Pelastusvarmuus

Anonyymi

Pelastuuko kaikki pelastusvarmat?

Miten voi varmasti tietää että oma nimi on elämän kirjassa?

Onko pelastusvarmoissa laittomuuden tekijöitä?

Mikä on laittomuuden teko?

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Matt.7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät. Matt.22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. Room.9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan ketä armahdan. 2Moos.33:19

      • Anonyymi

        Paavali on kirjoittanut, ettei kukaan Jeesuksen uskova ole vanhurskas, jos hän ei tee parannusta ja ala noudattaa lakia. Tässä on selvä lause, joka ei kaipaa sen enempää selityksiä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Paavali sanoi noudattaneensa Mooseksen lakia uuden liiton alla ja sano, ettei ole lain alla. Se johtuu siitä, että hän uskoi Jeesukseen Kristukseen, minkä vuoksi hän oli armon alla ei lain alla, vaikka lakia noudatti. Paavali myös sanoi, että jos joku uskovainen ei noudata lakia, hän ei ole armon alla vaan tuomion alla.

        1) Armo alla ovat jotka noudattavat lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Tämä on Kristukselta tulevaa vanhurskautta.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        2) Lain alla ovat vanhan liiton juutalaiset, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen. Laissa on käsky uskoa Kristusta, joten lain alaiset eivät oikeasti noudata koko lakia. Tämä on omavanhurskautta, joka ei kelpaa Jumalalle.

        Room 9:30 Mitä tämä siis merkitsee? Sitä, että vieraat kansat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saaneet sen, nimittäin uskon vanhurskauden.
        31 Sen sijaan Israel, joka tavoitteli vanhurskautta lakia noudattamalla, ei sitä saavuttanut.
        32 Miksi ei? Siksi, että israelilaiset eivät lähteneet uskon tielle vaan tekojen. He ovat kompastuneet siihen kiveen,
        33 josta on kirjoitettu: -- Minä asetan Siioniin kiven, johon he kompastuvat, kallion, johon he loukkaavat itsensä. Mutta joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.

        3) Tuomion alla ovat ne kristityiksi itseään sanovat, jotka eivät halua noudattaa lakia. Tämä ei ole mitään vanhurskautta vaan laittomuutta.

        1 Tim 5:12 He joutuvat tuomion alaisiksi, koska ovat rikkoneet ensimmäisen uskollisuudenlupauksensa.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


    • Anonyymi

      Fil.4:3 Myös sinua oikea Synsygukseni, minä pyydän: ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kansani evankeliumin hyväksi, yhdessä Klemensin että muiden työtoverini kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa. Synsygus merkitsee apumies. Ilm.20:12. Ps.62:13 Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin tekojensa mukaan.

      • Anonyymi

        Laittomuus on valhetta ja eksytyksestä.
        Laittomuus on myös itsensä korottamista asemaan, johon Jumala ei ole asettanut: Julistaa olevansa Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomuus on valhetta ja eksytyksestä.
        Laittomuus on myös itsensä korottamista asemaan, johon Jumala ei ole asettanut: Julistaa olevansa Jumala.

        Uuden testamentin mukaan laittomuus on Mooseksen lain rikkomista. Tämä asia koskee yhtälailla niin pakanauskovia kuin juutalaisia.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Matt 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
        41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
        42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Luuk 16:28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


    • Anonyymi

      Matt.16: 27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Room.2:6 hänen, joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Job.34:11. Ilm.2:23

      • Anonyymi

        >>Miten voi varmasti tietää että oma nimi on elämän kirjassa?<<

        Sen kuulee viimeisenä päivänä viimeisellä tuomiolla.

        Ihmisen voi koska tahansa menettää pelastuksensa, jos tekee sellaista, mikä antaa sihen aiheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Miten voi varmasti tietää että oma nimi on elämän kirjassa?<<

        Sen kuulee viimeisenä päivänä viimeisellä tuomiolla.

        Ihmisen voi koska tahansa menettää pelastuksensa, jos tekee sellaista, mikä antaa sihen aiheen.

        "Ihmisen voi koska tahansa menettää pelastuksensa, jos tekee sellaista, mikä antaa sihen aiheen."

        Levität saatanallista valheoppia. Kun uskova turvaa Jumalan armoon Jeesuksen sovitustyön kautta, niin hän ei menetä pelastustaan edes langetessaan. Kuka vain voi kompastua. Mutta joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, hän saa armon, ja pysyy Jumalan yhteydessä.

        Eri asia on, jos kääntyy tietoisesti pois Jumalasta. Silloinkin Jumala voi vielä kutsua takaisin, kuten tapahtui tuhlaajapojalle. Mutta jos Jumalan kutsun hylkää toistuvasti, niin voi päätyä paatumuksen tilaan, josta ei ole enää paluuta. Tällöin ihminen itse hylkää Jumalan, eikä päinvastoin.

        "Sillä mitään kadotustuomiota ei ole niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa"....
        "Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: »Abba! Isä!»
        Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. " (Room 8: 1, 15-16)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmisen voi koska tahansa menettää pelastuksensa, jos tekee sellaista, mikä antaa sihen aiheen."

        Levität saatanallista valheoppia. Kun uskova turvaa Jumalan armoon Jeesuksen sovitustyön kautta, niin hän ei menetä pelastustaan edes langetessaan. Kuka vain voi kompastua. Mutta joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, hän saa armon, ja pysyy Jumalan yhteydessä.

        Eri asia on, jos kääntyy tietoisesti pois Jumalasta. Silloinkin Jumala voi vielä kutsua takaisin, kuten tapahtui tuhlaajapojalle. Mutta jos Jumalan kutsun hylkää toistuvasti, niin voi päätyä paatumuksen tilaan, josta ei ole enää paluuta. Tällöin ihminen itse hylkää Jumalan, eikä päinvastoin.

        "Sillä mitään kadotustuomiota ei ole niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa"....
        "Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: »Abba! Isä!»
        Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. " (Room 8: 1, 15-16)

        >>Levität saatanallista valheoppia. Kun uskova turvaa Jumalan armoon Jeesuksen sovitustyön kautta, niin hän ei menetä pelastustaan edes langetessaan.<<

        Itse puhut saatanallista harhaoppia ja valhetta.

        Uskoon tullut ihminen voi langeta uudestaan niin pahasti, että hän mentää armon. Silloin ei auta enää edes se, että on huutanut Jeesukselle "Herra, Herra" ja kuinka turvannut Jeesuksen armoon. Armon voi menettää ja kun on aiemmin tullut tietämään evankeliumin ja lain, niin sen uudelleen rikkomisesta saa kovemman tuomion tulessa, kuin olisi saanut ennen uskoon tuloaan. Kristityistä vain harva pelastuu. Ainoastaan ne kristityt pelastuvat, jotka pysyvät parannuksessa.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        2 Piet 2:19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. [Joh. 8:34; Room. 6:16]
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmisen voi koska tahansa menettää pelastuksensa, jos tekee sellaista, mikä antaa sihen aiheen."

        Levität saatanallista valheoppia. Kun uskova turvaa Jumalan armoon Jeesuksen sovitustyön kautta, niin hän ei menetä pelastustaan edes langetessaan. Kuka vain voi kompastua. Mutta joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, hän saa armon, ja pysyy Jumalan yhteydessä.

        Eri asia on, jos kääntyy tietoisesti pois Jumalasta. Silloinkin Jumala voi vielä kutsua takaisin, kuten tapahtui tuhlaajapojalle. Mutta jos Jumalan kutsun hylkää toistuvasti, niin voi päätyä paatumuksen tilaan, josta ei ole enää paluuta. Tällöin ihminen itse hylkää Jumalan, eikä päinvastoin.

        "Sillä mitään kadotustuomiota ei ole niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa"....
        "Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: »Abba! Isä!»
        Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. " (Room 8: 1, 15-16)

        >>Levität saatanallista valheoppia. Kun uskova turvaa Jumalan armoon Jeesuksen sovitustyön kautta, niin hän ei menetä pelastustaan edes langetessaan.<<

        Uskoon tullut ihminen voi langeta uudestaan niin pahasti, että hän mentää armon. Silloin ei auta enää edes se, että on huutanut Jeesukselle "Herra, Herra" ja kuinka turvannut Jeesuksen armoon. Kun on aiemmin tullut tietämään evankeliumin, niin jos sen jälkeen luopuu parannuksesta ja alkaa elämään laittomuudessa, silloin saa kovemman tuomion tulessa, kuin olisi saanut ennen uskoon tuloaan. Kristityistä vain harva pelastuu. Ainoastaan ne kristityt saavat armon, jotka pysyvät parannuksessa.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        2 Piet 2:19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. [Joh. 8:34; Room. 6:16]
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmisen voi koska tahansa menettää pelastuksensa, jos tekee sellaista, mikä antaa sihen aiheen."

        Levität saatanallista valheoppia. Kun uskova turvaa Jumalan armoon Jeesuksen sovitustyön kautta, niin hän ei menetä pelastustaan edes langetessaan. Kuka vain voi kompastua. Mutta joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, hän saa armon, ja pysyy Jumalan yhteydessä.

        Eri asia on, jos kääntyy tietoisesti pois Jumalasta. Silloinkin Jumala voi vielä kutsua takaisin, kuten tapahtui tuhlaajapojalle. Mutta jos Jumalan kutsun hylkää toistuvasti, niin voi päätyä paatumuksen tilaan, josta ei ole enää paluuta. Tällöin ihminen itse hylkää Jumalan, eikä päinvastoin.

        "Sillä mitään kadotustuomiota ei ole niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa"....
        "Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: »Abba! Isä!»
        Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. " (Room 8: 1, 15-16)

        >>"Sillä mitään kadotustuomiota ei ole niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa"....<<

        Jos ei alistu noudattamaan lakia, uskova ei ole Kristuksessa ja saa tuomion tuleen.

        Room 8:1 Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.* [Eräissä käsikirjoituksissa on lisäys:"ja jotka eivät vaella lihan vaan Hengen mukaan."]
        ---
        6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmisen voi koska tahansa menettää pelastuksensa, jos tekee sellaista, mikä antaa sihen aiheen."

        Levität saatanallista valheoppia. Kun uskova turvaa Jumalan armoon Jeesuksen sovitustyön kautta, niin hän ei menetä pelastustaan edes langetessaan. Kuka vain voi kompastua. Mutta joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, hän saa armon, ja pysyy Jumalan yhteydessä.

        Eri asia on, jos kääntyy tietoisesti pois Jumalasta. Silloinkin Jumala voi vielä kutsua takaisin, kuten tapahtui tuhlaajapojalle. Mutta jos Jumalan kutsun hylkää toistuvasti, niin voi päätyä paatumuksen tilaan, josta ei ole enää paluuta. Tällöin ihminen itse hylkää Jumalan, eikä päinvastoin.

        "Sillä mitään kadotustuomiota ei ole niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa"....
        "Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: »Abba! Isä!»
        Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. " (Room 8: 1, 15-16)

        >>Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. " (Room 8: 1, 15-16)<<

        Jumala antaa Pyhän Henkensä niille, jotka tottelevat hänen käskyjään.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Helluntaiseurakunnissa on paljon vääriä profeettoja, joiden "voitelu" ei ole Herrasta.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Miten voi varmasti tietää että oma nimi on elämän kirjassa?<<

        Sen kuulee viimeisenä päivänä viimeisellä tuomiolla.

        Ihmisen voi koska tahansa menettää pelastuksensa, jos tekee sellaista, mikä antaa sihen aiheen.

        Mitä tarkoittaa pelastusvarmius?
        Mistä tämä kirjoitus on aikaansaatu?

        Minkäänlaista pelastusvarmiutta ei ole koskaan
        missään kirjoitettu?

        Raamattu on ihimisten kirjoittama se on kansalliseepos.

        Millä perusteella te tuomitsette ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>"Sillä mitään kadotustuomiota ei ole niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa"....<<

        Jos ei alistu noudattamaan lakia, uskova ei ole Kristuksessa ja saa tuomion tuleen.

        Room 8:1 Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.* [Eräissä käsikirjoituksissa on lisäys:"ja jotka eivät vaella lihan vaan Hengen mukaan."]
        ---
        6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Sinä ihmien joka kadotat jeesuksen kristinkautta
        syntien anteeksi antamisen.
        Joka hylkäät jumalanpojan syntien anteeksiannon.
        Olet palava helvetin tulessa.
        Jumalan rakkaus on armo!
        Mikäli sinä syntinen kiellät sen armon
        tuomitsemalla lähinmäisesi
        olet itse syyllistynyt armon jakamattomuuteen
        jonka vuoksi tulet iäksi kärventymään Helvetin Tulessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ihmien joka kadotat jeesuksen kristinkautta
        syntien anteeksi antamisen.
        Joka hylkäät jumalanpojan syntien anteeksiannon.
        Olet palava helvetin tulessa.
        Jumalan rakkaus on armo!
        Mikäli sinä syntinen kiellät sen armon
        tuomitsemalla lähinmäisesi
        olet itse syyllistynyt armon jakamattomuuteen
        jonka vuoksi tulet iäksi kärventymään Helvetin Tulessa.

        Jos joku lopettaa lain noudattamisen, hän ei mene lain alta armon alle vaan tuomion alle. Sen takia Paavali pikemminkin teki parannuksen laittomuudesta ja alkoi noudattaa lain kaikkia käskyjä, joihin kuuluu käsky uskoa Messiaaseen.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.


    • Anonyymi

      Ehkä siloin voit olla varma tuollaisesta asiasta jos olet saanut pyhältä hengeltä sekä enkeleiltä kosketuksen, pyhitetty kraanavesi ei ketään pelasta.

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi, ettei kaikki uskonsa tunnustaneet häneen pelastu, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Jeesus sanoi, että vain harva pelastuu. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, vaikka he olisivat huutaneet Jeesukselle "Herra, Herra". Kielillä puhuminen ei ole varma merkki pelastuksesta. Intialaiset gurut ja afrikkalaiset shamaanit osaavat myös puhua kielillä. Ihmeitä tehneet eivät pelastu, jos he eivät ole tehneet parannusta laittomuudesta. Nämäkin jakeet koskevat myös suomalaisia pakanauskovia.

        Matt 7:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, ettei kaikki uskonsa tunnustaneet häneen pelastu, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Jeesus sanoi, että vain harva pelastuu. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, vaikka he olisivat huutaneet Jeesukselle "Herra, Herra". Kielillä puhuminen ei ole varma merkki pelastuksesta. Intialaiset gurut ja afrikkalaiset shamaanit osaavat myös puhua kielillä. Ihmeitä tehneet eivät pelastu, jos he eivät ole tehneet parannusta laittomuudesta. Nämäkin jakeet koskevat myös suomalaisia pakanauskovia.

        Matt 7:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Vääristelet Jeesuksen puheita. Kun Jeesus sanoo, että kaikki Herraa hokevat eivät pääse taivasten valtakuntaan, niin hän puhuu niistä, jotka yrittävät ansaita pelastusta teoillaan. Hän puhui tekopyhille lainoppineille. Pelastukseen on vain yksi tie ja se on Jeesuksen sovitustyö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääristelet Jeesuksen puheita. Kun Jeesus sanoo, että kaikki Herraa hokevat eivät pääse taivasten valtakuntaan, niin hän puhuu niistä, jotka yrittävät ansaita pelastusta teoillaan. Hän puhui tekopyhille lainoppineille. Pelastukseen on vain yksi tie ja se on Jeesuksen sovitustyö.

        Sinä puhut valhetta.

        Jeesus puhuu tässä niille kristityille, jotka tunnustavat uskonsa häneen, mutta eivät kuitenkaan noudata lakia. He eivät saa armoa, vaikka olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä, koska he eivät noudattaneet lakia.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Kun sinä uskot, että Jeesus on Jumalan Poika ja hän on kuollut ristillä sinun puolestasi, silloin Jumala pelastaa sinut. Silloin Pyhä Henki uudestisynnyttää sinut Jumalan lapseksi ja sinä myös tiedät uudestisyntyneesi. Silloin sinä tunnet saaneesi anteeksi syntisi ja tunnet, että Jumala rakstaa sinua ja tiedät olevasi pelastunut.

      Pelastusvarmuus on termi, ota ei esiinny Raamatussa. Normaalitilanne uskovaisen elämässä on se, että kaikki on hyvin ja usko tuntuu vahvalta mutta joskus voi tulla koettelemuksia ja ahdistustakin. Sielunvihollinen pyrkii horjuttamaan uskovaisten olotilaa. On hyvä muistaa, että usko ei ole pelkkä tunnetila. Usko kyllä säilyy, vaikka välillä tuntuisi ahdistavalta.

      Apt 14:22 ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan."

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi, ettei kaikki uskonsa tunnustaneet häneen pelastu, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Jeesus sanoi, että vain harva pelastuu. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, vaikka he olisivat huutaneet Jeesukselle "Herra, Herra". Nämäkin jakeet koskevat myös suomalaisia pakanauskovia.

        Matt 7:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


      • Anonyymi

        "Pelastusvarmuus on termi, ota ei esiinny Raamatussa. "

        Ei terminä, mutta käsitteenä kyllä: "Henki yhdessä meidän henkemme kanssa todistaa, että olemme Jumalan lapsia". Tällainen todistus on mahdollista saada. Mutta joskus ihminen sotkee Hengen todistuksen tunteisiin. Epäilee, koska ei juuri nyt tunnu siltä. Silloin on uskottava enemmän raamattua kuin tunteitaan. Pelastusvarmuuden voi myös menettää, jos armo ei ole vielä täysin avautunut. Kristitty, joka on oppinut lepäämään Jumalan armossa, tietää hän on epätäydellisenäkin Jumalan lapsi. Yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelastusvarmuus on termi, ota ei esiinny Raamatussa. "

        Ei terminä, mutta käsitteenä kyllä: "Henki yhdessä meidän henkemme kanssa todistaa, että olemme Jumalan lapsia". Tällainen todistus on mahdollista saada. Mutta joskus ihminen sotkee Hengen todistuksen tunteisiin. Epäilee, koska ei juuri nyt tunnu siltä. Silloin on uskottava enemmän raamattua kuin tunteitaan. Pelastusvarmuuden voi myös menettää, jos armo ei ole vielä täysin avautunut. Kristitty, joka on oppinut lepäämään Jumalan armossa, tietää hän on epätäydellisenäkin Jumalan lapsi. Yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden.

        Pelastusvarmuutta ei ole käsitteenäkään Raamatussa, mutta on kilvoittelu ja toivo.

        Fil 3:
        10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa.
        11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista. [Room. 6:5]
        12 En tarkoita, että olisin jo saavuttanut päämääräni tai jo tullut täydelliseksi. Mutta pyrin kaikin voimin saavuttamaan sen, kun kerran Kristus Jeesus on ottanut minut omakseen.
        13 Veljet, en katso vielä päässeeni siihen asti. Vain tämän voin sanoa: jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä.
        14 Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat.
        15 Näin meidän on siis ajateltava, jos kerran olemme täydellisiä. Jos jossakin kohden ehkä ajattelette toisin, Jumala on ilmoittava teille, kuinka asia on.
        16 Meidän on vain jatkettava eteenpäin siitä, mihin olemme päässeet.


    • Anonyymi

      Pelastusvarmuus on helluntailainen oppi, jonka tarkoitus on paaduttaa uskova sellaiseen väärään luottamukseen, että hän olisi pelastunut, vaikka hän ei ole tehnyt parannusta ja alkanut noudattaa lakia. Evankeliumi vaatii tekemään parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen. Ilman parannusta ei saa armoa.

      Ap.t 17:30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen.
      31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."

      Sananl 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
      14 Hyvin käy sen, joka tuntee pyhää pelkoa, tuhoon kulkee se, joka kovettaa sydämensä.

      2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

      Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
      20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
      ---
      26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

      Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

      Kielillä puhuminen ei ole varma merkki pelastuksesta. Intialaiset gurut ja afrikkalaiset shamaanit osaavat myös puhua kielillä. Jeesus sanoi, ettei hän pelasta sellaisia uskovia, jotka ovat tehneet ihmeitä hänen nimessään, jos he eivät ole tehneet parannusta laittomuudesta.

      Matt 7:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

      Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

      • Anonyymi

        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        ( Room. 8 )

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        ( Room. 8 )

        s-seutulainen

        Yksikään, joka ei suostu noudattamaan lakia, ei ole Kristuksessa.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        ( Room. 8 )

        s-seutulainen

        Jumalan Henki kuljettaa Jumalan lapsia pitämään Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Jumala oikein muistuttaa MUISTA.

        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

        1234567---


    • Anonyymi

      >>Miten voi varmasti tietää että oma nimi on elämän kirjassa?<<

      Sen kuulee viimeisenä päivänä viimeisellä tuomiolla.

      Ihmisen voi koska tahansa menettää pelastuksensa, jos tekee sellaista, mikä antaa sihen aiheen.

      • Anonyymi

        Onko kirosanan sanominen riittävä syy menettää pelastus tai ylinopeutta ajaminen?

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Se on ainakin selvä, ettei kukaan tänne raamatunlauseita ladellut fariseus (eli 8 kirjoittajaa kymmenestä) missään tapauksessa pelastu.

      • Anonyymi

        Tässä keskustelussa ei ole esiintynyt fariseuksia paitsi sinä, joka ei suostunut tekemään parannusta.


    • Anonyymi

      >>Onko pelastusvarmoissa laittomuuden tekijöitä?<<

      On, paljonkin. He luulevat olevansa pelastuneita mm. sen takia, koska he ylistävät Jeesusta ja puhuvat kielillä. Sitten he jättävät parannuksen tekemättä ja jäävät elämään laittomuudessa pelastusvarmuutensa takia. Viimeisenä päivänä he järkyttyvät, kun kuulevat saavansa tuomion tuliseen järveen laittomuuden tekijöinä. Väärään pelastusvarmuuteen tuudittautuminen voi olla petollista ja sitä on paljon helluntailaisuudessa.

      1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

      2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
      4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

      Matt 7:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Näin minä olen uumoillut että laiskuudenhalu on vaarallista ja parannuksen tekemättömyys synnistä on syntiin kiinnijäämistä ja tästä Jeesus erityisesti varoittaa kristittyjä Johanneksen saamassa näkykokonaisuuden osassa viestiosiossaan jollekin 7:stä seurakunnasta.
        .

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Emminä tiijä. Onneksi Jumala tietää.

      ST

    • Anonyymi

      Kristitty uskoo mitä raamattu opettaa Jumalan lapseudesta. "Kaikille, jotka ottivat Hänet (=Jeesuksen ) vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi". Usko ei ole tietämistä, mutta Pyhä Henki sisimmässä vahvistaa sen, mitä raamattu sanoo.

      • Anonyymi

        Siitä huolimatta, vain hyvin harva taivaaseen pyrkivistä pääsee perille. Se johtuu siitä, että pitää kilvoitella ja tehdä parannus, mikä jää suurimmalta osalta uskoon tulleista tekemättä.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä huolimatta, vain hyvin harva taivaaseen pyrkivistä pääsee perille. Se johtuu siitä, että pitää kilvoitella ja tehdä parannus, mikä jää suurimmalta osalta uskoon tulleista tekemättä.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Omin voiminko kilvoitellaan? Tai onnistuuko
        kilvoitteleminen onnistuu ilman armoa?

        Kysäsee ST sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omin voiminko kilvoitellaan? Tai onnistuuko
        kilvoitteleminen onnistuu ilman armoa?

        Kysäsee ST sivusta

        Fil 3:
        10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa.
        11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista. [Room. 6:5]
        12 En tarkoita, että olisin jo saavuttanut päämääräni tai jo tullut täydelliseksi. Mutta pyrin kaikin voimin saavuttamaan sen, kun kerran Kristus Jeesus on ottanut minut omakseen.
        13 Veljet, en katso vielä päässeeni siihen asti. Vain tämän voin sanoa: jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä.
        14 Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat.
        15 Näin meidän on siis ajateltava, jos kerran olemme täydellisiä. Jos jossakin kohden ehkä ajattelette toisin, Jumala on ilmoittava teille, kuinka asia on.
        16 Meidän on vain jatkettava eteenpäin siitä, mihin olemme päässeet.


    • Anonyymi

      Ainakin yksi lakisaarnaaja on yrittänyt pilata tätäkin keskustelua.

      • Anonyymi

        Täällä ei ole lakisaarnaajia paikalla. Kristittyjen evankeliumiin kuuluu myös laki, mutta se opettaminen ei ole väärin.

        1 Tim 8:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei ole lakisaarnaajia paikalla. Kristittyjen evankeliumiin kuuluu myös laki, mutta se opettaminen ei ole väärin.

        1 Tim 8:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

        Jaemerkintään korjaus:

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.


    • Anonyymi

      Moni helluntailainen luulee olevansa Kristuksessa ja sen takia kadotustuomion ulkopuolella, mutta tämä "pelastusvarmuus" ei ole todellista. Todellisuudessa yksikään helluntailainen ei ole Kirstuksessa.

      Helluntailaisuus on eri uskonto kuin se, mihin Paavali uskoi. Helluntailaisuus perustuu amerikkalaiseen menestysteologiaan, saarnaamiseen korvasyyhyyn, vieraaseen tuleen, vääriin profetioihin, laittomuuteen ja hyväksymisen antamiseen laittomuudelle. Helluntailaisuus ei ole pelastuksen tie vaan antikristillinen eksytys, joka julistaa laittomuuden ihmisen harhaoppeja. Nämä jakeet sopivat erittäin hyvin helluntailaisuuteen.

      "Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen. Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte." (2 Kor 11:3,4)

      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

    • Anonyymi

      Tässäkim ketjussa riehuu joku armoton lakisaarnaaja.

      • Anonyymi

        Täällä ei ole lakisaarnaajia paikalla. Kristittyjen evankeliumiin kuuluu myös laki, mutta se opettaminen ei ole väärin.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei ole lakisaarnaajia paikalla. Kristittyjen evankeliumiin kuuluu myös laki, mutta se opettaminen ei ole väärin.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

        Olet väärässä, laki ei kuulu evankeliumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä, laki ei kuulu evankeliumiin.

        >>Olet väärässä, laki ei kuulu evankeliumiin.<<

        Sinä voit heittää ihan poskettomia valheita someen, mutta totuus ei siitä mihinkään muutu.

        Edellä on siteerattu Paavalia, jonka todistuksen mukaan Mooseksen laki kuuluu evankeliumiin. Lain noudattaminen on evankeliumin vaatimus.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Olet väärässä, laki ei kuulu evankeliumiin.<<

        Sinä voit heittää ihan poskettomia valheita someen, mutta totuus ei siitä mihinkään muutu.

        Edellä on siteerattu Paavalia, jonka todistuksen mukaan Mooseksen laki kuuluu evankeliumiin. Lain noudattaminen on evankeliumin vaatimus.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.

        Minäkin voin sanoa totta puhuen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä, laki ei kuulu evankeliumiin.

        Laki on hyvä Laki on Pyhä ja evankeelinen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki on hyvä Laki on Pyhä ja evankeelinen.

        1234567---

        Kymmenestä käskystä on kirjoitettu: "kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin"...
        Jeesukseen uskvan eivät ole kuoleman lain alaisia: Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenestä käskystä on kirjoitettu: "kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin"...
        Jeesukseen uskvan eivät ole kuoleman lain alaisia: Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Yksikään ei usko Jeesusta eikä ole Kristuksessa, joka ei lakia noudata.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenestä käskystä on kirjoitettu: "kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin"...
        Jeesukseen uskvan eivät ole kuoleman lain alaisia: Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Monia johtaa antin henki, joka johtaa ikuiseen eroon Jumalasta.

        1234567---


    • Anonyymi

      Mä olen pahasti koukussa röökin vetämiseen, onneksi siitä ei mainita Mooseksen laissa jotenka pääsen körsseineni Taivaaseen jos muuten pidän sitten lait

      • Anonyymi

        Mä olin pahasti koukussa röökin vetämiseen, onneksi Paavo Järvinen saarnasi järkeä pähäni, jotenka pääsin körsseistä eroon 30- 31vrk:ssa luomuna.

        Missä Raamatusta löytyy pääsy Taivaaseen?

        Jeesus täytti lain. Nyt Jumala armahtaa kenet armahtaa. Armosta, pelastusarmosta pääsee osalliseksi uskon kautta Jeesukseen. Et sinä Mooseksen lakia moudattaen vanhurskaudu vaan Jumalan armosta henkilökohtaisella uskollasi Jeesukseen.Eikö näin Raamattu kerrokin?Kertoohan se.

        Haastan sua tosissaan yrittämään tupakoinnin lopettamista.Tiedän sen vaikeaksi. Jos selviät 5 vrk niin selvität loputkin päivät. Mulla kesti keskivertoa kauemmin päästä nikotiiniriippuvuudesta eroon. Suuntaus on se että olo helpottaa kivasti päivittäin kun sulla on 120h mittarissa tupakatta.

        https://www.youtube.com/watch?v=u5njjeWC_Oc

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin pahasti koukussa röökin vetämiseen, onneksi Paavo Järvinen saarnasi järkeä pähäni, jotenka pääsin körsseistä eroon 30- 31vrk:ssa luomuna.

        Missä Raamatusta löytyy pääsy Taivaaseen?

        Jeesus täytti lain. Nyt Jumala armahtaa kenet armahtaa. Armosta, pelastusarmosta pääsee osalliseksi uskon kautta Jeesukseen. Et sinä Mooseksen lakia moudattaen vanhurskaudu vaan Jumalan armosta henkilökohtaisella uskollasi Jeesukseen.Eikö näin Raamattu kerrokin?Kertoohan se.

        Haastan sua tosissaan yrittämään tupakoinnin lopettamista.Tiedän sen vaikeaksi. Jos selviät 5 vrk niin selvität loputkin päivät. Mulla kesti keskivertoa kauemmin päästä nikotiiniriippuvuudesta eroon. Suuntaus on se että olo helpottaa kivasti päivittäin kun sulla on 120h mittarissa tupakatta.

        https://www.youtube.com/watch?v=u5njjeWC_Oc

        Commandohauis

        >>Jeesus täytti lain. Nyt Jumala armahtaa kenet armahtaa. Armosta, pelastusarmosta pääsee osalliseksi uskon kautta Jeesukseen. Et sinä Mooseksen lakia moudattaen vanhurskaudu vaan Jumalan armosta henkilökohtaisella uskollasi Jeesukseen.<<

        Commandohauis 53 cm juttelee taas lihallisia juttujaan.

        Jeesus täytti lain Messias profetiat ja on syntien soviutusuhri. Jeesus ei täyttänyt kenenkään puolesta velvollisuutta noudattaa lakia vaan täytti ainoastaa oman velvollisuutensa noudattaa lakia. Jeesus käski kaikkien ihmisten täyttää lain.

        On totta, että vanhan liiton juutalaisuudella ei voi vanhurskautua, koska silloin rikkoo laissa olevaa käskyä uskoa Kristusta. Sitä tarkoittaa Paavali sillä, ettei lain teoilla voi tulla vanhurskaaksi.

        Paavali myös opettaa roomalaisille ja kreikkalaisille pakanauskoville, ettei kukaan kristitty ole vanhurskas, jos hän ei tee parannusta ja ala noudattaa Mooseksen lakia. Helluntailaiset eivät näin tee, minkä takia he eivät ole Kristuksessa eikä armon alla.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe