Minulle sattui uutena asiakkaana inhimillinen virhe tilauksessa.INKCLUB ei ottanut yhteyttä missään vaiheessa vaan jätti asian perintätoimistolle.
Yritin neuvotella INKCLUBIN asiakaspalvelun kanssa,mutta sieltä kehoitettin vain maksamaan, niin saadaan asian kuntoon.En voinut muuta kuin
maksaa perintätoimistolle, jotta luottotiedot säilyisivät.Summa oli noussut 3 kertaiseksi.
Jäi huono maku.....
Varoitus INKCLUB tilauksista !
17
3913
Vastaukset
- kokemuksia
Minulla on myös huonoja kokemuksia k.o firmasta
Mustepatruunoista jotka ostin,musta väri ei toiminut tulostimessa,värilliset ovat eri värisiä kuin alkuperäiset. Kyseessä Epson tulostin.
valokuvia ei viitsi tulostaa ollenkaan,värit hyvin hailakoita.
Koneessa ei vikaa ,eikä asetuksissa. Nyt käytän alkuperäisiä,jälki moitteetonta.- Inkclubi
Toistaiseksi kaikki on ollut kuten luvattu. Tuotteet ovat olleet toimivia. Laskut ovat olleet ihan oikein.
Minulla ei ole mitään valittamista, useampi tilaus tehty, yksi tilaus yli 100 euroa, muut pienempiä.
- ja niin eespäin
Mulla tuli kaksi kertaa peräkkäin täysin toimimaton kasetti lexmarkin tulostimeen, kolmas kasetti antaa kyllä väriä, mutta joka kerta tulostaessa joutuu asentamaan uudestaan. En kyllä aio enempää tilata ko. firmasta, tuohon rumbaan meni aikaa kuukausi. Mieluummin maksan enemmän kuin tuhlaan aikaani moiseen.
- Asiakas Koukeroinen
Kaikki on mennyt kyllä hyvin meillä. Värit toiminut moitteettomasti ja olleet hyvän värisiä! Kerran tuli mustepatruuna joka ei toiminut, mutta saimme uuden toimivan tilalle.
Hyvät Ihmiset, jos saatte viallisen tuotteen, niin ottakaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluun! Asiat saa hoidettua kuntoon kunhan vaan viitsii otta itse yhteyttä!
Sitäpaitsi, jos lasku menee perintätoimistolle (intrum justitia tai muu vastaava), ei se vielä ole maailman loppu. He eivät saa luottotietoja pilauttua! Vasta kun asia siirtyy ulosottoviranomaiselle on hätä ja hoppu maksaa lasku pois. Tällöinkin sieltä tulee ensin kirje, jossa on ilmoitus asian siirtymisestä heidän perintään ja mahdollisesti tilisiirtolomake, jolla asian voi hoitaa pois päiväjärjestyksestä. Kannattaa otta yhteyttä tässä vaiheessa asiaa hoitavaan viranomaiseen.Tällöinkään ei vielä ole luottotiedot menneet!
Olen joutunut itse muutaman kerran intrumjustitian kynsiin ja jättänyt ne tylysti maksamatta, koska perimiskulut ovat hirvittäviä! Ulosottovirastolle olen sitten suorittanut maksun, jolloin perimiskulut ovat lainmukaisen korkoprosentin mukaan ja mahdollisesti muutaman euron asianhoitomaksu.
Perintätoimistollekin (intrum justitia tms.) kannattaa laittaa kova kovaa vastaan ja ilmoittaa, että perimiskulut ovat kohtuuttomat eikä suostua maksamaan koko summaa. Yleensä he tiputtavatkin tämän ilmoittaessa perimiskuluja huomattavasti alaspäin.- Äksyin Ämmä
ulosmitattavaan summaan? Olen käsittänyt niin, että saataviaan karhuava taho siirtää usein ensin saatavansa perimistoimistolle. Perimistoimisto puolestaan lähettää velalliselle muutaman perintäkirjeen, ja tuolloin on velkaan jo lisätty perimistoimiston kuluja, jotka kasvavat kirje kirjeeltä. Jollei velallinen maksa tai ainakin ota yhteyttä perimistoimistoon, niin toimisto vie asian käräjäoikeuteen, joka tekee ulosottokelpoisen päätöksen. Vasta oikeuden päätöksen myötä ulosottovirasto ryhtyy velkaa perimään. Olen käsittänyt niin, että tuolloin velallisen maksettaviksi tulevat alkuperäisen pääoman lisäksi korot JA perintätoimiston kulut JA oikeudenkäyntikulut JA ulosottomaksu. Eli pienikin lasku voi kasvaa suuren suureksi näitten lisäkulujen myötä.
Kannattaa siis ajoissa ottaa yhteyttä laskun alkuperäiseen lähettäjään ja
-taloudellisten ongelmien ollessa kyseessä neuvotella maksuaikataulusta
- jos taas tuote on viallinen, valittaa viasta ja antaa yrittäjälle mahdollisuus korjata erhe
- jos neuvotteluhalukkuutta ei yrittäjän puolelta löydy, niin kannattaa neuvotella kuluttaja-asiamiehen tmv. kanssa maksujärjestelyistä. Kuluttajasivuilla on ohjeita tällaisten tapausten varalle - esim. siitä, voiko kuluttaja jättää osan laskusta maksamatta tuotteen virheeseen vedoten.
Pelkkä laskun maksamatta jättäminen ei ole reklamaatio ja esim. jatkuvan lehtitilauksen maksamatta jättäminen ei ole peruutus. - Asiakas Koukeroinen
Äksyin Ämmä kirjoitti:
ulosmitattavaan summaan? Olen käsittänyt niin, että saataviaan karhuava taho siirtää usein ensin saatavansa perimistoimistolle. Perimistoimisto puolestaan lähettää velalliselle muutaman perintäkirjeen, ja tuolloin on velkaan jo lisätty perimistoimiston kuluja, jotka kasvavat kirje kirjeeltä. Jollei velallinen maksa tai ainakin ota yhteyttä perimistoimistoon, niin toimisto vie asian käräjäoikeuteen, joka tekee ulosottokelpoisen päätöksen. Vasta oikeuden päätöksen myötä ulosottovirasto ryhtyy velkaa perimään. Olen käsittänyt niin, että tuolloin velallisen maksettaviksi tulevat alkuperäisen pääoman lisäksi korot JA perintätoimiston kulut JA oikeudenkäyntikulut JA ulosottomaksu. Eli pienikin lasku voi kasvaa suuren suureksi näitten lisäkulujen myötä.
Kannattaa siis ajoissa ottaa yhteyttä laskun alkuperäiseen lähettäjään ja
-taloudellisten ongelmien ollessa kyseessä neuvotella maksuaikataulusta
- jos taas tuote on viallinen, valittaa viasta ja antaa yrittäjälle mahdollisuus korjata erhe
- jos neuvotteluhalukkuutta ei yrittäjän puolelta löydy, niin kannattaa neuvotella kuluttaja-asiamiehen tmv. kanssa maksujärjestelyistä. Kuluttajasivuilla on ohjeita tällaisten tapausten varalle - esim. siitä, voiko kuluttaja jättää osan laskusta maksamatta tuotteen virheeseen vedoten.
Pelkkä laskun maksamatta jättäminen ei ole reklamaatio ja esim. jatkuvan lehtitilauksen maksamatta jättäminen ei ole peruutus.Lukekaa niitä laskuja tarkemmin!
Osassa lukee, että lasku on ulosottokelpoinen ilman tuomioistuimen päätöstä. Tällaiset laskut menevät suoraan ulosottoviranomaiselle käymättä tuomioistuimen kautta. Ja ulosottoviranomainen lähettää aina ensin ilmoituksen asian vireille tulosta, jolloin mukana on usein tilisiirtolomake, jolla voi asian hoitaa eräpäivään mennessä.
Jos sitä ei hoida, niin silloin ulosottoviranomainen laittaa laskun ulosmitattavaksi ja tällöin luottotiedot palaa!
Perintätoimistot eivät voi laittaa omia perimiskulujaan ulosmitattavaksi, jos he eivät saa asiakkaalta suoritusta mistään laskun osasta.
Kun perintätoimistolle mennyt lasku siirtyy ulosottoviranomaiselle, perimiskulut tippuvat roimasti! Koska ulosottoviranomainen ei voi periä muuta kuin lainmukaisen viivästyskoron ja muutaman euron käsittelykulun. Eikä käsittely kuluakaan välttämättä tule.
- olisi auttanut
Mikset heti perintätoimiston kirjeen saatuasi ollut sinne yhteydessä? Perintätoimisto ei lähde perimään riidanalaisia saatavia!
- laskuttajalta
Mielestäni laskuttajan pitäisi ainakin yksi muistutuslasku lähettää ennen perintään siirtämistä.
Minulle ainakin sanottiin perintätoimistosta, että lähetä ensiksi kaksi huomautuskirjettä viikon välein ja sen jälkeen voit tuoda laskun heille, jos ei ole maksanut. Ylläoleva toimintatapa ei ainakaan lisää asiakaskuntaa. Itse en ainakaan tilaisi kyseisestä paikasta, jos suoraan laittaavat perintätoimistolle ilman muistutuslaskua. Voi olla käynyt vaikka sillain,että posti on hukannut kirjeen,niin asiakas joutuu kärsimään suhteettoman paljon, jos lasku menee heti perintään- Rahastaja
Myyjän tai palveluntarjoajan ei ole pakko lähettää huomautuslaskua, koska ostajan tai palvelunkäyttäjän on velvollisuus suorittaa maksu eräpäivään mennessä. Tämän jälkeen maksu on vaikka ulosmitattavissa ulosottoviranomaisen toimesta.
Huomautuslaskutus on yleisesti myyty perintätoimistolle esimerkiksi kunnallisen terveydenhoidon alalla. Tällä tavoin kustannukset laskutuspuolella pienenevät ja tehokkuus parantuu eli raha tulee nopeammin myyjälle. - tapoja kiitos
Rahastaja kirjoitti:
Myyjän tai palveluntarjoajan ei ole pakko lähettää huomautuslaskua, koska ostajan tai palvelunkäyttäjän on velvollisuus suorittaa maksu eräpäivään mennessä. Tämän jälkeen maksu on vaikka ulosmitattavissa ulosottoviranomaisen toimesta.
Huomautuslaskutus on yleisesti myyty perintätoimistolle esimerkiksi kunnallisen terveydenhoidon alalla. Tällä tavoin kustannukset laskutuspuolella pienenevät ja tehokkuus parantuu eli raha tulee nopeammin myyjälle.Pakollinen se huomautuskirje ei varmaan ole,mutta hyvin tapojen mukainen kyllä. Millä asiakas voi maksaa laskunsa, jos ei edes tiedä saaneensa sitä? Tällaisiakin tapauksia löytyy. Entä mitä tapahtuu,jos käy samalla tavalla kuin minulle pari kuukautta sitten? Minulla on puhelinoperaattorin laskut suoraveloituksessa, sieltä tuli ilmoitus, että veloitetaan tililtä sen ja sen verran kyseisenä eräpäivänä. Ei vaan missään vaiheessa veloittanut sitä summaa tililtäni(katetta oli/on)ja lähettivät huomautuslaskun siitä, ettei laskua ole maksettu ja huomautuskulut päälle. Edellisen tapuksen mukaan tämäkin olisi mennyt perintään ,jippii! Sama muuten toistui seuraavan laskun kohdalla,mutta onneksi hoksasin seurata tililtä meneviä maksuja ja maksoin sen manuaalisesti.
Olisinko saman puhelinoperaattorin asiakas, jos he olisivat laittaneet minut printään? En todellakaan! - Rahastaja
tapoja kiitos kirjoitti:
Pakollinen se huomautuskirje ei varmaan ole,mutta hyvin tapojen mukainen kyllä. Millä asiakas voi maksaa laskunsa, jos ei edes tiedä saaneensa sitä? Tällaisiakin tapauksia löytyy. Entä mitä tapahtuu,jos käy samalla tavalla kuin minulle pari kuukautta sitten? Minulla on puhelinoperaattorin laskut suoraveloituksessa, sieltä tuli ilmoitus, että veloitetaan tililtä sen ja sen verran kyseisenä eräpäivänä. Ei vaan missään vaiheessa veloittanut sitä summaa tililtäni(katetta oli/on)ja lähettivät huomautuslaskun siitä, ettei laskua ole maksettu ja huomautuskulut päälle. Edellisen tapuksen mukaan tämäkin olisi mennyt perintään ,jippii! Sama muuten toistui seuraavan laskun kohdalla,mutta onneksi hoksasin seurata tililtä meneviä maksuja ja maksoin sen manuaalisesti.
Olisinko saman puhelinoperaattorin asiakas, jos he olisivat laittaneet minut printään? En todellakaan!Turha laittaa puhelinoperaattorin syyksi, jos suoraveloitus ei hoidu tililtäsi. Se on sinun tehtävä tarkastaa mitä laskuja tililtä suoraveloituksena menee tai meneekö ne? Jos joku lasku ei suoraveloituksesta huolimatta mene tililtä, niin se on asiakkaan tehtävä hoitaa maksu vaikka manuaalisesti.
Monethan hoitavat suoraveloitusjärjestelmän pankin kanssa toimittamalla vaaditut asiakirjat sinne. Tällöin pankin tulee huolehtia siitä, että kyseinen maksu hoituu sovitulla tavalla.
Mutta siitä huolimatta asiakkaan tulee aina itse huolehtia siitä, että kyseiset maksut veloitetaan tililtä. Ja jos sitä ei ole veloitettu tulleesta ilmoituksesta huolimatta, niin asiakkaan on otettava yhteyttä ilmoituksen lähettäjään ja selvitettävä asia.
Jos asiakas ei huolehdi näistä velvoitteistaan, on palvelun tarjoaja oikeutettu perimään maksu vaikka ulosottoteitse. Ei maksamattomat laskut ole kenenkään muun syy kuin itse asiakkaan vaikka olisi mitä järjestelyjä tehty. Viime kädessä vastuu on aina maksajalla. - Onpas outoa
tapoja kiitos kirjoitti:
Pakollinen se huomautuskirje ei varmaan ole,mutta hyvin tapojen mukainen kyllä. Millä asiakas voi maksaa laskunsa, jos ei edes tiedä saaneensa sitä? Tällaisiakin tapauksia löytyy. Entä mitä tapahtuu,jos käy samalla tavalla kuin minulle pari kuukautta sitten? Minulla on puhelinoperaattorin laskut suoraveloituksessa, sieltä tuli ilmoitus, että veloitetaan tililtä sen ja sen verran kyseisenä eräpäivänä. Ei vaan missään vaiheessa veloittanut sitä summaa tililtäni(katetta oli/on)ja lähettivät huomautuslaskun siitä, ettei laskua ole maksettu ja huomautuskulut päälle. Edellisen tapuksen mukaan tämäkin olisi mennyt perintään ,jippii! Sama muuten toistui seuraavan laskun kohdalla,mutta onneksi hoksasin seurata tililtä meneviä maksuja ja maksoin sen manuaalisesti.
Olisinko saman puhelinoperaattorin asiakas, jos he olisivat laittaneet minut printään? En todellakaan!Vai että asiakas ei tiedä saaneensa ollenkaan laskua. Kyllä mua ainaki ihmetytää jos jostain syystä tilaamani tuotteen mukana ei ole laskua tai se ei tule lähiaikoina postissa. Puhelinoperaattorien laskut tulevat ainakin mulle säännöllisin väliajoin ja osaan odottaa sitä tiettyyn aikaan kuusta. Sitäpaitsi hyvien tapojen mukaisesti laskut hoidetaan eräpäivään mennessä. Eräpäivään saakka asiakkaalla on mahdollisuus vaikuttaa laskuun, mutta sen jälkeen se on monissa tapauksissa mahdotonta. Joten jos eräpäivä on ohi, niin perintään vaan kaikki laskut!
- jälleen kerran
Onpas outoa kirjoitti:
Vai että asiakas ei tiedä saaneensa ollenkaan laskua. Kyllä mua ainaki ihmetytää jos jostain syystä tilaamani tuotteen mukana ei ole laskua tai se ei tule lähiaikoina postissa. Puhelinoperaattorien laskut tulevat ainakin mulle säännöllisin väliajoin ja osaan odottaa sitä tiettyyn aikaan kuusta. Sitäpaitsi hyvien tapojen mukaisesti laskut hoidetaan eräpäivään mennessä. Eräpäivään saakka asiakkaalla on mahdollisuus vaikuttaa laskuun, mutta sen jälkeen se on monissa tapauksissa mahdotonta. Joten jos eräpäivä on ohi, niin perintään vaan kaikki laskut!
On hieno lukea tätä palstaa, kun 95% kirjoittajista on putkinäkökulma kaikkiin asioihin. Puhelinoperaattoreista muistaakseni Dna:lla oli alussa laskutuksen kanssa ongelmia ja siten jotkut asiakkaat eivät saaneet laskua pariin kuukauteen ja sitten kerralla tuli parin kuukauden laskut. SOITTELETTEKO tosiaan operaattorille, jos teille ei tule laskua viikon sisällä siitä, milloin odotatte saavanne sen? Toivon myös Teidän kohdallanne sellaista tapausta, että posti hukkaa teidän puhelinlaskunne vahingossa ja se laitetaan samantein perintään.
Eräpäivään mennessä maksamisesta olen jokseenkin samaa mieltä. Inhoan itse ihmisiä, jotka venyttävät maksua parikin viikkoa. Perintää en suosittele ensimmäiseksi keinoksi saada rahoja, vaan lähettää huomautuslaskun ja siihen lisää asiallisen huomautusmaksun. Yleensähän näistä huomautuslaskun saaneista suurin osa maksaa sen pääoman sieltä ja jättää huomautusmaksun maksamatta. Otetaan esimerkkinä lasku, jonka loppusumma olisi 100€ ja huomautuskuluja 6 euroa. Asiakas maksaa sen 100€ ja jättää sen 6 euroa maksamatta. Yritykset eivät yleensä näihin reakoi,vaan katsoo läpi sormiensa kulujun maksamatta jättämisen. Itse olen lähettänyt asiakkaalle huomautuksen jossa lukee seuraavasti: Kiitos suorituksestanne, mutta pääomaa on vielä maksamatta 6 euroa.
Viime suorituksenne:Maksoitte kuluja 6€, pääomaa 94€, saldo 6€, olkaa hyvä ja maksakaa 6€ eräpäivään mennessä allaolevalla maksulomakkeella. - Onpas outoa
jälleen kerran kirjoitti:
On hieno lukea tätä palstaa, kun 95% kirjoittajista on putkinäkökulma kaikkiin asioihin. Puhelinoperaattoreista muistaakseni Dna:lla oli alussa laskutuksen kanssa ongelmia ja siten jotkut asiakkaat eivät saaneet laskua pariin kuukauteen ja sitten kerralla tuli parin kuukauden laskut. SOITTELETTEKO tosiaan operaattorille, jos teille ei tule laskua viikon sisällä siitä, milloin odotatte saavanne sen? Toivon myös Teidän kohdallanne sellaista tapausta, että posti hukkaa teidän puhelinlaskunne vahingossa ja se laitetaan samantein perintään.
Eräpäivään mennessä maksamisesta olen jokseenkin samaa mieltä. Inhoan itse ihmisiä, jotka venyttävät maksua parikin viikkoa. Perintää en suosittele ensimmäiseksi keinoksi saada rahoja, vaan lähettää huomautuslaskun ja siihen lisää asiallisen huomautusmaksun. Yleensähän näistä huomautuslaskun saaneista suurin osa maksaa sen pääoman sieltä ja jättää huomautusmaksun maksamatta. Otetaan esimerkkinä lasku, jonka loppusumma olisi 100€ ja huomautuskuluja 6 euroa. Asiakas maksaa sen 100€ ja jättää sen 6 euroa maksamatta. Yritykset eivät yleensä näihin reakoi,vaan katsoo läpi sormiensa kulujun maksamatta jättämisen. Itse olen lähettänyt asiakkaalle huomautuksen jossa lukee seuraavasti: Kiitos suorituksestanne, mutta pääomaa on vielä maksamatta 6 euroa.
Viime suorituksenne:Maksoitte kuluja 6€, pääomaa 94€, saldo 6€, olkaa hyvä ja maksakaa 6€ eräpäivään mennessä allaolevalla maksulomakkeella.Koska suosittelet vain huomautuslaskun lähettämistä! Laki ei vaadi lähettämään huomautuslaskua, joten se on täysin laillista laittaa saatavat perintään eräpäivän jälkeen. Ja se on yleistymässä kovaa vauhtia suurimmissa yirtyksissä. Itse olen joutunut kokemaan DNA:n laskutus ongelmat. Ihmettelin silloin kun ei laskua kuulunut ja soitin asiakaspalveluun, josta ilmoitettiin laskutusongelmasta. Sitten tuli 4 kuukauden laskut kerralla (eräpäivät kolmen viikon sisällä). Tällöin soitin taas asiakaspalveluun ja vaadin saada lisäaikaa maksamiseen koska olen opiskelija. Sainkin sitä ja kaikki oli tyytyväisiä. Se on omasta aktiivisuudesta kiinni miten lasku sotkut selvittää!
Onpas outoa kirjoitti:
Koska suosittelet vain huomautuslaskun lähettämistä! Laki ei vaadi lähettämään huomautuslaskua, joten se on täysin laillista laittaa saatavat perintään eräpäivän jälkeen. Ja se on yleistymässä kovaa vauhtia suurimmissa yirtyksissä. Itse olen joutunut kokemaan DNA:n laskutus ongelmat. Ihmettelin silloin kun ei laskua kuulunut ja soitin asiakaspalveluun, josta ilmoitettiin laskutusongelmasta. Sitten tuli 4 kuukauden laskut kerralla (eräpäivät kolmen viikon sisällä). Tällöin soitin taas asiakaspalveluun ja vaadin saada lisäaikaa maksamiseen koska olen opiskelija. Sainkin sitä ja kaikki oli tyytyväisiä. Se on omasta aktiivisuudesta kiinni miten lasku sotkut selvittää!
Mikään laki ei varmaan vaadi lähettämään maksuhuomautusta, mutta jos toimittaja laittaa yrityksen laskun suoraan perintään, niin on seuraavaksi entinen toimittaja.
- väärinymmärretty
Onpas outoa kirjoitti:
Koska suosittelet vain huomautuslaskun lähettämistä! Laki ei vaadi lähettämään huomautuslaskua, joten se on täysin laillista laittaa saatavat perintään eräpäivän jälkeen. Ja se on yleistymässä kovaa vauhtia suurimmissa yirtyksissä. Itse olen joutunut kokemaan DNA:n laskutus ongelmat. Ihmettelin silloin kun ei laskua kuulunut ja soitin asiakaspalveluun, josta ilmoitettiin laskutusongelmasta. Sitten tuli 4 kuukauden laskut kerralla (eräpäivät kolmen viikon sisällä). Tällöin soitin taas asiakaspalveluun ja vaadin saada lisäaikaa maksamiseen koska olen opiskelija. Sainkin sitä ja kaikki oli tyytyväisiä. Se on omasta aktiivisuudesta kiinni miten lasku sotkut selvittää!
En tietenkään suosittele pelkän huomautuslaskun lähettämistä, se on vaan ensinnä pehmeämpi tapa huomauttaa asiakasta maksamaan laskunsa.
Olen itse aina lähettänyt kaksi huomautuslaskua, jonka jälkeen olen laittanut perintään. Tiedän sen, että se on yleistymässä, että eräpäivän jälkeen laitetaan heti perintään.
Asiani pointti oli siinä, että se ei ole mukavin tapa ilmoittaa laskun maksamatta jättämisestä, eikä todellakaan halvin, ei maksajalle, eikä laskuttajalle.
Toinen pointtini oli se, että soititko parin viikon välein sinne Dna:lle ja kysyit miksei sua laskuteta? Jos 4 kuukauden laskut on tullut yhtä aikaan,niin soititko todellakin noin 5-7 kertaa ja kyselit laskujen perään? Tarkoitan tällä sitä,että jos minulle ei ilmesty puhelinlaskua yhtenä kuukautena ollenkaan, niin en todellakaan huomaa sitä.Ei olisi mukava saada seuraavaksi perintätoimistolta kirjettä siitä. Olen yrittäjä ja minulle tulee paljon(sais olla vähemmän)laskuja päivittäin. Totta on muuten sekin, että omalla aktiivisuudellaan voi vaikuttaa paljon,miten maksaa laskunsa.
laskujen maksuja voi siirtää ja niistä voi sopia maksuohjelmaa suoraan yrityksen kautta. Yleensä yritykset on aika joustavia sen kanssa, miten maksetaan, kunhan he saavat rahansa ja asiakas ITSE ottaa yhteyttä sopiakseen asiasta ennenkuin eräpäivä on mennyt. - Onpas outoa
väärinymmärretty kirjoitti:
En tietenkään suosittele pelkän huomautuslaskun lähettämistä, se on vaan ensinnä pehmeämpi tapa huomauttaa asiakasta maksamaan laskunsa.
Olen itse aina lähettänyt kaksi huomautuslaskua, jonka jälkeen olen laittanut perintään. Tiedän sen, että se on yleistymässä, että eräpäivän jälkeen laitetaan heti perintään.
Asiani pointti oli siinä, että se ei ole mukavin tapa ilmoittaa laskun maksamatta jättämisestä, eikä todellakaan halvin, ei maksajalle, eikä laskuttajalle.
Toinen pointtini oli se, että soititko parin viikon välein sinne Dna:lle ja kysyit miksei sua laskuteta? Jos 4 kuukauden laskut on tullut yhtä aikaan,niin soititko todellakin noin 5-7 kertaa ja kyselit laskujen perään? Tarkoitan tällä sitä,että jos minulle ei ilmesty puhelinlaskua yhtenä kuukautena ollenkaan, niin en todellakaan huomaa sitä.Ei olisi mukava saada seuraavaksi perintätoimistolta kirjettä siitä. Olen yrittäjä ja minulle tulee paljon(sais olla vähemmän)laskuja päivittäin. Totta on muuten sekin, että omalla aktiivisuudellaan voi vaikuttaa paljon,miten maksaa laskunsa.
laskujen maksuja voi siirtää ja niistä voi sopia maksuohjelmaa suoraan yrityksen kautta. Yleensä yritykset on aika joustavia sen kanssa, miten maksetaan, kunhan he saavat rahansa ja asiakas ITSE ottaa yhteyttä sopiakseen asiasta ennenkuin eräpäivä on mennyt.Soitin kolme kertaa DNA:lle. Ensin kun ihmettelin, ettei laskua tullut. Toisen kerran kun ei vieläkään kuulunut ja kolmannen kerran kun tuli neljän kuukauden laskut kerralla.
Sitäpaitsi minulla on oma firma, samoin miehelläni on hänen firmansa, meillä on vuokralaisia, ja kaiken muun lisäksi meillä on lapsia. Joten laskujen tulo on meille liiankin tuttua. Silti ollaan koko ajan perillä mitä laskuja on tullut, mitkä on tulossa ja suunnilleen vielä tiedetään "peruslaskujen" aikataulut.
Ei tästä meidän laskurumbassa muuten tulisikaan mitään, jos ei olisi rustattu noin aikoja laskujen suhteen paperille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san1032088- 571251
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621157Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661127Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731049Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1861023Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu122978Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975- 94969
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153962