Vaihtokaara Raisio auto , kokemus, ei kannata!

Anonyymi

Hei, kiinnostuin kyseisen liikkeen autosta ( vajaaa 5000€) juteltiin ja juteltiin lisää.
Kaikki vaikutti liiankin hyvältä. Perinteinen "kaikki toimii" lausahdus tuli taas esille, ja herätti autokauppa muistoja vuosien takaa. (Myyjä Rasmus Oksanen)!
No ajattelin että, kun näin iso liike, niin eihän ne mitään valheita viitsi jakaa potentiaalisille asiakkaille.
Jatkettiin kaupan hieromista...
Takrkka kun olen, niin kysyin miltein kaiken, toimiiko ilmastointi, renkaiden laatu, kuuluuko kolinaa/kilinää tms, onko vikoja, toimiiko ikkunat, toimiiko turvavyöt jne...
Kaikki toimii!
Ei kamalaa, mutta ajoin sen vähän päälle 100km Raisioon katsomaan autoa.
Iso liike, sai ajattelemaan että tämähän tulee onnistumaan.
Menin koe ajolle.
Heti kun laitoin kakkos vaihteen silmään, alkoi outo ääni, kuin jarrupalat lopussa, tai vastaavaa. Tutkin lisää. Takakontti ei aukea, ei edes avaimella. Puhutaan citymaasturista, jonka taka luukun ikkunan saa auko, avaan sen, ok. Avaan sen uudelleen, korjatakseni luukun lukon, ja pam, osa jää käteen. Tunnelma menee synkemmäksi.
Ajan takaisin ja kerroin kokemuksista.
Hän alkaa valittaa että miksi valitan. Perus "ei täasä uutta autoa myydä".
Siksi kysytään myyjältä asiat ennen lähtöä kauempaa, autoa katsomaan.
Sovittiin että he korjauttavat taka luukun, mutta eivät ikkunan avaajaa ( koska sinähän sen rikoit haha). Sitten mietin. Muuten hyvä. Otan auton, mutta koitan vielä varmuuden vuoksi turvaistuimet.
Otin renkaat ulos, nostin penkit pystyyn, ja keski paikan turvavyön lukitus mekanismi oli ihan musertunut. Ollut vahvassa puristuksessa. Muovi irtosi kosketuksesta. Vyö meni lukkoon noin. Joka toinen kerta, ei tuntunut vahvalta. Hihna myös revennyt hieman. Sanoin asiasta, näytin, ja vastaus oli että toimii, ei muovilla väliä, menmyt leimasta, mitä sä valitat, sun vaihto autossas on enemmän vikaa, ei tää uus auto ole, ei korjata jne... Suussa alkoi maistua kunnon paska.
Pyysin esimiestä, hän tuli kyllä heti. Tarkisti, hymyili vienosti, ja jauhoi samat paskat purkkiin, kuin "kusettaja automyyjä kirjasta" suoraan. Katsoivat kuin halpaa makkaraa, en tiedä mihin ja kehen vaikuttaa, mutta satun olemaan puoliksi ulkomaalainen, tummempi, syntynyt Suomessa, suomalainen äiti, ja kasvatus, ja asiakaspalvelu TYÖ historia. Näin myps kuinka muut asiakkaat nauttivat hyvästä palvelusta, vitsien kera. Itse vittuilusta ja töykeästä valittamisesta. Noh.

Vielä siitä esimiehestä. Hänhän tarkisti turvavyön kaaraspuolen, eli lukon. Oli "ok". Varmasti kuulemma, jota vahvasti epäilen.
Hän kokeili takaluukkua, joka mustisesti aukesi, ja udestaa aukesi. Ja sitten hän oikein nauttien ilmoitti, katsomatta minua kohti, että ei tätä tarvitsekaan korjata, vähän öljyä vaan.
Edellinen myyjä kokeili yli 30 kertaa, ja minä väh. Sen 20, ja kun 2 kertaa aukeaa, niin ei korjata.
Ja vielä loppuun, kun sanon että en usko että turvavyö on ok noin, niin minua kutsutaan valittavaksi. (Muistakaa, erikseen kysyin puhelimessa että toimiiko kaikki vyöt ja lukitukset, koska 3 turvaistuinta). Ja kyllä vastattiin.
Sitten loppuun sanoit että, ei todellakaan tällä menolla tule kauppoja, niin sieltä vastataan " parempi niin, kun valitat niin peinestä" , vaikka asiat "oli" jo tarkistettu ennen lähtöä kaupalle.

Uskomaton paikka, en suosittele missään nimessä. Jos tuollaista tekevät "halvan" auton ostajalle, niin luuletteko etteikö tekisi kalliimmalle?
Auto pitää saada myytyä!
Suojalait ovat tapauskohtaisia.
Eivät mene läpi, heidän sanoja nämä siis.
Törkeä paikka.
Varovasti sielä.

40

12860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö tässä nyt ole hyvää se, että tarkistit auton huolellisesti ja huomasit viat, joten kauppaa ei tullut??
      Kaikkien niiden, jotka päätäpahkaa uskovat myyjän juttuihin, kannattasi lukea tämä. Muuten käy juuri niin, että kauppa ennättää syntyä ja raha vaihtaa omistajaa.
      Sen jälkeen kaikki onkin myytäessä ollut ehjää, sillä ostaja on ennättänyt rikkonut ne.

    • Anonyymi

      Törkeää tosiaankin, kun etukäteen olit yrittänyt selvittää noita puutteita. Ajattavat turhaan pitkiä matkoja ja vähättelevät sulle tärkeitä asioita.

      Huomaa, että olit jo tehnyt sisäisesti ostopäätöksen ja nämä veren imijät haistoivat sen ja yrittivät kepillä jäätä.

      Kyllä joku vielä lankeaa tuohon ja ostaa tuon, siihen myyjät luottavat ja haistattavat asiakkaalle, joka olisi halunnut noissa jutuissa toimivan auton.

      Tsemppiä ja tarkuttaa jatkossa...

    • Anonyymi

      Mulla samanlainen kokemus tuosta liikkeestä, en nyt ole ihan varma oliko tuo sama myyjä mutta muistaakseni oli. Mullekin kehuttiin puhelimessa auton olevan virheetön mutta paikanpäällä huomasin ettei myyjä ollut edes tsekannut autoa ja siinä oli vähän yhtä sun toista, joku vikavalo paloi ja polttimoita rikki sekä auto piti käydessään ihan outoa ääntä. Mulla meni täysin luotto tuohon myyjään ja kun kerroin etten olekaan enää autosta kiinnostunut niin alkoi pilkallinen pottuilu johon yhtyi vielä joku toinenkin myyjä joka sattui osumaan siihen paikalle. En muista että minua olisi koskaan nöyryytetty missään samalla tavalla. Olin aivan pöyristynyt enkä viitsinyt vastata siihen mitenkään vaan lähdin pois. Eikö noilla myyjillä ole minkäänlaista asiakaspalvelukoulutusta tai edes maalaisjärkeä? Ei tällaisen jälkeen tule astuttua saman liikkeen ovesta niin kauan kun on muita paikkoja jossa sinua edes vähän kunnioitetaan.

    • Anonyymi

      Voi kauhistuksen kanakukko!! Alle 5000 euron katumaasturi, jossa on vikoja! Jos myyjä sanoo puhelimessa, että " ei vikoja" tms, niin sun pitää tietää, että hän ei tiedä autosta mitään. Oma vikasi. Opi ostamaan autoja, ja mene valittamaan terapeutillesi.

      • Anonyymi

        Soita edelliselle omistajalle sehän tietää auton piiloviat mitä ei vaihdon yhteydessä kerro saadakseen paremman hyvityksen.


      • Anonyymi

        No ei kai tässä se nyt ollut se pointti, että autossa oli vikoja, vaan se että myyjä koitti kusettaa ihan täysillä ja alkoi vielä vittuilemaan päälle kun asiakas niitä vikoja huomasi.

        Jos ei tiedä autosta mitään, pitää sanoa että ei tiedä. "Ei vikoja, kaikki toimii" ei tarkoita että myyjä ei tiedä autosta mitään.

        Toki on ihan viisasta pitää ihan oletuksena että myyjä puhuu aina täyttä paskaa, joten turha häneltä on oikeastaan mitään kyselläkään. Avaimet vaan voi kysäistä että voi itse katsoa mikä toimii ja mikä ei. Ja jos ei auto miellytä niin mitäpä sitäkään sen kummemmin selittelemään. Avaimet vaan takaisin ja "kiitos hei".


    • Anonyymi

      Tämä on hyvä kirjoitus. Esimerkki siitä, että auto täytyy oikeasti koeajaa tekemällä kunnon lenkki. Ja myös testata kaikki ovet, luukut, turvavyöt, ilmastoinnit, jarrut jne.

    • Anonyymi

      Älkää missään nimessä ostako ko. yritykseltä mitään. Olen kahteen otteeseen käynyt koeajamassa heiltä n. 20k€ hintaluokan autoja, molemmilla kerroilla myyjä valehdellut puhelimessa auton olevan moitteettomassa kunnossa, mutta koeajolla on odottanut useamman tonnin edestä remonttia vaativa korjausprojekti. Viat ovat olleet aina myös sellaisia että autoista tietämätön ei osaisi varmasti etsiä, eli luottavat siihen että ostajaa voi vetää nenästä.

    • Anonyymi

      Osta uusi auto niin ei tarvitse kitistä.

    • Anonyymi

      Meitä kusetettiin kans vantaan liikkeessä ihan kunnolla

    • Anonyymi

      Osta uusi niin ei tarvitse kitistä!

      • Anonyymi

        Tämä on taas näitä liikkeen narsisti omistajan omia kommentteja mitä kyttää päivät pitkät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on taas näitä liikkeen narsisti omistajan omia kommentteja mitä kyttää päivät pitkät

        Et sä tyhmä ole?


    • Anonyymi

      Olisihan se mukavaa jos automyyjiltä saisi edes joten kuten oikeaa tietoa ihan kysymällä, niin voisi välttää turhat reissut autoa katsomaan. Mutta kun eipä taida rehellistä automyyjää mistään löytää. Ne on kai jo kaikki saaneet kenkää kun eivät saaneet niitä paaliromuja kellekään myytyä.

    • Anonyymi

      Vitustako käytettyjä autoja myyvät ihmiset noista autoista mitään ihmeempiä tietää. Koeajolla suuri merkitys ja auto täytyisi tarkistaa huolellisesti ennen kuin sitä ostaa. Harvemmin mistään kysettamisesta kuitenkaan kyse, siihen on vaan helppo vedota kun perse on auki :D

    • Anonyymi

      Paska liike !!!

    • Anonyymi

      Ostin just yli 30k€ auton tuolta 3v vanha 80k ajettu. Ihan paskaa palvelua kun autosta löytyi vikoja eivät korvaa mitään vaikka premium takuut ostin...Kuluttaja suoja sitä mieltä että kuuluu heille korvata korjaukset. Eivät vastaa heille vaikka yrittävät olla yhteydessä....oikeuteen siis mennää. Älkää ostako tuolta ikinä mitään...Luulin että kamux on paska mut tää vei voiton.

      • Anonyymi

        Täällä vastaava menettely näillä näkymin tulossa kyseisen liikkeen kanssa...


      • Anonyymi

        Ihan samaa mieltä! Puoli vuotta tappelin autokaupanpurusta kuluttaja-asiamiehen ohjeistuksella. Sit vasta ne luovutti. Mulle myytiin kunnossa oleva auto, joka osoittautui heti ihan romuksi. Maksattivat mulla kaikki korjaukset🤨Silloisella myyntipäällikkö Vienolalla ei ollut lainkaan tietoa mitä on asiakaspalvelu - no nyt se ei enää olekaan Porissa töissä..... mistähän syystä?
        Ikinä en astu jalallani Porin Vaihtokaaraan 😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samaa mieltä! Puoli vuotta tappelin autokaupanpurusta kuluttaja-asiamiehen ohjeistuksella. Sit vasta ne luovutti. Mulle myytiin kunnossa oleva auto, joka osoittautui heti ihan romuksi. Maksattivat mulla kaikki korjaukset🤨Silloisella myyntipäällikkö Vienolalla ei ollut lainkaan tietoa mitä on asiakaspalvelu - no nyt se ei enää olekaan Porissa töissä..... mistähän syystä?
        Ikinä en astu jalallani Porin Vaihtokaaraan 😡

        Vain tiedoksi, että Kuluttaja-asiamies puuttuu aivan eri asioihin, joten häneen tuskin olet tässä asiassa ollut yhteydessä.


    • Anonyymi

      Ette siis kumpikaan tässä ymmärrä, että alioikeus on olemassa isompia erimielisyyksiä varten.
      Käräjäoikeuksien käsittelykulut ja lakimiehen käyttö ylittävät kuitenkin tuotot.
      Ilman lakimiestäkö?
      Ei tosiaan kannata.

      • Anonyymi

        Kyllähän he varmasti sen ymmärtävät, mutta jos liike ei ymmärrä kuluttajaneuvonnan ja riitalautakunnan ohjeistusta liikkeelle niin silloinhan se on käräjöitävä...


    • Anonyymi

      Yli kahdensadankilometrin korvaukset olis tuosta pitänyt saada väärästä tiedosta auton kunnosta jos ymmärsin tuon matkan määrän oikein.

    • Mikäli nämä edelliset kirjoitukset todella kuvastavat täällä kirjoittavien
      henkilöiden yleistä asioiden ymmärrystä, niin huonosti ovat asiat silloin.
      Toistan: Eivät Käräjäoikeudet käsittele näitä teidän nappikauppojanne.
      Voitte tietenkin henkilökohtaisesti käydä lähimmässä Käräjäoikeudessa.
      Niitä on suurimmissa kaupungeissa.
      Oikeuden toimistossa teille selvitetään, kauanko aloittamanne prosessi
      arviolta tulee kestämään ja mitä kaikki kalkkiviivoilla tulee maksamaan,
      vaikka voittaisittekin.
      Kun ymmärtämättä kaupankäynnissä vallitsevia käytäntöjä lähtee tekemään
      minkä tahansa käytetyn irtaimen kauppaa, oppirahat on lähes jokaisessa tapauksessa itse maksettava.

    • Anonyymi

      Soitin jani tuokolle yli 50ke ja alle 40tkm ajetusta E mersusta ja sovittiin kaupat toimitettuna.

      Auton piti myyjän mukaan olla liki uutta vastaava ja huolettu loisto peli uusilla renkailla.

      Kun auto saapui oli 200km seuraavaan huoltoon, jarrut täristi, takaluukun valo roikkui irrallaan, toiset vanteet puuttui ja auto oli myös fiksaamatta.

      Puhelu myyjän kanssa ja hän lupasi hoitaa
      asiat kuntoon mutta toiset vanteet jäi toimittamatta.
      Toki jarrutkin korjattiin jollain kiinapaloilla josta irtosi jarrupölyä vitusti.


      Muutaman kuukauden myyjä vastasi puhelimeen ja kehui, että ei ole vielä löytänyt sopivia vanteita, mutta lopetti sitten vastaamasta puheluihin ja viesteihin. Soitin vasta seuraavana keväänä myyntipäällikölle asiasta niin hänen asenteesta selvisi heti, että kokemusta kusettamisesta kyseisellä yhtiöllä piisaa.

    • HYVÄT IHMISET KÄYTTÄKÄÄ LOPPU ELÄMÄNNE MUIDEN IHMISTEN TIEDOITTAMISEEN, ETTÄ VAIHTOKAARAN TOIMINTA PERUSTUU ASIAKKAAN PETTÄMISEEN. VAIHTOKAARA KÄYTTÄÄ HÄIKÄILETTÖMÄSTI HYÖDYKSEEN SITÄ, ETTÄ OIKEUDENKÄYNTI ON SUOMESSA LIIAN PITKÄ JA KALLIS PROSESSI. VAIHTOKAARA EI KUNNIOITA EDES KIRJOITTAMIAAN DOKUMENTTEJÄ TAI SOPIMUKSIA. MUISTAKAA MYÖS ETTÄ EI AUTOA KANNATA OSTAA MISTÄÄN LIIKKEESTÄ POSTIMYYNNILLÄ.

      • Anonyymi

        Nimenomaan siten se kannattaa ostaa. Silloin voi kaupan perua ihan ilman mitään syytä 14vrk kuluessa.
        Ja kuluttajariitalautakunta auttaa tarvittaessa, ellei huijarit noudata suosituksia niin käräjille, 99,99% tapauksista käräjäoikeus mukailee päätöksessään lautakunnan suositusta.


      • Kun kirjoittaa isoilla kirjaimilla, lukijat kokevat, että huudat!
        Ei tällaisen asian vuoksi kannata huutaa täällä!
        Tarkoittanet kuitenkin, alioikeuksien juttujonot ovat pitkiä ja
        niistä aiheutuvat kustannukset suuria.
        Itse oikeudenkäynti ei ole pitkä, kuten isoilla kirjaimilla kerrot!


    • Anonyymi

      Vaihtokaara Tuusulasta
      Tesla 50tkm alle 2v vanha. Premium takuulla
      Siinä ensimmäisen 100km ajettuani aloin löytämään pikkuvikoja.
      Reklamoin ja aluksi tarjosivat 500€ hinnanalennusta jolla painellaan asia sikseen, en hyväksynyt koska sillä summalla en pystyisi korjauksia operoimaan, vaadin korjausta.
      Myyjäliike ei hyväksynyt vaateita vaan vetosi
      - Olisi pitänyt huomata kaupantekohetkellä
      - Varsin yleinen vaiva
      - Huollollinen toimenpide

      Reklamaatio jäi riidalliseksi eikä sopimusta tullut niinpä asia lähti eteenpäin

      Toverit, kyse on periaatteesta älkää antako näiden tehdä voittoa kusettamalla vaan taistelkaa tällaiset liikkeet ahdinkoon.
      Tämän liikkeen omistus on entisiä KAMUX oy:n väkeä, eli suoraan näkee mistä ne opit on tulllut.

      • Anonyymi

        Moikka,mitä pikkuvikoja Teslassa oli jotka olis pitänyt koeajossa huomata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka,mitä pikkuvikoja Teslassa oli jotka olis pitänyt koeajossa huomata.

        teslat on ihan paskoja


    • Anonyymi

      Edestään löytää mitä taakseen jättää. Ei mitään moraalia myyjillä

    • Anonyymi

      Aivan idiootteja myyjiä. Kusetuksen mestareita.

    • Anonyymi

      Tää reklamaatio puoli kyllä yks iso vitsi.. Suomen Jälkimarkkinointi Oy yhdellä työntekijällä siellä vastailee suoraan kkv sivuilta kopioituja tekstejä :D

      Ja oikeastaan yli puoliin kysymyksiin ei vastaa ollenkaan.

      Suosittelen välttämään!

    • Anonyymi

      Korjataan sen verta että oli Suomen Reklamaatiopalvelu oy!

    • Anonyymi

      Huijareitahan nämä on.

    • Anonyymi

      Ostin auton Raision toimipisteeltä (Audi A4 15900€) auto oli hajalla ja oli ajokelvoton seuraavana päivänä kun koitin lähteä töihin. Myyjäliike pesikätensä ja olivat ottaneet ilman hyväksyntää ja vaikka oli puhe että otan itse vakutuksen niin silti vakuutuksen siihe luvatta lähitapiolasta. Käteisellä maksettu käsiraha kadonnut kuin tuhka tuuleen ja pyydetään ottamaan yhteyttä rekryyn eikä naamatusten pystytä puhumaan yhtikäs mitään. Paska liike

    • Mielestäni on omituista käytöstä myyjältä, että myyjä merkitsee liikennevakuutuksen ostajan nimiin, vaikka ostaja selvästi nimenomaan on sanonut, että hoitaa vakuutusasian itse!
      Saahan sen tietenkin perua, mutta tulee ostajalle turhaa työtä!
      Onko se vakuutuksesta saatava provikka tosiaan niin suuri, että myyjä ajattelee niin, että harva ostaja kieltäytyy "palveluksesta" - siis niin, että antaa sitten olla, kun jo tuli tehtyä!

    • Anonyymi

      Vaihtokaaran toimari anto kenkää meille kaikille autojen kuljettajille jotka siirretään autoja asiakkaille vain sen takia että kysyttiin palkankorotusta. Ovi on käynyt enemmänkin kun kaikki aluepäälliköt lähti menee

    • Anonyymi

      Ostin myös auton vaihtokaarasta mutta ei ikinä enää. Reklamaatio vastaava Juho ihan pelle ja pidä meitä ostajia ihan ulalla. Autotohtori jossa käytin ostamani auto ei ikinä olis päästäny autoni läpi katsastuksesta. Porin vahitokaara käyttää Ässä katsastus joka vissi päästä kaikki heidän vialliset autot läpi. Kiertäkää kaukaa Vaihtokaaran autoliikeet. Ne ei koskaan korvaa mitään..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19431
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      88
      3781
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1983
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1890
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      300
      1684
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1375
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1192
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe