Palvelutalossa asuva omainen

Anonyymi

Minkälaisia kokemuksia teillä on palvelutalossa asuvien omaisten hoidosta?
Minulla äitini hoitoon pitää koko ajan puuttua.Ja tietysti olen se hankala omainen.
Paino tippuihurjia määriä (8,4 kg)vaikka hoitajat sanovat aina että hän syö hyvin...Kun aloin selvittää asiaa niin esim. iltapala syötettiin 18.30 ,aamupala jätettiin syöttämättä ,Seuraava ruoka oli lounas 11-12.
Aina vähillä vaatteilla ,kylmissään
Hoitajat ylimielisiä ja välinpitämättömiä

5

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä se on nykypäivä. Kun asunnot pienet ja lainat suuret, oma äiti ei mahdu perheen mukaan. Taitaa olla niin että nuorempana asuttiin lapset ja vanhemmat samassa, ja sama toistuu ihan taas ihan lopussa. Osalla omat vanhemmat/vanhempi on jo seinän takana.

    • Anonyymi

      Puutu asiaan. Siinä sinulla on oikeus ja pitääkin.

    • Anonyymi

      Tosin tuo, että aamupala olisi jätetty antamatta kuulostaa aika hurjalta.

      • Anonyymi

        Ole tiukkana,vie hänelle lämpimiä peittoja ja takkeja,sellaisia helposti pestäviä.Vaadi että hänelle pitää syöttää ateriat säännöllisesti jos ei itse kykene syömään.Ole vain se hankala omainen!Pitää olla,sen olen huomannut, tuuletetaan huonetta,siinä pian saa keuhkokuumeen,kun on ohut peite ja vähän vaatetta,vanhus ei enää välttämättä aisti tälläsiä asioita.On siellä monenluontoista hoitajaa,toivottavasti joukossa on edes yksi helmi,joka muistaa puhella nätisti ja silitellä tukkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole tiukkana,vie hänelle lämpimiä peittoja ja takkeja,sellaisia helposti pestäviä.Vaadi että hänelle pitää syöttää ateriat säännöllisesti jos ei itse kykene syömään.Ole vain se hankala omainen!Pitää olla,sen olen huomannut, tuuletetaan huonetta,siinä pian saa keuhkokuumeen,kun on ohut peite ja vähän vaatetta,vanhus ei enää välttämättä aisti tälläsiä asioita.On siellä monenluontoista hoitajaa,toivottavasti joukossa on edes yksi helmi,joka muistaa puhella nätisti ja silitellä tukkaa...

        Tälläiseksi on mennyt! Hoitajiksi kelpaa nykyisin melkein kuka vaan, ja tuntuu että hyvin harvalla on enää sydän paikallaan. Kylmää on kyyti. Tuntuu, että tärkeintä on istua koneella ja kirjata, ja kirjata jotain turhanpäiväistä, mikä nykyisin vaaditaan. Jos mahdollista kannattaa käydä niin sairaaloissa, kuin hoitokodeissa mahdollisimman usein "tarkastamassa", missä mennään. Aivan hurjia juttuja olen kuullut. Maksava asiakas (omainen) saa vaatia!! Hyvin helposti saa "hankalan omaisen" maineen, mutta ei kannata siitä välittää! Jaksamista kaikille huolestuneille omaisille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe