Kysymys Helluntaikirkko-nimimerkille

Palstalla on ollut epäselvyyttä siitä, mitä Helluntaikirkko-tunnus edustaa ja ketkä ovat tunnuksen takana. Siksi pari yksinkertaista kysymystä Helluntaikirkko-nimimerkin takana olevalle henkilölle/taholle:

1. Edustaako Helluntaikirkko-tunnus Suomen virallista Helluntaikirkkoa vai ei?
2. Jos edustaa, ketkä kirkon jäsenistä kirjoittavat palstalle koko Suomen Helluntaikirkon nimissä?

https://www.suomi24.fi/profiili/Helluntaikirkko

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En edusta ko. nimimerkkiä. Tämä juorupalsta ei varmuudella ole helluntaikirkon virallinen sivu. Muuten kyllä näin kaamosaikana kirjoittelen tänne mielipiteitä. Kun on lehdistövapaus, käytän sitä oikein.

      • Anonyymi

        Tämä foorumi ei ole helluntaikirkon virallinen foorumi, mutta Suomen Helluntaikirkko on nikki, jonka takana näyttää olevan Suomen Helluntaikirkon johtoa. He ovat tehneet päätöksen tulla someen, koska niin tekevät muutkin isot organisaatiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä foorumi ei ole helluntaikirkon virallinen foorumi, mutta Suomen Helluntaikirkko on nikki, jonka takana näyttää olevan Suomen Helluntaikirkon johtoa. He ovat tehneet päätöksen tulla someen, koska niin tekevät muutkin isot organisaatiot.

        Miksi kommentoit Helluntaikirkko-nikin puolesta?


    • Anonyymi

      Helluntaikirkko nimimerkki on joku narsisti joka yrittää tehdä itsestään tärkeää ja virallista etustajaa, muka, etustaen jotain laajempaa. Oikeasti etustaa vain itseään.

      • Anonyymi

        Ei hän näytä olevan narsisti. Sinä vai et hyväksy Suomen Helluntaikirkon lausuntoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän näytä olevan narsisti. Sinä vai et hyväksy Suomen Helluntaikirkon lausuntoja.

        Niin ja sinä näytät olevan juuri tuo helluntaikirkko -nimimerkin takana häärivä trollaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sinä näytät olevan juuri tuo helluntaikirkko -nimimerkin takana häärivä trollaaja.

        Helluntaikirkko ei ole minun nikkini. Nikki on profiilitietojen mukaan Suomen Helluntaikirkolle rekisteröity. En ole ko. organisaation toimihenkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkko ei ole minun nikkini. Nikki on profiilitietojen mukaan Suomen Helluntaikirkolle rekisteröity. En ole ko. organisaation toimihenkilö.

        Ha, juu ja häärivää trollaajaa ei voi paljastaa työsuojelusyistä. Joopa joo ja niinpä niin


    • Anonyymi

      Helluntaikirkko hiljeni kummasti.

      • Anonyymi

        Suomen Helluntaikirkko haluaa ottaa etäisyyttä tämän foorumin torolleihin ja varjellä toimihenkilöttensä yksityisyyttä, jotteivat he joudu torollien maalitauluiksi. Sitä paitsi he yleensä kirjoittelevat viikonloppuna.

        "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä." (Matt 7:6)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Helluntaikirkko haluaa ottaa etäisyyttä tämän foorumin torolleihin ja varjellä toimihenkilöttensä yksityisyyttä, jotteivat he joudu torollien maalitauluiksi. Sitä paitsi he yleensä kirjoittelevat viikonloppuna.

        "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä." (Matt 7:6)

        Tarkoitat siis, että he itse haluavat esiintyä trolleina, jos eivät uskalla tulla julkisuuteen omilla nimillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat siis, että he itse haluavat esiintyä trolleina, jos eivät uskalla tulla julkisuuteen omilla nimillä?

        Ei, vaan virallisia kannanottoja ei julkaista tällaisella juorupalstalla, jossa muutama häiriintynyt trolli postaa samoja valheellisia lausuntoja helluntaiherätyksestä. Ei ole kysymys uskaltamisesta, vaan siitä, että noille trolleille ei anneta aihetta sanoman väärentämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan virallisia kannanottoja ei julkaista tällaisella juorupalstalla, jossa muutama häiriintynyt trolli postaa samoja valheellisia lausuntoja helluntaiherätyksestä. Ei ole kysymys uskaltamisesta, vaan siitä, että noille trolleille ei anneta aihetta sanoman väärentämiseen.

        Ei ole mitään näyttöä siitä, että Helluntaniki takana olis joku häiriintynyt henkilö tai narsisti. Ko. nikin kommentit ovat pääosin asiallista virastokieltä ja kommentit edustavat kirkon yleistä linjaa.


    • Anonyymi

      Niin, he voisivat "virallisella kirkonsivulla" ilmaista, että ko. nimimerkki edutaa heitä ja sen heidän sivuillaan voi varmistaa, ja siihen tämä nimimerkki voi sitten viitata itsensä kirkon arvoja ylläpitäväksi henkilöksi, tai henkilöiksi, jotka tuota kirjautumallaan edustavat.
      Ei kaikkia nimenkirjoittajaa voi missään uskoa, ellei se virallisesti edusta "yritystä".
      Eihän kotiovellakaan voi tehdä jonkun firman edustajan kanssa sopimuksia, jos ei varmista, että hän edustaa virallisesti annetun luvan saanutta....

      Tässä voi joku tehdä kysymyksen helluntaikirkon edustajiin ja kysyä, että onko he valtuuttaneet ko. hellutaikirkko kirjoittajaa, jos hän ei itse saa sitä tehtyä.

      • Anonyymi

        >>Niin, he voisivat "virallisella kirkonsivulla" ilmaista, että ko. nimimerkki edutaa heitä ja sen heidän sivuillaan voi varmistaa, ja siihen tämä nimimerkki voi sitten viitata itsensä kirkon arvoja ylläpitäväksi henkilöksi, tai henkilöiksi, jotka tuota kirjautumallaan edustavat.<<

        Ihan hyvä ajatus, mutta työsuojelun kannalta on viisasta, ettei sellaista tietoa anneta henkilökunnan suojelemiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Niin, he voisivat "virallisella kirkonsivulla" ilmaista, että ko. nimimerkki edutaa heitä ja sen heidän sivuillaan voi varmistaa, ja siihen tämä nimimerkki voi sitten viitata itsensä kirkon arvoja ylläpitäväksi henkilöksi, tai henkilöiksi, jotka tuota kirjautumallaan edustavat.<<

        Ihan hyvä ajatus, mutta työsuojelun kannalta on viisasta, ettei sellaista tietoa anneta henkilökunnan suojelemiseksi.

        Eihän se työsuojelun kannalta ole ongelma, jos se ilmaistaan, että "joku" edustaa heitä.
        Eli, he ovat kirjoitusten takana. Eihän siinä esiintuoda sitä, että "kuka" kirjoittaa, vaan se, että kirjoitus edustaa heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se työsuojelun kannalta ole ongelma, jos se ilmaistaan, että "joku" edustaa heitä.
        Eli, he ovat kirjoitusten takana. Eihän siinä esiintuoda sitä, että "kuka" kirjoittaa, vaan se, että kirjoitus edustaa heitä.

        Minä en vastaisi tällaisiin aloituksiin siitä huolimatta, että Helluntaikirkko olisi Suomen Helluntaikirkon nikki, jos organisaation tarkoitus on osallistua yleiseen keskusteluun foorumeilla, joissa on sekaista väkeä ja joskus myös vaarallisia ihmisiä. Henkilökunnan työsuojelun kannalta on perusteltua kommentoida vain asiakysymyksiä. Helluntaikirkko haluaa mitä ilmeisimmin vain vaikuttaa teologiseen keskusteluun, mikä on heidän nikkinsä tarkoitus ja tämän ajan trendi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en vastaisi tällaisiin aloituksiin siitä huolimatta, että Helluntaikirkko olisi Suomen Helluntaikirkon nikki, jos organisaation tarkoitus on osallistua yleiseen keskusteluun foorumeilla, joissa on sekaista väkeä ja joskus myös vaarallisia ihmisiä. Henkilökunnan työsuojelun kannalta on perusteltua kommentoida vain asiakysymyksiä. Helluntaikirkko haluaa mitä ilmeisimmin vain vaikuttaa teologiseen keskusteluun, mikä on heidän nikkinsä tarkoitus ja tämän ajan trendi.

        vastaahan muillakin palstoilla kirkon edustajaa nimimerkki nimellään, eikä se ole mikään turvallisuusongelma. Edelleen helluntaikirkon puolelta voi hyvin tulla esiin ja todeta, että olemme tuon nimimerkin takana. Ei siinä mikään turvaongelmaa tule.
        Ei varmastikaan ko. helluntaikirkon kohdalla ole ongelmaa sekään, että he sen *nimenvarmenteen kohdaltaan antavat, että ko. kirjoitta on asialla.


    • Odotellaan kaikessa rauhassa (tämä viikko) Helluntaikirkko-tunnuksen takana olevan henkilön/tahon kommenttia avauksen kysymyksiin. Sen jälkeen selviävät myös mahdolliset jatkotoimenpiteet.

      • Anonyymi

        Mikset ota henkilökohtaisesti yhteyttä Suomen Helluntaikirkon toiminnanjohtaja Esko Matikaiseen ja kysy häneltä? Pelkäätkö itse paljastuvasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset ota henkilökohtaisesti yhteyttä Suomen Helluntaikirkon toiminnanjohtaja Esko Matikaiseen ja kysy häneltä? Pelkäätkö itse paljastuvasi?

        Asia ei kosketa minua henkilökohtaisesti, mutta jos joku palstan lukijoista kokee tulleensa vedätetyksi, niin hän voi kääntyä virallisen tahon puoleen.


      • Anonyymi

        Aivan selkeästi siellä häärii joku häirikkö helluntaikirkon nimissä tuhoten helluntaikirkon mainetta.


      • Anonyymi

        No, ainakin on tullut selväksi (viimeistään eilen), ettei Helluntaikirkko (monien muiden seikkojen ohella) tunnusta ja piittaa myöskään aviouskollisuudesta, totuuden ja sanansa pitämisestä noin yleensäkään ja jopa peräti avoimesti tulee tukkimaan turvat, syyllistämään heidät, jotka tähän, nk. rehellisyyteen uskovat.

        Huijaripulju, mikä Huijaripulju. Valheenisän seurakunta. Pirun kirkko.


    • Anonyymi

      Ihan sama onko kyseinen nikki virallinen helluntaikirkko vai pelkästään sillä nimellä esiintyvä nimimerkki. Kummankaan kannat kun eivät kristinuskoa ja kristittyjä johda, vaan Kristus ja raamattu. Jos kristitty kuuntelee ja uskoo mieluummin helluntaikirkkoa tai nikkiä, on ajatunut seuraamaan muuta kuin Kristusta itseään.

      • Anonyymi

        Helluntaikirkko jo itsessään on trolli, eli peikko. Tre små troll.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkko jo itsessään on trolli, eli peikko. Tre små troll.

        Yrittävätkö he hämätä tuolla "kirkko" sanalla olevansa kristittyjä vanhojen kirkkokuntien tavoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittävätkö he hämätä tuolla "kirkko" sanalla olevansa kristittyjä vanhojen kirkkokuntien tavoin?

        Juu, kirkon nimen plagiointi lahkon käyttöön.


    • Anonyymi

      Suomen Helluntaikirkolla ei ole mitään velvollisuutta vastata tällaiseen avaukseen.

      • Vastaamatta jättäminen saattaa herättää epäilyjä identiteettivarkaudesta ja rekisteröidyn yhteisön virallisen nimen väärinkäytöstä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Vastaamatta jättäminen saattaa herättää epäilyjä identiteettivarkaudesta ja rekisteröidyn yhteisön virallisen nimen väärinkäytöstä.

        Vastaamatta jättäminen ei merkitse mitään. On viisasta, ettei anonyymien kyselyihin vastata mitään somessa työsuojelusyistä.

        Sinä voit ihan omalla nimelläsi ottaa yhteyttä Suomen Helluntaikirkon toiminnanjohtaja Esko Matikaiseen ja kysä asiaa häneltä. Miksi jänistät? Mitä salattavaa sinulla on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaamatta jättäminen ei merkitse mitään. On viisasta, ettei anonyymien kyselyihin vastata mitään somessa työsuojelusyistä.

        Sinä voit ihan omalla nimelläsi ottaa yhteyttä Suomen Helluntaikirkon toiminnanjohtaja Esko Matikaiseen ja kysä asiaa häneltä. Miksi jänistät? Mitä salattavaa sinulla on?

        Kuten totesin jo aiemmin, asia ei kosketa minua henkilökohtaisesti, mutta jos joku palstan lukijoista kokee tulleensa vedätetyksi, niin hän voi kääntyä virallisen tahon puoleen. Keskusteluihin osallistuminen on toki vapaaehtoista.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kuten totesin jo aiemmin, asia ei kosketa minua henkilökohtaisesti, mutta jos joku palstan lukijoista kokee tulleensa vedätetyksi, niin hän voi kääntyä virallisen tahon puoleen. Keskusteluihin osallistuminen on toki vapaaehtoista.

        Mitä sitten täällä notkut. Eikös sinulla ole parempaa tekemistä. Todellisia vedättäjiä ovat nikit Pe.Ku, KTS ja RepeRuutikallio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten täällä notkut. Eikös sinulla ole parempaa tekemistä. Todellisia vedättäjiä ovat nikit Pe.Ku, KTS ja RepeRuutikallio.

        Mitä se sinulle kuuluu? Pidä huoli omista asioistasi.


    • Anonyymi

      Ps.44:3 Sinä karkoitit kädelläsi pakanat, mutta heidät sinä istutit, sinä hävitit kansat, mutta heidät sinä levitit. Ps.78:55 Hän karkoitti pakanat pois heidän tieltänsä, jakoi ne heille arvalla perintöosaksi ja antoi Israelin sukukuntain asua niiden majoissa. Ps.105:44-45 Ja hän antoi heille pakanain maat, ja he ottivat omaksensa kansojen vaivannäöt, että he noudattaisivat hänen käskyjänsä ja ottaisivat hänen laestansa vaarin. Halleluja!

    • Anonyymi

      Ps.25:13. 37:9. 37:11. 37:22. 37:29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

    • Anonyymi

      Nimimerkkin 'Helluntaikirkko' viestit ovat niin tahallisen läpinäkyvästi provosoivia sisältönsä vääristelyjen ja osatotutuuksien perusteella.

      Helluntaikirkon edustajat ja tiedottajat eivät noin selvästi näkyviin vääristelyihin alkaisi.

      • Anonyymi

        Välillä... Tavallaan siihen suuntaan, olen jokseenkin samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Joh.7:34 Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla. Joh.8:21 Niin Jeesus taas sanoi heille: Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla. Joh.13:33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoi juutalaisille: Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla, niin minä sanon nyt myös teille.

    • Anonyymi

      Jos helluntaikirkko Suomessa on vajonnut niin alhaiselle tasolle, että parjaa täällä heitä parempia uskovia, on se tosi syvässä alennustilassa. Sellaiseen kirkkokuntaan eivät terveet uskovat liittyisi.

      En usko, että Helluntaikirkko nimimerkki on aidon helluntaikirkon edustajataho. Siis ei varmuudella ole.

      • Anonyymi

        sanoo helluntaikirkkolainen.


      • Anonyymi

        Kovin on perustelusi kevyet. On yleisesti tiedossa, ettei Paavola, Mattila eikä Lindroos nauti helluntaiseurakuntien johdon luottamusta. Heitä pidetään eriseuralaisina ja eteenkin Paavola ja Mattilaa pidetään vikoilijoina, joiden kanssa työyhteys on mahdotonta. Nämä lausunnot edustavat Suomen Helluntaikirkon johdon näkemystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on perustelusi kevyet. On yleisesti tiedossa, ettei Paavola, Mattila eikä Lindroos nauti helluntaiseurakuntien johdon luottamusta. Heitä pidetään eriseuralaisina ja eteenkin Paavola ja Mattilaa pidetään vikoilijoina, joiden kanssa työyhteys on mahdotonta. Nämä lausunnot edustavat Suomen Helluntaikirkon johdon näkemystä.

        Varmaan sen tyylisiä ajatuksia on, monissakin seurakunnissa. Pohdin silti Helluntaikirkko-nimimerkin käyttämiä sanavalintoja. Hän on sanonut ainakin osasta näistä "ei nauti helluntaikirkon luottamusta". Tuollainen kommentti edellyttäisi käsittääkseni sitä, että tällä tavalla kommentoiduista henkilöistä olisi olemassa joku "virallinen" käsittely esimerkiksi helluntaiseurakuntien Syys- tai Talvipäivillä tai jossain helluntaikirkon edustajien tapaamisessa. Epäilen, onko tällaista käsittelyä ollut. Luulisin, että Helluntaikirkko-nimimerkki tietäisi tämän, jos hän on... Miten sen sanoisi... Jos hän on jossain "asemassa" Helluntaikirkossa.


    • Anonyymi

      Helluntaikirkko nimimerkki on ehkä itse parjaajien ruhtinas, "meidän veljiemme syyttäjä".

    • Anonyymi

      Helluntaikirkolla ei ole syys- eikä talvipäiviä, niinkuin Helluntaiherätyksellä oli.

    • Anonyymi

      Matt.13:3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla......Aika paljon puhuikin. Matt.13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään. Mark.4:33-34 Monilla tämänkaltaisilla vertatauksilla hän puhui heille sanaa, sen mukaan kuin he kykenivät kuulemaan; ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen. Hes.20:49 Niin minä sanoin: Voi Herra, Herra! Ne sanovat minusta: Tämähän puhuu pelkkiä vertauksia.

    • Anonyymi

      2Moos.4:21-23 Ja Herra sanoi Moosekselle: Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa. Sano silloin faaraolle: Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani, sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi. Hoos.11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani. Room.9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa kenen tahtoo.

    • Anonyymi

      Room.9:13-15 niinkuin kirjoitettu on: Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin. Mitä sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se! Sillä Moosekselle hän sanoi: Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan.

    • Anonyymi

      Mal.1:1-4 Ennustus, Herran sana Israelille, Malakian kautta. Minä olen teitä rakastanut, sanoo Herra. Mutta te sanotte: Missä sinä olet osoittanut rakkautesi meihin? Eikö Eesau ollut Jaakobin veli, sanoo Herra, ja Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin; ja minä tein hänen vuorensa autioksi ja annoin hänen perintöosansa erämaan aavikkosusille. Jos Edon sanoo: Ne olemme ruhjotut, mutta me rakennamme rauniot jälleen, niin Herra Sebaot sanoo näin: He rakentakoon, mutta minä revin maahan; heidän nimensä olkoon: jumalattomuuden maa ja kansa, johon Herra on vihastunut iankaikkisesti.

      • Anonyymi

        antti, jatkat pilkkamista. Teidän omassa ylläpidossa on käyty katsomassa rekistöröimistietoja ja todettu helluntaikirkko nikin kuuluvaan Suomen Helluntaikirkolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        antti, jatkat pilkkamista. Teidän omassa ylläpidossa on käyty katsomassa rekistöröimistietoja ja todettu helluntaikirkko nikin kuuluvaan Suomen Helluntaikirkolle.

        Minä luulen, että tuo nikin käyttäjä on innokas helluntaikansaan kuuluva. Tyyli on vähän samanlaista.


    • Anonyymi

      4Moos.16:30-32 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävinä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa. Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.

      • Anonyymi

        Tee parannus ja kadu kaikkea pahuutta, antti, niin et joudu tuonelaa. Jumalan pilkkaajat eivät pelastu.


    • Anonyymi

      Helluntaikirkko-nimimerkillä ei ole mitään tekemistä oikean Helluntaikirkon kanssa. Nikki on siis feikki.

    • Anonyymi

      Outoa ettei ylläpito ole vieläkään puuttunut nikin toimintaan tai poistanut sitä.

    • Anonyymi

      Ketä oikeesti kiinnostaa hell-kirkon mielipiteet? Läpimätä runkkareiden yhteisö joutaa historian kaatopaikalle.

    • Lukuisista kehotuksista huolimatta "Helluntaikirkko"-nimimerkki ei pystynyt osoittamaan todeksi sitä, että tunnuksen takana toimisi Suomen virallinen Helluntaikirkko (avauksen kysymys #1). Tämä synnyttää vahvan henkilökohtaisen epäilyn identiteettivarkaudesta ja rekisteröidyn yhteisön virallisen nimen väärinkäytöstä.

      Identiteettivarkaudessa esiinnytään toisen luonnollisen henkilön henkilöllisyydellä tai käytetään hyväksi oikeushenkilön rekisteröityä nimeä tai tavaramerkkiä. Identiteettivarkaus otettiin osaksi rikoslakia vuonna 2015. Identiteettivarkaudet ovat olleet viime vuosina rajussa kasvussa - poliisin tilastojen mukaan viime vuonna identiteettivarkauksista tehtiin yli 4000 rikosilmoitusta.

    • Anonyymi

      Taivaaseen ei pääse nimettömänä, helvetissä nimiä ei tarvita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe