Mikä on huussi?

Anonyymi

Entäs veripullo?
Rasvamaksa, mannaryyni, välikäsi, takaraivo, mohikaani, syvänmerensimppu ja uppopumppu?

43

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastaan vuonna 2032.

    • Kysyhän Pertikiltä.
      Saattavat liittyä persuihin.
      Jos ei muuten niin ajatuksissaan ainakin.

      H.

      • Anonyymi

        Et siis itse tiedä etkä osaa vastata, viittaat viisaampaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis itse tiedä etkä osaa vastata, viittaat viisaampaan.

        "Anonyymi"

        Noinkin se voi mennä.
        Olenhan niin moni-puolinen.
        Ja fiksu.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Noinkin se voi mennä.
        Olenhan niin moni-puolinen.
        Ja fiksu.

        H.

        Ei siltä näytä.


    • Anonyymi

      Huussi liittyy huvilaan. Sellainen tv-ohjelmakin on. Ja rasvamaksa liittyy viinaksien juontiin. Olisko tuo välimerensimppu kännikala?

      • Anonyymi

        Kännikalaksi saa sanoa, mutta ei maahanmuuttajaksi?


    • Huussi on ruotsiksi vanligt skithus, eli VS (vrt. WC).

      • Anonyymi

        Ehei, ne on kylläkin eri asioita vaikka samasta "puuhasta" on tietenkin kyse.
        Minua aina naurattaa kun vanhan pystylaudoitetun reiällisen huussin ovessa lukee kissankokoisin kirjaimin että WC :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei, ne on kylläkin eri asioita vaikka samasta "puuhasta" on tietenkin kyse.
        Minua aina naurattaa kun vanhan pystylaudoitetun reiällisen huussin ovessa lukee kissankokoisin kirjaimin että WC :D

        Joillakin voi lukea huussissa CV.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin voi lukea huussissa CV.

        Eikös se huussin perinteinen nimi ole käymälä? Kari Suomalainen tosin ehdotti nimeksi Viipylä... )) Kun on niitä pitkiäkin istuntoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin voi lukea huussissa CV.

        Ai niinkuin ansioluettelo?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Eikös se huussin perinteinen nimi ole käymälä? Kari Suomalainen tosin ehdotti nimeksi Viipylä... )) Kun on niitä pitkiäkin istuntoja...

        Se on "huusi".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on "huusi".

        Aivan, aloituksen otsikkoa mukailin ja aika usein tuota kahta ässää näkee muuallakin.
        "Meidän kulmilla" kirjoitetaan kyllä noin kuin sanot: yhdellä ässällä...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Aivan, aloituksen otsikkoa mukailin ja aika usein tuota kahta ässää näkee muuallakin.
        "Meidän kulmilla" kirjoitetaan kyllä noin kuin sanot: yhdellä ässällä...

        takaraivo tuntuu jotenki pahalta, miksiköhän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        takaraivo tuntuu jotenki pahalta, miksiköhän

        Onko eturaivo parempi? Etuririviraivo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        takaraivo tuntuu jotenki pahalta, miksiköhän

        Pahalta? Meinasitko että me takarivin tyynet saamme aikaiseksi yhteisen suuren takaraivon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahalta? Meinasitko että me takarivin tyynet saamme aikaiseksi yhteisen suuren takaraivon.

        Takaa raivon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahalta? Meinasitko että me takarivin tyynet saamme aikaiseksi yhteisen suuren takaraivon.

        Tyynet on tyyniä, ei raivoja eikä rivoja. Rivoreetat on aina suunapäänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyynet on tyyniä, ei raivoja eikä rivoja. Rivoreetat on aina suunapäänä.

        Tyyneyden ylistys, heti aamusta..)) Mutta hauskaa sanaleikittelyä. Voi siitä raivosta löytää myönteistäkin. Pentti Haanpää käytti sellaista ilmaisua kuin "elämisen raivo".
        Tarkoittiko sitä vimmaa, mikä ihmisestä voi löytyy kun koko olemassaolo on uhattuna ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahalta? Meinasitko että me takarivin tyynet saamme aikaiseksi yhteisen suuren takaraivon.

        Heh. potentiaalia on, Ano 22.19. Takarivistä tuulee (jos niin tahdomme) !...


    • Anonyymi

      Välikäsi on tuttu Havukka-ahon ajattelijasta, jos olisi ihmisellä kolmas käsi, välikäsi, pohti hän. En ole koskaan mittinyt tuota takaraivoa, Suomen rikas kieli. Voisi olla kuivasti vain pään takaosa. Englanniksi on occipital ja ruotsiksi ja saksaksi sama.
      Viroksi on hauska, kuklaluu.
      Uppopumpun katsoin googlesta. Onkohan siitä juontunut Upponalle.

      • Välikäsi ei kuulosta niin kohtalokkaalta kuin "viimekäsi"..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Välikäsi ei kuulosta niin kohtalokkaalta kuin "viimekäsi"..))

        Viimekädessä mennään eteenpäin kuin raivo härkä.
        Pysytään tyynenä!

        Ihana aloitus, pöllyää tämänkin Tyynen vintillä viimein. Onkin ollut pitkään vintti pimeenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimekädessä mennään eteenpäin kuin raivo härkä.
        Pysytään tyynenä!

        Ihana aloitus, pöllyää tämänkin Tyynen vintillä viimein. Onkin ollut pitkään vintti pimeenä.

        Jos ei ihan vintti pimeenä niin ainakin kuuppa himmeenä, Ano 8.13...)) Härkäpäisyyttä löytyy tyyneiltä, kun toimeen tartutaan..))


    • Anonyymi

      Katso peilistä

    • Anonyymi

      Huussi vai huusi? Onhan sillä eroa onko pa**ahuussi vai pa**ahuusi, voihan tuo joskus tullessaan huutaakin.

      • Anonyymi

        Ja onko huussin alla vai huusin alla, eri merkitykset.


      • Just. Ano 9.07. Tarkkana on oltava että voi vastata huutoonsa, eikä puhu paskaa..))


    • Kun halutaan olla häveliäitä, keksitään luonnollisten tarpeitten tekopaikallekin kiertoilmaisuja - lisään vielä pikkulan ja pihanperän. Joskus turistina kyselin "wo ist WC", mutta löytyi vain Toiletten. Alushousutkin olivat joillekin nimettömät.

      Raivotila liittyy vesikauhuun eli raivotautiin. Mutta myös vauva syntyy useimmiten raivotilassa, takaraivo edellä, ja se osataan etukäteen ottaa huomioon. Apuna tarvitaan kätilöä, nykyisin isäkin on mukana enemmän tai vähemmän kätevänä välikätenä.

      Uppo-Nalle on nähty narulla kuivumassa, lieneekö saanut uppokasteen. Onkohan upporikas rahassa kylpevä kuin Roope-ankka. Uppotukin ymmärrän, mutta mistä tulee uppo-outo ja upouusi?

      • "Mukavuuslaitos" taitaa kuulua näihin fiinimpiin ilmaisuihin, myös "villa helpotus"...)) Siis kun huusi/huussi ei kelpaa.
        Niin, mikä mahtaa olla kantasanana tuolle uppo-oudolle tai upouudelle ? Uppo/uppoutua,? Mutta Upo ? Rikas kieli meillä on kuten jo kirjoitettiin. Vaan sitä ihmettelee, miksi otetaan käyttöön näitä lainasanoja: "elämäni biisi", "mennään soppailemaan" - kun ei ole sopasta kyse...


      • demeter1 kirjoitti:

        "Mukavuuslaitos" taitaa kuulua näihin fiinimpiin ilmaisuihin, myös "villa helpotus"...)) Siis kun huusi/huussi ei kelpaa.
        Niin, mikä mahtaa olla kantasanana tuolle uppo-oudolle tai upouudelle ? Uppo/uppoutua,? Mutta Upo ? Rikas kieli meillä on kuten jo kirjoitettiin. Vaan sitä ihmettelee, miksi otetaan käyttöön näitä lainasanoja: "elämäni biisi", "mennään soppailemaan" - kun ei ole sopasta kyse...

        Kun lainasanat tulevat kaikille tutuiksi, niitä aletaan kirjoittaa suomalaiseen äänneasuun. Pizzasta pitsa, txista taksi, whiskystä viski. Soppailu on kyllä harhauttava, pitäisikö se h säilyttää selvyyden vuoksi, kauppailu tai ostelukaan ei luontevalta kuulosta.

        Monasti "vahvistussanat" eivät merkitse mitään. Piripintaan, täpötäysi, typötyhjä, ypöyksin, ritirinnan, supisuomalainen. Onhan tietysti supi eläin ja piri huume, mutta noissa yhteyksissä ne ovat vain alkusointujen takia, kuten se upouusikin. Vitivalkealle löytyy vertauskuva lumesta, sysimustalle hiilestä, mutta miksi sikarikas ja sikamakee? Raivoraittius on vahva vakaumus, onko se takaraivoon ja selkäytimeen sementoitu aate , ja voiko sen puolesta pitää raivokkaita puheita. Uusiosanoihinkin raivo kelpaa vahvan tunnelatauksen takia. Tunnetaan liikenneraivoa ja nyt myös someraivoa.


      • Ramoona kirjoitti:

        Kun lainasanat tulevat kaikille tutuiksi, niitä aletaan kirjoittaa suomalaiseen äänneasuun. Pizzasta pitsa, txista taksi, whiskystä viski. Soppailu on kyllä harhauttava, pitäisikö se h säilyttää selvyyden vuoksi, kauppailu tai ostelukaan ei luontevalta kuulosta.

        Monasti "vahvistussanat" eivät merkitse mitään. Piripintaan, täpötäysi, typötyhjä, ypöyksin, ritirinnan, supisuomalainen. Onhan tietysti supi eläin ja piri huume, mutta noissa yhteyksissä ne ovat vain alkusointujen takia, kuten se upouusikin. Vitivalkealle löytyy vertauskuva lumesta, sysimustalle hiilestä, mutta miksi sikarikas ja sikamakee? Raivoraittius on vahva vakaumus, onko se takaraivoon ja selkäytimeen sementoitu aate , ja voiko sen puolesta pitää raivokkaita puheita. Uusiosanoihinkin raivo kelpaa vahvan tunnelatauksen takia. Tunnetaan liikenneraivoa ja nyt myös someraivoa.

        Niin siinä taitaa käydä, että meistä seuraava ikäpolvi ei vierasta näitä sanoja, mitkä vielä tuntuvat oudoilta omaan korvaan, Ramoona.
        "Käydä ostoksilla" taitaa olla eri asia kuin "soppailla". En tiedä kun en koskaan soppaile..))


    • Anonyymi

      Ihan turhaa väitellä onko se "pikkula" huussi vai huusi. On kysymys murteista, ei väärin- tai oikeinkirjoituksesta.

      Kirjakieli sanoo että metsään. Jossain päin sanotaan että mettään.
      Mitenkäs meillä? Tällä pienellä murrealueella mennään messään !!! Ja varmasti Suomesta löytyy muitakin murreversioita.

      Turha väitellä siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Ei mikään! Kirjakieli valitettavasti latistaa meidän puhetta (jätin possessiivisuffiksin tahallani poies)...

      • "Mehtäänkin" voidaan mennä,.)) Ano 9.47. Metälle" taitaa viitata metsästykseen...

        Näin se taitaa mennä kuin sanot, Ano 9.47. Kaikella on hintansa, sivistykselläkin..))
        Kieli köyhtyy.


      • Anonyymi

        Minä en koe väittelynä vaan pytyn avaamisena, tuulettamisena sanojen monimerkityksellusyyttänä.
        Joskus olen mennyt syvälle metsään ja on ollut hätä kädessä. Olen sitten käynyt riu'ulla. Onneksi oli paperinenäliina ettei vain "tuulen huuhtoma per'se".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en koe väittelynä vaan pytyn avaamisena, tuulettamisena sanojen monimerkityksellusyyttänä.
        Joskus olen mennyt syvälle metsään ja on ollut hätä kädessä. Olen sitten käynyt riu'ulla. Onneksi oli paperinenäliina ettei vain "tuulen huuhtoma per'se".

        ..)) ..)) Samoin koen, Ano10.02, sanojen monimerkityksellisyydestä minustakin on kyse ja siitä harmittomasta komiikasta minkä niiden näkeminen omassa mielessä synnyttää...
        Itse olen ainakin saanut tästä paljon hupia...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        ..)) ..)) Samoin koen, Ano10.02, sanojen monimerkityksellisyydestä minustakin on kyse ja siitä harmittomasta komiikasta minkä niiden näkeminen omassa mielessä synnyttää...
        Itse olen ainakin saanut tästä paljon hupia...

        Sanoilla kikkailu edesauttaa (edes auttaa;)
        aivokapasiteetin käyttöä, niiden harmaiden solujen pöllytystä.
        Muistaakseni olemme joskus sanailleet 'puujalkavitsestä'. Ansiokkaasti ;)

        Nyt vien koko kroppani marraskuiseen lämpöaaltoon. Ettei vaan nuo auringonsäteet karkaisi käsistä.

        Hyvää päivää kirvesvartta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoilla kikkailu edesauttaa (edes auttaa;)
        aivokapasiteetin käyttöä, niiden harmaiden solujen pöllytystä.
        Muistaakseni olemme joskus sanailleet 'puujalkavitsestä'. Ansiokkaasti ;)

        Nyt vien koko kroppani marraskuiseen lämpöaaltoon. Ettei vaan nuo auringonsäteet karkaisi käsistä.

        Hyvää päivää kirvesvartta!

        Aivan, Ano, 10.27..)) Puujalkavitsit sopivat puupäällekin..))
        Muistan kyllä tuon session. Harvinaista herkkua...
        Metsään mennään täälläkin. Ei muuta vaaraa kuin se, että lyö päänsä siihen (Karjalan) mäntyyn tai potkaisee tyhjää...
        Mutta kirvestä ei kaivoon heitetä täälläkään..)) Että päivää vaan...


    • Anonyymi

      Ratkaisu on tulossa. Kaliseva käärme, itse Huussiexpertti ei pysty olemaan sanomatta painavaa sanaansa,
      Hyasintin pienet kätöset jo kutiavat.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko, että kuuluisa Kakki-Kobra luikertelee näkösälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että kuuluisa Kakki-Kobra luikertelee näkösälle?

        Kyllä!
        Suippokuonoinen Makkimamba taitaa kohta heräillä.


    • Anonyymi

      Missä umpiossa olet asunut?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe