Lohi uuniin mutta

Anonyymi

Lämpötila?

Kauan?

Missä vaiheessa luomutilli kalan väliin?


Commandohauis:
Olen nyt oppinut ettei ihan alussa voi laittaa kun siitä tulee kuivaa tillistä

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on uunissa niin että merisuolasin, sitruunasta kirpeää vettä puristin jauuniin kylmään n.100 asteeseen.

      Ollut nyt n. 2 min uunissa.

      Lämpötila on vai lisää, entä milloin tillit lohen sisään.Kirjolohi, 1912g.

      Commandohauis

    • Anonyymi

      Lohifile kypsyy n 175 c 25min jos on norm kokoinen, pintaan/reunoille muodostuu valkuaisen näköistä.

    • Anonyymi

      Lämpötila uunissa 115 astetta.Perunaa ja porkkanaa keitän.

      Kastikkeeksi blå bandin kanttarellikastike, joka maistuu ja onnistuu vaivatta nopeasti.

      Commandohauis

    • Anonyymi

      Mitä tarkoitit, kun laitoit eilen minulle raamatunkohdan?
      Oliko sinulla jotain mielessä?

      ST

      • Anonyymi

        Kenties asia on jo selvä sinulle tai selviää kun toisinaan mahdollisesti törmäät siihen. Tai oalat ottamaan selvää jo nyt jos kiinnostaa. Jeesus saa puhtaan neitsyeen omakseen. Puhtaaksi tullaan puhdistumalla. Tämä ei ole syytös tmv. ikävää , sanottakoon sekin kun sinulla oli kommenttini vastaanoton ja suuttumisen kanssa ongelma.

        Voit myös ohittaa asian:vSinä et tajua mitään mun uskonelämästäni, joka on virheetöntä ja täydellistä vaikkei puhdasta kuitenkaan lie.

        Kauan 1,9 kilon kalaa pidettävä uunissa ?

        Lämpötilaa nostan 150 asteeseen kiertoilmauunissa, Gerran siunausta sulle ja mulle.

        Siunausta myös Israelin suuntaan ja jokaiselle maailman kristitylle olipa hän haudan levossa tai elossa, Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenties asia on jo selvä sinulle tai selviää kun toisinaan mahdollisesti törmäät siihen. Tai oalat ottamaan selvää jo nyt jos kiinnostaa. Jeesus saa puhtaan neitsyeen omakseen. Puhtaaksi tullaan puhdistumalla. Tämä ei ole syytös tmv. ikävää , sanottakoon sekin kun sinulla oli kommenttini vastaanoton ja suuttumisen kanssa ongelma.

        Voit myös ohittaa asian:vSinä et tajua mitään mun uskonelämästäni, joka on virheetöntä ja täydellistä vaikkei puhdasta kuitenkaan lie.

        Kauan 1,9 kilon kalaa pidettävä uunissa ?

        Lämpötilaa nostan 150 asteeseen kiertoilmauunissa, Gerran siunausta sulle ja mulle.

        Siunausta myös Israelin suuntaan ja jokaiselle maailman kristitylle olipa hän haudan levossa tai elossa, Commandohauis

        En ymmärrä yhtään mitä haluat kertoa niin tuli mieleen, mutta oli vahva tunne, että jotain kuitenkin.
        Mutta olkoon, jos et ole valmus asiaa enempää avaamaan.
        Suututti, koska koun, että olet saattanut tehdä virhearvion ja otaksuin eli minulla olu ennakkoaavistus, ettet ala asiasta enempää keskustelemaan rai avaamaan, kuten sitten näyttää käyvänkin niinkuin aavistin.
        Huoh.. Olkoon. En jaksa vängätä tuosta. Mutten tykkää selvittämättömistä asioista, että nakellaan ilmaan noin vain ja sitten että HEH HEH.... tunne vastuusi mies!
        Miten minä voisin tajuta uskosta tai uskonelämästäsi, ethän sinäkään tajya minun. Sillä se on jokaisen henkilökohtainen suhde Jumalaan, jota eivät sivulliset voi tajutakkaan.
        Pidän kalaa uunissa noin 40 min. Tillit laitan hetu. Folion kalavuuan tai astian päälle kanneksi tai ilman foliota, jos sitä ei ole.

        Hyvää ruokahalua. Varmasti on hyvää.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä yhtään mitä haluat kertoa niin tuli mieleen, mutta oli vahva tunne, että jotain kuitenkin.
        Mutta olkoon, jos et ole valmus asiaa enempää avaamaan.
        Suututti, koska koun, että olet saattanut tehdä virhearvion ja otaksuin eli minulla olu ennakkoaavistus, ettet ala asiasta enempää keskustelemaan rai avaamaan, kuten sitten näyttää käyvänkin niinkuin aavistin.
        Huoh.. Olkoon. En jaksa vängätä tuosta. Mutten tykkää selvittämättömistä asioista, että nakellaan ilmaan noin vain ja sitten että HEH HEH.... tunne vastuusi mies!
        Miten minä voisin tajuta uskosta tai uskonelämästäsi, ethän sinäkään tajya minun. Sillä se on jokaisen henkilökohtainen suhde Jumalaan, jota eivät sivulliset voi tajutakkaan.
        Pidän kalaa uunissa noin 40 min. Tillit laitan hetu. Folion kalavuuan tai astian päälle kanneksi tai ilman foliota, jos sitä ei ole.

        Hyvää ruokahalua. Varmasti on hyvää.

        ST

        Sinä jaksaisit vängätä mutta minä en.Teen tulkintani kirjoituksesi perusteella. Sinä hoidat oman tonttisi puutarhan hoidon ja minä teen omatuntonitontilla omaa kitkemistä, vedendäätelyä ym. puutarhan hoitoon kuuluvaa duunii.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä yhtään mitä haluat kertoa niin tuli mieleen, mutta oli vahva tunne, että jotain kuitenkin.
        Mutta olkoon, jos et ole valmus asiaa enempää avaamaan.
        Suututti, koska koun, että olet saattanut tehdä virhearvion ja otaksuin eli minulla olu ennakkoaavistus, ettet ala asiasta enempää keskustelemaan rai avaamaan, kuten sitten näyttää käyvänkin niinkuin aavistin.
        Huoh.. Olkoon. En jaksa vängätä tuosta. Mutten tykkää selvittämättömistä asioista, että nakellaan ilmaan noin vain ja sitten että HEH HEH.... tunne vastuusi mies!
        Miten minä voisin tajuta uskosta tai uskonelämästäsi, ethän sinäkään tajya minun. Sillä se on jokaisen henkilökohtainen suhde Jumalaan, jota eivät sivulliset voi tajutakkaan.
        Pidän kalaa uunissa noin 40 min. Tillit laitan hetu. Folion kalavuuan tai astian päälle kanneksi tai ilman foliota, jos sitä ei ole.

        Hyvää ruokahalua. Varmasti on hyvää.

        ST

        Foliota olisi ollut mutta nyt se on myöhäistä kun on kai valmistä näillä näppäimillä.

        Joo, parempi etten enemmälti kuoki peltoasi vaikka auttaminen on motiivi niin itsenäinen voi ottaa sen ilkeytenä, joten otan kuokan, puhdistan sen jokaisesta multapalasta ja siirryn oman tonttini pariinjatsomaan onko rikkakasveja pukannut päätään näkyville mullasta.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Foliota olisi ollut mutta nyt se on myöhäistä kun on kai valmistä näillä näppäimillä.

        Joo, parempi etten enemmälti kuoki peltoasi vaikka auttaminen on motiivi niin itsenäinen voi ottaa sen ilkeytenä, joten otan kuokan, puhdistan sen jokaisesta multapalasta ja siirryn oman tonttini pariinjatsomaan onko rikkakasveja pukannut päätään näkyville mullasta.

        Commandohauis

        Jäi epäselväksi auttaminen, että missä kohdin tahdoit auttaa. Tuosta kyselin siinä toisessa ketjussa. Juuri tuon halusin tietää, että mitä olen tehnyt.
        Lohi on herkullista.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi epäselväksi auttaminen, että missä kohdin tahdoit auttaa. Tuosta kyselin siinä toisessa ketjussa. Juuri tuon halusin tietää, että mitä olen tehnyt.
        Lohi on herkullista.

        ST

        Söin juuri annoksen. Annoksessa oli monipuolisuutta.Teriyaki toimi. Taitaa olla sen lisähyvämaun salaisuus folioimisessa.
        Olen ihmisten tekemiä kaloja syönyt ja ne maistuvat paremmalta yleensä 4/5 tai 5/5

        Mun annos nyt 3,5/5, joka on paljon parempi kuin oli viimekertainen säätämys.


        Mutta kelpaa hyvinkin! Nyt ei tilli ollut kuin kuivattua heinää.

        Lohi tarjouksessa nyt -su Lidlissä.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin juuri annoksen. Annoksessa oli monipuolisuutta.Teriyaki toimi. Taitaa olla sen lisähyvämaun salaisuus folioimisessa.
        Olen ihmisten tekemiä kaloja syönyt ja ne maistuvat paremmalta yleensä 4/5 tai 5/5

        Mun annos nyt 3,5/5, joka on paljon parempi kuin oli viimekertainen säätämys.


        Mutta kelpaa hyvinkin! Nyt ei tilli ollut kuin kuivattua heinää.

        Lohi tarjouksessa nyt -su Lidlissä.

        Commandohauis

        Mukava, että oli hyvää. 3,5 on hyvä arvosana.

        ST


    • Anonyymi

      Mausteet heti kalaan, ei liikaa kannata luukuttaa lämmmöllä, vaan, ehkä se 175.
      Kun selkäevä lähtee nätisti irti, kala on kypsä. Jos liikaa luukuttaa lämpöä, niin nesteet on uunipellillä. Parempi, että kalassa on se kosteus itsessään.
      Itse kypsennän folioon käärittynä.

      • Anonyymi

        Mulla kala on nyt n.160 asteessa. Mulla on muuten kalaan sopivas maustetakin . Käynkin nitä ripottamassa kalaan niin maku parannuksen soveliaita hedelmiä tekee suutain varten.

        Commandohauis


      • Anonyymi

        Juu. Pitkävartisella lusikalla levitin teriyaki jauhetta kalan pintoihin. Nyt olikin enemmän pinta-alaa mihin hieroa maustetta, sillä kalan nahka irtosi rullaavasti pois kalan pinnasta!

        Selkäevä oli paikoillaan ja käyn sormeilemassa sitä n.12 min välein.

        Kiitos teille!

        Olen kuin padottu virta, joka haluaa virrata kuin tulvavesi ylösnousten Jeesuksen luokse.

        Kasvatuskaudessa 2020jKr. Öljyä astiassa, intoa ja palavuuttakin jossahii määrin, hengellistä pääomaa ei voi jakaa viisas neitsyt tyhmälle.

        Sammunut lamppu: varastettu kristityn kruunu.

        "Älkää antako varastaa kruunuanne." Kruunu on merkki asemasta osana kuninkaallista asemaasi perheessä. Mutta olipa ok kun teriyakille sai käyttöä. Nyt varmaan nuo ruohonkorret lisään kalansisään.

        Mind my own businesses, Commandohauis

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Heitin ruohot lohen mahan helposti kun se paistuu selällään, ei kyljellään.

      Kala näytti niin lokoisalta siinä kölliessään kuin sohvalla että ilo oli sitä katsella. Johan tässä nälkäkin taitahaa ollahii.

      Kiitos neuvoloista, pärjään nyt loppuun asti.

      Kiittäen ja sulavasti kumartaen perisuomaiseen 1940- 1950- luvun käytöstapaetikettiä noudattaen, Commandohauis

    • Anonyymi

      Luuk.24:42 Biblia. Niin he panivat hänen eteensä kappaleen paistettua kalaa, ja vähän kimalaisen hunajaa.

    • Anonyymi

      2Moos.23:28 Ja minä lähetän herhiläisiä sinun edelläsi karkoittamaan hivviläiset, kanaanilaiset ja heettiläiset sinun tieltäsi. 5Moos.7:20 Niin, Herra, sinun Jumalasi, lähettää heidän kimppuunsa herhiläisiä, kunnes ne, jotka jäljellä ja ovat sinulta piiloutuneet, ovat hävitetyt. Joos.24:12 Ja minä lähetän herhiläisiä teidän edellänne, ja ne karkoittavat.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2844
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      530
      2692
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1837
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1748
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1312
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1129
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe