Maunon opetuspuhe Raamatun tärkeydestä

Anonyymi

Hyvä on päivittäin Raamattua tutkia.Itse kuuntelen Raamattua. Vähän tulee luettua. Aloin miettimään että päivittäistä on tuo Raamatun tutkiminen mulla. Ihan kiva. On tässä kyllä rikastunut olokin kun olen huomannut Jumalan Sanaa tutkimallakin täyttyvänsä Hyvällä.

Rentouttavaa illanjatkoa:






https://www.youtube.com/watch?v=W-t6EgQpFf8

Commandohauis

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mauno on väärä profeetta. Hänen videoita ei ole syytä katsella.

    • Anonyymi

      Ootko myös hyljännyt kirkkoisien vanhakantaiset opit ja todella tutkinut Raamattua Pyhän hengen johdolla? Ja Raamatun historiaa ja arkeologiaa ja kirkkohistoriaa?

    • Anonyymi

      Kiitos aöoittajalle hyvästä vinkistä. Mauno Mattilalta hyvää ja innostavaa opetusta Raamatun lukuun.

      • Anonyymi

        Sinä olet todella eksyksissä, kun luulet tuollaista. Mauno Mattila on eksyttäjä, jonka opetus saastuttaa sinut.

        Ajattelin, että Mattila olisi tehnyt pohjanoteerauksen, kun hän levitti Jeremiah Johnssonin väärää profetiaa, että Trump olisi Jumalan pasuuna. Nyt Mauno Mattila on keksinyt sensaatiomaisen uutisen, että jääkiekkoilija Teemu Selänteen elämä olisi jokin profeetallinen ennusmerkki ja kutsuu tätä asiaa uudella YouTube-videollaan nimeltä: Selänne koodi 8 13.

        Mattila alkaa etsiä ennusmerkkejä vähän sieltä ja täältä ja tekemään aasinsiltoja erilaisten asioiden välillä. Mattila on siis tehnyt oman versionsa Da Vinci -koodista. Herätkää jo hyvät ihmiset ja hylätkää Mauno Mattila. Hän on väärä profeetta ja eksyttäjä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13


    • Anonyymi

      Kuunteleminen ei ole raamatun tutkimista. Tutkiminen on Sanan eteen pysähtymistä ja sen pohdiskelua. Hyvämuistisetkin kokevat, että tekstin sisältö ei välity samalla tavoin kuuntelemalla kuin lukemalla. Useimmat oppivat parhaiten, kun opetuksessa hyödynnetään eri aisteja. Kun menet USA:ssa raamattutunnille, niin kaikilla on raamatun lisäksi mukana myös muistiinpanovälineet.

      • Anonyymi

        Hengessä kuuleminen on tutkimalla tutkittua.Jos on tyhmä niin voi joutua pitkäänkin yksinkertaistakin koittaa oikeinymmärtää kun taas älykäs ymmärtää sivukorvallakin mikä on asian ydin.

        https://www.ratkojat.fi/hae/tutkia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengessä kuuleminen on tutkimalla tutkittua.Jos on tyhmä niin voi joutua pitkäänkin yksinkertaistakin koittaa oikeinymmärtää kun taas älykäs ymmärtää sivukorvallakin mikä on asian ydin.

        https://www.ratkojat.fi/hae/tutkia

        Ihmislapsi ymmärtää vajavaisena vajavaiseen tapaansa elämää sen tapahtumia, ilmiöitä ja Jumalaa, mutta riittävästi joutuakseen vastuuseen, tuomittavaksi Tuomion päivänä. Siitä on Jumalan neuvon mukaista asennoitumista itseemme ettemme pidä itseämme kovin viisastuneina eikä kovin hengellisesti rikastuneinakaan, sillä Herran lupaus on että Hän ruokkii köyhät ja nälkäiset.

        Asiasta seuraavaan:

        Jumalan Sana on kokonansa Totuus. Luonnottomia lihanhimoja syntihyväksytään ja madot , käärmeet, rikkavilja, eksyttävät, valheellaopetetut, valheveljet, valheella opettavat, valheella eksyttävät tekopyhät ( löpöhöpöliberaalit ) koittavat silmättöminä sokeina luikerrella Setan kämmenellä.

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Sanan lukeminen / kuuntelu / tutkiminen / "märehtiminen" on kyllä tärkeää.

      Mutta siinä ei ole tärkeää määrä vaan laatu.

      Mauno itse on siinä asiassa eksynyt aivan samoin, kuin aikoinaan fariseukset ja kirjanoppineet.

      7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
      8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
      9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."

      Siis fariseukset ja kirjanoppineet olivat sen aikansa kovimpia Kirjoitusten ja lain kiivailijoita, jotka olivat eniten perehtyneet Kirjoituksiin, mutta silti olivat pahasti eksyksissä ja Jeesus itse heitä siitä paljon ruoti !

      Ongelma heillä oli siis ne ihmiskäskyt ja opit, eli hekin kuten Mauno, olivat alkaneet luottaa OMAAN Kirjoitusten tulkintaansa, eli ihmisen oman järjen ja "viisauden" tulkintoihin ja oppeihin.

      Eli ei siis määrä ole mitään, vaan se laatu !

      Moni nykyajan "opettaja" on eksynyt pahasti monessa kohtaa Totuudesta juuri siksi, että kun on ITSE itsensä nostanut, tai toiset ovat nostaneet jonkun "opettajaksi", niin sitten pitää alkaa antaa vastauksia ihan kaikkeen !

      Mutta kun siinä kohtaa ollaan jo ylpistytty jopa itse "Opettajaksi" siis Opettajan rinnalle tai jopa tilalle, niin sitten annetaankin vastauksia jo omasta päästä, vaikka ei itse olla saatu Herralta opetusta vielä itsellekkään.

      Se johtaakin sitten siihen, että sellaisen "opettajan" opetus on vain osin Totuutta ja paljon onkin sitten oman pään tuotosta, eli ihmis oppeja / käskyjä.

      Eli liian suuret kuvitelmat itsestä, eli ylpeys ja paisuneisuus on ongelmana näillä "opettailla", jotka siis ovat eksyneet kuten ne fariseukset ja kirjanoppineet jo aikoinaan !

      Mitään ei siis ole opittu toisten virheistä.

      Ei silloin eikä nyt saavuteta Totuutta ns. jumaluustieteen eli teologian kautta, vaan vain ja ainoastaan Pyhän Hengen eli meidän Opettajamme henk koht opetuksen kautta ja avulla !

      On siis kaksi aivan eri Raamatun tutkistelu tapaa:

      1) Teologia, jossa ihmis viisaudella / järjellä yritetään Totuus löytää, sitä löytämättä.

      2) Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta saatu todellinen opetus, jonka kautta Raamatun mukaan vain ja ainoastaan Raamatun salatut ja kätketyt aarteet voidaan löytää !

      Mutta kuten sanottua, niin Mauno ja muutkin nyky "opettajat" siis ovat langenneet ylepydessään käyttämään tuota ensimmäistä, eli väärää keinoa, ja siksi he ovat eksyneet monessa kohtaa Totuudesta !

      1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

      Kol. 2:2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,

      Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

      • Anonyymi

        Sinä olet se " vanhurskas kristitty" .

        Oppinut raatelukirjoitustyylisi, Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet se " vanhurskas kristitty" .

        Oppinut raatelukirjoitustyylisi, Commandohauis

        Mikä sinua ahdistaa "hauis" ?

        Eikö totuus maistu ?

        Raamattu sanoo selvästi kaikista meistä:

        Jaakobin kirje 2
        1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme

        Siis MONESSA kohtaa, eikä harvassa kohtaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinua ahdistaa "hauis" ?

        Eikö totuus maistu ?

        Raamattu sanoo selvästi kaikista meistä:

        Jaakobin kirje 2
        1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme

        Siis MONESSA kohtaa, eikä harvassa kohtaa !

        Totuus maistuu mutta valheella höystettynä en kelpuuta padassa muhivaa myrkkykeittoa.

        Valhe: myrkky.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus maistuu mutta valheella höystettynä en kelpuuta padassa muhivaa myrkkykeittoa.

        Valhe: myrkky.

        Commandohauis

        Voi voi sentään, kun et erota vielä myrkkyjäkään.

        Siis jo nikkisi Commandohauis kertoo lihallisuudesta, eli kasvamattomuudesta.

        Siinähän oli ennen se senttimääräkin, tyyliin 286 cm.

        Joten eipä ole ihme sekään, että et kykene vielä myrkkyä nisusta erottamaan.

        Ei millään pahalla, mutta olen jo pitkään odotellut sitä, että kasvaisit, mutta sitä vain ei näy eikä kuulu, ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi sentään, kun et erota vielä myrkkyjäkään.

        Siis jo nikkisi Commandohauis kertoo lihallisuudesta, eli kasvamattomuudesta.

        Siinähän oli ennen se senttimääräkin, tyyliin 286 cm.

        Joten eipä ole ihme sekään, että et kykene vielä myrkkyä nisusta erottamaan.

        Ei millään pahalla, mutta olen jo pitkään odotellut sitä, että kasvaisit, mutta sitä vain ei näy eikä kuulu, ikävä kyllä.

        Millä sinä kasvuani tutkit?

        " Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkiskelee kaiken , mutta häntä itseään EI KUKAAN KYKENE tutkiskelemaan."

        1.Kor.2:15

        Walk on home, boy.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinä kasvuani tutkit?

        " Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkiskelee kaiken , mutta häntä itseään EI KUKAAN KYKENE tutkiskelemaan."

        1.Kor.2:15

        Walk on home, boy.

        Commandohauis

        Kuten siinä lukee, niin Hengellinen tutkii kaiken !

        Minä olen Hengellinen, eli Pyhän Hengen omaava uskova.

        Mutta minä siis jo erotan ne, jotka eivät ole kasvaneet Hengellisesti.

        Se lihallisuus eli maallisuus on yhä sinulla todella vahvasti näkyvissä sinun viesteissäsi.

        Lisäksi "hauis", sekin paljastaa sinut, että et paljon vielä syvemmin ymmärrä Hengellisiä.

        Se taas johtuu siitä, että yhä vain luet ja kuuntelet ja katsot muiden opetuksia ja niitä lainailet, kuten tässäkin ketjun aloituksessa.

        Siis uskova kasvaa kunnolla ja nopeasti vain ja ainoastaan olemalla ITSE henkilökohtaisesti Herran / Pyhän Hengen opetuksessa, eli saamalla Hengellisen ravintonsa suoraan Viinipuusta, eli Herralta.

        Mutta se uskova, joka saa ravintonsa toisen "oksan" kautta, ei Sanan mukaan tuota edes hedelmää, koska Elämän Neste ei pääse esteettä virtaamaan, vaan se toinen "oksa" siis päästää vain pajon vähemmän sitä Nesstettä lävitseen !

        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Siis tiedoksesi se, että viinin viljelijä / viinitarhuri karsii pois kaikki ne oksat pois, jotka eivät ole kiinni itse rungossa, vaan toisessa oksassa, sillä se oksa, joka ei ole kiinni itsessään rungossa, ei siis tuota hedelmää.

        Sinunkin siis pitäisi etsiä ja haluta opetus itsellesi suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, ja siten sinäkin kasvaisit ja sen kautta samalla pyhittyisit ja vapautuisit lihallisuudestasi.

        Mutta niin kauan kun yhä vain olet muiden "ruokittavana", kasvusi on hidasta ja jopa voi estyä.

        En kirjoita tätä pahalla, vaan pyrin nyt suoraan sanomaan asiat, jotta saisit Herralta avun itsellesi !

        Lisäksi tämä on opetus myös muille uskoville, jotka itse tuskailevat oman kasvunsa / kasvamattomuutensa kanssa.

        Kirjoitit: " Walk on home, boy. "

        Niinpä, eli Kotiin päin olen kaiken aikaa menossa, sinne on jo todella kova kaipuu, täältä kaiken vääryyden ja pahuuden ja saastan keskeltä.

        Sitä kun on silmät avattu, niin silloin sitä näkee kaiken tämän maailman ja ihmisten vääryyden ja pahuuden niin korostetun selvästi, eli rumaa on ja pimeää.......


    • Anonyymi

      Ajattelin, että Mattila olisi tehnyt pohjanoteerauksen, kun hän levitti Jeremiah Johnssonin väärää profetiaa, että Trump olisi Jumalan pasuuna. Nyt Mauno Mattila on keksinyt sensaatiomaisen uutisen, että jääkiekkoilija Teemu Selänteen elämä olisi jokin profeetallinen ennusmerkki ja kutsuu tätä asiaa uudella YouTube-videollaan nimeltä: Selänne koodi 8 13.

      Mattila alkaa etsiä ennusmerkkejä vähän sieltä ja täältä ja tekemään aasinsiltoja erilaisten asioiden välillä. Mattila on siis tehnyt oman versionsa Da Vinci -koodista. Herätkää jo hyvät ihmiset ja hylätkää Mauno Mattila. Hän on väärä profeetta ja eksyttäjä.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Mauno käänsi tahallaan jakeen väärin, jotta hän sai runnottua jakeen tukemaan omaan harhaoppiaan kasteesta, mikä ei kestänyt koettelua Raamatulla. Kysymys on Raamatun väärentämisestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe