Onko kristitty kuollut synnille?

Anonyymi

Eräs uskonasioista perillä oleva älykkö sanoi niin olevan.

Olin hiljaa etten tietämättömyydestä jää kiinni ja joudu naurunkohteeksi.Pyrin esiintymään lähestulkoonkaiken tietävästi noustakseni ylemmäksi.

Nyt tilaisuuden huomaan tulleen. Mitä tarkoittaa :" olla kuollut synnille"?

Synti ei saa hallita ihmistä. Mitä se tarkoittaa? Mistä tiedän hallitseeko synti mua vai ei?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Onko meidän pysyttävä synnissä , jotta armo tulisi suureksi?Ei tietenkään. Kuinka me jotka oomme delanneet synnillevielä elää retostaisimme siinä?"

      Ts.

      Kyllä Raamattu lähtee liikkeelle siitä että kristitty on delannut synnille.

      Eli, hyvä veli tai sisko.

      Asia on näin että uudestisyntyneillä tulee olla kielteinen kanta syntiin. Jumala vihaa syntiä. Ja Hänen perustelunsa vihata syntiä ovat selkeät, perustellut.Se mitä Jumala vihaa, se ei saa meitsii hallita.Jos näin ei ole niin jotakin on pahasti pielessä päänupissa, liberaaliteologista sontaa.

      Sekin on hyvä sisäistää milloin tämä kuolema synnille on tapahtunut kristitylle. koska Raamattu puhuu menneessä aikamuodossa synnille kuolemisesta. " kuinkas me jotka oumma synnille delanneet, ketarat ojossa...

      Kuolemamme kristityille, tapahtui Jeesuksen delatessa.Meidän vanha ihmisemme tuomittiin silloin kuolemaan: " Yx on delannut kaikkien puolesta"

      Heureka kaikki ovat delanneet.Ja kristitty on Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu.Ristiinnaulitseminen eli delaus on tapahtunut.

      Asiaan eivät vaikuta sekään että kohtaamme kiusaukset ja reagoimme niihin kasvuvaiheen mukaan silti omaleimaisen yksilöllisesti vaikkakin kategoriat ovat harvalukuiset.

      Syntiinlankeamista tapahtuu kristityille? Kuolemamme on tapahtunut menneisyydessä, kuolemantuomio tapahtui Jeesuksen kuollessa myös kristityille, juuri syntiemme takia Hän kuoliaaksi kuoli kuolinpäivänään.Hän kuoli meidän edustajanamme.Eli kristittykin kuoli ja sai kuolintuomionsa synnille Golgatalla.

      Kun ihminen saa tämän asian Pyhässä Hengessä nähdä, oivaltaa, sisäistääniin silloin hänen elämässään tapahtuu muutos.Ja kun tämän hyväksyy että olen kaputt Kristuksessa ja tällöoin on hyvä ottaa kaste sen merkiksi että kristitty hyväksyy sen että Kristus kuoli hänen puolestaan ja jos kristitty elää ilman Jeesusta niin hän on kadotustuomion alainen.

      "Minä hyväksyn oman kuolemani ja luovutan elämäni Jeesukselle. "

      En enää elä minä vaan annan haudata itseni kasteessa.Kaikki, jotka ovat kastetut Jeesuksern ovat kastetut hänen kuolemaansa.Kristityt ovat yhdessä Jeesuksen kanssa haudattu kasteen kautta kuolemaan. Elääksemme uudessa elämässä.Kaste on hauta. Johon syntinen haudataan.Vanha ihminen jää sinne hautaan, uusi luomus elää armossaan Kuninkaan Jeesuksen.

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Ihan kiva. Mutta minä en ole viimeisen 50 vuoden aikana tavannut yhtään synnitöntä uskovaista. Paavalikaan ei kuvitellut olevansa synnitön. Hän esitti asian niin, että syntiä en enää tee minä, vaan synti minussa. Eli vaikka uskova haluaa toimia oikein, niin se ei aina onnistu. Silloin joutuu tekemään parannusta ja turvaamaan Jumalan armoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiva. Mutta minä en ole viimeisen 50 vuoden aikana tavannut yhtään synnitöntä uskovaista. Paavalikaan ei kuvitellut olevansa synnitön. Hän esitti asian niin, että syntiä en enää tee minä, vaan synti minussa. Eli vaikka uskova haluaa toimia oikein, niin se ei aina onnistu. Silloin joutuu tekemään parannusta ja turvaamaan Jumalan armoon.

        No TÄLLÄ PALSTALLA niitä on , muualla niitä synnittömiä ei olekaan


    • Anonyymi

      Onko kristitty kuollut synnille?

      On juu.

    • Anonyymi

      Ainakin minä lankean joskus huomaamattani paholaisen ansaan. Mutta kun huomaan lankeamiseni , voin pyytää sitä anteeksi katuen ja parannusta tehden. Jeesuksen lupauksen mukaan saan sen anteeksi,niin kuin minäkin annan anteeksi niille, jotka ovat minua vastaan rikkoneet.Siinä mielessä synti on lyhyt ikäinen, Jeesuksen vastaan ottaneelle.

    • Anonyymi

      Kuinka monta kertaa kristitty voi langeta syntiin ja olla pelastunut?

      • Anonyymi

        Tahallaan Jos syntiä tekee niin armotta Helvettiin?

        Jos puolitahallaan vaan niin sitten armo elää?

        Voi mennä näillä...


      • Anonyymi

        Jeesuksen mukaan 7x70, eli rajattomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan 7x70, eli rajattomasti.

        7 krt 70 on 490.

        Eli 491 kertaa ylittää 490:n , eli rajallisesti


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe