Sain lähetteen gynelle koska mulla on kondyloomia aika paljon häpyhuulien sisäpinalla ja muuallakin. Voidaanko niille heti tehdä jotai (esim. jäädyttää) vai varataanko siihen uusi aika? Monta kondyloomaa voidaan poistaa yhdellä kerralla. Itselläni niitä on muutaman iso ja useita pieniä pitkin poikin, muttei emättimen sisällä.
kondylooman poisto heti?
6
1891
Vastaukset
- olis kiva kuulla
Erottaako ne selvästi? Itse olen vähän vainoharhainen ja aina jo pimpassa on pienikin näppy niin luulen että se on kondylooma. Onko ne kipeitä tai kirveleekö? Minkä kokoisia ne on?
- looma
mullakin on kondy mut sitä tuskin huomaa. Yks isompi näppy oli ja se otettiin koepalana pois ja todettiin siitä tää sairaus. Mitään vaivoja,siis kutinaa tai kirvelyä ei ole ollut koskaan, eli en edes sen takia pitkään aikaan huomannut mitään. Papassa oli muutoksia kylläkin. Viimesimmän papan mukaan ei solumuutoksia. Miten mä tiedän et ne on pois sitten? Täl hetkel mul on pari ihan pienen pientä näppyä josta mä en ees tiedä onks se kondy, mutta ahdistaapa kuitenkin...ikuista tarkkailuako? No kohta käyn papassa ja katotaan mitä se näyttää ja aloin myös syömään niitä osterivinokas kapseleita mistä täällä aikaisemmin mainittiin...toivottavasti puree koska mua rupee jo rasittaan kaikki mun sairaudet, tätä en ois tarvinnu!
- minä
Epäilin että herpes olisi tarttunut alapäähän. Menin lääkäriin. Lääkäri katsoi jonkinlaisella suurentavalla vempaimella ja totesi, että se mitä olin kuvitellut herpes-rakkulaksi (joka siis kutisi sikana) on vain karvanpoistosta ärtynyt karvatuppi, mutta totesi samalla, että "nämä pienemmät näppylät täällä näyttävät kyllä kondyloomalta". Itse en ollut moisia näppyjä edes huomannut, eikä lääkärikään edellisellä kerralla ilman suurennuslaitetta! Niistä otettiin koepala ja toden totta: kondylooma! Eli näpyt voi tosiaan olla niin pieniä, että kokenut lääkärikään ei niitä normaalitarkastuksessa havaitse.
- kondykki
Mulla on aivan selkeästi erottuvia kondyloomia, oikeita möllyköitä. Pinta näyttää ihan kukkakaalilta. Ne on muutaman milin ihon pintaa korkeampia ja suurin on levydeltään muutaman sentin mittainen, pitkulaisen muotoinen. Ei kannata säikähtää ihan pikkuruisia näppyjä, tosin itselläni on myös joitain pieniäkin kondyloomia. Tunnen ne pienetkin ihan koskettamalla. Jos vaivaa, käy näyttämässä niitä lääkärille. Itsellä todettiin kondy puoli vuotta sitten ja käytin eka aldara-voidetta, ei tepsiny.
- Kokeillut
Itselläni todettiin kondylooma muutamia vuosia sitten. Ainoana hoito keinona on ollut neste, jota levitetään "pattien" päälle. Sitä ei saa laittaa terveelle iholle.
Lääkkeen määräsi lääkäri (reseptivalmiste), väriltään se oli kirkkaan sinistä. Nimi alkoi W-kirjaimella, valitettavasti en muista tarkempaa nimeä. "Patit" hävisivät alle viikossa, kuurin aloittamisen jälkeen, eivätkä ole uusineet kolmeen vuoteen.
Aluksi minullekin suunniteltiin lisähoidoksi jäädytystä, mutta sitä ei koskaan tarvittu.
Ainut lääkkeen huonopuoli oli väri, alapää oli smurffin-sininen ja väri sotki myös vaatteita (lähti kyllä pesussa).- kondykki
Voisin kysästä lääkäriltä tarkemmin tuosta, mutta jos se on kallista, ei opiskelijan pussista paljoa kykene maksamaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422006- 611667
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696