Paljonko palkkaa on riittävästi? Saku, 19, ja muut nuoret kertovat, millä summalla ”menee ihan mielellään töihin”
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007185632.html
"Mikä on riittävä palkka? Kuuluisiko palkoista puhua avoimemmin? Hiljattain tulleet verotiedot nostivat palkkakeskustelun pinnalle myös nuorten keskuudessa. ISTV haastatteli nuoria riittävästä palkasta ja palkkakeskustelun avoimuudesta. Katso videolta nuorten vastaukset!"
10€/tunti Suomen hintatasolla on kyllä minimin minimi.
Paljonko palkkaa on riittävästi?
7
122
Vastaukset
- Anonyymi
Voltarenilla ja voltalla päätoimisesti on eletty.
- Anonyymi
Noille tissiposkille riittää 1600€ kuukaudessa palkaksi.
- Anonyymi
1600 ja vanhempien ja yhteiskunnan tuki päälle ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1600 ja vanhempien ja yhteiskunnan tuki päälle ?
Ei mitään vanhempien ja yhteiskunnan tukia 1600€ palkan lisäksi. Ruokajonoon korkeintaan kerran kuukaudessa.
- Anonyymi
Paskapalkalla ei kannata tehdä yhtään mitään.
15 euroa tunnissa on ihan minimi. - Anonyymi
Must Suome minimipalkaks pitäs säätää sellai palkka, että sen saajien ei tarttis enää turvautua yhtään mihinkään valtion tukiin! Varsinkin asumistukeen. Niin sit vois tonkin lakkauttaa turhana, koska se vääristää (tai: Ei edes vääristä, vaan eliminoi sen totaalisesti) vuokra-asuntomarkkinoiden kilpailua, ja on nykyisellään silkka tulonsiirto veronmaksajilta sijoitusasuntojen omistajille ja isoille asuntoyhtiöille. Niin jos saatais vihdoin tänkin maan asuntomarkkinat noudattamaan markkinatalouden sääntöjä, eikä joku Hesalainen vaatehuoneen kokonen ”koirankoppi” enää maksais tonnia kuussa. Koska valtio piffaa siihen välirahat.
- Anonyymi
Alle 6000 € /kk en ole tehnyt 2004 vuoden jälkeen, aina ollut enempi tähän päivään saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724294Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003740Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363429- 513010
- 402498
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182429Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222202- 231836
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141625Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331612