Tilisiirto Nordeasta Osuuspankkiin

Anonyymi

Tänään kävi mielenkiintoisesti. Minulle laitettu klo 11 Nordeasta tilisiirto osuuspankin tilille ja tämähän on luvattu, että ennen klo 14 tehdyt siirrot siirtyvät saman pankkipäivän aikana vastaanottajan tilille. No ei ole vielä näin 19.30 aikoihinkaan näkynyt kyseistä summaa. Onko kenelläkään kokemusta, että tuo raha tulisi vielä myöhemminkin tämän päivän puolella? Eikä nyt ole kyse mobilepaysta tai siirto-sovelluksesta

21

25918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös Nordea - op ole nykyään reaaliaikainen? Tukevat sepa- pikasiirtoa. Jotain häikkää voi nyt olla. Itse siirsin omalta säästöpankin tililtä aamulla rahaa Nordeaan. Sen pitäis näkyä saman päivän aikana (mut ei reaaliaikaisesti). Vaan eipä näy. Olisin ne rahat nyt vkl tarvinut.

    • Anonyymi

      "Tänään kävi mielenkiintoisesti. Minulle laitettu klo 11 Nordeasta tilisiirto osuuspankin tilille ja tämähän on luvattu, että ennen klo 14 tehdyt siirrot siirtyvät saman pankkipäivän aikana vastaanottajan tilille. No ei ole vielä näin 19.30 aikoihinkaan näkynyt kyseistä summaa."


      Kyllä päivän viimeiset siirot on jo klo 21 tehty. SEPA TIPS lupaa realiaikaisuutta mutta Suomessa sekin lupaa vain saman pankkipäivän aika suunilleen. Jos haluat realiaikaisesti pyydä Siirto / MobilePay suoritus.

    • Anonyymi

      Töitä tehdyt maksut eivät ole realiaikaisia. Nordea ja OP eivät ole muutoin samassa järjestelmässä kuin siirto palvelu.

      Itse olen pankin X asiakas ja osuuskaupan myötä myös s pankki asiakas. Jos siirrä X pankista tilisiirtona rahaa s pankkkina on sukan varteen arkena aamupäivällä, niin se on perillä arkena viiden aikaan mennessä, mutta viimeistään seuraavana aamuna.

      Ei pitäisi kenenkään laittaa raha-asioita niin tiukalle että rahasiirrot on lupauksista kiinni

      • Anonyymi

        No minä olen reaaliaikaisesti siirtänyt pariinkin kertaan lauantai-iltana rahaa Osuuspankista Nordeaan.

        Sikäli yllättävää, että arkisin siirrot ovat olleet joskus reaaliaikaisia, joskus taas muutaman tunnin kestäviä.

        Kyseiset siirrot ovat olleet siirtoja Osuuspankista Nordea Rahoituksen Stockmann-kortille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä olen reaaliaikaisesti siirtänyt pariinkin kertaan lauantai-iltana rahaa Osuuspankista Nordeaan.

        Sikäli yllättävää, että arkisin siirrot ovat olleet joskus reaaliaikaisia, joskus taas muutaman tunnin kestäviä.

        Kyseiset siirrot ovat olleet siirtoja Osuuspankista Nordea Rahoituksen Stockmann-kortille.

        Nordea ei vissiin (vielä) tue pikasiirtojen lähetystä. Vain vastaanottoa. Op- nordea pitäis olla reaaliaikainen, mutta toisinpäin ei. Op siis tukee molenpia. Samoin Sampo pankki. S- pankki, säästöpankit ja moni muu ei vielä ole systeemissä mukana.


      • Anonyymi

        Sinä et tiedä muiden raha asioista niin miksi pitää olla törkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tiedä muiden raha asioista niin miksi pitää olla törkeä?

        Juuri näin . Kantaa otetaan monella tavalla ja ollaan niin tietävinään, että...


    • Anonyymi

      Miehelläni nordea, itsellä op.. Ja kyllä se nyt niin on että op:stä nordeaan siirtyy reaali-ajassa mutta nordeasta op:hen viiveellä!

      • Anonyymi

        Vain OP ja Danske Bank tukevat tällä hetkellä SEPA-pikasiirtojen lähettämistä. Kaikki tukevat jo S-Pankkia myöten vastaanottamista. Tarkoitus on, että kaikki pankit ennen pitkää alkavat tukea sekä lähettämistä että vastaanottamista.


    • Anonyymi

      Kyllä Nordea edelleen 2023 kertoo, että maksut välittyvät OP-Ndea lähes reaaliaikaisesti vain jos maksettu ennen klo 14 arkena.

      Muuten menee seuraavaan pankkipäivään.

      T. Nordealainen

    • Anonyymi

      Niin ne sanoo vielä 2024 mutta ei kyllä tule samanpäivän aikana. Mennyt noin vuoden verran joka kerta seuraavalle päivälle, ihan sama minä päivänä tai monen aikaan. Ei ole näkynyt samana päivänä vaikka on laittanut aamu 8 maksuun.

      • Anonyymi

        Tosin nordeasta > op


    • Anonyymi

      Mielestäni tilanne on nykyään se, että maksu arkisin heti tehtynä siirtyy ainakin OP, S-pankki, ja NORDEA kesken heti. S-pankki maksajana on testaamatta, mutta saajana raha siirtyy arkisin heti. Viikonlopusta ei ole kokemusta.

      Siirto tai Mobilepay ei liity tähän asiaan mitenkään. Ainakin siirto-maksu puhelinnumerolla toimii nopeasti, mutta koska ei tiedetä mitä järjestelmää vastaanottaja käyttää tai käyttääkö lainkaan, niin sitä ei voi sanoa.

    • Anonyymi

      Nyt on ”tutkittu”. Siirsin arki asmuna klo 8-9 välillä rahaa S-pankista OP pankkiin. Siirto näin päin kesti neljä tuntia. Toisinpäin siirto tapahtuu realiaikaisesti.

      • Anonyymi

        Siirto Nordeasta OP:n tehty tänään klo 10. aikoihin, ei vielä perillä.


    • Anonyymi

      Tässä yritysteni puolesta siirrellyt rahaa Revolutin, Osuuspankin ja Nordean välillä. Nordea täyttä kuraa. Saman päivän aikana ei kovin usein ole tullut ja silloinkin on ollut pakko siirtää aikaisin. Osuuspankin ja Revolution osalta siirto on välitön. Samoin Nordeaan päin siirto on välitön. Valuuttamaksuissa Nordea kertoo että menee jopa 4 arkipäivää Suomesta Ruotsiin. Näin siis puhelimessa oikein kertoivat. Ihmettelin että miten helvetissä herran vuonna 2024 näin voi kestää eikä ihme että lohkoketjut tulevat. Ilokseni nyt Ruotsista autoa hakevana sain laitettua rahat instantly OP:sta Revolutiiin ja siellä vaihto euroista kruunuiksi instantly ja vaihtokurssi on vieläpä huomattavasti parempi kuin kivijaloissa. Eihän tämä maailma kohta tarvitse näitä Nordean kaltaisia kusettajia mihinkään muuhun kuin todennuspalveluihin.... heh heh... vähän sama meno kuin postilla kesäisin nurmikon leikkuu. Muitakin uuden ajan pankkeja on tullut. Kehitys kehittyy ja kivijalassa puntti tutisee ja julkisuuteen pelotellaan kaikella mahdollisella rikollisuudesta erilaisiin koijauksiin.

    • Anonyymi

      Oma ystävä laittoi aamulla 10.08 Nordeasta OP- tililleni eikä vielä näy, klo on nyt 12:38!

      Eli ei näy reaaliaikaisena Nordeasta vieläkään vaikka olisi laitettu ennen klo 14.00!!

      • Anonyymi

        Vika on op tamppoonipankiissa.


    • Anonyymi

      Mulla ne siirtyy melkein aina heti niiden kahden pankin välillä. Joskus myös lauantaisin. Toki muutama poikkeuskin on käynyt.

      • Anonyymi

        Oletko siirtänyt Osuuspankista Nordeaan vai päinvastoin? Nordeasta Osuuspankkiin siirtäminen on hitaampaa kuin Osuuspankista Nordeaan.


    • Anonyymi

      Vain Osuuspankki ja Danskebank tukevat toistaiseksi pikasiirtojen lähettämistä. Kaikki pankit tukevat nykyään jo pikasiirtojen vastaanottamista. Reaaliaikainen siirto edellyttää että lähettävä pankki tukee lähteviä pikasiirtoja ja samanaikaisesti saava pankki tukee pikasiirtojen vastaanottamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe