Käykö kristinuskolle samoin kuin Kopteille?

Anonyymi

Koptiuskontohan on lähes kadonnut islamin tieltä Egyptissä.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koptilaisuus ei ole kadonnut yhtään mihinkään, mutta sinulta Antsu taitaa olla kadonnut järki. Kopteja on Egyptin maassa enemmän kuin koskaan, lähes 10 miljoonaa.

      • Anonyymi

        On se siihen verrattuna kadonnut lähes kokonaan kun islam tuli Egyptiin. Vielä sinnittelevät vähän aikaa mutta pommi-iskujen varjossa elävät.


      • Anonyymi

        Hyvin ovat sinnitelleet islamin puristuksessa vuosisadasta toiseen. Noin 10% Egyptin väestöstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se siihen verrattuna kadonnut lähes kokonaan kun islam tuli Egyptiin. Vielä sinnittelevät vähän aikaa mutta pommi-iskujen varjossa elävät.

        Väitätkö tosissasi, että 1400 vuotta sitten kopteja oli yli 10 miljoonaa? 😃


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Väitätkö tosissasi, että 1400 vuotta sitten kopteja oli yli 10 miljoonaa? 😃

        Se oli valtauskonto ennenkuin muslimit hyökkäsivät Egyptiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se siihen verrattuna kadonnut lähes kokonaan kun islam tuli Egyptiin. Vielä sinnittelevät vähän aikaa mutta pommi-iskujen varjossa elävät.

        Miksi maalailet valheen väreillä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se oli valtauskonto ennenkuin muslimit hyökkäsivät Egyptiin.

        Mitä sitten? Joka tapauksessa kopteja on nyt lähes 10 miljoonaa. Kristityt tuhosivat kaikki Amerikan valtauskonnot.


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Mitä sitten? Joka tapauksessa kopteja on nyt lähes 10 miljoonaa. Kristityt tuhosivat kaikki Amerikan valtauskonnot.

        Mitä uskontoja siellä oli paitsi tietenkin intiaanien omat luonnonuskonnot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä uskontoja siellä oli paitsi tietenkin intiaanien omat luonnonuskonnot.

        Nyt en ymmärrä. Asukkaat olivat ns. intiaaneja ja heillä oli uskontonsa, jotka varmaan olivat heille tärkeitä.


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Nyt en ymmärrä. Asukkaat olivat ns. intiaaneja ja heillä oli uskontonsa, jotka varmaan olivat heille tärkeitä.

        Intiaanien jyrääminen on häpeällinen ja surullinen luku Amerikan historiassa. Ja edelleen, intiaanit asuvat suurelta osin (?) reservaateissa surkeissa oloissa ja itsemurhaluvut ovat korkeat.
        USAn miljardöörit voisivat halutessaan hetkessä heidän olosuhteensa edes joltisenkilaiseen kuntoon. Mutta ei, minulle, minulle nyt, sanotaan trumplandiassa. Tosin, on siellä armeliaitakin ihmisiä, mutta tippuuko edes murusia intiaaneille, en tiedä...


    • Anonyymi

      Kristityt katoavat hetkeksi maan päältä vasta sitten, kun meidät temmataan pois.

      • Anonyymi

        Euroopassa muutetaan jo kirkkoja moskeijoiksi. Lukekaa Baba Vangan ennustus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Euroopassa muutetaan jo kirkkoja moskeijoiksi. Lukekaa Baba Vangan ennustus.

        Mitä sinä siis ehdottaisit tehtävän kirkolle, jonka ylläpidolle ei enää maksajia löydy? Rapistukoon paikalleen?


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Mitä sinä siis ehdottaisit tehtävän kirkolle, jonka ylläpidolle ei enää maksajia löydy? Rapistukoon paikalleen?

        Ei voi tehdä mitään kun islam ottaa vallan. Saattaa käydä niin että kaikkien pitää kääntyä islamiin tai tulee sota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tehdä mitään kun islam ottaa vallan. Saattaa käydä niin että kaikkien pitää kääntyä islamiin tai tulee sota.

        No nyt aloit sekoilla oikein kunnolla. Kysymys oli tietysti vaikea, kun se koski omaa väitettäsi.


    • Anonyymi

      Tuskin.
      Islamille käy kuin kristinuskolle: Yhteiskunta maallistuu ja samalla uskonto. Meemi menettää kykynsä tarttua, kun yhteiskunta ei enää anna uskonnolle valtaa pakkokäännyttää ja kontrolloida.
      Islamille käy myös samalla tavalla muutenkin. Islam hajoaa useiksi keskenään riiteleviksi eri kirkkokunniksi ja lahkoiksi.

      • Anonyymi

        Vaan entä ultraislam. SKSASSA ON JO 28.000 ultramuslimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan entä ultraislam. SKSASSA ON JO 28.000 ultramuslimia.

        Saksan muslimiväestö on kai enimmäkseen peräisin turkkilaisista siirtotyöläisistä, joita saksalaiset tarvitsivat autotehtaitten linjoille kymmenin tuhansin. Turkkilaiset taas ovat pääosin muslimeja.


    • Anonyymi

      Kopteilla on pohjoisessa tilaa, muuttaa lappiin nunnuka veljien rinnalle.

    • Anonyymi

      Sille kävi näin jo 1987 vuotta sitten:

      TÄSTÄ ALKOI LOPUN AIKA, ELI RAJU EKSYTYS
      "Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
      Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,"
      Se liittyy tähän Jeesukselle annettuun tehtävään:
      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."
      Temppelin väliverhon takana oli se paikka, jossa Jumala puhui papeille. Koska Jeesuskaan ei saanut valittua kansaa pois pappien valheista, Jumala hylkäsi lopullisesti papit, ja ihmisten rakentamat jumalanhuoneet, kun Hesekielin ja Malakian ennustukset toteutuivat:
      "Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan
      Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.
      "Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
      Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet. Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
      Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.
      "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
      Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet." "Te papit, teitä koskee tämä sana: ellette kuuntele minua ettekä vilpittömin sydämin kunnioita minun nimeäni, minä annan kirouksen kohdata teitä, minä muutan saamanne siunauksen kiroukseksi", sanoo Herra Sebaot. "Minä lähetän siunauksen tilalle kirouksen, koska ette vilpittömin sydämin kunnioita minua."
      Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon.
      Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka tein Leevin kanssa, pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.
      Minun liittoni oli tällainen: Elämän, rauhan ja menestyksen minä annoin hänelle, ja hän kunnioitti ja palveli minua, lähestyi minua vavisten.
      Luotettava opetus oli hänen sanoissaan, eikä vääryyttä ollut hänen huulillaan. Vakaasti ja vilpittömästi hän vaelsi minun tietäni, ja monet hän palautti takaisin synnistä. Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.
      Mutta te olette poikenneet tieltä, teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan. Te olette rikkoneet liittoni, jonka tein Leevin kanssa, sanoo Herra Sebaot.
      Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat."
      Tästä alkoi koko maailmassa Jumalan lähettämä raju eksytys. Kun Jumala hylkäsi kelvottomat papit, ja siirsi heidät parempaa palkkaa maksaan Saatanan ammattiliittoon, koska
      "Palkkapaimen ei ole oikea paimen."
      Jumala oli armollisempi pappeja kohtaan kuin mitä oli Suomen posti pakettilajittelijoita kohtaan. Ilmeisesti siksi, että tiesi heidän hyvin hoitavan ihmiskunnan pitämisen hänen lähettämässä RAJUSSA EKSYTYKSESSÄ.
      - - -
      Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan:
      "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
      Enää ei hänen pappien tarvitse kuunnella Jumalan ÄLKÄÄ-puheita:
      Älkää tehkö, Älkää luulko, Älkää hokeko, Älkää ruvetko, Älkää olko, Älkää tuomitko, Älkää pelätkö, Älkää menkö, Älkää varatko jne.
      Nyt he saavat toimia omien halujensa mukaan, saadakseen ympärilleen mahdollisimman paljon niitä, joilla on sama halu, koska palkkapaimenen pitää palkallaan elää.
      Koska enää ei tarvitse tästäkään välittää:
      "Puolueellisuus on pahasta, mutta moni tekee väärin jo leipäpalan tähden."
      Rosvojen luolissa hän omistajana omiaan ohjaa.
      Tampereen tuomiokirkossa näette hänet, jos ette muuten usko.

    • Anonyymi

      Kopteilla on oma televisiokanavakin uskonnollisille ohjelmilleen , niin heillä menee , lieneekö niinkään huonosti sillä perusteella . Ihmettelen kun vertaan Suomen rikkaisiin Luterilaisiin kun ei täällä papiteta kansaa noin perusteellisesti .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe