Mille mallille kunta jää Turuswn jäädesasä eläkkeelle.
Raunon jäädessä oii hyvällä mallilla.
Sotkiko kaksikko kunnan talouden?
talousasiat
18
1533
Vastaukset
- Anonyymi
Kuusiolinnan rahat (3miljoonaa) tyrittiin. Kunnanjohtaja oletti olevansa lakimies ja
tuossa sitä nyt ollaan. Kaksi pässinpäätä sääti oikein kunnolla. Kirjekurssimerkonomi
ja sähkäri. Voi jumankauta. Onneksi pääpukari lähti. Ehkä tilanne paranee.- Anonyymi
Ai sekö olikin kunnanjohtajan syytä koko juttu, en ole aiemmin tiennytkään. No odotellaan ratkaisua valituksesta niin ehkä siinä saamme lisää tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sekö olikin kunnanjohtajan syytä koko juttu, en ole aiemmin tiennytkään. No odotellaan ratkaisua valituksesta niin ehkä siinä saamme lisää tietoa.
Mitä tapahtuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tapahtuu?
No mut tälle kaupungille sopii tää autlookki
- Anonyymi
Ota vähemmän.
- Anonyymi
Mehiläinen ei osta pihlajalinnaa ja kepu saa pitkät kakit
- Anonyymi
Onneksi tää teryleenihousu lähti. Koko kunta voi pahoin. Kuka hel.... hänet aikoinaan
valitsi? Oikea lakimiesten lakimies!!- Anonyymi
Minne katosi ?
- Anonyymi
Tilanne on nyt se, että Kuortaneella tarvitaan seuraavat korjaustoimenpiteet kunnan
hallinnon osalta:
-Kunnanjohtaja on hyvin koulutettu. Se on OK.
-Kunnanjohtaja tarvitsee "oikeaksi" kädekseen hallintojohtajaksi lakimies/talous-
asiantuntijan. Ei kirjekurssimerkonomia/synnytyskonetta, katastrofin ainekset.
-Elinkeinovastaavaksi maisterikoulutuksen omaava, koska hänkin työskentelee
kunnanjohtajan luottohenkilönä.
Kuusiolinnan osakkeista saatava euromäärä on todennäköisesti menetetty epäpä-
tevien johtajien ansiosta, ent. kunnanjohtaja/hallintojohtaja.- Anonyymi
Kyllä! Hallintojohtajaksi pitää saada maisterikoulutuksen omaava henkilö. Merkonomi palkanlaskentaan tai muihin vähempiarvoisiin tehtäviin. Ei tuollaisista työelämään tutustujista
voi tehdä hallintojohtajaa, haloo. Paha on tainnut saada jo palkkansa, hah hah. Nopeasti
vaihtoon ja kunnanjohtajalle päteviä henkilöitä oikeaksi ja vasemmaksi kädeksi.
- Anonyymi
Olisko kunnanhallituskin nukkunut täyttä unta tuon asiakokonaisuuden aikana ? Siltä ainakin tuntuu.
- Anonyymi
Kyllä sotki. Vuoteen 2011 asti kunta oli velaton. Sitten pantiin raha haisemaan. Nyt on velkaa 2300 euroa asukasta kohti ja lisäksi konsernivelkaa on 5200 euroa asukasta kohti. Ei ole veronmaksajat saanut mitään vastinetta veron maksuun.
- Anonyymi
Päiväkoti, vanhainkoti, lukion laajennus, uusi ala-aste, kevyenliikenteen väylä, teiden kunnostuksia, onhan näitä tullut. Mutta jos ei halua huomata.
- Anonyymi
Rampe ei oikein mitään saanut aikaan, sellainen säilyttäjä. Vähän maalia homekouluun niin kaikki oli tyytyväisiä. Onneksi on rakenneltu uutta ja oltu kehityksessä mukana. Jos rampe olis jatkanut viimeinen olis jo sammuttanut valot
- Anonyymi
Se on juuri noin, pitää uskaltaa kehittyä ja se kehittyminen tarvitsee investointeja.
- Anonyymi
No, Rampe erotti lukion ja yläasteen eri kiinteistöksi. Rakennettiin uusi 200 oppilaan lukio ja saneerattiin yläaste 200 oppilaalle ja 9 luokalle. Nyt syntyvyys on parikymmentä lasta vuodessa. Riittää yhteen alakouluun. Yhteiskoulussa on tulevaisuudessa reilu 60 kuortanelaista oppilasta ja lukiossa ehkä 40. Taittiin ne Ruonan ja Ylijoen koulutkin rakentaa Rampen aikana. Silloin ei tosin eletty velaaksi toisin kuin Turusen aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, Rampe erotti lukion ja yläasteen eri kiinteistöksi. Rakennettiin uusi 200 oppilaan lukio ja saneerattiin yläaste 200 oppilaalle ja 9 luokalle. Nyt syntyvyys on parikymmentä lasta vuodessa. Riittää yhteen alakouluun. Yhteiskoulussa on tulevaisuudessa reilu 60 kuortanelaista oppilasta ja lukiossa ehkä 40. Taittiin ne Ruonan ja Ylijoen koulutkin rakentaa Rampen aikana. Silloin ei tosin eletty velaaksi toisin kuin Turusen aikaan.
Tua uusi Alvari on aivan turha investointi. Piti lopettaa kaksi tervettä kyläkoulua, jotta saatiin tarpeeksi oppolaita kirkolle. Muutaman vuaren päästä kaikki peruskoululaaset olis sopinu nykyysehen yhteiskouluhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tua uusi Alvari on aivan turha investointi. Piti lopettaa kaksi tervettä kyläkoulua, jotta saatiin tarpeeksi oppolaita kirkolle. Muutaman vuaren päästä kaikki peruskoululaaset olis sopinu nykyysehen yhteiskouluhun.
Kaupalla käyres oon ihaallu, jotta uuresta Alvarista saaraan hyvä senioritalo. Senioria riittää jatkos entistä enemmän. Kersat käy vähiin. Piha on hyvin airattukki valamihiksi, jottei vanhukset lähäre hortoolemaha kaupoolle. Ajankuluksi on kiikut ja karusellikki. Kyllä kelepaa vanheta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559