Tänään kävi mielenkiintoisesti. Minulle laitettu klo 11 Nordeasta tilisiirto osuuspankin tilille ja tämähän on luvattu, että ennen klo 14 tehdyt siirrot siirtyvät saman pankkipäivän aikana vastaanottajan tilille. No ei ole vielä näin 19.30 aikoihinkaan näkynyt kyseistä summaa. Onko kenelläkään kokemusta, että tuo raha tulisi vielä myöhemminkin tämän päivän puolella? Eikä nyt ole kyse mobilepaysta tai siirto-sovelluksesta
Tilisiirto Nordeasta Osuuspankkiin
24
29425
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös Nordea - op ole nykyään reaaliaikainen? Tukevat sepa- pikasiirtoa. Jotain häikkää voi nyt olla. Itse siirsin omalta säästöpankin tililtä aamulla rahaa Nordeaan. Sen pitäis näkyä saman päivän aikana (mut ei reaaliaikaisesti). Vaan eipä näy. Olisin ne rahat nyt vkl tarvinut.
- Anonyymi
"Tänään kävi mielenkiintoisesti. Minulle laitettu klo 11 Nordeasta tilisiirto osuuspankin tilille ja tämähän on luvattu, että ennen klo 14 tehdyt siirrot siirtyvät saman pankkipäivän aikana vastaanottajan tilille. No ei ole vielä näin 19.30 aikoihinkaan näkynyt kyseistä summaa."
Kyllä päivän viimeiset siirot on jo klo 21 tehty. SEPA TIPS lupaa realiaikaisuutta mutta Suomessa sekin lupaa vain saman pankkipäivän aika suunilleen. Jos haluat realiaikaisesti pyydä Siirto / MobilePay suoritus. - Anonyymi
Töitä tehdyt maksut eivät ole realiaikaisia. Nordea ja OP eivät ole muutoin samassa järjestelmässä kuin siirto palvelu.
Itse olen pankin X asiakas ja osuuskaupan myötä myös s pankki asiakas. Jos siirrä X pankista tilisiirtona rahaa s pankkkina on sukan varteen arkena aamupäivällä, niin se on perillä arkena viiden aikaan mennessä, mutta viimeistään seuraavana aamuna.
Ei pitäisi kenenkään laittaa raha-asioita niin tiukalle että rahasiirrot on lupauksista kiinni- Anonyymi
No minä olen reaaliaikaisesti siirtänyt pariinkin kertaan lauantai-iltana rahaa Osuuspankista Nordeaan.
Sikäli yllättävää, että arkisin siirrot ovat olleet joskus reaaliaikaisia, joskus taas muutaman tunnin kestäviä.
Kyseiset siirrot ovat olleet siirtoja Osuuspankista Nordea Rahoituksen Stockmann-kortille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minä olen reaaliaikaisesti siirtänyt pariinkin kertaan lauantai-iltana rahaa Osuuspankista Nordeaan.
Sikäli yllättävää, että arkisin siirrot ovat olleet joskus reaaliaikaisia, joskus taas muutaman tunnin kestäviä.
Kyseiset siirrot ovat olleet siirtoja Osuuspankista Nordea Rahoituksen Stockmann-kortille.Nordea ei vissiin (vielä) tue pikasiirtojen lähetystä. Vain vastaanottoa. Op- nordea pitäis olla reaaliaikainen, mutta toisinpäin ei. Op siis tukee molenpia. Samoin Sampo pankki. S- pankki, säästöpankit ja moni muu ei vielä ole systeemissä mukana.
- Anonyymi
Sinä et tiedä muiden raha asioista niin miksi pitää olla törkeä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et tiedä muiden raha asioista niin miksi pitää olla törkeä?
Juuri näin . Kantaa otetaan monella tavalla ja ollaan niin tietävinään, että...
- Anonyymi
Miehelläni nordea, itsellä op.. Ja kyllä se nyt niin on että op:stä nordeaan siirtyy reaali-ajassa mutta nordeasta op:hen viiveellä!
- Anonyymi
Vain OP ja Danske Bank tukevat tällä hetkellä SEPA-pikasiirtojen lähettämistä. Kaikki tukevat jo S-Pankkia myöten vastaanottamista. Tarkoitus on, että kaikki pankit ennen pitkää alkavat tukea sekä lähettämistä että vastaanottamista.
- Anonyymi
Kyllä Nordea edelleen 2023 kertoo, että maksut välittyvät OP-Ndea lähes reaaliaikaisesti vain jos maksettu ennen klo 14 arkena.
Muuten menee seuraavaan pankkipäivään.
T. Nordealainen - Anonyymi
Niin ne sanoo vielä 2024 mutta ei kyllä tule samanpäivän aikana. Mennyt noin vuoden verran joka kerta seuraavalle päivälle, ihan sama minä päivänä tai monen aikaan. Ei ole näkynyt samana päivänä vaikka on laittanut aamu 8 maksuun.
- Anonyymi
Mielestäni tilanne on nykyään se, että maksu arkisin heti tehtynä siirtyy ainakin OP, S-pankki, ja NORDEA kesken heti. S-pankki maksajana on testaamatta, mutta saajana raha siirtyy arkisin heti. Viikonlopusta ei ole kokemusta.
Siirto tai Mobilepay ei liity tähän asiaan mitenkään. Ainakin siirto-maksu puhelinnumerolla toimii nopeasti, mutta koska ei tiedetä mitä järjestelmää vastaanottaja käyttää tai käyttääkö lainkaan, niin sitä ei voi sanoa. - Anonyymi
Nyt on ”tutkittu”. Siirsin arki asmuna klo 8-9 välillä rahaa S-pankista OP pankkiin. Siirto näin päin kesti neljä tuntia. Toisinpäin siirto tapahtuu realiaikaisesti.
- Anonyymi
Siirto Nordeasta OP:n tehty tänään klo 10. aikoihin, ei vielä perillä.
- Anonyymi
Tässä yritysteni puolesta siirrellyt rahaa Revolutin, Osuuspankin ja Nordean välillä. Nordea täyttä kuraa. Saman päivän aikana ei kovin usein ole tullut ja silloinkin on ollut pakko siirtää aikaisin. Osuuspankin ja Revolution osalta siirto on välitön. Samoin Nordeaan päin siirto on välitön. Valuuttamaksuissa Nordea kertoo että menee jopa 4 arkipäivää Suomesta Ruotsiin. Näin siis puhelimessa oikein kertoivat. Ihmettelin että miten helvetissä herran vuonna 2024 näin voi kestää eikä ihme että lohkoketjut tulevat. Ilokseni nyt Ruotsista autoa hakevana sain laitettua rahat instantly OP:sta Revolutiiin ja siellä vaihto euroista kruunuiksi instantly ja vaihtokurssi on vieläpä huomattavasti parempi kuin kivijaloissa. Eihän tämä maailma kohta tarvitse näitä Nordean kaltaisia kusettajia mihinkään muuhun kuin todennuspalveluihin.... heh heh... vähän sama meno kuin postilla kesäisin nurmikon leikkuu. Muitakin uuden ajan pankkeja on tullut. Kehitys kehittyy ja kivijalassa puntti tutisee ja julkisuuteen pelotellaan kaikella mahdollisella rikollisuudesta erilaisiin koijauksiin.
- Anonyymi
Oma ystävä laittoi aamulla 10.08 Nordeasta OP- tililleni eikä vielä näy, klo on nyt 12:38!
Eli ei näy reaaliaikaisena Nordeasta vieläkään vaikka olisi laitettu ennen klo 14.00!!- Anonyymi
Vika on op tamppoonipankiissa.
- Anonyymi
Mulla ne siirtyy melkein aina heti niiden kahden pankin välillä. Joskus myös lauantaisin. Toki muutama poikkeuskin on käynyt.
- Anonyymi
Oletko siirtänyt Osuuspankista Nordeaan vai päinvastoin? Nordeasta Osuuspankkiin siirtäminen on hitaampaa kuin Osuuspankista Nordeaan.
- Anonyymi
Vain Osuuspankki ja Danskebank tukevat toistaiseksi pikasiirtojen lähettämistä. Kaikki pankit tukevat nykyään jo pikasiirtojen vastaanottamista. Reaaliaikainen siirto edellyttää että lähettävä pankki tukee lähteviä pikasiirtoja ja samanaikaisesti saava pankki tukee pikasiirtojen vastaanottamista.
- Anonyymi
Kyllä itselleni siirrettiin klo 17 14 50€ ei näy vieläkään n.6h menee S.pankista nordeasta sanoin mutta yleensä viim.klo 14 lähtee ns.pankkilistat itsellä menee aamuun klo8-9 toisinpäin jos ite siirrän S.pank.heti näkyy Nordeaan kului muistaakseni tovi
- Anonyymi
Itse asiassa op.stä siirrot näkyvät heti S.pankissa nordeassakin mutta toisin päin tänäänkin 17 tililleni siirrettiin 50 ei näy vieläkään outoa sinänsä kyse tavallisesta tilisiirrosta nälkä ois mutten päässyt kauppaan ko 8h kulunut toden näköistä on että aamusta kilahtaa tilille ja POIKA SYÖ!,päivisin ennen klo14 n.6h menee ku nälkä on sekin on pitkä aika neuvo ota min.3pankista tili pyri 20 pitään joka tilillä katetta.säästää varmana koska pin koodin unohtaa yhestä ainakin koska pankit ei auki taviksille ko 2-3päiv.ja 3h eli 48h säästö vahingossakin
- Anonyymi
Kivikauden aikainen koko nordea. Näkeehän sen raha siirto kestää ja kestää.
- Anonyymi
Onneks en ole nordean asiakas. Kivikauden aikaiset laitteet vielä nykyaikanaki käytössä nordealla. Rahan siirto kestää ja kestää. Muilla pankeilla siirtyy heti, jos itte esim ulkomaille siirrän rahaa. Se näkyy siellä heti. Mutta ei nordealla, moni kamu kironnu koko nordean kaikkien ongelmien kanssa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841