Taaskin on ketju poistettu. Ajattelin kysyä voiko uskovainen käyttää alkoholia silloin tällöin päihtymistarkoituksessa? Raamattu ei taida kieltää alkoholinkäyttöä kokonaan?
Alkoholi ja usko
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
jeesuksen veri ei ole alkoholia eihän se edes mene päähän 🤮🤣
Uskovan ei tarvitse juopua 😸 meillä ei ole mitään paettavaa.
- Anonyymi
Venäjällä on tehty tutkimus (siis jo Neuvostoliiton aikana), että ihminen on luovimmillaan, kun alkoholin käytön jälkeen promillet tipahtavat nollaan.
Tässä tilassa todennäköisesti raamatun sadutkin on keksitty, ehkä vielä hieman humalan puolella, kun ovat niin sekavia. Anonyymi kirjoitti:
Venäjällä on tehty tutkimus (siis jo Neuvostoliiton aikana), että ihminen on luovimmillaan, kun alkoholin käytön jälkeen promillet tipahtavat nollaan.
Tässä tilassa todennäköisesti raamatun sadutkin on keksitty, ehkä vielä hieman humalan puolella, kun ovat niin sekavia.Juu, ei ihme, että se Neuvostoliitto hajosi 😹
- Anonyymi
#Uskovan ei tarvitse juopua 😸 meillä ei ole mitään paettavaa.
Aloittaja kysyi voiko, eikä tarviseeko, uskovaisen juopua. Anonyymi kirjoitti:
#Uskovan ei tarvitse juopua 😸 meillä ei ole mitään paettavaa.
Aloittaja kysyi voiko, eikä tarviseeko, uskovaisen juopua.Juuri näin. Mutta ilmeisesti monella on oma kokemus, ettei osaa lopettaa ajoissa vaan juo itsensä tolkuttomaan känniin?
- Anonyymi
Konjakkia menee kyllä. Ja ihan mukava humaltuakin vähän.
- Anonyymi
Vakiokysymys kaamosaikana. Tiedät kyllä itsekin vastuksen!!!
- Anonyymi
Viinihän oli puhdas juoma ,toisin kuin vesi tai maito.Raamatussa kaikki joivat viiniä ruoka juomana . Mutta juopuminen oli huono tapa,koska siitä oli ikäviä seurauksia.
- Anonyymi
Tottakai jokaisen uskovan on raamatun ja jeesuksen esimerkin mukaan juotava viiniä päivittäin aterialla.
Ateisteilla tuo viinin juominen ei ole mikään pakko, mutta maistuuhan se hyvän liharuuan kanssa silloin tällöin. - Anonyymi
Tällä koulutuksella meidän pitäisi tietää ettei Raamattu ole käskykokoelma mitä saa tehdä ja mitä ei.
Ei sieltä lueta milloin vietän sapatin, mitä voin juoda, mitä syödä eikä muitakaan fariseusten käskyjä, vaan se kertoo siitä miten ihminen Kristuksessa uudistuu mieleltään ja hengeltään jättäen tuollaisen farisealaisen maitoruaan sivistymättömille moukille. ”Ajattelin kysyä voiko uskovainen käyttää alkoholia silloin tällöin päihtymistarkoituksessa?”
Riippuu kai kovasti siitä, mitä tuolla päihtymyksellä tarkoittaa?
En usko että pieni huppeli mitenkään pahasta on. Kunhan ei ihan joka ilta. Mutta jos haluaa juoda örvellyksen asteelle, se ei ole hyväksi. Raamattu kieltää siis liiallisen juopumisen.- Anonyymi
Osa näistä Jeesuksen seuraajista on kyllä jo valmiiksi niin sekaisin että heissä menee niin humalat kuin maltaat ihan hukkaan. 🍻
Herran valitsema Nooa kyllä perusti viinitarhan ja juopui kuten raamatussa lukee.
Hän ei ollutkaan "uskovainen" vaan Herran valitsema ja tietoinen Jumalasta.- Anonyymi
Aika vähän on kieltoja sikseen, ne kaikki löytyy kymmenestä käskystä.
- Anonyymi
Jeesus tietysti oli enemmän pilviveikkoja (PH) vaikka onkin maailman kuuluisin lestinheittäjä.
Mutta sama se millä päänsä pehmittää ja todellisuutta pakenee, päihteillä vai uskonnoilla.- Anonyymi
mikä se on se todellisuus jota pitää paeta?
ei minulla ole sellaisia, päinvastoin, kovin moni asia pakenee minua, eivät kestä totuutta.
- Anonyymi
Jos ihmistä ei Henki ohjaa, ei siinä auta kymmenen käskyään siihen miten pitää elää. Aika laihat eväät se antaa uskonelmään jos niiden varassa yrittää hurskastella.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282035Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571289Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89964TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46925
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804