Eikö se nyt ole jo melko erikoista? Aina selittelette ettei työ kiinnosta ja että työttömänä on hirmu kivaa. Ilmeisesti vain pakkotyö voisi kasvattaa teistä normaaleja kansalaisia. Turha ainakaan valittaa yhtään mitään, kun itse osanne valitsette. Hehkuttakaa tuota suurta onneanne kaikissa medioissa.
Miksi olette vapaaehtoisesti köyhiä?
25
97
Vastaukset
- Anonyymi
Niimpä ja pidän tuota tyhmyytenä ettei mitään hommia tee vaan ruikuttaa että ankeeta. Sillon pitää toimia kun on vielä liitonrahoilla eikä asenne kyllä tää tästä.Laittaa köyhä sitten vielä typeriin asioihin rahansa. Dokumentteja kun tullut köyhyydestä niin järjestään jokaisessa henkilöillä tupakki kärynny ja kaljan kanssa läträämistä.
- Anonyymi
Keltään ei voi kieltää alittamista, oli oma tilanne mikä tahansa. Mikä on sun visio siitä että jos on työtön omasta halusta ei saisi valittaa??? Aika outoa, ihan sama jos olet sairas et saa valittaa.
- Anonyymi
Siinähän valittaa mutta ettei yhteiskunta sitä kustanna jos mikään ei huvita,asunnot ja kaikki pois metsään siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän valittaa mutta ettei yhteiskunta sitä kustanna jos mikään ei huvita,asunnot ja kaikki pois metsään siitä.
Mikä sua riesoo? Oletko työllinen kun noin rassaa? Yleensä työlliset ovat pahempia valittajia, kun ei ole omaa aikaa, ei vapaata, ei hyvää palkkaa ja pitää hakea tukiaisia, ja ärsyttää kaikki kun on niin stressaantut . Sitä se työ on, siitä vaan sairastuu.
Toki olet kateellinen työttömille jotka jaksavat kaikkea ja saavat olla vapaana ja tehdä kaikkea kivaa kun huvittaa... mutta älä pura omaa pahaa oloa meihin, tee asialle jotain että olisit iloinen ja tyytyväinen elämääsi.
Kaikki se on itsestäsikiinni, sinä oman elämäsi rakennat, ei me työttömät iloiset työttmät.
Se nyt vaan on niin että siksi tylliset niitä veroja maksaa jotta meillä työttömillä on hyvä elämä, ja hyvinvointivaltiossa ei voi ihmiseltä ottaa kaikkea pois sen vuoksi että on työtön. Sen sinäkin ymmärrät.
Mutta relaa ja tee sille asialle tosissaan jotain, ei ole kiva kun on aina ärripurri, johan se vaivaa sua itseäsikin. Älä pura muihin tuota masista ja äksyä oloa.
- Anonyymi
Niin, paitsi ettei se työnteko auta köyhyyteen. Ei minun mielestäni voi puhua vapaaehtoisuudesta.
- Anonyymi
No, miten sen ottaa. Yksin asun nettopalkka yleensä noin 2000 €, eli kuukausipalkka, hyvänä kuukautena muutama tonni provikoita päälle. Vuokra sis. vesimaksun 600 €/kk hyvällä alueella Helsingissä, päälke sähkölasku n 20 €/kk, kuukausikortti julkisiin menee työnantajan piikkiin. Eli pakollisten menojen jälkeen jää noin 1400 €/kk käyttörahaa, siis normikuukautena.
Kuka saa sitä enemmän työttömänä? Eli kannattako työnteko vai ei?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, miten sen ottaa. Yksin asun nettopalkka yleensä noin 2000 €, eli kuukausipalkka, hyvänä kuukautena muutama tonni provikoita päälle. Vuokra sis. vesimaksun 600 €/kk hyvällä alueella Helsingissä, päälke sähkölasku n 20 €/kk, kuukausikortti julkisiin menee työnantajan piikkiin. Eli pakollisten menojen jälkeen jää noin 1400 €/kk käyttörahaa, siis normikuukautena.
Kuka saa sitä enemmän työttömänä? Eli kannattako työnteko vai ei??Niimpä kun porukka huutelee köyhyyspalstalla jollakin 500eur nettotuloilla minkä saa toimeentulotukena.
- Anonyymi
Miten niin ei auta selitäs nyt vähän. Itse olen tehnyt aina pienipalkkaista työtä enkä ole ollut koskaan köyhä. Se pitää paikkansa, ettei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.
Jos ei osaa säästää, niin silloin kyllä pysyy köyhänä. Köyhät esim. syövät kalliita valmisruokia ja joka paikassa käyttävät rahaa tarpeettoman paljon.
- Anonyymi
Siksi kun muut tekee mun puolesta työt. Hyvänen aika sentään, etkö tajuu? Ei kaikkien arvi olla töissä, muutenhan ei kukaan tarvisi verorahoja jotka menee työttömille, mihin ne sitten joutuisi jos ei kohteeseen?
Mä en ainkakaan töihin lähde, olen kotona viihtyvä ja haluan olla oman elämi herra. Siitä maksetaan vieläpä.Niinpä eli olet yhteiskunnan/veronmaksajien ylläpitämä kerjäläinen?
Ilmeisesti olet myös nationalisti ja äänestät persuja?
Haukut matuja ja romaneja?
Miksi?
Ethän ole muuta kuin heidän vertaisensa?
- Anonyymi
Aloittaja kuulostaa tosi katkeralta , kannattaisi keskittyä parantamaan omaa elämäänsä eikä noin katkera ajatusmaailma ole kelleen terveellistä. Hanki elämä.
- Anonyymi
En ole katkera miksi olisin en tiedä. En tiedä miten elämä hankitaan voisit ehkä kertoa sen meille auttaisiko työssäkäynti sitä vaan ajattelin. Oma tekstisi taas näyttää katkeralta.
- Anonyymi
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tyhmä kun olen niin olen köyhä myös.- Anonyymi
Perseaukinen duunari on kyllä naurettavin otus Suomessa.
Työ vapauttaa vai miten se meni...poljet paikallaan koko elämäsi ja omaisuus ei kartu penniäkään vuokrakasarmin asukkaana lisäksi hermot menee ja terveys rikkaan eduksi.
- Anonyymi
Mitä järkeä pakottaa töihin. Pakottamalla tulee vain huonoa jälkeä. Esim pakotettu tekee siivoukset huonosti tai ei ollenkaan.
- Anonyymi
No, se järki on täällä hyvin selvästi näkyvillä. Lapamatoja ei saa enää kuin pakkotöihin. Teet kyllä hyvää jälkeä, jos saat sen kuivan leivänpalan vasta työn tehtyäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, se järki on täällä hyvin selvästi näkyvillä. Lapamatoja ei saa enää kuin pakkotöihin. Teet kyllä hyvää jälkeä, jos saat sen kuivan leivänpalan vasta työn tehtyäsi.
Voi että.. miksi olet noin kauhean katkera??? Voi voi että sentään.... kateellisuus ei kannata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi että.. miksi olet noin kauhean katkera??? Voi voi että sentään.... kateellisuus ei kannata.
Kateus on aina yhtä huono ja lapsellinen selitys. Menkää nyt jo töihin, ettei tarvitse pakottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus on aina yhtä huono ja lapsellinen selitys. Menkää nyt jo töihin, ettei tarvitse pakottaa.
Ei tarvi pakottaa, enmenisi sittenkään. Miksi menisin, nyt saa rahaa lähes viikottain kelasta ja tt tukea ym joten miten muuten saisihelpommalla rahaa kuin kotona olemalla ja kotititä tekemällä. Ty on rakskasta kotityöt on raskaita... menkää kotiinne töihin nii tiätte.
- Anonyymi
Minä en mene töihin kun saan rahaa helpommallakin. Tänäänkin söin hyvää ravintolaruokaa, eikä työöttömän elämästä tietoa. Kotitöitä on vaik kuin paljon ja joskus olen vaan ja nautin siitä että olen vaan ja toiset tienaa mulle rahaa. Maksan silti tuloveroa 20 % mutta saan tt tukena tilalle rahaa.
- Anonyymi
Ei kukaan kasvata pakolla tyhmäksi.
- Anonyymi
Ei niin! Tyhmä paljon töitä tekee viissa pääsee vähemmällä.
- Anonyymi
Aamulla vähän vino olo mut nyt jo kahdeksas tölkki menossa. Kohenee kovasti. Tupakki käryää koko ajan.
- Anonyymi
Työn orjilla ei ole asennetta. Itseään kunnioittava ihminen on vapaaherra.
Raatakaa orjat me viisaammat nautimme työnne hedelmistä ja elämästä.- Anonyymi
Kyllä ei käy kateeksi nuo töissä olevat.Moni haluu lopettaa vaihtaa työsä.On muuttunut inhottavaksi monella tapaa.Mua ei huolita,eläkkeelle päästetä olen keuhkosairas.ymsyms.Kävin aikani työhönsuuntaavissa jutuissa,huonosti kävi,sairastuin.Tilanne on ankee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175770
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262836- 462793
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452270Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332246Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731747Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme181714- 381480
- 1711353