Itse olen 55 työkyvyttömyyseläkkeellä sairauksien runtelema köyhä. En ymmärrä miten muut jaksavat huomiseen onko teillä joku keino pärjätä?
Miten jaksatte elää?
27
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Samoin työkyvyttömyyseläkeelä' jo 25 vuotta josta meni vakuutuoikeuden
tappelujen kanssa 7 vuotta.Sairaus vain jatkuu ja tappelut Keln hoitotuista ja lääkemenoista.Eipä tässä varmastikaan ole enää paljonkaan jaksamista.
Onneksi sain tuon neljännen lapsen koulutettua,vähän sille opintovelkaa jää maksettavaksi kun sitten työllistyy.Kaiketi sille ura aukeaa kortistosta ,päiväeurot eivät siellä ole paljonkaan huonommat kuin saamani työkyvyttömyyseläke.
Lapset antavat voimia jaksaa.En tiedä sitten miten olisi jos olisi aivan yksin.
Varmaankin taistelisin ihan kiusalla ja piruutain mahdollisimman pitkän elämän.
Yritä olla mahdollisemman monien ihmisten kanssa tekemisissä,kaikilla meillä on omat hankaluutemme ja huominen tuo niitä jälleen lisää.Koskaan ei tiedä etukäteen tulevaa.Osallistu kunnanjärjetämiin jumppahetkiin/keskusteluseuroihin. - Anonyymi
Päivä vain ja hetki kerrallansa...
- Anonyymi
On; erilainen asenne. - Nm. Asenne ratkaisee
- Anonyymi
52v työkyveläkkeellä ja aamusta heti kun herään niin radio auki ja saa olla koko päivän. Läheisillä käyn bussilla ja naistuttava ollut 10v heh mutta ei olla seurusteleva pari. Ruokien valmista ja kaupoilla käy. Kirjastossa vois alkaa käymään pienen paussin jälkeen.
- Anonyymi
Nyt on asiaa! Olet kuin minun kaksoisolento.
- Anonyymi
Itselläni ei ole sairauksia, jotka haittaisivat elämää merkittävästi. Niinpä en aloittajan tilanteeseen osaa täysin eläytyä.
Pelkässä köyhyydessä jaksaa keksimällä jotakin mielenkiintoista tekemistä. Myönteinen elämänasenne auttaa, ja liikunta tuo voimaa jaksaa eteenpäin.
Siirtämällä keskittymisensä ikävistä asioista mukaviin juttuihin saa itsensä paremmalle tuulelle. Jos elämässä on jokin rasittava seikka, jota ei kuitenkaan voi paremmaksi muuttaa, ei sen tuijottaminen sitten auta. Täytyy vain hyväksyä, että näin on, mutta elämässä on muutakin.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Jouduin sairaseläkkeelle 52 vuotisena ilman teoreettista toivoakaan paranemisesta.
Olen nyt 72v ikäinen pientä kelan täydentävää eläkettä saava naisihminen.
Nuo parikymmentä vuotta menivät rytmissä verikokeet kerran kuukaudessa ja niiden perusteella syöpälääkityksen muutos eli lisäys.
Mitään muuta varsinaista haittaa ei ollut kunnes vuune kesänä alkoi toteutumaan alkuperäinen uhkakuva.
Sairaalajaksoja parista päivästä kahteen viikkoon. Erittäin paljon kokeita ja kuvauksia.
Kotijaksot ovat olleet lyhyimmillään yhden vuorokauen mittaisia.
Eniten kyntelöittää tämä epävarmuus koska olo vaihtelee muutaman tunnin välein.
Ei paljoa auta sekään, että yritän ajatella etten itse pysty tekemään mitään.
Joskus, esimerkiksi kun illalla tiputuksessa annetun kipulääkkeen jälkeen nukun hyvin herätäkseni aamulla klo 5:n aikaan oksentamaanniin en voi välttyä itsetuhoisilta ajatuksilta. Viime eksään saakka elämä oli todella hyvää! - Anonyymi
Kuulostaako nää tarinat hyvinvointimaan tarinoilta?
Missä on ihminen toiselle?
Miksi ei ole varaa hoitaa sairaita?
Miksi ei pääse ihmisarvoiselle sairaeläkkeelle. - Anonyymi
Tätähän ne monet tavoittelee/kadehtii.Näissäkin ryhmissä kysellään miten pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle kun työnteko ei enää nappaa.Nämä syksyt on tosi ankeita kun tuo pimeys vallitsee aamusta alkaen ja on märkää ja tuulista.Näin maalla asujana olisi ajankulua enempi kuin kaupungissa,mutta ei tahdo aina olla aloitteellisuutta.No minä teen ruuat ja lämmitän huoneita,vien vaimon töihin ja haen,teen työhuoneessa kaikenlaista harrastusta ym.Polttopuun teko näyttää olevan jo liiankin raskasta tässä kunnossa.Työkyvyttömyyseläkkeelle jääntikin poikkeaa vanhuuseläkkeen suhteen,ei ole samanlaisia seremonioita työpaikoilla,ei läksiäislahjoja ja puheita.No en minä niitä odottanutkaan,mutta kyllä se yhteisöllisyys katosi kuin tuhka tuleen.
- Anonyymi
Joo kadehtii ja yrittää lytätä toisen
- Anonyymi
Jaksan elää koska kelasta saa kaljarahaa.
- Anonyymi
olutta ja savukkeita.niillä on menty ja niillä mennään.
- Anonyymi
Se on tietysti vähän vaikea arvioida mihin "sairauksien runtelema" kykenee. Hengityskoneessa olevalle kuurolle ja sokealle vain mielikuvitusmaailmasta on lohtua, muilla menee aika hyvin kuitenkin.
- Anonyymi
Jokainen päivä on positiivinen, keskellä kipujen.
- Anonyymi
Oletko koronapositiivinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koronapositiivinen?
En.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En.
HIV-positiivinen?
- Anonyymi
Minä olen 25 työkyvyttömyyseläkkeellä myös.
Useasti on todella tylsää, kun muut ovat töissä/koulussa ja itse vaan himassa.
Mulle elämään tuo iloa eläimet. Ne pakottaa esim ulos ja muutenki pysyy arki jotenki normaalina.
Onhan tämä tyhmää, kun on sairauksia, eikä sen takia pysty menemään töihin, vaikka miten haluisinkin. Täytyy vaan keksiä itselle mielekästä puuhaa.
Tsemppia aloittajalle! Mikäli itselläsi on lapsia ja lapsenlapsia niin
ponnista heidän kautta.
"Elämä jatkuu lapsissamme".
Mikäli sinulla ei ole ketään ja olet yksin
niin mikäli asut pohjoispohjan maan
eteläpuolella niin olen ilmottaunut kantamaan sinut
vapaaehtoisena arkunkantajana hautaan.
Hyvästi.- Anonyymi
te olette onnekkaita jos raha ns,juoksee tällä epävarmaa,eläkkeelle kuuluisin.Työssä sairastuin.Eläkettä ei heru.Haettiin kerran sain hylyn.Toinenkin kerta meni myttyyn,tehtiin ammatillinen kunt.selvitys.Lääkärin piti lausua kommentti,meni kesälomalle unohti asian.Terv.kesk.lääkäri ei suostunut kirj.edes lääk.tod.Kävin myöh.terv.kesk.muun vaivan takia,johtava lääkäri alkoi pottuilemaan eläkettä ei noilla tule.Sanoin sitä en täältä ole hakemassakaan.Käyn sairaalanpolilla .Terv.keskus hoida mitään.Niin tää tekee kaikkee mitä pystyy kädentaitoja jne,nyt alan luovuttaa,kipuja yms.Lapsenlapset ne on tärkeintä.Koiran kanssa kuljetaan.Pyöräilen,siitä kipeeksi niin paljoa tule kuin kävelystä..8v .65v.Oon aatellu sinnitellä.Välil olin työpaj.tykkäsinkin.Viimesessä paikassa ei voinut olla..karenssi iski 2kk.vaikka kahden lääk.lausunnot.Ei tämä ole oikeusvaltio.Lisäksi työpaikkoja mitkä ei ollu minulle sopivia,muut terveetkään sinne mennyt sisäilmaong.Keuhkosairas sinne olisi pistetty.Kyllä iloja elämään löytyy kun niitä osaa etsiä,luonto,kirjat,tekeminen..
- Anonyymi
Siinähän tuo vuan männöö.Joskus parmmi joskus huonommin.
- Anonyymi
Asenne ratkaisee kaiken.Minulla alle tonnin työkyvyttömyyseläke joten muutin maalle halvempi asua otin koiran ja ulkoilen paljon nykyisin kuntokin parantunut.Pakun hankin ja tein piilo retkiauton siitä ja reissaan koko kesän aina sillä pohjoismaissa. Tupakka lähti ja juopottelukin väheni kun ole parani maaseudun rauhassa.
- Anonyymi
Olen sinua 10 vuotta nuorempi ja jokusen vuoden ollut jo ihan fyysisten syiden takia ollut eläkkeellä.
Ei minulla mitään sen kummempaa keinoa ole, kuin että haluan elää. Käytännössähän kuolin onnettomuudessani.
Mutta täytyy sanoa, että nyt on synkkä ja pimeä aika. Se vituttaa. - Anonyymi
Päivä vain ja hetki kerrallansa Herran apuun ja armoon luottaen.
- Anonyymi
Vaikka nyt on pimein vuodenaika, kannattaa mennä ulos joka päivä, koska siellä ulkona on päivällä valoisampaa kuin sisältä katsoen luulisi.
Taivaan ja luonnon värejä ja niiden muuttumista on kiva seurata.
Aurinko paistaa myös joinakin päivinä.
Kun on käynyt ulkoilemassa tai muilla asioilla, se piristää ja sitten on kiva tulla kotiin, varsinkin sadesäällä.
Tsemppiä! - Anonyymi
Itse olen ollut 47 vuotta mielenhallintaprojektin kohde. Mind control.
Nyt yli 50. Elikkäs muutaman vuoden olen saanut olla rauhassa - muuten yhtä kidutusta 24/7/365. En tiedä ovatko ajatukseni omiani. Mielisairaalasta minut heitettiin ulos. Kaikki rakentamani sillat on tuhottu, kaikki tiet eteenpäin on tukittu.
Jos suhteutat elämäsi kokemaani, sinulla on kaikki hyvin.
Kukaan ei kuitenkaan aktiivisesti vainoa sinua. Kun Suomessa tapahtuu sellaistakin.
Ulos lenkille vaan. - Anonyymi
Olen yrittänyt itsemurhaa useasti ja aina epäonnistunut. Sitten tulee valkotakkiset ja vie hoitoon muutamaksi viioksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 397359
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2302995Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452616Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262575- 312116
- 411906
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797