Mitkä TV-sarjat on kuvattu Tampereella ja missä kaupunginosissa? Ainakin Kyllä isä osaa on kuvattu Nekalassa ja jos oikein tunnistin, Fakta homma pääosin Viinikassa. Reinikaista kuvattiin paljon sekä Sorin ympäristössä että Tammelassa. Tankki täyteen-sarjan huoltsikan pihassa kävin joskus lapsena vanhempieni kanssa, mutta en nyt saa päähäni, mikä kaupnginosa on kyseessä. Tietääkö joku?
Tampereella kuvatut TV-sarjat
21
12871
Vastaukset
- jokunen
se Kyllä isä osaa -sarjan talo sijaitsee Nekalassa? Tankki täyteen -sarja kuvattiin muistaakseni Ylöjärvellä, ja taitaa olla purettu se huoltoasema vuosia sitten?
- Missä kuvattu?
Jos nyt en ihan väärin tunnistanut, talo on melko lähellä siirtolapuutarhaa. Kyseessä yksi niistä Muotialantien poikkikaduista. Siellä samalla kadulla näin muutama vuosi sitten myös jonkun kuvausryhmän kuvaamassa jotain. En viitsinyt jäädä kyselemään, että mitä te teette. :-)
- Veijo Esso
Huoltoaseman ulkokuvaukset tehtiin Ylöjärven vanhalla Kesoililla. Se oli siinä Vaasantien ylittävän Kuruntien sillan kupeessa ja jäikin aikanaan juuri sen sillan takia pois käytöstä.
Siellä sitä tuli hakattua jazzoa joskus.- se..
ollut Union joskus?
- kuvattiin myös
se.. kirjoitti:
ollut Union joskus?
Lempäälän Kuokkalassa sijaitsevassa vanhassa kesäkäytöss olevassa maatalossa. noin 4 kilsaa kuokkalantietä ja oikeella puolella. Haatajan omistama, kai se nytkin asuu jo siinä kokoajan.
- Code Blue
Kummelia kuvattiin vähän jokapuolella kaupunkia.
Kotikatua kuvattiin yksi jakso Villan puiston viereisellä kadunpätkällä (nimi ei muistu mieleen) muinaisen postin puutalon edessä. Katu suljettiin ja peitettiin soralla tms. että historiallinen vaikutelma säilyisi. Näytti hienolta kun kävelin ohi. :)
Viime kesänä kuvattiin jotain sarjaa (?) keskustorin pohjoispäädyssä yhtenä yönä. Ei aavistustakaan mikä pätkä oli kyseessä. Mies ja nainen höpisi jotain ja lopulta mies ajoi pois urheiluautolla. Muistan että YLEn kuvausryhmän auto oli paikalla. - reino
Missäs sitä kuvattiin? Eikös se niiden asuintalo ollut ainakin pyynikillä?
- juureton
Elämän suolan Sukulinna muistutti muistaakseni entistä Nykytaiteen Museoo Pyynikin rinteessä.
- siis
juureton kirjoitti:
Elämän suolan Sukulinna muistutti muistaakseni entistä Nykytaiteen Museoo Pyynikin rinteessä.
Autovaras-sarjaa kuvattiin Hervannassa ja muuallakin keskustassa...särkänniemessä.
- hamppari
Sisäkuvat tehtiin entisessä pyynikin panimossa minne oli lavastettu kaikkien asuntojen sisätilat. Jos tarvittiin ulkokuvia, ne käytiin tekemässä siellä missä talo mukamas oli. Esimerkiksi Pyynikillä sijaitseva keltainen Kunkaisten koti on yksityiskäytössä, eikä siellä käyty kuin eteisessä korkeintaan häiritsemässä talon asukkaita. Joitakin sellaisia tilapäisiä asuntoja jotka eivät olleet sarjassa kovin kauaa myös vuokrattiin, esim puuvillatehtaankadulla oli yksi vanha puutalo käytössä jonkin aikaa.
- Anonyymi
juureton kirjoitti:
rautainen nuoruus. ja tää on youtubessa.
- hetken aikaa
tuli kakkoselta sarja Lähempänä taivasta joka kuvattiin kans treella.
- ???
Tämä sarja kuvattiin muistaakseni Kitiniityssä.
- lisätään tähän myös
Lisätään tähän myös Tampereella kuvatut elokuvat ja niiden tapahtumapaikat:
Mika Kaurismäen Klaani - Tarina Sammakoiden suvusta kuvattu Pispalassa. Tai ainakin niiden kämppä oli siellä. Jossain Pekka & Pätkä -leffassa, missä ne oli Suomen kiertueella Jazz bändinsä merkeissä ja ne työnsi autoaan Sammon kadulla ja näytti ne vielä jatkavan Vuolteenkadullakin vähän myöhemmin. Vares-leffassa ne ajeli karkumatkallaan Satakunnan kadulla. - kuvattiin.
joskus aikoinaan Epilän Sahanterän edustalla.
- on kuvattu
Myös Epilässä
Kummelia aika paljon Tohlopin studion läheisyydessä, ja sitten joka puolella kaupunkia. - olin katsomassa
Pertsaa ja Kilua kuvattiin Pispalassa 60 - luvun lopulla. Heidän kotitalonsahan sijaitsi Pispalassa lähellä Ylävoimaa Päivölänkadulla.
- Anonyymi
Elämän suola kuvattiin Kangasalla
- Anonyymi
Mileen tulee ainakin.
Kummeli.
Metsolat joitakin pätkiä tampereelta.
Kyllä isä osaa joku mainitsikin jo, mutta oli myös se Mummo sarja ja ns jatko sarja kaikki kotona.
Uusi päivä. - Anonyymi
Kukaan ei vielä ole maininnut Komissaario Koskisen sarjoja. Niitä on tullut uusintana putkeen viime aikoina nelosella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2732824Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka402259Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1041640Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681233
- 551159
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771112