Sianliha saastaista musliminien ja adventistien mielestä

Anonyymi

1. Korinttolaiskirje 8:8
Ei ruoka lähennä meitä Jumalaan. Jos olemme syömättä, emme mitään menetä. Jos syömme, emme siitä hyödy.

39

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täytyykö meidän totella adventisteja ja muslimeita?

      Tit 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

    • Anonyymi

      Jeesuksen aikoihin sianlihaa oli syytä välttää koska jumala kyllä vittumaisuuttaan loi trikinin mutta eipä kaikkivaltias halunnut ja kyennyt neuvomaan sille testimenetelmää.
      Että sellainen jumala.
      Onneksi ihmisen viisaus ylittää jumalan pahan tahdon. Possua pannuun, kiitos.

      • Anonyymi

        Kuppa odottaa lihasi heikkoutta, ja trikiini suusi ahneutta,. Kielesi taas erottaa sinut rakkauden elämästä, eli pala tulessasi. Helvettisi luot aikaan. nauti siitä.


      • Anonyymi

        Jotain tolkkua ja tosipohjaa siis oli raamatussakin ja sen resepteissä.

        Kielellä saa välillä elämää rakkauteenkin. Tiesitkös edes sitä, neuvooko raamattusi elämän taidot?


    • Anonyymi

      Sianliha ei kuulu ruokiin. Jumala itse teki jaotuksen !

      Jotka syovät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.

      1234567---

      • Anonyymi

        Tuo jaottelu lihoista annettiin Vanhan liiton aikana erämaavaellukselle ja se koski vain niitä, joille se annettiin eli heprealaisia. Uusi liitto, uudet säännöt: pakanauskovaisia ei koske juutalaiset ohjeet. Joten millä perusteella väität, että tuo muinainen ohje koskisi nykykristittyjä? Sitäpaitsi ohje saastaisista eläimistä sanoo, että niiden syöjä juutalaisuuden ulkopuolella on vain saastainen. Ei sen kummempaa. On juutalaisten omaa tulkintaa, että juutalaisuuden ulkopuoliset eivät joudu näiden ohjeiden alaisiksi. Millä auktoriteetilla sinä siis muutat näitä säädöksiä.

        Minä olen adventisti ja uskon omia teologejamme, jotka sanovat kahden kesken, ettei saastaisten eläinten syöntikielto koske nykyajan uskovia. Tykkään niin pahuksesti savustetuista sian ribseistä. Sinä taas julistat adventtikirkon opetusten vastaisesti omia opetuksiasi lopun ajan tapahtumista, joten miksi uskoa sinua muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jaottelu lihoista annettiin Vanhan liiton aikana erämaavaellukselle ja se koski vain niitä, joille se annettiin eli heprealaisia. Uusi liitto, uudet säännöt: pakanauskovaisia ei koske juutalaiset ohjeet. Joten millä perusteella väität, että tuo muinainen ohje koskisi nykykristittyjä? Sitäpaitsi ohje saastaisista eläimistä sanoo, että niiden syöjä juutalaisuuden ulkopuolella on vain saastainen. Ei sen kummempaa. On juutalaisten omaa tulkintaa, että juutalaisuuden ulkopuoliset eivät joudu näiden ohjeiden alaisiksi. Millä auktoriteetilla sinä siis muutat näitä säädöksiä.

        Minä olen adventisti ja uskon omia teologejamme, jotka sanovat kahden kesken, ettei saastaisten eläinten syöntikielto koske nykyajan uskovia. Tykkään niin pahuksesti savustetuista sian ribseistä. Sinä taas julistat adventtikirkon opetusten vastaisesti omia opetuksiasi lopun ajan tapahtumista, joten miksi uskoa sinua muutenkaan.

        Jes. 66:17 Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes. 66:17 Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.

        Adventismi sekoittaa pään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jaottelu lihoista annettiin Vanhan liiton aikana erämaavaellukselle ja se koski vain niitä, joille se annettiin eli heprealaisia. Uusi liitto, uudet säännöt: pakanauskovaisia ei koske juutalaiset ohjeet. Joten millä perusteella väität, että tuo muinainen ohje koskisi nykykristittyjä? Sitäpaitsi ohje saastaisista eläimistä sanoo, että niiden syöjä juutalaisuuden ulkopuolella on vain saastainen. Ei sen kummempaa. On juutalaisten omaa tulkintaa, että juutalaisuuden ulkopuoliset eivät joudu näiden ohjeiden alaisiksi. Millä auktoriteetilla sinä siis muutat näitä säädöksiä.

        Minä olen adventisti ja uskon omia teologejamme, jotka sanovat kahden kesken, ettei saastaisten eläinten syöntikielto koske nykyajan uskovia. Tykkään niin pahuksesti savustetuista sian ribseistä. Sinä taas julistat adventtikirkon opetusten vastaisesti omia opetuksiasi lopun ajan tapahtumista, joten miksi uskoa sinua muutenkaan.

        Olet provoilija !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes. 66:17 Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.

        No niinpä! Todistit juuri kantani oikeaksi: Vanhan testamentin ohjeita heprealaisille. Ei Uuden liiton kristityille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet provoilija !

        Täh! Olen ollut adventisti vuodesta 1972. Miten niin provo. Sinä se provolta vaikutat kun ainoa kommenttisi on nuo kansi sanaa vailla perusteluja. Eivät kaikki adventistit ole niin tiukkapipoja kuin sinä olet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jaottelu lihoista annettiin Vanhan liiton aikana erämaavaellukselle ja se koski vain niitä, joille se annettiin eli heprealaisia. Uusi liitto, uudet säännöt: pakanauskovaisia ei koske juutalaiset ohjeet. Joten millä perusteella väität, että tuo muinainen ohje koskisi nykykristittyjä? Sitäpaitsi ohje saastaisista eläimistä sanoo, että niiden syöjä juutalaisuuden ulkopuolella on vain saastainen. Ei sen kummempaa. On juutalaisten omaa tulkintaa, että juutalaisuuden ulkopuoliset eivät joudu näiden ohjeiden alaisiksi. Millä auktoriteetilla sinä siis muutat näitä säädöksiä.

        Minä olen adventisti ja uskon omia teologejamme, jotka sanovat kahden kesken, ettei saastaisten eläinten syöntikielto koske nykyajan uskovia. Tykkään niin pahuksesti savustetuista sian ribseistä. Sinä taas julistat adventtikirkon opetusten vastaisesti omia opetuksiasi lopun ajan tapahtumista, joten miksi uskoa sinua muutenkaan.

        Virossa esiintyi 1990-luvun alkupuolella useita trikiinien aiheuttamia sairastumisia ja kuolemantapauksia. Maailmassa on monia muitakin maita, joissa lihantarkastus ei suinkaan kata kaikkea myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen käytettävää lihaa. Vaara kohdistuu mm. matkailijoihin, jotka syövät tartunnanvaarallista sian tai villisian lihaa tai vastoin määräyksiä ostavat niitä kotimaahan tuotavaksi.

        viittaan taas linkkiin.. kirjoittaja lääketieteen tohtori. Forsius.

        http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html

        lue = typerä on anonyymi 25.10 14:05 kirjoittajan kannaottosi. Siksipä ateismi ja Viro sai trikiiniin kuolleensa uudessaliitossa.
        ////
        Ihmisellä tartunnan välittäjinä ovat yleensä sika ja villisika, harvemmin karhu, jääkarhu ja mursu. Tartuntaa villieläimiin levittävät eläinkunnan keskuudessa erityisesti rotat ja hiiret, mutta myös mäyrät, ketut, koirat, kissat ja vieläpä kilpikonnatkin. Trikiinitauti ei tartu lintuihin.

        tämähän tiedetään pakanatkin, paitsi pässinpää mantraajat, typerät ihmiset.

        Te olette kirjoittajina kahjuja, luulette, ettei ihmisillä ole tietoa, ja älytön päätietonne olisi mukamas viimeinen sana.
        Ei niin, vaan tuotte tyhmyytenne kaikkien luettavaksi.


        Ihminen saa tartunnan tavallisesti trikiinien saastuttamasta sian ja villisian lihasta, jota syödään raakana tai riittämättömästi kuumennettuna. Sen lisäksi tartunnan voi saada kylmäsavustetuista, suolatuista tai muista kuumentamatta valmistetuista elintarvikkeista, joihin on käytetty tartunnanvaarallista lihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes. 66:17 Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.

        Älä sinäkään 12345.... viitti mantrata tuota peukalopaikkaa., Lue hieman laajemmin, niin huomaat sen, että vain lihallinen kannaottopäätelmä on sinun ajatuksesi.
        Tuossa puutarhamenoissa ei ollut ollenkaan uskovaisuutta -- vaan siksi se juhlinta oli syys ja seuraus varoitus. Ei se ollut se sika- vaan se, että juhlitaan väärissä merkityksissä.

        Koskahan sinunkin otsaluuhusi menee perille, että palvot sikajuttuasi, joka ei ilmaisutavassa ole kirjoitusten hengellinen tarve.

        Tavallaan typeryys on sinunkin viestissäsi, kuin nuo vastapuolen viestintä. Eli kumpikin on yhtä kaukana itse asiasta.

        Minä olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät minua kysyneet, niiden löydettäväksi, jotka eivät minua etsineet; minä olen sanonut kansalle, joka ei ole otettu minun nimiini:
        Tässä minä olen, tässä minä olen! Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni uppiniskaista kansaa kohden, joka vaeltaa tietä, mikä ei ole hyvä, omain ajatustensa mukaan; kansaa kohden, joka vihoittaa minua alinomaa, vasten kasvojani, uhraa puutarhoissa ja suitsuttaa tiilikivialttareilla.

        He asustavat haudoissa ja yöpyvät salaisiin paikkoihin; he syövät sianlihaa, ja saastaiset liemet on heillä astioissansa. He sanovat: "Pysy erilläsi, älä tule minua lähelle, sillä minä olen sinulle pyhä".

        Nämä ovat savu minun sieramissani, tuli, joka palaa kaiken päivää. Katso, se on kirjoitettuna minun edessäni.
        En ole minä vaiti, vaan minä maksan, ---> maksan heille helmaan heidän pahat tekonsa ynnä teidän isienne pahat teot, sanoo Herra, niiden, jotka ovat vuorilla suitsuttaneet ja kukkuloilla minua häväisseet; ja ensiksi minä mittaan heille palkan heidän helmaansa. <<<
        Näin sanoo Herra: Niinkuin sanotaan rypäleestä, jos siinä on mehua: "Älä hävitä sitä, sillä siinä on siunaus", niin teen minä palvelijaini tähden, etten kaikkea hävittäisi.
        Minä tuotan Jaakobista siemenen ja Juudasta vuorteni perillisen; ja minun valittuni saavat periä maan, ja minun palvelijani saavat siinä asua. Ja Saaron on oleva lammasten laitumena ja Aakorin laakso karjan lepopaikkana minun kansallani, joka minua etsii.
        -- > Mutta te, jotka hylkäätte Herran ja unhotatte minun pyhän vuoreni, jotka valmistatte Gadille pöydän ja vuodatatte uhrijuomaa Menille - teidät minä määrään miekan omiksi, ja kaikki te kumarrutte teurastettaviksi, sentähden ettette vastanneet, kun minä kutsuin, ettekä kuulleet, kun minä puhuin, vaan teitte sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsitte sen, mikä ei ole minulle otollista.
        Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minun palvelijani syövät, mutta te näette nälkää; katso, minun palvelijani juovat, mutta te kärsitte janoa; katso, minun palvelijani iloitsevat, mutta te joudutte häpeään.
        Katso, minun palvelijani riemuitsevat sydämen onnesta, mutta te huudatte sydämen tuskasta ja voivotatte mielimurteissanne. Ja te jätätte nimenne kirouslauseeksi minun valituilleni: "Niin sinut surmatkoon Herra, Herra!" Mutta palvelijoilleen hän on antava toisen nimen. Joka maassa itsensä siunaa, siunaa itsensä totisen Jumalan nimeen, ja joka maassa vannoo, vannoo totisen Jumalan nimeen; sillä entiset ahdistukset ovat unhotetut ja peitossa minun silmiltäni. Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan. (Jes 65:1-18)

        Se sika ei ole tuomion syy, vaan se elämäntapa ja sen väärän alttarin uhraamiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä! Todistit juuri kantani oikeaksi: Vanhan testamentin ohjeita heprealaisille. Ei Uuden liiton kristityille.

        Koko Raamattu kuuluu kristitylle.


      • Anonyymi

        vikise sinä vain mantraasi 1234567..... ja lue mikä siinä kohdassa on oppina.
        Kyllä liha nälän vie, eikä se tarvitse olla puutarhajuhlissa. Vaan aivan perinteinen karjalanpaisti ja nälkä, niin toinen voittaa toisen. Näin sielu ylistää Herran suuria tekoja.


      • Anonyymi

        Herra nyt ei muutenkaan ymmärtänyt hyvän päälle, mitä nyt kävi toisen kihlattua kuksimassa.


    • Anonyymi

      Syön hiiriä, jotka on kastettu hunajassa sekä porsasta, joka on kastettu adventtikirkossa.

      • Anonyymi

        Pastorit himoitsevat kahvia ja munkkipossuja.
        Älytöntä tuo adventismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pastorit himoitsevat kahvia ja munkkipossuja.
        Älytöntä tuo adventismi.

        ottakaahan lääkkeenne. Teidät kummatkin tuomitsee Herra!


      • Anonyymi

        Ja sinut sitten syö Herran Sanan miekka. Syö lyö sydämeen syvälle, sekä erottaa sielun ja elämäsi. Siihen loppuu syömisesi tässä ajassa.
        Mutta, pitäähän sinun sielunvihollisen talutusnuorassa tehdä se, mikä perkele sinuakin riivaa elämässä. Mutta, tulet syöjänä syödyksi.


    • Anonyymi

      Piispa Kaila Roomalaiskirjeen selitysteoksessa tuo esiin, ettei askeettisuuskaan ole väärin.
      Ja tyhmät ei käsitä sitä, miksi kirjoituksissa on sian saastaisuus esissä.
      LääketieteenTohtori Forsius on trikiinista ja myös sian historian kiellosta kirjoittanut järkevän kirjoituksen.
      Mutta tyhmät ei käsitä merkitystä, mutta kuitenkin he ovat äänessä ja paljastavat mielettömyytensä.
      Toivotaan, että trikiini tavoittaa teitin aivot.

      viisaille linkkiä, tyhmille sokeutta.
      https://hirvikota.wordpress.com/tag/trikiinitutkimus/

    • Anonyymi

      En ole adventisti, mutta siitä huolimatta en syö sianlihaa, en makkaraa ja muunkin lihan syöntini on tosi vähäistä. Ruoka-aine ympyräni koostuu suureksi osaksi viljasta, hedelmistä, marjoista, kanasta, kalasta, maidosta ja munista.
      Onhan se nyt järkeen käyvää, ettei teollisuuden tekemät mössö ruoat ole terveellisiä. Sianliha ei ole terveellistä, sillä ei ole uskonnon kanssa mitään tekemistä. Olen aikoinani lukenut Adventistien TIE TERVEYTEEN JA HYVINVOINTIIN kurssin ja sen jälkeen lopetin epäterveellisten ruokien syönnit. Myös tupakka, alkoholi, huumeet, nuuska, kahvit ja kaljat eivät kuulu nautinto aineisiini. Teetä olen kyllä kova juomaan, vaikka terveys kurssissa sekin miellettiin epäterveellisten ryhmään. En ole kokenut TEE.n olevan haitaksi, mutta kun joskus vieraisilla kahvia tarjotaan ja sitä juon, niin maha on sekaisin.
      Ei sitä tarvitse ihmetellä, miksi on niin mahdottoman paljon kaikenlaisia sairauksia ja syöpiä, kun ihmispolot eivät ymmärrä terveellisten elämäntapojen varsinkin ravinnon suhteen mitään, vaan sinne ääntä kohti työnnetään kaikkea mahdollista moskaa. Sairaudet ovat epäterveellisten elämäntapojen aiheuttamia, uskotkos tätä.

      • Anonyymi

        Eihän kukaan ole kieltänyt veganiutta, mutta läskinsyönnillä, mitä köyhä sukuni on kiinnisaanut ruokapöytään, niin kohtuullisella terveydessä lähes sata on monella täyttynyt.


    • Anonyymi

      Raamatussa on uskonnon lisäksi paljon myös elämänohjeita sen ajan ihmisille. Ihmisiä sairastui kun olivat syöneet sianlihaa. Siksi siitä varoitettiin. Myöhemmin on todettu, että sioissa oli trikiinejä, jotka pesiytyvät ihmisen verenkiertoon varsinkin jos lihaa ei ollut kypsytetty tarpeeksi. Kun tämä asia tiedostettiin sianliha tutkittiin tarkemmin ja sitä ei enää syöty raakana. Nykyisin teurastamoilla tarkastetaan kaikki ruhot, eikä enää ole siten trikiinivaaraa. Muslimimaissa se edelleen yhdistetään uskontoon, johon se ei alunperin kuulunut.

      • Anonyymi

        Islamissa ja adventismissa sianliha on saastaista ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islamissa ja adventismissa sianliha on saastaista ruokaa.

        Ne ovat siis siltäkin osin harhaisia uskontoja.


      • Anonyymi

        Niin, mutta eihän enää ole trikiiniä- tarkastetussa lihassa. Ja toisaalta kasviksissa on myrkyllisiä eväitä, että vegaanikin saa pitää varansa, ettei vain kuole. Oleanteri, yksi syöty lehti voi tappaa.
        Pasuna, jos maistaa- voi pasunat taivaan portilla soitelle hyvin äkkiä. Joku kasveista voi maistua yllättävän hyvälle, mutta. Tuonenomena on vaarallisin puu maailmassa. Valkolatva. Ihmisen tiedetään kuolleen juotuaan maitoa, joka on syönyt ko. kasvia. Siinä on kamala myrkky Trementoli. Kultasadepensas. Sen kasvin osat on myrkyllisä, siemeniä luullaan herneenpaloiksi. jne. jne. jne. ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islamissa ja adventismissa sianliha on saastaista ruokaa.

        Tietenkin, koska tiedetään vaarasta, onhna se ymmärrettävää. Sinäkin kun pidät sen matkallasi saastaisensa, se on ok. Kylmäsavustettu sika- voi olla jossain sinullekin ansa, ei tarvise olla islamisti, tai adventisti, voihan olla viisas ateisti. Jokaiselle varmaan kelpaa tieto vaarasta, eikö vain. Kasveissakin on myrkyllisiä jopa tappavia, Alppiruusu.
        Osa on myrkyllisiä laiduntaville elukoille ja möttiäisen hunaja, ko. kasvista on ihmiselle myrkyllinen. Tieto ei ole pahaksi, vaan elämäksi.


    • Anonyymi

      Ei kaikkea mikä ei ole saastaista, välttämättä tarvitse syödä!

      Jeesus sanoi puhuessaan pesemättömin käsin syömisestä, että kaikki ruoka menee suoliston kautta käymälään ja puhdistuu siten.

      Joten älkää antako ulkohuoneen sisällön joutua kompostiin, syökää se! Ei se ole saastaista!

      • Anonyymi

        Adventismiuskomukset saastuttavat mielen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismiuskomukset saastuttavat mielen.

        Adventistit uskovat pyhittyvänsä syömisillään ja valehtelemalla noudattavansa Mooseksen 10 käskyä.


    • Anonyymi

      Jeesukisen aikana siat kulkivat ympäriinsä ja söivät kaikkea vaikk akuolleen ihmisen jos sellainen löytyi jostain tunkion takaa, ja löytyihän niitä, roomalaiset pistivät hankalia tyyppejä keihäällä ja paiskasivat johonkin kuoppaan!

      Nyt sika kasvaa viljalla ja paremmissa oloiss akuin kaikki ihmiset, lihan tarkastetaan ennen kauppaan menoa, ei ole trikiinivaaraa ollut ikuisiin aikoihin.

      • Anonyymi

        "Nyt sika kasvaa viljalla"

        Miksi ihmeessä syöttää hyvää viljaa sioille?

        Kaurapuurolla ja hernekeitolla ihminen pärjää paljon paremmin.
        Ja ruokaa riittää paljon useammalle, kun ei ole sikoja kilpailemassa samoista eväistä ihmisten kanssa.
        Ja ympäristökin voi paljon paremmin.


    • Anonyymi

      Muikkukukko on taivaallinen ruokalaji.
      Siihen kuuluu erottamattomana osana silava.
      Silava tekee muikkukukosta sen herkun ja niin maittavan.
      Ruiskuoresta tulee usean tunnin hauduttamisen jälkeen pehmeä ja ihana.

    • Anonyymi

      Jokainen syököön mitä haluaa.

      Kasvikset eivät ole saastaisia, ja niistä saa varsin maittavia tuotteita.
      Hedelmät ovat hyviä, vaikka jotkut niistä ovat saastuneet, eikä aina saa pesemälläkään puhtaiksi.

      Koska siis kasvikset eivät ole kiellettyjä keneltäkään, syökää niitä mielin määrin.

      Ei se että joku ei ole saastaista, tarkoita että sitä on pakko syödä. Ei kukaan pakota aikuisia syömään maa-artisokkaakaan, eikä jonkun ruokalajin syöminen lähennä Jumalaan, tai syömättomyys ei vieroita meitä.

      Jos haluttaa, perustakaa sellainen uskonto, joka perustuu lihan syöntiin.

      Ja antakaa muiden syödä mitä haluavat.

      • Anonyymi

        > Ja antakaa muiden syödä mitä haluavat.<
        Kuvitelkaapa, mitä Kiinalaisella torilla on tarjolla. Käärmeitä, liskoja, rottia, kissoja, koiria, matoja. Meilläkin yritti tulla muotiin heinäsirkkojen syönti, mutta lopahti heti kohta.
        Sieltähän se koronavirus lähti valloittamaan maailmaa ja on nyt ties kuinka pitkään vitsauksenamme. Kyllä Kiinalaisille pitäisi tarjota valistusta, etteivät kaikkea mikä liikkuu, oteta syötäväksi.


    • Anonyymi

      Käärmeitä, liskoja, rottia, kissoja, koiria, matoja jne. on syöty niin kauan kuin ihminen on ollut olemassa tai ko. eläimiä maailmassa.
      Ihmiskunta ei voi myöskään välttyä pandemioilta vaikka ei söisi yhtään mitään .

      Tarkkaa tietoa siitä, mistä covid-19 virus on saanut alkunsa ja siirtynyt ihmiseen ei ole. Kaikki on ollut vain oletuksia ja puskaradiojuttuja.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä syöttää sioille viljaa ja herneitä, pappuja, kalaa jne.
      Niillä elintarvikkeilla eläisi moni ihminen, jotka yksi sika syö.
      Ts ruokaa riittäisi paljon useammelle, jos söisimme viljat, palkokasvit ja kalat suoraan eikä sikojen kautta.
      Se olisi myös ympäristölle paljon parempi vaihtoehto.

      Sianlihan syönti on ekologisesti tehotonta ja saastuttaa ympäristöä.

    • Hei,

      1 Kor 8:8 asiayhteys on epäjumalille uhrattu liha, niin kuin otsikko sanoo.
      - Jae pitää arvostella ja päätellä siksi asiayhteyden mukaan;

      Apostolinen kokous piti ainakin kaksi- jopa kolme kokousta että mitä tehdä torilla myytävän epäjumalille uhratun lihan suhteen?
      Liha pirskotettiin, ja uhrattiin epäjumalille- eli myyntiin menevä liha koki rituaalin jossa oli kyse epäjumalien palvomisesta.
      Lihaa ei voitu erottaa torilla, että olisi voitu valita että ostaa sellaista lihaa, jonka ympärillä ei ole riittejä ollut ennen myyntiin laittoa.

      > Paavali puhuu 1 Kor 8:1-13 epäjumalille uhratusta lihasta. Apostolien kokous otti epäjumalille uhrattuun lihaan kielteisen kannan Apt 15:20,29.

      Paavali sanoi: "Syökää kaikkea mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnon syistä." - Paavali aivan ilmeisesti 1 Kor 10:25 päätteli apostolien kokousta myöhemmin että epäjumalia ei ole olemassakaan eikä epäjumalille uhrattua lihaa voi erottaa mitenkään. Paavali kehotti sitten ostamaan mitä on tarjolla ettei liha vahingoita.

      Tässä ei ole asian laita että kaikkea voisi huoletta syödä vaan kysymys on epäjumalille uhratusta lihasta!
      Aina ei voinut tietää oliko liha epäjumalille pirskoteltua lihaa; 1 Kor 10:25 vapautti ostamaan lihat miettimättä onko pirskoteltu riittien kanssa vaiko ei, koska epäjumalia ei ole olemassakaan, eikä ollut mahdollisuutta valita lihaa.

      Raamatun kirjoittamisen aikoihin oli olemassa monenlaisia ruokakäskyjä, mm. erilaisia paastomääräyksiä, ja pirskottamista harrastettiin.

      Missään Raamatussa ei sanota ettäkö ihmisen olisi väärin huolehtia ravintonsa terveellisyydestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe