Kauppalehti rikollisten asialla.

Anonyymi

Kauppalehdessä annettiin vääriä ohjeita identiteettivarkauden uhreille.

"Tee oma luottokielto. Jotta oma luottokielto on kattava, tulee se tehdä sekä Suomen Asiakastieto Oy:n että Bisnode Finland Oy:n palveluissa. Oman luottokiellon tekeminen on maksullista."
VÄÄRIN!

Oikein on tehdä rikosilmoitus luotonantajasta, joka ei ole tarkastanut hakijan henkilöllisyyttä.

"Tee rekisteröintikielto. Rekisteröintikielto tehdään Patentti- ja rekisterihallitukselle. Varmista myös, että mahdollisia voimassa olevia tietoja ei saa muuttaa ilman, että ollaan yhteydessä valittuun puhelinnumeroon tai sähköpostiin."
VÄÄRIN!

Oikein on tehdä rikosilmoitus virkailijasta, joka on tehnyt muutoksen tarkistamatta henkilöllisyyttä.

"Tee osoitteenmuutoskielto. Pyydä osoitteenmuutoskielto tai muuttosuojaus Postin asiakaspalvelun kautta."
VÄÄRIN!

Oikein on tehdä rikosilmoitus Postista, joka on mennyt muuttamaan osoitetta tarkistamatta henkilöllisyyttä.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastaamon ns vuoto on nyt avannut monien silmät kuitenkin. Ja se on ihanaa. Juutalaisiksi he eivät tahdo eikä luottoakaan antaa.

    • Missään nimessä ei ole väärin ehkäistä ongelmia ennalta. Pääsee huomattavasti helpommalla ja halvemmalla.

      • Anonyymi

        Helpommalla pääsee myös, jos maksaa kiristäjälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helpommalla pääsee myös, jos maksaa kiristäjälle.

        Se on sitä jälkikäteen reagointia. Helpommalla pääsee, jos huolehtii tietoturvasta ja pystyy välttämään kiristettäväksi joutumisen.


      • Anonyymi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Se on sitä jälkikäteen reagointia. Helpommalla pääsee, jos huolehtii tietoturvasta ja pystyy välttämään kiristettäväksi joutumisen.

        Miten asiakkaat olisivat voineet etukäteen huolehtia 'lataamon' tietoturvasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten asiakkaat olisivat voineet etukäteen huolehtia 'lataamon' tietoturvasta?

        Kauppalehden jutussa olikin kyse yleisemmällä tasolla tietoturvasta identiteettiin liittyen. Mutta eihän noin ole pakko tietenkään toimia, jos haluaa yrittää hoitaa asiansa vasta kaiken tapahtuneen jälkeen. Ei kukaan pakota ennakoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppalehden jutussa olikin kyse yleisemmällä tasolla tietoturvasta identiteettiin liittyen. Mutta eihän noin ole pakko tietenkään toimia, jos haluaa yrittää hoitaa asiansa vasta kaiken tapahtuneen jälkeen. Ei kukaan pakota ennakoimaan.

        Yleisimmin rosvot saavat massakaappauksina virastojen, laitosten ja firmojen tietokannoista eikä asiakas voi niiden tietoturvaan vaikuttaa. Muut tavat ovat hyvin harvinaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten asiakkaat olisivat voineet etukäteen huolehtia 'lataamon' tietoturvasta?

        Tässä tietoturvasta huolehtiminen oli yrityksen vastuulla. Valitettavasti siellä ei huolehdittu parhaalla mahdollisella tavalla, ja seuraukset ovat järkyttävät.


    • Anonyymi

      Hain juuri 50tonnia rahalaitokselta....elämä hymyilee!

    • Anonyymi

      Sisäänheittäjien pitäisi olla enempi ihmisten kanssa tekemisissä. Saattaapi elo käydä muuten raskaaksi.

    • Anonyymi

      Miten niin "Rikollisten asialla"? Onko rikoksen mahdollisuuden pienentäminen ennen rikoksen tapahtumista muka jotenkin rikollisten etu? Outoa persuilua taas koko avaus.

    • Anonyymi

      Identiteettivarkauden tekee helpoksi se että luotottajat ja muut eivät tarkista henkilöllisyyttä vaan riittää kun tietään nimen osoitteen ja henkilötunnuksen. Mikäli toimii lehden ohjeiden mukaan niin sama meno jatkuu loputtomiin. Vasta kun tällaisista henkilötiedot tarkistamattomista tehdään aina rikosilmoitus ja ovat olleet kyllin monta kertaa rikoksesta epäiltynä poliisikuulustelussa, alkaa järki upota umpiluuhun. Näin identiteettivarkauksien hyödyntäminen vaikeutuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1012
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      798
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe