Köyhä.Mikä koulutus sinulla on?

Anonyymi

Köyhä.Mikä koulutus sinulla on ???

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Peruskoulu.5,6 keskiarvo.

• Anonyymi

Peruskoulu kans vaan ja keskiarvo tais olla jotain 6.5. Kippis kaljaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peruskoulu kans vaan ja keskiarvo tais olla jotain 6.5. Kippis kaljaa

Peruskoulu ja kesken jäänyt ammattikoulu.

• Anonyymi

Kävin aikoinaan kansakoulun ja kansalaiskoulun. Kansalaiskoulusta päästyäni pidin välivuoden ollen töissä. Kouluttauduin maanviljelyskoulussa kaupallisen puolen maanviljelysteknikoksi, lisäksi suoritin iltaisin konttoriopistossa joitakin kursseja. Myöhemmässä vaiheessa suoritin mm. KTM:n järjestämän ulkomaankauppakurssin. Olen vuosien varrella suorittanut erilaisia ammatillisia kursseja. Työttömänä en ole ollut pakosta elämässäni lainkaan, aina on ollut töitä. Olen ollut toki työttömänä omasta halustani, kun olen jättäytynyt työttömäksi. Köyhyyden valitsin myös, kun kyllästyin yhteiskunnan oravapyörään aikani sitä pyöritettyäni.

• Anonyymi

elämän koululla on menty.mitä tuolla naurettavall kirjaviisaudella tekee.pätee joka asiasta vaikka mitään ei tiedä?olutta saa kaupasta ilmankin.

• Anonyymi

Kyselijä .Mikä koulutus sinulla on?

Kyselijä.Mikä koulutus sinulla on ???

• Anonyymi

Kansakoulu 8 luokkaa. Vanhempani olivat sitä mieltä, ettei tyttöjä kannata kouluttaa.
      Opettajani ehdotti 4:n luokan lopuilla pyrkimistä oppikouluun.
      Olin kesälomien aikana ollut lähikaupassa apulaisena joten oli luonnollista, että kk:n loputtua jatkoin kokoaikaisena. Muista silloisen palkkani. Nykyisinä yksikköinä 50€/kk.
      Olin K-ketjun kilpailuissa useana cuotena kursijaksolla ja kerran finaalissa yhtenä kolmesta parhasta ktjub valtakunnan mittelössä.

Matalapalkka-alasta, lyhyistä työajoista ja varhaisesta eläköitymisestä johtuen kelan täydentämä eläkkeeni on alle köyhyysrajan mutta minulta ei puutu mitään tarvitsemaani. En saa tukia. En ole kyllä hakenutkaan.

• Anonyymi

Nyt kyllä ei ole matematiikka sinulla lainkaan hallussa, sillä palkkasi ei ole voinnut olla mitenkään silloin niin alhainen, että se vastaisi tämän päivän rahassa mukamas 50€/kk!

Siis paljonko sait palkkaa markoissa ja mikä vuosi, niin katsotaan se palkka oikein laskettuna tämän päivän euroiksi. Ihan vaan nyt vertailun vuoksi, että olin itse v. 1978 kesätöissä kaupassa ja sain palkkaa 1000 markkaa kuukaudessa, se olisi tämän päivän rahassa 609€/kk

• Anonyymi

...jos olet saannut palkkaa 300 markkaa kuukaudessa vaikkapa v. 1967, olisi tämän päivän rahassa n. 509€/kk. Siis miten on, koska olit kesätöissä ja paljonko sait palkkaa markoissa?

https://apps.rahamuseo.fi/rahanarvolaskin#FIN

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...jos olet saannut palkkaa 300 markkaa kuukaudessa vaikkapa v. 1967, olisi tämän päivän rahassa n. 509€/kk. Siis miten on, koska olit kesätöissä ja paljonko sait palkkaa markoissa?

https://apps.rahamuseo.fi/rahanarvolaskin#FIN

En tiedä kesätöiden palkkaani koska liikuntarajoitteinen, kotona oleva äitini otti palkkani elintarvikkeina. Ei ollut mitään kotiin maksettavaa apua tai tukea!
        Isäni oli linja-auton kuljettaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kyllä ei ole matematiikka sinulla lainkaan hallussa, sillä palkkasi ei ole voinnut olla mitenkään silloin niin alhainen, että se vastaisi tämän päivän rahassa mukamas 50€/kk!

Siis paljonko sait palkkaa markoissa ja mikä vuosi, niin katsotaan se palkka oikein laskettuna tämän päivän euroiksi. Ihan vaan nyt vertailun vuoksi, että olin itse v. 1978 kesätöissä kaupassa ja sain palkkaa 1000 markkaa kuukaudessa, se olisi tämän päivän rahassa 609€/kk

Ei ole todellakaan hallussa koska €:t ja mk:t menevät sekaisin. Palkka oli 50mk/kk.
        Olin ainoa palkattu omistajapariskunnan puodissa.

Eräs ehdottoman varma kiinnekohta on avioitumisvuoteki 1969. Olin paikallisessa E-liikkeessä. Luokitus oli C-myyjä. Täyden työajan palkkani oli 350mk/kk. Mieheni alkupalkka insinöörinä oli samaan aikaan 1500mk.

Tuohon aikaan liikealan vähittäismyyjillä oli erikseen miesten ja naisten taulukot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole todellakaan hallussa koska €:t ja mk:t menevät sekaisin. Palkka oli 50mk/kk.
        Olin ainoa palkattu omistajapariskunnan puodissa.

Eräs ehdottoman varma kiinnekohta on avioitumisvuoteki 1969. Olin paikallisessa E-liikkeessä. Luokitus oli C-myyjä. Täyden työajan palkkani oli 350mk/kk. Mieheni alkupalkka insinöörinä oli samaan aikaan 1500mk.

Tuohon aikaan liikealan vähittäismyyjillä oli erikseen miesten ja naisten taulukot.

Tuo 300mk/kk palkkasi olisi nyt tätä päivää 459€/kk ja miehesi 1500mk/kk palkka nyt 2296€/kk.

• Anonyymi

Kansakoulu jäi kesken kun piti mennä sotaväkeen, mutta siellä opin perunoitten kuorimisen ja tiskissä olon sekä lattioitten mersuamisen siis oikein antoisaa aikaa no nyt on vähän helpompaa mitä joskus tarjosivat töitä, mutta siitäkin selvisi 4 viikon karenssilla.

• Anonyymi

Taisit olla esikuntakomppaniassa ;D Meinaan, jos kansakoulu jäi kesken, kun piti mennä sotaväkeen... ja esikuntakomppaniassa oli ne pottujen kuorijat ja tiskaajat, ei ihan terävintä kärkeä.

• Anonyymi

En kerro, koska ylläpito poistaa vastaukseni.

• Anonyymi

Koulutus ja köyhyys ei kulje käsikädessä.

• Anonyymi

Suurin osa TT-tukea saavista on huonosti koulutettuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa TT-tukea saavista on huonosti koulutettuja.

ei pidä paikkansa.
        Kotimainen työttömyys koskee kaikkia koulutustasoja.

Tehtaiden hyväpalkkaset hommat meni sukulaisille,
        ei koulutuksella.
        Poliitikon ei tarvii olla ku röyhkeä.

Nyt kun mietitään tulevaisuutta, annetaanko hyvän vai pahan voittaa?

EU on pahuuden perikuva, nyt pitäis ajatella itse.

Maahanmuuttajien työllisyysrakenne muodostuu ihan toisilla
        ulkoavaruuden kriteereillä, koska niitä on vaan tuotu. Koska eu maksoi rahaa määrästä ja ihmiskauppiaat työnsi niitä merelle.

• Anonyymi

Amis raksa 1 vuotta ja puupuoli 2 vuotta, rakennusmestari, maalarimestari. töitä ei ole köyhä olen edelleen.

• Anonyymi

Ylioppilas v. 1979 ja yo-merkonomi v. 1982.

• Anonyymi

Tutkinto kaikilta koulutustasoilta.
      Ei koulutuksella saa töitä.

Suuret ikäluokat teki koko työuransa kansakoulupohjalla,
      ja niillä kaikilla on koti ja eläke.

Koulutus keksittiin ihmisten säilöntäpaikaksi.

Nykyään pitää olla halpa ja taitava, mielellään ilmanen, että johtajalle jää mahdollisimman paljon voittoa. Se ei kuulu enää markkinatalouteen vaan
      kommunismiin. Kommunismissa on 99% köyhiä ja yksi rosvo pomona.

• Anonyymi

Ei kunnon kuolutusta siksi olekin aina ollut köyhä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      24
      10965
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8237
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      126
      5257
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3646
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3568
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3524
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3157
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2519
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2021
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1786
    Aihe