyhyys ei voinut olla läsnä tuon valtavan saasta kertymän luona.Kiittäkää iloiten Jeesusta,sillä Hän teki sen rakkaudesta meitä kohtaan. Saatanan palvojat ,lopettakaa Jeesuksen uhrin pilkkaus ,sillä teilläkin on vielä mahdollisuus pelastua , jos vain käännytte ja pyydätte Jeesusta elämänne Herraksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus otti kaikki synnit ja sairaudet päälleen,kerta luontoisena syntien sovituksena. Synnit sovitetaan yksin ,henkilökohtaisesti. Jumalan pyhyys ei voinut olla läsnä tuon valtavan saasta kertymän luona.Kiittäkää iloiten Jeesusta,sillä Hän teki sen rakkaudesta meitä kohtaan. Saatanan palvojat ,lopettakaa Jeesuksen uhrin pilkkaus ,sillä teilläkin on vielä mahdollisuus pelastua , jos vain käännytte ja pyydätte Jeesusta elämänne Herraksi.

Täällä on kaikki toisin

Jeesus ei ole mitään, vaan pitää itse olla synnittömyyttä.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Täällä on kaikki toisin

Juuuuuihnpo kerää Iisäravintoa.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Täällä on kaikki toisin

Veto selviää jouIuna.

• Anonyymi kirjoitti:

Veto selviää jouIuna.

Ja se ratkesi, että en ollut yksin loppuelämäni. Panos oli miljoona

Minulla ei ole vetoa jouluun aikaan.

Biden näyttää voittavan, että taas olisin voittanut.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Ja se ratkesi, että en ollut yksin loppuelämäni. Panos oli miljoona

Minulla ei ole vetoa jouluun aikaan.

Biden näyttää voittavan, että taas olisin voittanut.

Painosta on kyse ja jôuIupossun pàino (asuu Esp) selviää jouIuna.

Häviät vedon.

• Anonyymi

Nyt vanhana ,voin sanoa aivan rehellisesti ,ettei uskoani horjuta mikään. Paavalikin sanoi juosseensa hyvän juoksun ja haluaisi jo päästä Jeesuksen luokse. Minäkin odotan Hänen kutsuaan kotiinsa riemulla. Ilo on tullut myös tänne maalliseen elämääni,kun tiedän,että Hän pitää käsittämättömästi huolta minusta ja rakkaistani. Vaikka kävely on huonoa,niin kiitän ,ylistän ja palvon Taivaan Isää riemullisesti. Jeesus taluttaa ahdinkojen yli.

• Päivi Räsänen sanoi, että hän on epäillyt joskus.

Jumala ja Jeesus eivät ole siinä, että voisi koko ajan uskoa.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      140
      7895
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2039
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1980
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe