Pitäisikö minun jotenkin kuulla Jumalan ääni muutenkin kuin Raamatussa?

Anonyymi

Olen itse tilanteeseeni kait ihan tyytyväinen näinkin, että jos tarvitsen Jumalan johdatusta, niin luen Raamattua ja rukoilen ja siltä pohjalta muodostan käsitykseni. Toki myöskin kuulostelen vähän fiilistä että onko minulla Jumalan rauha vai ei. Samoin synnintuntoa saattaa tulla jos jotenkin vikaan menen. Silti koskaan mitään sanallista puhetta en ole Jumalalta kuullut. Pitäisikö minun jotenkin tavoitella sitä? Mikä tässä on hyvän uskovan normaalitila?

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tahdot kuulla?

    • Anonyymi

      Ei pidä tavoitella, koska Jumala ei puhu kenellekään korvinkuultavasti. Jos joku väittää muuta, on itse kuvitellut tuon äänensä Jumalan ääneksi.

      • Anonyymi

        Kirjoitit ilmiselvän valheen. Jumlan äänen voi myös kuulla korvin kuultavasti: "minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        Mutta ääniä ei pidä etsiä ja tavoitella. Sana ilmoittaa: Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit ilmiselvän valheen. Jumlan äänen voi myös kuulla korvin kuultavasti: "minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        Mutta ääniä ei pidä etsiä ja tavoitella. Sana ilmoittaa: Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

        Kuitenkaan Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä jossa ihminen olisi "kuullut" tavoittelemisen jälkeen. Paitsi tietenkin profeetat, joilta kuninkaat kysyi neuvoa.

        Yleensä Kaikkivaltias itse päättää milloin on aihetta sanoa jotain.
        Tavallisin tapa lienee että rauhassa lukee Raamattua ja se tuntuu voimaa antavan ja luottamusta ja turvallisuutta ja lohdutusta ja uskoa.
        Sitten kun tulee tarve saada ohjausta niin jokin jae tulee siinä tilanteessa mieleen.

        Esim aikoinaan liikuin uuskarismaattisissa piireissä ja aloin ihmetellä menoa. Että onko tämä touhu varmasti Jumalasta. Ja aina mieleeni tuli jae "Minä ole hiljainen ja nöyrä sydämeltä". Meni jonkin aikaa kun päätin että uuskarismaattisissa ei ole tippaakaan Jeesuksen luonnetta joten en enää mene sinne. Sain rauhan ja varmuuden että valitsin oikein.

        Uuskarismaattiset ovat elitistejä rahanhimoisia huutajia riehujia metelöijiä. Sellaiseksi ei kasva se joka seuraa Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä jossa ihminen olisi "kuullut" tavoittelemisen jälkeen. Paitsi tietenkin profeetat, joilta kuninkaat kysyi neuvoa.

        Yleensä Kaikkivaltias itse päättää milloin on aihetta sanoa jotain.
        Tavallisin tapa lienee että rauhassa lukee Raamattua ja se tuntuu voimaa antavan ja luottamusta ja turvallisuutta ja lohdutusta ja uskoa.
        Sitten kun tulee tarve saada ohjausta niin jokin jae tulee siinä tilanteessa mieleen.

        Esim aikoinaan liikuin uuskarismaattisissa piireissä ja aloin ihmetellä menoa. Että onko tämä touhu varmasti Jumalasta. Ja aina mieleeni tuli jae "Minä ole hiljainen ja nöyrä sydämeltä". Meni jonkin aikaa kun päätin että uuskarismaattisissa ei ole tippaakaan Jeesuksen luonnetta joten en enää mene sinne. Sain rauhan ja varmuuden että valitsin oikein.

        Uuskarismaattiset ovat elitistejä rahanhimoisia huutajia riehujia metelöijiä. Sellaiseksi ei kasva se joka seuraa Jeesusta.

        Fariseus kirjoitti: Uuskarismaattiset ovat elitistejä rahanhimoisia huutajia riehujia metelöijiä. "ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ne ihmeet, joita hän teki, ja lapset, jotka huusivat pyhäkössä ja sanoivat: "Hoosianna Daavidin pojalle", niin he närkästyivät".
        Myös Paavalista ylipapit sanoivat: olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä jossa ihminen olisi "kuullut" tavoittelemisen jälkeen. Paitsi tietenkin profeetat, joilta kuninkaat kysyi neuvoa.

        Yleensä Kaikkivaltias itse päättää milloin on aihetta sanoa jotain.
        Tavallisin tapa lienee että rauhassa lukee Raamattua ja se tuntuu voimaa antavan ja luottamusta ja turvallisuutta ja lohdutusta ja uskoa.
        Sitten kun tulee tarve saada ohjausta niin jokin jae tulee siinä tilanteessa mieleen.

        Esim aikoinaan liikuin uuskarismaattisissa piireissä ja aloin ihmetellä menoa. Että onko tämä touhu varmasti Jumalasta. Ja aina mieleeni tuli jae "Minä ole hiljainen ja nöyrä sydämeltä". Meni jonkin aikaa kun päätin että uuskarismaattisissa ei ole tippaakaan Jeesuksen luonnetta joten en enää mene sinne. Sain rauhan ja varmuuden että valitsin oikein.

        Uuskarismaattiset ovat elitistejä rahanhimoisia huutajia riehujia metelöijiä. Sellaiseksi ei kasva se joka seuraa Jeesusta.

        Jahvellla ei ole ollut mitään sanottavaa sitten Raamatun kirjoittamisen jälkeen Muut ovat
        tulkintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit ilmiselvän valheen. Jumlan äänen voi myös kuulla korvin kuultavasti: "minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        Mutta ääniä ei pidä etsiä ja tavoitella. Sana ilmoittaa: Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

        Jos joku on Raamatun kirjoittamisen aikaan kuullut jotakin, se on ollut sitten siinä. Jumala ei nykyaikana puhu kenellekään niin, että sen voisi kuulla aidosti omilla korvilla. Tiedätkö edes mitä Raamattu kertoo niistä, jotka kuulivat Jumalan puhuvan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä jossa ihminen olisi "kuullut" tavoittelemisen jälkeen. Paitsi tietenkin profeetat, joilta kuninkaat kysyi neuvoa.

        Yleensä Kaikkivaltias itse päättää milloin on aihetta sanoa jotain.
        Tavallisin tapa lienee että rauhassa lukee Raamattua ja se tuntuu voimaa antavan ja luottamusta ja turvallisuutta ja lohdutusta ja uskoa.
        Sitten kun tulee tarve saada ohjausta niin jokin jae tulee siinä tilanteessa mieleen.

        Esim aikoinaan liikuin uuskarismaattisissa piireissä ja aloin ihmetellä menoa. Että onko tämä touhu varmasti Jumalasta. Ja aina mieleeni tuli jae "Minä ole hiljainen ja nöyrä sydämeltä". Meni jonkin aikaa kun päätin että uuskarismaattisissa ei ole tippaakaan Jeesuksen luonnetta joten en enää mene sinne. Sain rauhan ja varmuuden että valitsin oikein.

        Uuskarismaattiset ovat elitistejä rahanhimoisia huutajia riehujia metelöijiä. Sellaiseksi ei kasva se joka seuraa Jeesusta.

        "Tavallisin tapa lienee että rauhassa lukee Raamattua ja se tuntuu voimaa antavan ja luottamusta ja turvallisuutta ja lohdutusta ja uskoa.
        Sitten kun tulee tarve saada ohjausta niin jokin jae tulee siinä tilanteessa mieleen."

        Mutta tuo EI OLE Jumalan puhetta vaan ihmisen omaa kuvittelua. Olisi valehtelemista väittää tuota JUMALAN PUHEEKSI.


    • Anonyymi

      Jumala puhuu tavalla tai toisella. Aloittajan tilanne on ihan hyvä, ei tarvitse tavoitella mitään ääniä.

      • Anonyymi

        Minäkin puhun tavalla tai toisella. Osaan myös piereskellä monella tavalla. Väitteesi on huuhaata!


    • Anonyymi

      Jo rippikoulussa saatiin vastaus tähän kysymykseen. Kyllä Martti tiesi. Kertaa rippikoulussa opitut. Minäkin muistan asiat todella pitkän ajan takaa.

      • Anonyymi

        Lutter on yksi suurimmista eksyttäjistä.


    • Anonyymi

      Job.13:17 Kuulkaa tarkasti minun puhettani, ja mitä minä lausun korvienne kuullen.

    • Anonyymi

      5Moos.18:19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille. Jer.11:2-3 Kuulkaa tämän liiton sanat puhukaa ne Juudan miehille ja Jerusalemin asukkaille; sano heille: Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Kirottu olkoon se mies, joka ei kuule tämän liiton sanoja. Hes.3:27 Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku.

      • Anonyymi

        antti, uppiniskainen Raamatun pilkkaaja.


    • Anonyymi

      Uskovan normaalitila ei ole se, että pitää kysyä Jumalalta syönkö tänään mysliä vain kaurapuuroa. Normaalia ei ole myöskään ihmeiden ja helppojen ratkaisujen etsiminen, silloin kun pitäisi vähän itse kasvaa. Se tapahtuu usein tilanteissa, jolloin ei ole kivaa.

      Jumala puhuu yleensä sanansa kautta. Jos Hän haluaa puhua erityisessä tilanteessa muulla tavoin, niin se vain tapahtuu. Ei sitä tarvitse erityisesti tavoitella.
      Jumalan puhe ei ole korvin kuultavaa, se on vahvaa sisäistä tietoisuutta.

      Mistä tietää, ettei "puhe" ole itsestä lähtöisin? Se 1) ohjaa usein eri suuntaan, kuin mihin olisi ollut itse menossa, 2) johdattaa ehkä oman mukavuusalueen ulkopuolelle 3) ei ole raamatun opetuksen vastaista ja 4) toteutuu sellaisena kuin Jumala puhui.

      • Anonyymi

        Olin menossa Turkuun, mutta hän ohjasikin minut Tampereelle, jossa ripuli vaivasi....Hallelujaa


      • Anonyymi

        "Jumala puhuu yleensä sanansa kautta."

        Ei puhuL Se on ihmisten keksimä klisee.


        "Jos Hän haluaa puhua erityisessä tilanteessa muulla tavoin, niin se vain tapahtuu. Ei sitä tarvitse erityisesti tavoitella.""

        Ei vaan tapahdu. Kukaan elossa oleva ei ole kuullut Jumalan ääntä omilla korvillaan. Miksi valehtelet?!!!

        "Jumalan puhe ei ole korvin kuultavaa, se on vahvaa sisäistä tietoisuutta."

        Nyt mentiinkin jo filosofian puolelle. Tämä ei perustu Raamattuun!


      • Anonyymi

        "Mistä tietää, ettei "puhe" ole itsestä lähtöisin?"

        Ei yhtään mistään. Yleensä äänessä on oma omatunto...eli oman itsensä vaativa lihan ääni. Mutta omatunto se on murhamiehilläkin.


    • Anonyymi

      Jos jumalalla olisi jotain asiallista asiaa niin epäilemättä hän käyttäisi nykyaikaisia tiedotusvälineitä, Twitteriä jne. Van eipä tuolla ole.
      Raamatussakin jumalan äänellä tarkoitetaan ukkosen ääntä. Onhan se mahtava ääni mutta hankaussähkön palvonta ei vaikuta siihen niin mitenkään.

    • Anonyymi

      Voit ihan luottavaisin mielin olla. Raamatussa luvataan, jotka rukoillen kulkevat, heitä Jumala johdattaa. Joskus saatamme kokea jotain, minkä tulkitsemme Jumalan ääneksi.

      Joskus voi tulla tilanne, että kääntyäkkö oikealle vai vasemmalle. Ihminen oppii virheistään usein ja Juamala on jo ennalta nähnyt mitä me teemme, joten Jumalan äänen orjallista etsimistä ei kannata omassa elämässä ruoskia esiin.

    • Anonyymi

      > Pitäisikö minun jotenkin tavoitella sitä?

      Ei Raamatun perusteella.

    • Anonyymi

      Kun tarpeeksi nuppi menee sekaisin, ei paljon puhelinta ja puhekaveria tarvii.

    • Anonyymi

      Raamatussa luvataan että Jumala antaa auliisti viisautta sitä anovalle. Kun elää sanan mukaan, ei tarvitse kysellä tyhmiä.

      • Anonyymi

        Niin sitä tyhmiä jymäytetään.


      • Anonyymi

        No olipa kristillinen kommentti, tuo loppuosa...


    • Anonyymi

      En minäkään ole kuullut Jumalan puhetta. Mutta hän on vastannut rukouksiini selvästi. Tunnen suurta riemua ,kun Hän järjestää asioita käsittämättömän viisaasti. Ei aina niin kuin itse haluaisin, vaan paljon paremmin. Jos jokin uskon asia askarruttaa mieltäni ,niin etsin TV7:n arkistosta otsikoiden perusteella asiaani koskevan opetuksen. Hämmästykseni on aina suuri,kun saan täsmähoitoa uskolleni.

      • Anonyymi

        Älä ihmeessä usko TV7 juttuja.


    • Anonyymi

      Kirjaimet hyppivät silmille kirjan sivuilta ja kiljuvat koviin ääniin korviiin?

      • Anonyymi

        Sana sanoo:

        Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.


    • Anonyymi

      Eli ei ole minkään heikon uskon tilan merkki että ei kuule Jumalan puhetta? Kun kuitenkin tietää, että jotkut kuulevat...

      • Anonyymi

        No, kukapa tähän mitään varmaan osaa sanoa sen paremmin kuin itsekään... Hyvä kuitenkin että Jumala kyllä
        suo rauhansa silloin, kun asiat ovat ilmeisesti hyvin, että ei tässä missään hätäännyksissä tarvi olla.


    • Anonyymi

      Ajattelen, että myös Jumalan rauhan kokeminen jonkun ratkaisun edessä on Jumalan puhetta. Useimmiten suurissa ratkaisuissa olen itse kokenut Jumalan puheen sellaisena vähitellen vahvistuvana varmuutena ja tietoisuutena, että "tähän suuntaan on mentävä".

      Joskus joissain tilanteissa olen kokenut Jumalan puheen sellaisena hyvällä tavalla pakottavana sisäisenä tuntemuksena, että pitää mennä vaikkapa jonkun työkaverin juttusille ja rukoilla hänen puolestaan. Tai jossain tilanteessa sanoa jollekin jotain erityistä. Seuraukset ovat tavanneet osoittaa, että tuntemus on ollut selvästi Jumalasta - eli Jumala on puhunut.

      Joskus harvoin olen myös kokenut Jumalan kutsun johonkin suuntaan hyvinkin nopealla aikataululla. Oikeastaan selvinä lauseina, vaikka en niitä luonnollisilla korvilla kuullutkaan. Esimerkiksi kutsuni yhteen hengelliseen yhteyteen muutama vuosi sitten.

      S.A.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe