Satusilta-hanke

Anonyymi

Pro Alajärvi-liike kuulemma varma ennakkosuosikki Alajärven taloutta käsittelevillä artikkeleillaan.

20

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä Alajärvellä hoidetaan kunta asioita mallikkaasti ihan mahtavaa tässä tilanteessa.
      Pieniä viilauksia sinne missä on vähän tarvetta eikä kosketa asukkaiden tarvitsiviin hoitopalvelu maksuihin. Valtuutetut on todella tuusalla mitkä ihmisille on tärkeitä terveys edellä olevia palvelutuonannon aloja joihin ei pidä tässä tilanteessa koskea
      pesäpallomailallakaan mahtava arvio. Kannattas nyt ottaa oppia tästä vaikka kuinka vaikeass tilanteessa olemma meidän kunnassa koronan ja yritysten mahalaskun aikaan, vientitulojen suhteen miten voidaan kuntalaisten parhaaksi eli veronmaksajien, olemma kuitenkin se taho joka viimekädessä kaikki menot kustantaa. Olen ollut korona aikanakin lomatunnelmissa, monien ihmisten kyselyiden pohjalta enkö enään tiedota tosiasioita, pakko oli lausuman kirjoittaa. NÄILLÄ MENNÄÄN

      • Anonyymi

        Kyllä Alajärvellä hoidetaan kunta asioita mallikkaasti ihan mahtavaa tässä tilanteessa.
        Pieniä viilauksia sinne missä on vähän tarvetta eikä kosketa asukkaiden tarvitsiviin hoitopalvelu maksuihin. Valtuutetut on todella tuusalla mitkä ihmisille on tärkeitä terveys edellä olevia palvelutuonannon aloja joihin ei pidä tässä tilanteessa koskea
        pesäpallomailallakaan mahtava arvio. Kannattas nyt ottaa oppia tästä vaikka kuinka vaikeass tilanteessa olemma meidän kunnassa koronan ja yritysten mahalaskun aikaan, vientitulojen suhteen miten voidaan kuntalaisten parhaaksi eli veronmaksajien, olemma kuitenkin se taho joka viimekädessä kaikki menot kustantaa. Olen ollut korona aikanakin lomatunnelmissa, monien ihmisten kyselyiden pohjalta enkö enään tiedota tosiasioita, pakko oli lausuman kirjoittaa. OLEN SUOMEN TRUMP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Alajärvellä hoidetaan kunta asioita mallikkaasti ihan mahtavaa tässä tilanteessa.
        Pieniä viilauksia sinne missä on vähän tarvetta eikä kosketa asukkaiden tarvitsiviin hoitopalvelu maksuihin. Valtuutetut on todella tuusalla mitkä ihmisille on tärkeitä terveys edellä olevia palvelutuonannon aloja joihin ei pidä tässä tilanteessa koskea
        pesäpallomailallakaan mahtava arvio. Kannattas nyt ottaa oppia tästä vaikka kuinka vaikeass tilanteessa olemma meidän kunnassa koronan ja yritysten mahalaskun aikaan, vientitulojen suhteen miten voidaan kuntalaisten parhaaksi eli veronmaksajien, olemma kuitenkin se taho joka viimekädessä kaikki menot kustantaa. Olen ollut korona aikanakin lomatunnelmissa, monien ihmisten kyselyiden pohjalta enkö enään tiedota tosiasioita, pakko oli lausuman kirjoittaa. OLEN SUOMEN TRUMP

        Vimpelin talous on aika kuralla, tien parasta aikaa talouden aapista asioiden hoidosta

        NM: TALOUSNERO


      • Anonyymi

        Emme halua Vimpeliläisiä kyllä Alajärvelle kuntaliitoksen kautta


      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät testituloksen, oliko positiivinen vai negatiivinen???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme halua Vimpeliläisiä kyllä Alajärvelle kuntaliitoksen kautta

        Ei todella?


      • Anonyymi

        No jos ei tuolla satuilulla voitto irtoa niin jo on ihme!


      • Anonyymi

        Joo totta eipä ollut lehdissäkään enään hajuakaan rikkaista, muissa pitäjissä oli suurtuloisia
        mutta ei Vimpelissä. Mikähän syy kuka tietää kertokaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo totta eipä ollut lehdissäkään enään hajuakaan rikkaista, muissa pitäjissä oli suurtuloisia
        mutta ei Vimpelissä. Mikähän syy kuka tietää kertokaa

        Joku jaksaa lykätä potaskaansa eikä halua, osaa tai viiti googlata kuntien valtionosuuksista eikä kuntien verotulojen tasauksesta. Tasauksellahan Vimpeli talous pyörii mutta nyt se yskii pahasti, Vimpeli saa todella härskit tuet valtiolta, muuten ei pärjää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku jaksaa lykätä potaskaansa eikä halua, osaa tai viiti googlata kuntien valtionosuuksista eikä kuntien verotulojen tasauksesta. Tasauksellahan Vimpeli talous pyörii mutta nyt se yskii pahasti, Vimpeli saa todella härskit tuet valtiolta, muuten ei pärjää

        Alajärven talousosaamisesta oppia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alajärven talousosaamisesta oppia!

        Tervehdys. Paljon saanut viestejä yksityisesti, sekä suullisia kuntaa koskevista talouden näkymista ollaanko minkälaisten vakavien kysymysten äärellä tulevaisuudessa ja miten kuntatalous saadaan tasapainoon. Ensiksi vastaan näihin Alajärven kaupungin näkymiin, se tuntuu monelle ihan käsittämättömiltä tapaukselta, hyväksyä ja tunnustaa heidän oikeaa suuntaa talouden pidossa, kuntalouden tehtäviin kuuluu tehdä moninaisia ratkaisuja taseen tasapainottamisessa, heidän linja on mitä erinomaisin joka sopii nykypäivään, velka ja tulot on tasapainossa pitkässä juoksussa kuntatalous ei ole vuoden perioilla laukkaava voitas sanoa useiden vuosien päästä nähdään vasta onko päätökset oikeita. Olisi hyvä perustaa kuntien kuntamakrotyöryhmä, jossa katsottais eri kuntien vahvuudet ja heikkoudet,joiden pohjalta laadittu rahoituskehykset palvelisivat omien kuntien valmiutta toimia sitten omissa kunnissa sen pohjalta avoimuus on aina hyväksi. Lukuja en kerro vaikka olisi, koska tilastolliset luvut eivät kerro sitä todellista tilaa tällä hetkellä. Tilanne on haastava
        taseen näkökulmasta, tuloja pitäisi saada lisää ja kuntalaisten kannalta veroäyrin korotus olisi nyt huono, vaikka korotus toisi avun hetkelliseen korjaukseen, lähinnä nyt on aika
        tutkia kuntarakenteet, henkilösto määräaikainen lomaustus, sekä tilastoista tutkia tarkkaan turhat menot, ja sitoa tuloihin sopeuttaen, jokainen euro on tärkeä tällä.
        hetkellä. Yrityksille luotava hyvät toiminta edellytykset, jotka työllistää ja sitä kautta veronmaksukykyä. Pakko vielä sanoa tämän yhden Vimpelin aisurin trollin kirjoituksiin, en ole muuttanut metrin vertaa mihinkään suuntaan. Sekä vaihdettava ensi tilassa kunnalle pystyvä johtaja joka nostaa kunnan Loilun suosta. Laskelmieni pohjalta emme selviä ensi vuodesta, kuin kovilla maksujen nostolla. KAIKKI HYVIN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervehdys. Paljon saanut viestejä yksityisesti, sekä suullisia kuntaa koskevista talouden näkymista ollaanko minkälaisten vakavien kysymysten äärellä tulevaisuudessa ja miten kuntatalous saadaan tasapainoon. Ensiksi vastaan näihin Alajärven kaupungin näkymiin, se tuntuu monelle ihan käsittämättömiltä tapaukselta, hyväksyä ja tunnustaa heidän oikeaa suuntaa talouden pidossa, kuntalouden tehtäviin kuuluu tehdä moninaisia ratkaisuja taseen tasapainottamisessa, heidän linja on mitä erinomaisin joka sopii nykypäivään, velka ja tulot on tasapainossa pitkässä juoksussa kuntatalous ei ole vuoden perioilla laukkaava voitas sanoa useiden vuosien päästä nähdään vasta onko päätökset oikeita. Olisi hyvä perustaa kuntien kuntamakrotyöryhmä, jossa katsottais eri kuntien vahvuudet ja heikkoudet,joiden pohjalta laadittu rahoituskehykset palvelisivat omien kuntien valmiutta toimia sitten omissa kunnissa sen pohjalta avoimuus on aina hyväksi. Lukuja en kerro vaikka olisi, koska tilastolliset luvut eivät kerro sitä todellista tilaa tällä hetkellä. Tilanne on haastava
        taseen näkökulmasta, tuloja pitäisi saada lisää ja kuntalaisten kannalta veroäyrin korotus olisi nyt huono, vaikka korotus toisi avun hetkelliseen korjaukseen, lähinnä nyt on aika
        tutkia kuntarakenteet, henkilösto määräaikainen lomaustus, sekä tilastoista tutkia tarkkaan turhat menot, ja sitoa tuloihin sopeuttaen, jokainen euro on tärkeä tällä.
        hetkellä. Yrityksille luotava hyvät toiminta edellytykset, jotka työllistää ja sitä kautta veronmaksukykyä. Pakko vielä sanoa tämän yhden Vimpelin aisurin trollin kirjoituksiin, en ole muuttanut metrin vertaa mihinkään suuntaan. Sekä vaihdettava ensi tilassa kunnalle pystyvä johtaja joka nostaa kunnan Loilun suosta. Laskelmieni pohjalta emme selviä ensi vuodesta, kuin kovilla maksujen nostolla. KAIKKI HYVIN

        Täytyy sanoa viisaita ajatuksia


    • Anonyymi

      Alajärvi on kyllä kasvanut ja kehittynyt muutamana viime vuonna aivan käsittämätöntä vauhtia. Nyt on jo valomainosta ja valaistua pihaa Jaakonhallilta lähtien, ennen oli vain pimeää tietä. Käsittämätön muutos ihan muutamassa vuodessa.

      • Anonyymi

        Teitäkin asfaltoitiin monta viikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitäkin asfaltoitiin monta viikkoa.

        Työthän jatkuu vielä varmaan useamman päivän jos ilmat ovat näin suotuisia.


      • Anonyymi

        TUOH.PERÄ.MAIST.Tervehdys. Pitkästä aikaa taas täällä. Olen kyllä huomannu kuinka monet kirjoittaa minun nimissä. Jotkut mainitsee että olisin joku merkonomi, empä ole kuitenkaan, turha sitä jaaritella. Mitä tulee asumiseen en ole muuttanut sama paikka, samoilta mutkilta. Mutta erittäin tunnettu, mutta ikinä ei tule selviämään. Turha arvuutella.
        Vimpelin talous ei ole vahvalla pohjalla, talous mennyt alaspäin eräitten syystä miten kuntaa johdettu väärään suuntaan, ei haluta ymmärtää missä mennään. Kuntaliitos tulee sille ei voida enään mitään. Suunta on Alajärven kaupunki. Nyt on aika vaihtaa Vimpelille pystyvä johtaja. NÄILLÄ MENNÄÄN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TUOH.PERÄ.MAIST.Tervehdys. Pitkästä aikaa taas täällä. Olen kyllä huomannu kuinka monet kirjoittaa minun nimissä. Jotkut mainitsee että olisin joku merkonomi, empä ole kuitenkaan, turha sitä jaaritella. Mitä tulee asumiseen en ole muuttanut sama paikka, samoilta mutkilta. Mutta erittäin tunnettu, mutta ikinä ei tule selviämään. Turha arvuutella.
        Vimpelin talous ei ole vahvalla pohjalla, talous mennyt alaspäin eräitten syystä miten kuntaa johdettu väärään suuntaan, ei haluta ymmärtää missä mennään. Kuntaliitos tulee sille ei voida enään mitään. Suunta on Alajärven kaupunki. Nyt on aika vaihtaa Vimpelille pystyvä johtaja. NÄILLÄ MENNÄÄN

        TUOH.PERÄ.MAIST.Tervehdys. Pitkästä aikaa taas täällä. Olen kyllä huomannu kuinka monet kirjoittaa minun nimissä. Jotkut mainitsee että olisin joku merkonomi, empä ole kuitenkaan, turha sitä jaaritella. Mitä tulee asumiseen en ole muuttanut sama paikka, samoilta mutkilta. Mutta erittäin tunnettu, mutta ikinä ei tule selviämään. Turha arvuutella.
        Vimpelin talous ei ole vahvalla pohjalla, talous mennyt alaspäin eräitten syystä miten kuntaa johdettu väärään suuntaan, ei haluta ymmärtää missä mennään. Kuntaliitos tulee sille ei voida enään mitään. Suunta on Alajärven kaupunki. Nyt on aika vaihtaa Vimpelille pystyvä johtaja. Olen Vimpelin älykkäin kuntaasioiden ja talouden tietäjä. NÄILLÄ MENNÄÄN


      • Anonyymi

        Vimpeliläiset yrittää poistaa minun viestejä, ei tule onnistumaan olen suomen todellinen it-tietäjä eli kukaan ei mahda mitään TURHA EDES YRITTÄÄ ei edes vääpeli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vimpeliläiset yrittää poistaa minun viestejä, ei tule onnistumaan olen suomen todellinen it-tietäjä eli kukaan ei mahda mitään TURHA EDES YRITTÄÄ ei edes vääpeli

        Kyllä just näin palvelujen maksajan kättä kyllä Vimpeliläiset haukkuu, ilmaiseksi käyvät koronatestissä ja vielä härskisti levittävät tautia käymällä alkossa ja kaupoissa, menkää suoraan mörskiinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä just näin palvelujen maksajan kättä kyllä Vimpeliläiset haukkuu, ilmaiseksi käyvät koronatestissä ja vielä härskisti levittävät tautia käymällä alkossa ja kaupoissa, menkää suoraan mörskiinne.

        Minä tutkin virallisesti luottoluokituksen Alajärven talous tilanteesta, päätökseni oli Alajärvi saa kolmen A-luokan hyvästä talouden hoidosta eli parhaimman luokan. Alajärven talous on vakaa hyvät puskurit. Pyydetty tehtäväksi Vimpelin luottoluokituksesta lähipäivänä sekin tulee.


    Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe