Autoveron poisto mahdolistaisi köyhemmällekin hankkia uudempi ja turvallisempi auto. Tämä veron poistohan siis heijastuisi myös käytettyihin autoihin, ihan hintaluokkaan "muutama satanen".
Samalla vihreiden päästötavoitteet tulisivat lähemmäksi.
Mutta verottaja-hirviö Marin ei millään halua että köyhä kansa ajaisi turvallisemmin ja samalla hän antaa vihreille valttikortin räksyttää päästöistä ja keksiä mitä haitallisempia, kalliimpia ja enemmään työtätekevälle kansalle kiusaa tuottavia kohteita ja keinoja mukavähentää päästöjä.
Köyhät on pidettävä köyhinä ja nöyrinä.
Vihreiden lempilapset eli matut ja työtävieroksuvat sossupummit eivät luonnollisesti osallistu millään lailla "ilmastotalkoisiin" missään kohtaa.
Kokoomus haluaisi köyhille paremmat autot
58
56
Vastaukset
- Anonyymi
Köyhä ostaa max. 3000 euron auton. Sillä rahalla ei uutta autoa osteta edes ilman veroja.
- Anonyymi
Mutta se kolmen tonnin auto on sekin veron poiston jälkeen uudempi, turvallisempi ja vähemmän ajettu.
Veron poisto heijastuu ihan suoraan käytettyjen autojen hintaan.
Ja kolmen tonnin autotkin ovat ihan hyviä. Itse ajelen nyt tonnin-puolentoista kotterolla (vm. 2001) ja sillä olen vedellyt kymmeniä tuhansia kilometrejä pitkin Euroopan valtateitä, Välimerelle asti. Tänäkin vuonna olisin mennyt mutta korona esti.
Joten kyllä halvallakin autolla pääsee, ihan luotettavia pelejä nekin ovat kun vain muistaa huoltaa niitä. - Anonyymi
Myrkynvihreät haluaa ihmisten liikkuvan hevosilla, HÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄH HÄH HÄÄÄÄH ja LÄÄÄÄH
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se kolmen tonnin auto on sekin veron poiston jälkeen uudempi, turvallisempi ja vähemmän ajettu.
Veron poisto heijastuu ihan suoraan käytettyjen autojen hintaan.
Ja kolmen tonnin autotkin ovat ihan hyviä. Itse ajelen nyt tonnin-puolentoista kotterolla (vm. 2001) ja sillä olen vedellyt kymmeniä tuhansia kilometrejä pitkin Euroopan valtateitä, Välimerelle asti. Tänäkin vuonna olisin mennyt mutta korona esti.
Joten kyllä halvallakin autolla pääsee, ihan luotettavia pelejä nekin ovat kun vain muistaa huoltaa niitä.Veron poisto lisätään käyttömaksun.
- Anonyymi
Auton keskimääräinen arvo on arvioiden mukaan 3 600 euroa. Vuodessa suomalainen ajaa autolla keskimäärin 14 000 kilometriä. "Autoilun todelliset kuukausikulut vaihtelevat paljon riippuen siitä, minkälainen auto vastaajalla on.
Ei tossa hintaluokassa paljon autoveron poistosta hyödy, vaihtaessa suunnilleen saman hintaluokan autoon kun joutuu maksamaan 3x ajoneuvoveron tai 10e/100km tienkäyttömaksu-tasaveroa.,keskimääräisellä 14 000 km vuosiajolla se tarkoittaa 1 400 euron vuosittaista autoilun lisäveroa ja ajoneuvoverosta vielä noin 1 000 euroa päälle. Sen sijaan suuria tehokkaita ökyautoja ostava sikariporras hyötyy kymmeniä tuhansia jopa satoja tuhansia euroja autoveron poistosta. Pidetään mieluummin autovero ennallaan, jotta sen veromenetyksiä valtiolle ei tarvitse kompensoida köyhien autoilijoiden ajoneuvoveron korotuksilla tai tienkäyttömaksu-tasaveroilla, kuten Orpon kokoomus ehdottaa. Porvari voi ostaa täyssähkö-Teslan jonka autovero on vain 3%. Ei tarvitse ostaa suurikulutuksisia isoja ökycitymaastureita Bemareita, Audeja, Mersuja, Porscheja, Range Roovereita, Bentleytä jne. Niille nykyinen autovero on aivan oikein, onhan ne tarkoitettu vain molon jatkeeksi, ja sitä isommaksi se muuttuu mitä enemmän aitostaan maksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se kolmen tonnin auto on sekin veron poiston jälkeen uudempi, turvallisempi ja vähemmän ajettu.
Veron poisto heijastuu ihan suoraan käytettyjen autojen hintaan.
Ja kolmen tonnin autotkin ovat ihan hyviä. Itse ajelen nyt tonnin-puolentoista kotterolla (vm. 2001) ja sillä olen vedellyt kymmeniä tuhansia kilometrejä pitkin Euroopan valtateitä, Välimerelle asti. Tänäkin vuonna olisin mennyt mutta korona esti.
Joten kyllä halvallakin autolla pääsee, ihan luotettavia pelejä nekin ovat kun vain muistaa huoltaa niitä.Ei ole varaa ostaa uudempaa autoa kun sen käytöstä joutuu maksamaan 3x suuremman ajoneuvoveron ja 10e/100km tienkäyttömaksutasaveroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa uudempaa autoa kun sen käytöstä joutuu maksamaan 3x suuremman ajoneuvoveron ja 10e/100km tienkäyttömaksutasaveroa.
Köyhällistöllä on varaa vain nykyistäkin halvempiin autoihin, kun autoilun kulut kasvavat. Kokkelit on ahneita ja tyhmiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton keskimääräinen arvo on arvioiden mukaan 3 600 euroa. Vuodessa suomalainen ajaa autolla keskimäärin 14 000 kilometriä. "Autoilun todelliset kuukausikulut vaihtelevat paljon riippuen siitä, minkälainen auto vastaajalla on.
Ei tossa hintaluokassa paljon autoveron poistosta hyödy, vaihtaessa suunnilleen saman hintaluokan autoon kun joutuu maksamaan 3x ajoneuvoveron tai 10e/100km tienkäyttömaksu-tasaveroa.,keskimääräisellä 14 000 km vuosiajolla se tarkoittaa 1 400 euron vuosittaista autoilun lisäveroa ja ajoneuvoverosta vielä noin 1 000 euroa päälle. Sen sijaan suuria tehokkaita ökyautoja ostava sikariporras hyötyy kymmeniä tuhansia jopa satoja tuhansia euroja autoveron poistosta. Pidetään mieluummin autovero ennallaan, jotta sen veromenetyksiä valtiolle ei tarvitse kompensoida köyhien autoilijoiden ajoneuvoveron korotuksilla tai tienkäyttömaksu-tasaveroilla, kuten Orpon kokoomus ehdottaa. Porvari voi ostaa täyssähkö-Teslan jonka autovero on vain 3%. Ei tarvitse ostaa suurikulutuksisia isoja ökycitymaastureita Bemareita, Audeja, Mersuja, Porscheja, Range Roovereita, Bentleytä jne. Niille nykyinen autovero on aivan oikein, onhan ne tarkoitettu vain molon jatkeeksi, ja sitä isommaksi se muuttuu mitä enemmän aitostaan maksaa.Onneksi SDP torppaa tämän Orpon kokoomuksen anti-Robin Hood toimen varastaa taas köyhiltä rikkaille maksattamalla ökyjen autoveroalen Suomen autoilijoilla, jotka ajavat keskimäärin 3 600 euron autolla. Keskivertoautoilija jää pahasti maksajan puolelle vaihtaessaan autonsa saman hintaluokan autoverottomaan autoon ja joutuessaan maksamaan autoilusta paljon lisää käyttömaksuja mm. 3x korkeampaa ajoneuvoveroa ja tienkäyttötasaveromaksua 10€/100km.
Demariministerin avustaja torppasi kokoomuksen aloitteet autoveron poistamisesta järjettöminä lauantaina.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006698344.html
"– Kokoomus ehdottaa autoveron poistoa ilmastotekona, vaikka se laskisi ennen muuta suuripäästöisten autojen hintaa. Niillä vero jopa 50 %, kun täyssähköautoissa vero on n. 3 %. Tässä ei ole mitään järkeä, kuntaministeri Sirpa Paateron erityisavustajana toimiva Lauri Finér twiittasi."
Tällaisen tolkun toiminnan takia äänestin demareita, ja äänestän jatkossakin.
- Anonyymi
Köyhällä ei ole vara ostaa niitä rikkaiden revittämiä vanhoja ropposia. Kun rikas ei välitä auton pitämisestä mitään, vaan ajaa kuin kertakäyttötuotteella. Köyhän on varmempi ostaa halpa uusi auto, niin tietään mihin rahansa pistää.
- Anonyymi
Vaihtoautoja on kaikenlaisia. Ei rikkaat autojasn "revittele" sen enempää kuin muutkaan, sen sijaan ne ovat huolletumpia kuin köyhien autot.
Revittely kuuluu enemmän nuorison toimintaan, ja sehän olisi hyvä jos sillekin porukalle saataisiin uudempia ja turvallisempia autoja.
- Anonyymi
Ehdotushan on aivan tolkuton vihervasurihallituksen kannalta,,,, kun sitä esittää Kokoomus.
Maata liidaavien, puoluekantaan katsomatta, tulisi edustajiksi ja ministereiksi valituksi tultuaan ajaa Suomen etua, ei omien sidosryhmiensä aatemaailmaa saati roikkua ikenet verissä vuoden 1918 tapahtumissa. Marin hallituksineen ei tätä tajua, ei jatkoon. - Anonyymi
tuleeko mieleen suomalaiset velkavanki ja muut köyhät miten niille saa ostettua auton.
kun ei riitä rahat puuroonkaan.- Anonyymi
Tulee mieleen että puurorahat menevät kaukaa tulleiden halal-lihaan.
- Anonyymi
Eihän Kokoomuksen ehdotus sitä tarkoita.
Kokoomus haluaa, että uudet sähköautot olisivat verottomia ja vanhojen polttomoottoriautojen käyttämisestä maksettaisiin entistä korkeampaa käyttömaksua porrastettuna päästöjen määrällä.
Siis varakkaat saavat uuden sähköauton edullisemmin ja köyhemmät ajavat vanhoilla polttomoottoriautoilla maksaen korkeaa käyttömaksua.
Siis, kuka tästä hyötyy?- Anonyymi
Kovin jaetaan maata nyt superköyhiin ja -rikkaisiin.
Yhteiskunnan rahoitus kerätään kuitenkin suurimmalta osin ansiotyössä käyvältä keskiluokalta. Eivät 10000 - 30000 eur (uudet) autot ole tuossa luokassa tavattomia hankintoja. Kyllä ne meilläkin pankin hyvällä avustuksella ostellaan. Juuri makselen kolmatta vuotta, pari jäljellä.
Annetaan osittainen verovapaus edullisimmille sähkö-, kaasu- ja hybridiautoille, joissa on parhaimmat ympäristöpäästöarvot. Lisäksi vaihtoautoihin voisi kytkeä jonkin edun, jolla suosittaisiin uusimman ensimmäisen käyttöönottovuoden auton hankintaa, siis em. ympäristötekijöiden lisäksi. Se on sitten keskusteltava yksityiskohta, pitäisikö verovapauden osua nimenomaan käyttövoimaa, ajoturvallisuutta yms. koskeviin osuuksiin. Jos joku haluaa luksusta, seeprannahkapenkit ja kullatun vaihdekepin nupin, pitäisikö niiden olla täysverollista osuutta? Mielestäni kyllä. Entä, jos joku haluaa peruutustutkat, älykkäät törmäystä estävät ratkaisut - jopa täysajon automatiikan - pitäisikö niiden olla verovapaata? Mielestäni kyllä, hyötyjiä ovat kaikki muutkin.
Lisäksi osittainen verovapaus olisi syytä toteuttaa kuluvähennysmallina ansiotuloista - ei siis autokaupassa suoraan hinnasta. Ei yhteiskunnalla ole erityistä tarvetta tukea autonostoa tilanteisiin, joissa henkilölle ei kerry ansiotuloa. Niissä kiireettömissä tilanteissa voi liikkua julkisilla tai polkupyörällä.
Tässäkin ketjussa tuodaan koko ajan köyhäily esiin. Ei köyhä hyödy siitä pätkääkään, että keskituloinen (tai sikarikas) jättää autonsa uusimatta. Köyhyteen ainoa oikea lääke on työ. Sitä pitää luoda lisää, ja jakaa työn tekemisen mahdollisuuksia kaikille! Ja opintolainaa vastava rahoitusjärjestely olisi paikallaan riittävästi työtä tekeville. Niin saisi vähävaraisempikin riittävän menopelin töihin ja harrastuksiinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin jaetaan maata nyt superköyhiin ja -rikkaisiin.
Yhteiskunnan rahoitus kerätään kuitenkin suurimmalta osin ansiotyössä käyvältä keskiluokalta. Eivät 10000 - 30000 eur (uudet) autot ole tuossa luokassa tavattomia hankintoja. Kyllä ne meilläkin pankin hyvällä avustuksella ostellaan. Juuri makselen kolmatta vuotta, pari jäljellä.
Annetaan osittainen verovapaus edullisimmille sähkö-, kaasu- ja hybridiautoille, joissa on parhaimmat ympäristöpäästöarvot. Lisäksi vaihtoautoihin voisi kytkeä jonkin edun, jolla suosittaisiin uusimman ensimmäisen käyttöönottovuoden auton hankintaa, siis em. ympäristötekijöiden lisäksi. Se on sitten keskusteltava yksityiskohta, pitäisikö verovapauden osua nimenomaan käyttövoimaa, ajoturvallisuutta yms. koskeviin osuuksiin. Jos joku haluaa luksusta, seeprannahkapenkit ja kullatun vaihdekepin nupin, pitäisikö niiden olla täysverollista osuutta? Mielestäni kyllä. Entä, jos joku haluaa peruutustutkat, älykkäät törmäystä estävät ratkaisut - jopa täysajon automatiikan - pitäisikö niiden olla verovapaata? Mielestäni kyllä, hyötyjiä ovat kaikki muutkin.
Lisäksi osittainen verovapaus olisi syytä toteuttaa kuluvähennysmallina ansiotuloista - ei siis autokaupassa suoraan hinnasta. Ei yhteiskunnalla ole erityistä tarvetta tukea autonostoa tilanteisiin, joissa henkilölle ei kerry ansiotuloa. Niissä kiireettömissä tilanteissa voi liikkua julkisilla tai polkupyörällä.
Tässäkin ketjussa tuodaan koko ajan köyhäily esiin. Ei köyhä hyödy siitä pätkääkään, että keskituloinen (tai sikarikas) jättää autonsa uusimatta. Köyhyteen ainoa oikea lääke on työ. Sitä pitää luoda lisää, ja jakaa työn tekemisen mahdollisuuksia kaikille! Ja opintolainaa vastava rahoitusjärjestely olisi paikallaan riittävästi työtä tekeville. Niin saisi vähävaraisempikin riittävän menopelin töihin ja harrastuksiinsa.Aivan, mutta mikä yhtälö on siinä jos otetaan esim. Eli koko autoileva kansa ajaisi sähköautoilla, paljonko se verotus putoaisi 8 miljardista vuodessa mitä nyt maksetaan, ja nyt tarkkana paljonko se putoaisi?
Tämä on taas sitä, kun keskituloista luullaan köyhäksi. Köyhällä ei ole varaa autoon, ei sen ostoon eikä sen ylläpitoon. Autoverolla on merkitystä vain niille, joilla autoihin on varaa - ja etenkin niille, joilla on varaa vaihtaa autoa usein. Kyse ei siis tietenkään ole köyhien edusta, sillä verotulojen vähentäminen jostakin nostaa verotuksen tarvetta jossakin muualla, tai painetta leikkauksiin.
Autoveron poistoa saa kaikin mokomin ajaa, mutta sen naamioiminen köyhien eduksi on epärehellistä.- Anonyymi
Kokoomus haluaa oieasti rikkaille halvemmalla uusia autoja ja taviksille ja köyhille lisää tasaveroja auton käyttömaksun muodossa, tämähän on edullisempaa rikkaille ja todella kallista taviksille joille kokoajan halutaan siirtää verotuksen painopistettä rikkaiden eduksi.
Rikas on muuten jo se 80 000 - 100 000 euroa vuodessa tienaava, tiedoksi epätietoisille, ja sitä sakkia on Suomessa todella paljon eli ei puhuta marginaaliryhmästä.- Anonyymi
Oikeasti kokoomus hyötyy asiasta tietysti itsekin, mutta ne myös maksavat auton käytöstä muita enemmän.
Mutta nyt myös köyhempi hyötyy saamalla saaden uudemman ja turvallisemman auton ja todennäköisesti myös pieniruokaisemman. Toisin kuin Sanna M. ei sitä halua, hän vain nostelee polttoaineveroja ja haluaa säilyttää hajuraon tavalliseen rahvaaseen.
Kokoomuksella on nyt win-win-ehdotus, mutta niitähän ei vasemmistohallitus siedä ja vastustaa jo ihan periaatteestakin. Eihän se nyt käy että kokoomus olisi ainoa puolue joka saa jotain hyödyllystäkin aikaiseksi tällä hallituskaudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti kokoomus hyötyy asiasta tietysti itsekin, mutta ne myös maksavat auton käytöstä muita enemmän.
Mutta nyt myös köyhempi hyötyy saamalla saaden uudemman ja turvallisemman auton ja todennäköisesti myös pieniruokaisemman. Toisin kuin Sanna M. ei sitä halua, hän vain nostelee polttoaineveroja ja haluaa säilyttää hajuraon tavalliseen rahvaaseen.
Kokoomuksella on nyt win-win-ehdotus, mutta niitähän ei vasemmistohallitus siedä ja vastustaa jo ihan periaatteestakin. Eihän se nyt käy että kokoomus olisi ainoa puolue joka saa jotain hyödyllystäkin aikaiseksi tällä hallituskaudella.Kokkare kusettaa aina ja sillä on ketunhäntä kainalossa jokaisessa talousasiassa rikkaiden eduksi. Tämä on faktaa ja asiassa kuin asiassa on aina voittajia ja häviäjiä eli ei ole win-win asetelmaa olemassakaan kun kokoomus on kyseessä.
- Anonyymi
HIH HIH MENKÄÄ VAAN IHMISET KOKOOMUKSET ANSAAN. KOK = kokoomus osaa kusettaa.
- Anonyymi
Niin, paljonko se Bugatti Veyron halpuisi?
Entä Chiron? - Anonyymi
Sinunkin köyhyytesi on kokoomuksen syy vai?
- Anonyymi
Miksi Kokoomus haluaa, että valtion velkaa kasvatetaan entisestään?
- Anonyymi
Kokoomus osaa vedättää. Siirrytään autoverosta käytön verotukseen. Eli mitä se on käytännössä. Porche Panamera halpenee ihan perkeleesti ja bensalitra tai tienkäyttö per kilometri maksaa Panamera-kuskille saman kun rippikouluikäistä Toyotaa ajavalle. Kaikki voitta?!
Samaa tarinaahan Kokoomus levittä perintöverosta. Poistetaan perintövero, niin isukin muutaman miltsin arvoisen sijoitusyhtiön perivät kermapersekakarat eivät maksa senttiäkään veroa, mutta äidin 60.000e maksavan kaksion perivä joutuu maksamaan 32% veroa "myyntivoitosta" jos myy perimänsä asunnon. Tätä Kokomuus kutsuu reiluksi. - Anonyymi
kokoomuksen kannatus laahaa alamäessä .
haluaa olla vaikuttaja valehtelemalla mitä kansa haluaa kuulla.
jokainen tietää että suomi on kallis maa asua.
joka verosta pitäisi leikata mutta sattuu olemaan tuota SYÖNTIVELKAA.
eletään kuin sijat pellossa.
KUKA OIKEIN ON VASTUUSSA SUOMEN HURJASTA VELASTA.
on niitä marilla liuta avustajia MIKÄ VIRKA NIILLÄ ON!!
maksaa suomen valtiolle vaalikaudessa 12miljoonaa.
hallitus on paskahousu toimintakyvytön leikkaamaan joutavasta.
JOKA MINISTERIÖ HETI LISTA MISTÄ LEIKATA OMALLA KOHDALLA.- Anonyymi
Tämä verokeskustelu on vain äänestäjien hämäämistä.
Valtio velkaantuu kiihtyvällä tahdilla ja nyt on luvattu tukea etelän vetelien elintasoakin.
Jostainhan ne rahat revitään jokatapauksessa, arvatkaa kahdesti kuka tämänkin sotkun kuitenkin maksaa.
Poliitikko on valmis tuhlaamaan aina vain enemmän rahaa, (kun ei itse joudu niitä maksamaan.)
Jos katsotaan tätä kehitystä niin ei mene montaa sukupolvea kun veroprosentti on täysi 100%.
Rahat kyllä saadaan jonnekkin kulutettua eri asia on saako veronmaksaja mitään vastineeksi.
- Anonyymi
Otsikossa on paha virhe sillä Kokoomus haluaa köyhien maksavan rikkaiden uudet luksusmersut.
- Anonyymi
Voi taivas sentään.
Kun kokoomuksella kerrankin on koko kansaa hyödyttävä ehdotus, niin eikös vaan vasemmistolainen Toyota-rupusakki alakin kadehtimaan miten paljon halvemmalla kokkari saa Porschensa.
Mielummin vaikka kärsitään ajamalla vanhalla rutkulla ja otetaan vastaan vihreiden keksimä kaikki kiusa, jota he joutuvat kehittelemään uudempien, päästöttömämpien autojen tilalle.
Vadurihallitus muuten nosti polttoaineveroa. Sekö nyt sitten ei kohdistu köyhiin ja pienituloisiin, että nostetaan sellaista veroa mikä on omiasn nostamaan kaikkia hintoja ja kustannuksia.
Vain matut ja sosdupummit eivät osallistu ilmastotalkousiin, tämän halituksen lempilapset.- Anonyymi
Ikään kuin demaripoliitikot eivät niitä loistoautoja ostaisi.....
- Anonyymi
Miten sen porschejen ostelu koko kansaa hyödyttää? Nythän siitä on edes jotain hyötyä kun joutuu verot edes maksamaan.
- Anonyymi
Koko kansaa hyödyttävä ehdotus?
Porhe Panameran hinta laskee kaikille yhtä paljon ja bensa kallistuu kaikille yhtä paljon.
Onhan se tasapuolista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko kansaa hyödyttävä ehdotus?
Porhe Panameran hinta laskee kaikille yhtä paljon ja bensa kallistuu kaikille yhtä paljon.
Onhan se tasapuolista.Vihervassari-sossutyhjäntoimittajien tulisi siis saada samanlaiset Lexukset ja Porschet kuin niiden, jotka tekevät töitä rahojensa eteen?
- Anonyymi
Voi voi sentään, meinaakko, että koko kansa ostaa uuden auton, vai tarkoitatko yhtään mitään. Joka hallitus on nostanut polttoaineen hintaa, mutta Marinin hallituksen hinnan korotus vaan ei näy missään, koska öljyn hinta on laskenut. Suomalaiset maksaa auton omistamisesta paljon ei ajamisesta. Uusi auto vähäpäästöinen,( päästötöntä autoa ei pystytä valmistaan) siinä ostohinta laskee ja autovero laskee, kuka voittaa kokoomuslainen. Vähän enempi päästöjä tuottava auto, vaikkei kovin vanhakaan, siitä maksetaan päästöjen mukaan, joku määrätty hinta, jota voi nostaa tarpeen mukaan, eli ei mitään rajaa, kuka voittaa, kyllä se on taas kokoomuslainen, mutta kehu vaan kokoomuslaista, jos se jotenkin helpottaa hätääsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihervassari-sossutyhjäntoimittajien tulisi siis saada samanlaiset Lexukset ja Porschet kuin niiden, jotka tekevät töitä rahojensa eteen?
Höpsis. Ei työtä tekevä moisilla autoilla aja. Nuo on tarkoitettu omistavalle luokalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi sentään, meinaakko, että koko kansa ostaa uuden auton, vai tarkoitatko yhtään mitään. Joka hallitus on nostanut polttoaineen hintaa, mutta Marinin hallituksen hinnan korotus vaan ei näy missään, koska öljyn hinta on laskenut. Suomalaiset maksaa auton omistamisesta paljon ei ajamisesta. Uusi auto vähäpäästöinen,( päästötöntä autoa ei pystytä valmistaan) siinä ostohinta laskee ja autovero laskee, kuka voittaa kokoomuslainen. Vähän enempi päästöjä tuottava auto, vaikkei kovin vanhakaan, siitä maksetaan päästöjen mukaan, joku määrätty hinta, jota voi nostaa tarpeen mukaan, eli ei mitään rajaa, kuka voittaa, kyllä se on taas kokoomuslainen, mutta kehu vaan kokoomuslaista, jos se jotenkin helpottaa hätääsi.
Käytettyjen autojen hinnat laskevat jos uusien autojen hinnat laskevat. Tämä tiedetään varmuudella. Ja köyhempikin saa paremman auton.
- Anonyymi
kansa vastustaa kalista poltoainetta
kaliita vakutusmaksuja
huonoja teitä siinä on autolehmän verotus. - Anonyymi
Autovero on yksi kaikkein kivuttomampia veroja ja päin vastoin sitä jos mitä kannattaisi nyt nostaa (vähiten haittaa kenellekään). HUOM! Väliraha ei veron nostosta juurikaan muutu ja vero kulkee auton hinnassa koko auton elinkaaren ajan (eli ei sitä maksa ainoastaan uuden auton ostaja).
Lisäksi jos autovero hirvittää, aina voi ostaa auton, jossa vero on pienempi tai sitten ostaa käytetyn auton. Autoveron korotuksen vaikutus kuluttajiin on häviävän pieni.
Jos taas vuotuista ajoneuvoveroa nostetaan, sen johdosta ja korotuksen määrästä riippuen osa autoilijoista joutuu luopumaan autosta kokonaan vaikka se olisi elämän ehto.
Aika iso ero on vaikutuksilla vai mitä! - Anonyymi
Todella mainio asia. Ei tarvitsekaan ostaa kolmen tonnin Datsunia vaan voi huristella kolmen tonnin Teslalla.
- Anonyymi
auto on niin vältämätön paha että sen rankaseminen kallilla veroilla on omistajalle
kohtalon kysymys.
taajaman ulkopuolella ei kulje yleiset kulkuneuvot ja kauppaan pitää joskus päästä.
ottakaapa huomioon. - Anonyymi
Aloitukseen todeten, kukaan ei halua kenelekään mitään. Kokoomus ja jokainen muukin haluaa vain ITSELLEEN mitä haluaa. Toisista viis veisataan.
- Anonyymi
Todetaan vielä että köyhyydestä puhutaan vain vaaliaikoina kun kalastellaan ääniä. Sen jälkeen kukaan ei muista mitään köyhiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todetaan vielä että köyhyydestä puhutaan vain vaaliaikoina kun kalastellaan ääniä. Sen jälkeen kukaan ei muista mitään köyhiä.
Nyt ei ole äänien kalastelusta kysymys kun vaaleihin on vielä aikaa vaikka kuinka.
Nyt kokoomus on koko kansan asialla, tai no ei ehkä niiden joilla ei ole halua/mahdollisuutta ostaa autoa.
Mutta Marin vain nostelee veroja antamatta tilalle muuta kuin terroristeja. Ne elätitkö sitten köyhän asemaa parantaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todetaan vielä että köyhyydestä puhutaan vain vaaliaikoina kun kalastellaan ääniä. Sen jälkeen kukaan ei muista mitään köyhiä.
Mitä vielä, eikö swe 75 euroo tullut kaikista köyhemmille, kyllä Sanna muistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei ole äänien kalastelusta kysymys kun vaaleihin on vielä aikaa vaikka kuinka.
Nyt kokoomus on koko kansan asialla, tai no ei ehkä niiden joilla ei ole halua/mahdollisuutta ostaa autoa.
Mutta Marin vain nostelee veroja antamatta tilalle muuta kuin terroristeja. Ne elätitkö sitten köyhän asemaa parantaa?Älä kerro satuja, kokoomus on kaiken pahan alku ja juuri. Etkö saanut 75 € ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei ole äänien kalastelusta kysymys kun vaaleihin on vielä aikaa vaikka kuinka.
Nyt kokoomus on koko kansan asialla, tai no ei ehkä niiden joilla ei ole halua/mahdollisuutta ostaa autoa.
Mutta Marin vain nostelee veroja antamatta tilalle muuta kuin terroristeja. Ne elätitkö sitten köyhän asemaa parantaa?Miten se eroaa kokoomuksesta? Toisin nyt rahaa syydetään yrittäjille ja yrityksille mutta porvari se vaan valittaa, mites se Sipilä sanoi kun pääministeri oli? Turhaa valitusta yrittäjiltä.
- Anonyymi
Niin, kokoomukselaiset ostavat verottoman sähköauton. Tavallinen kansa ajaa vanhoilla polttomoottoriautoilla ja maksaa käyttömaksuina sen käyttöveron.
- Anonyymi
Kyllähän kokoomuksella on vara maksaa autoista, että mitä turhaa se nyt käy kesken pelin sääntöjä muuttamaan, kun ei ole vielä maaliinkaan saavuttu.
- Anonyymi
Ei kepulistitkaan ymmärtäneet nöyristyksen ja köyhistyksen eroja.
- Anonyymi
halvempi auto mutta tie polttoaine vuosiverot sun muut saattais nousta
niin paljon että moni ei voi käyttää autoa vaikka saisi sen ilmaiseksi - Anonyymi
Jännä juttu, ootteko ajatelleet tälläistä. Autovero pois esim: 30 000 €. Jep ja autotehdas nostaa hintaa, myy sen nyt tosi edullisesti, maksat siitä vain 29 990 €, tosi edullista vai ja ei kai vaan tällä kokoomuslaisella ole joitakin tehtaan osakkeita. Tässä kaupassa kokoomuksen kanssa keskituloinenkin häviää, saati sitten köyhä, joka maksaa kaikesta täyden hinnan, eikä saa mistään alennusta.
- Anonyymi
Hyvä olisi jos poistuisi.Mutta uudistus vaatii aikanaan sähkö tms auto..kaasu..niin mitä hyötyy sähkönsiirto kerkesi kallistua jo nyt.Esim.Sähköauton käyttökulut pakko olla huikeet..tai sen auton mikä onkaan.Vakuutukset,trafit,huollot,akut,menovesi mikä onkaan.Mutta jos ajatellaan v.2035 on aikaa paljon.köyhäkin voisi ostaa uuden auton oikeesti.Nyt kukaan muukaan uskalla ajatella uutta autoo vauraatkaan ostajat peloteltu niin.
- Anonyymi
Jaana Pelkonen juontaa joitain tyhjänpäiväistä ohjelmaa? Onko rahat vähissä vai liikaa vapaa aikaa "töistä" kun vielä kansankusettajana eduskunnassa istuu?
- Anonyymi
Miksei kokoomuslaiset osta täyssähköautoja joiden autovero on n. 3% esim. todella Tehokkaita testoja. Miksi pitää ostaa isoja suurikulutuksisia ökyautoja esim BMW X6, pitääkö vain näyttää muille että rahaa on? Autovero auttaa nimenomaan siirtymään vähäpäästöisiin sähköautoihin.
- Anonyymi
Aloittaja on paljon rehellisempi kuin Kokoomus, sillä hän tunnustaa että autoveron poiston ainoana motiivina on autoilun kustannusten halventaminen, autokaupan kasvattaminen sekä poistaa yksi ns. kateusvero. Päästöjen vähentämisen kanssa autoveron poistolla ei ole mitään tekemistä.
Toisin kuin aloitaja väittää, Kokoomuksen autoveron poistomallli ei suinkaan tuo etua köyhille vaan rikkaille. Köyhät eivät Suomessa ostele uusia autoja vaikka autovero poistettaisiinkin. Suurimman hyödyn saavat varakkaat isojen bensa- ja dieselautojen ostajat. Köyhät puolestaan maksavat autoilustaan entistä enemmän sillä osan autoverosta (noin puolet) Kokoomus aikoo periä takaisin ajoneuverona, jota siis nostetaan reippaasti. Ajoneuvovero taas on tasavero joka ei ole riippuvainen lainkaan auton arvosta, sen suuruuten tosin auton päästöt vähän vaikuttavat. Vanhalla romulla ajava joutuu maksamaan autoilustaan paljon nykyistä enemmän, mutta hyöty veromuutoksesta valuu rikkaille. - Anonyymi
Niin ei minkään uuden bensa ja dieselmallin veroja pitäisi poistaa vaan autotehtaat pitäisi pakottaa valmistamaan vain sähköautoja, ei muita uusina. Mieluummin pitäisi tukea köyhempien käytettyjen sähköautojen hankintaa ja niihin uusien akkujen hankintaa koska ne on yleensä lopussa ensimmäiseltä omistajalta ja ovat kalliita , mikä estää köyhempiä, jotka ei koskaan pysty ostamaan enää uusia autoja, siirtymästä vähäpäästöisiin autoihin.
Vain näin liikenteenpäästötasot alenisivat pikavauhtia, muuten ne alenevat ainoastaan sitä kautta kun köyhemmillä ei ole varaa ajaa millään autoilla eikä korjata enää vanhojakaan ja joiden päästöverot tullaan kohottamaan tappiinsa. Pelastuuhan se maailma myös sitä kautta mutta miksi pitää mennä aina sitä kovinta tietä taviskansaa kohtaan?
Parempi olisi että edes jotakin liiketoimintaa olisi yllä ettei kaikki talous romahda ihmisen oman hulluuden ja koronan lisäksi.
Rikkaathan tekee aina mitä lystää, mitkään lamat ja muut vastoinkäymiset ei koske heitä , he on jo osanneet suojata elämänsä niin hyvin joka tapauksessa, heillä on aina leipää pöydässä mutta taviskansalla aina ei ole.
Nykyisin on vain niin että rikkaat on aina win mutta köyhä on loose, , jos toimittaisiin paremmin,oikeammin niin rikas olisi win mutta niin olisi köyhäkin.
Miksi niin ei tehdä koskaan? - Anonyymi
Ruumisautoja, ei yksityisautoja siis
- Anonyymi
Kokoomus hankkii autot ja tämä hallitus huolehtii että lastia piisaa.
Yhteistyötä yli puoluerajojen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185473MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192846- 142748
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6052088Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1401897Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701382Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421355Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31148Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4041096Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077