Tämän oman kokemukseni Katolisesta Kirkosta

Anonyymi

Pyhän Henrikin Kirkko Sunnuntaina
Kirkossa on Pyhä Perhe.Vasemmalla Äiti Maria niin nuori ja Kaunis mutta samalla niin Viisas ja Nöyrä.Paatuneinkin ihminen itkee polvillaan ja Näkee Marian.Sitten sytytetään kynttilä Marialle ja kerron Hänelle mitä minulle kuuluu,mitä olen tehnyt ja mikä sydäntäni painaa.Kun aika on oikea ja tunnen lämpöä sydämessäni ja minä kuulen että "Nouse" niin minä nousen.Sitten Marian Palavasta kynttilästä otan tulen toiseen kynttilään ja se laitetaan Jeesuksen jalkojen juurelle ja hiljennytään.Se on arvokasta ja oikein.Ollaan Jeesuksen kanssa lähellä.Se on voimakas tunne ja uskomaton lämpö tulee sydämeen.Se on voimakas.Myös Messun aikana koen Pyhän Hengen joka laskeutuu ylhäältä alas ja sitten se tulee kohtisuoraan minuun ja kaikkialle Seurakuntaan..Olen aina kokenut Sen.Silloin pitää olla Avoin ja Iloita eikä murehtia.Pyhän Hengen kokeminen on Kokemus jossa tunnet että olet tärkeä ihminen ja sinua Rakastetaan ja tässä Kirkossa jossa koet sen niin vahvana.Se on valtava voima joka läpäisee koko ruumiin ja se on ihana tunne.Usein kyyneleet valuvat silmistäni niin suuri Rakkaus se on.Pyhän Hengen.Sitten kun tuntuu oikealta noustaan Jeesuksen edessä ja otetaan kolmanteen kynttilään tuli Jeesuksen kynttilästä ja siirrytään arvokkaasti Joosefin jalkojen juureen ja laitetaan palava kynttilä hänen eteensä ja ollaan hänen lähellään ja ymmäretään kuinka Hyvä Mies hän oli ja hyvä esikuva meille miehille.Joosef on minulle Rakas ja puhun hänelle kuin mies miehelle.
Sitten menen Pyhään Huoneeseen jossa on Elävä Jeesus Kristus ja rukoilen.Kun olen rukoillut ja kokenut että nyt on aika nousta,kävelen kasvot Pyhään Perheeseen suunnattuna ja peruutan arvokkaasti kirkon käytävää pitkin kohti ulko-ovea.Lopulta otan sormiini Pyhää Vettä kirkon perällä ja kumarran ja olen onnellinen että olen elävä ja siitä saan kiittää Roomalais-Katolista kirkkoa ja Elävää Jeesusta ja Pyhää Perhettä.Mutta tämä ei lopu vielä siihen vaan sitten mennään Pappilaan kahville tai teetä juomaan ja annetaan kahvirahastoon omantunnon mukaan ja tapaamaan kristittyjä ja puhumaan ja kuuntelemaan mitä heillä on sanottavanaan.Sillä heiltä oppii asioita enemmän kuin opin omilta vanhemmiltani koskaan.Aamen

6

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisäys tähän vielä että Pyhän veden kosketuksen kuin Marian,Jeesuksen ja Joosefin edessä tehdään Ristinmerkki.Messussa on kohdat jossa Ristinmerkki on kuin vahva painotus Pyhille Asioille ja Rukouksen päätyttyä myös että on Ymmärtänyt Rukouksen koska Kristityksi ei synnytä vaan me kasvetaan Kristittyinä koko ajan ja opitaan asioita.
      Itselläni on jo ikää mutta Katolisessa kirkossa on myös nuoria,uskomattoman nuoria katolisia jotka ovat Ihmisinä todella pitkällä Hyvällä Tiellä ja ja olen oppinut myös heiltä paljon koska kuuntelen heitä ja Jumala puhuu heidän kauttaan.Tämä on iso Elämä ja Muutos ja Elävä.Elävä Jeesus Kristus

    • Anonyymi

      Ja vielä että on hyvä ennen Messua olla hyvissä ajoin penkissä istuutua ja lukea Holy Rosary Pyhä Ruusukkoa ja pitää Katolista Ristiä kädessään.Sitten voi vihkosta tai kirjasta katsoa laulut ja sanat järjestyksessä Kyrie,Gloria,Credo,Sanctus,tietysti Isä Meidän rukous,Agnus Dei,
      Alkuvirsi: Jumala, Isä taivaissa ja yksi kauneimpia Offertorium:Luodut,te Herraa kiittäkää.Salve Regina tulee tietyissä messuissa ja se on yksi kauneimpia
      Terve,kuningatar,laupeuden äiti,elämä,ihanuus ja toivomme,terve.
      Kun Papit tulevat seurakunnan eteen Jumalanpalvelukseen nousemme ryhdikkäinä kuin sotilaat ylös ja sitten alkaa Messu....

      • Anonyymi

        Jeesus niin . Ne ruusujutut on myös kielellisiä väärinkäsityksiä tosin .


    • Anonyymi

      Opin vihdoin ymmärtämään Suuren Salaisuuden.Tunne läheisesi ja kun aamu herättää sinut ja Aurinko kutittaa silmiäsi aivan kuin olit lapsena.Nouset tähän päivään kuin uuteen seikkailuun.Vanhemmat menevät töihin ja siskosten kanssa tapellaan keittiössä parhaista istumapaikoista ja ikkunalla on ihana kanarianlintuhäkki ja kaksi kaunista kanarian lintua sukii siipiään ja annan niille siemeniä ja vettä ja vaihdan paperit kun ne kakkii niin paljon.Koira ja kissa syövät toverillisesti omista kupeistaan ja pieni sisko Viktoria tarvii hoitoa koska äiti hoitaa asioita keittiössä.Kohta pitää kiirehtiä kouluun ja iskä on jo mennyt töihin ja veli huutaa missä on sen koululaukku.Aamu on ihana ja mietin kavereitani koulussa ja hups olen jo kadulla menossa lähellä olevaan kouluun.
      Mitäköhän koulussa on ruokaa tänään ja näen kaupan ikkunassa ihania suklaa herkkuja.Ei nyt ehkä myöhemmin.Sunnuntaina on kirkko ja me kaikki menemme sinne koska silloin todella tunnen että kasvan aikuiseksi vaikka olen vähän pinnallinen.Isovanhempien luona käyminen on ihanaa koska heillä on aina aikaa.
      Meillä on aina toisillemme aikaa.Joten kiirehtikäämme toistemme luokse.Heippa

    • Anonyymi

      Niin pyhä perhe on tietysti jo taivaassa sielunsa puolesta . Että tehtävä on vähän kesken hoitaa sairaita auttaa köyhiä kristittyjä .....

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe