Mitä tapahtuu krinuskolle kun Päivi Räsänen ja Leo Meller ja Pekka reinikainen ja muut ääripyhät

Anonyymi

eivät enää osallistu. Päivi käy 70. lukuaan. Meller täyttää 80v ja samoin Ojares. Reinikainen käy kuumana jne. Nouseeko uusi kiihkopolvi?

21

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohan niitä Aaltoja ja Torppia. Mutta seuraajat eikun vähenevät. Nuoren Maan kreationismia on yhtä älykästä kannttaa kuin littumaata.

    • Helluntailiikkeen ja kristinuskon 2000 vuotinen historia ei ole kiinni ihmisistä, vaan Jumalan siunaksesta, jota olemme saaneet kokea. Näin se tulee jatkumaan ja nyt kristittyjä on enemmän kuin koskaan aikaisemmin historian aikana.

      • Anonyymi

        Helluntailiikkeellä ei taida olla läheskään 2000 vuotista historiaa. Tuota sanottaisiin historian varastamiseksi.

        Kristityt seurakunnat kasvavat enää kehitysmaissa, joissa ihmisten koulutus- j sivistystaso on heikko. Koulutetuissa länsimaissa kristillisyys on vahvasti alamäessä. Ja jotta väitteesi pitäisi paikkaansa, sinun on laskettava maallistuneet tapakristityt mukaan. Suomessakin evlut kirkkoon kuuluu lähes 70 %, mutta vuonna 2018 kristillisen kirkon Jumalaan uskoi vain 37 % ja nyt luku on vielä pienempi. Lasketko siti kaikki n. 70 % kristityiksi?

        Tosiasiassa kristilliseen Jumalaan uskovien määrä laskee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailiikkeellä ei taida olla läheskään 2000 vuotista historiaa. Tuota sanottaisiin historian varastamiseksi.

        Kristityt seurakunnat kasvavat enää kehitysmaissa, joissa ihmisten koulutus- j sivistystaso on heikko. Koulutetuissa länsimaissa kristillisyys on vahvasti alamäessä. Ja jotta väitteesi pitäisi paikkaansa, sinun on laskettava maallistuneet tapakristityt mukaan. Suomessakin evlut kirkkoon kuuluu lähes 70 %, mutta vuonna 2018 kristillisen kirkon Jumalaan uskoi vain 37 % ja nyt luku on vielä pienempi. Lasketko siti kaikki n. 70 % kristityiksi?

        Tosiasiassa kristilliseen Jumalaan uskovien määrä laskee.

        Juu, Helluntaikirkon historia on 18 vuotta, eikä helluntailiikkeen historiallakaan ole ikää kuin hitusen yli 100 vuotta.
        Helluntailiike hajosi jo alkuvaiheessaan "mustien" perustajien liikeeseen ja rotusortoa harjoittaneeseen valkoiseen liikeeseen ja vielä kolmanteen ykseyshelluntailaiseen liikkeeseen, jolla ei ole kolminaisuusoppia.

        Helluntaikirkko hajotti täysin suomalaisen helluntailiikeen kolmeen osaan ja helluntaikirkon tavoitteet kariutuivat samalla lopullisesti oikeudenkäynteihin, joita selvitellään vieläkin.
        Helluntaikirkon syrjimät perinteiset helluntailaiset lähtivät kokonaan ja perustivat oman mediansakin.

        Helluntaikirkkolaisilla on sitten nykyyän käytössä lapsikaste luterilaisen kirkon tapaan, mutta ilman seremonioita.


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        Juu, Helluntaikirkon historia on 18 vuotta, eikä helluntailiikkeen historiallakaan ole ikää kuin hitusen yli 100 vuotta.
        Helluntailiike hajosi jo alkuvaiheessaan "mustien" perustajien liikeeseen ja rotusortoa harjoittaneeseen valkoiseen liikeeseen ja vielä kolmanteen ykseyshelluntailaiseen liikkeeseen, jolla ei ole kolminaisuusoppia.

        Helluntaikirkko hajotti täysin suomalaisen helluntailiikeen kolmeen osaan ja helluntaikirkon tavoitteet kariutuivat samalla lopullisesti oikeudenkäynteihin, joita selvitellään vieläkin.
        Helluntaikirkon syrjimät perinteiset helluntailaiset lähtivät kokonaan ja perustivat oman mediansakin.

        Helluntaikirkkolaisilla on sitten nykyyän käytössä lapsikaste luterilaisen kirkon tapaan, mutta ilman seremonioita.

        Helluntailaisilla on sunnuntaipyhä, sunnuntaipyhäkouluineen, ja kokouksineen, katolisen kirkon tapaan. 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita, ja tätä seurataan.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisilla on sunnuntaipyhä, sunnuntaipyhäkouluineen, ja kokouksineen, katolisen kirkon tapaan. 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita, ja tätä seurataan.

        1234567---

        Hehän ovatkin tulleet tiensä päähän julistuksineen !


      • Pe.ku kirjoitti:

        Juu, Helluntaikirkon historia on 18 vuotta, eikä helluntailiikkeen historiallakaan ole ikää kuin hitusen yli 100 vuotta.
        Helluntailiike hajosi jo alkuvaiheessaan "mustien" perustajien liikeeseen ja rotusortoa harjoittaneeseen valkoiseen liikeeseen ja vielä kolmanteen ykseyshelluntailaiseen liikkeeseen, jolla ei ole kolminaisuusoppia.

        Helluntaikirkko hajotti täysin suomalaisen helluntailiikeen kolmeen osaan ja helluntaikirkon tavoitteet kariutuivat samalla lopullisesti oikeudenkäynteihin, joita selvitellään vieläkin.
        Helluntaikirkon syrjimät perinteiset helluntailaiset lähtivät kokonaan ja perustivat oman mediansakin.

        Helluntaikirkkolaisilla on sitten nykyyän käytössä lapsikaste luterilaisen kirkon tapaan, mutta ilman seremonioita.

        Helluntaiseurakunnissa on käytössä Raamatun mukainen uskovien kaste ja se että osa kastetta pyytävistä on lain mukaan alaikäisiä, niin ei tee siitä lapsikastetta.

        Mutta se ilahduttaa, että sinä Pe.ku koet tarpeelliseksi puolustaa ikäluokkasi veteraaneja, tule rohkeasti vaan mukaan sinne perinteisten helluntaiseurakuntien toimintaan.


      • Anonyymi

        Helluntailiikkeen ja kristinuskon 2000 vuotinen historia ei ole kiinni ihmisistä, vaan Jumalan siunaksesta, jota olemme saaneet kokea. Näin se tulee jatkumaan ja nyt kristittyjä on enemmän kuin koskaan aikaisemmin historian aikana.

        Joopa joo..Amerikkalainen suuntaus,jonka 1700 luvulla perustettu..HUH,huh..
        No,uskoo ken haluaa.. siihen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisilla on sunnuntaipyhä, sunnuntaipyhäkouluineen, ja kokouksineen, katolisen kirkon tapaan. 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita, ja tätä seurataan.

        1234567---

        Helluntailaisilla on sunnuntaipyhä, sunnuntaipyhäkouluineen, ja kokouksineen, katolisen kirkon tapaan. 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita, ja tätä seurataan.

        1234567---

        Tää jätkä lukee,kuin PIRU raamattua ja ei tiedä mistään päivistä oikein?
        Aina on se helvetin sapatti joka määrää tämän jätkän onnellisuuden?
        Raamatussa ja elämässä on tärkeimpiä,kuin sinun sapattisi minä päivänä se on..vai mitä apina?
        Mitä holotat täällä sun outoo sapattia? Mitä sillä on apina väliä,kunhan pitää lepopäivän.
        Oli vaikka tiistai..? Maailma on muuttunut ääliö,etkö huomaa 1234567-`?
        Vanhoillinen romu !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailiikkeen ja kristinuskon 2000 vuotinen historia ei ole kiinni ihmisistä, vaan Jumalan siunaksesta, jota olemme saaneet kokea. Näin se tulee jatkumaan ja nyt kristittyjä on enemmän kuin koskaan aikaisemmin historian aikana.

        Joopa joo..Amerikkalainen suuntaus,jonka 1700 luvulla perustettu..HUH,huh..
        No,uskoo ken haluaa.. siihen

        Elävää uskoa kohtaan hyökätään, tämä ei ole mikään ihme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisilla on sunnuntaipyhä, sunnuntaipyhäkouluineen, ja kokouksineen, katolisen kirkon tapaan. 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita, ja tätä seurataan.

        1234567---

        Tää jätkä lukee,kuin PIRU raamattua ja ei tiedä mistään päivistä oikein?
        Aina on se helvetin sapatti joka määrää tämän jätkän onnellisuuden?
        Raamatussa ja elämässä on tärkeimpiä,kuin sinun sapattisi minä päivänä se on..vai mitä apina?
        Mitä holotat täällä sun outoo sapattia? Mitä sillä on apina väliä,kunhan pitää lepopäivän.
        Oli vaikka tiistai..? Maailma on muuttunut ääliö,etkö huomaa 1234567-`?
        Vanhoillinen romu !

        Sunnuntai on KEKSITTY pyhäksi, ja sitä suuri osa pieniä ja suuria seuraa.

        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 Vapaa sana seuraavasti: Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

        Mennäänpäs 300-luvulle: Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

        Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.

        1234567---


    • Anonyymi

      Fil.3:10-11 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

      • Anonyymi

        Fil.3:10-11 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista

        Mitä tunnet?
        Et tule hetkeen hänen kaltaisekseen,on opetusta jäljellä.
        Sinä pääset ylösnousemukseen,mene ahtaasta portista !


    • Anonyymi

      Suomessa on uskomaton määrä ihmisiä, joilla on järkkymätön usko,perustuen persoonalliseen kokemukselliseen yhteyteen Raamatun Jumalan kanssa. Eivät he hihku kaduilla,eivät järjestä remuavia kulkueita ,eivätkä penää oikeuksiaan eduskuntatalon edessä. He toteuttavat Jumalan tahtoa kasvoista kasvoihin, niille jotka janoavat Jumalaa elämänsä muuttajaksi pahasta hyväksi. Yhä useampi paranee sairauksistaan ja täydellisestä rappiostaan ehyeksi ihmiseksi. Näyttää siltä,että ihmeet lisääntyisivät uskovien keskuudessa.

      • Ei tollasia uskovia sinun lisäksesi ole kuin sadoissa.


    • Anonyymi

      Ääripyhät lisääntyvät heihin kohdistuvien vainojen ansiosta. Suosio kasvaa lian heittäjien ansiosta.

      • Anonyymi

        ääripyhät, (pyhät !?)

        niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3: 10

        onko P. Räsänen nostettu jo Jeesustakin ylemmäksi !?


    • Anonyymi

      Ap.t.13:22-23 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daavidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikissa minun tahtoni. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi. Fil.3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi. Jes.55:3-4

    • Anonyymi

      Ilm.5:3-5 Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen. Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen. Ja yksi vanhemmista sanoi minulle: Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnassa, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä. Ilm.22:16

    • Anonyymi

      Room.1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä 2Tim.2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumin mukaan. Ps.89:4-5. Ps.132:11. Jes.11:1-2. Ap.t.2:30

    • Anonyymi

      Kiihko säilyy takuuvarmasti niin kauan aloittaja tovereineen pitäää sitä käynnissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe