Sähköautotutkimuksessani tuli esille, että Suomessa saa 10 ampeerin sulakkeen taakse asentaa pistorasian, joka ei kestä pitempiaikaista 8 ampeerin virtaa. Miksi?
Mittasuhteet pielessä
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onko se siitä sulakkeesta kiinni vai kaapeloinnista?
- Anonyymi
Suomi ja Suomen paskat säännöt tuli taas esiin.
- Anonyymi
Aku ankka on oikeasti sorsa
- Anonyymi
Mikä semmonen pistorasia on?
- Anonyymi
Eiköhän kaikki pistorasiat asunnoissa ole nykyisin 16 amperin sulakkeen takana?
- Anonyymi
Minulla vanhempi okt. Kaikki vähät pistorasiat 10A.
Asuinkerroksessa kaikki kahden sulakkeen takana.
Ei ole liitäntätehosta kiinni. Oli aikanaan 22 kW:n yösähkövaraaja. - Anonyymi
Ja pääsulakkeet 25 amppeeria,joten,kun sähköautossa on voimavirtasyöttö,tarvittaisiin 32 amppeerin pääsulakkeet,muuten pääsulakkeet kärähtää ainakin omakotitaloissa ja silloin tariffimaksu nousee T:hiihtäjä 47 härmästä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pääsulakkeet 25 amppeeria,joten,kun sähköautossa on voimavirtasyöttö,tarvittaisiin 32 amppeerin pääsulakkeet,muuten pääsulakkeet kärähtää ainakin omakotitaloissa ja silloin tariffimaksu nousee T:hiihtäjä 47 härmästä
Pääsulake rajoittaa suurinta mahdollista virtaa ja se tarkoittaa pienempää käytettävissä olevaa latausvirtaa ja pidempää latausaikaa. Eli liikkeelle pitää lähteä sitten joskus. Huomenna tai ylihuomenna. Ei ole sähköauto aivan ongelmaton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsulake rajoittaa suurinta mahdollista virtaa ja se tarkoittaa pienempää käytettävissä olevaa latausvirtaa ja pidempää latausaikaa. Eli liikkeelle pitää lähteä sitten joskus. Huomenna tai ylihuomenna. Ei ole sähköauto aivan ongelmaton.
Haa haa..
- Anonyymi
Eipä taloyhtiöt muutenkaan anna lupaa ladata sähköautoja lämmitystolpasta. Osassa ei saa edes pitää sisälämppäriä lohkolämmittimen kanssa. Uudemmissa tolpissa on sitten max. 2 tunnin munakello säännöstelemässä. Ei siinä paljoa auto lataudu.
- Anonyymi
Ei semmosilla tolppalatureilla autoa ladata. On vähän kuin lehmän henkäys.
Pitää perustaa oma yhtiö sähköautoasukkaille. Jokainen maksaa osuutensa rakentamisesta ja kulutuksesta. Asuminen ei näin kustanna autojen lataamista. Eihän bensaakaan osteta taloyhtiöltä. Tuohon voisi saada mukaan myös sähköfirmoja.
- Anonyymi
No. Asia on niin, että sähköisen auton ajoakku voidaan ladata tyypin 2 latausajohdolla 3-vaihesähköllä tai 1-vaihesähköllä suhteellisen nopeasti (tunteja). Mukana yleensä on myös tyypin 1 johto, jossa virta on rajoitettu 8 ampeerin ja sopii tavalliseen pistorasiaan (paljon enempi lataustunteja). Kuitenkin kehotetaan tarkistamaan pistorasia koska se voi kuumeta pitkäaikaisessa käytössä.
Tarkoitushan on, että sulake palaa ennen kuin sen takana olevat vehkeet. Pienin sulake lienee 10 ampeeria joten mielestäni kaikkien sen taakse asennettujen johtojen ja rasioiden pitäisi automaattisesti kestää se 10 ampeerin jatkuva virta.
Mistä näkee että rasia ei kestä 8 ampeeria? Kyse on siitä, että vaikka se pistorasia 30 vuotta sitten oli mitoitettu 16 ampeerille kohtuullisen ajan, ei siitä nyt voi välttämättä ottaa 16 ampeeria koko yön turvallisesti.
- Anonyymi
Itsellä on kestänyt 2500 W:n oksasilppurin takana 10 A:n sulake.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947596- 1723751
- 533269
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2422454- 482145
- 422005
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251893- 471879
- 601768
- 191763