Ajattelen ja ihmettelen

Hengitän raitista ilmaa.
Maistan raikasta vettä.

Kuulen tuulen puhaltavan.
Näen veden kimaltavan.

Tunnen puhalluksen kasvoillani.
Pyyhkäisen kyyneleen silmästäni.

Ruoko huojuu.
Puu taipuu.

Pimeys tavoittaa.
Taivas ruskottaa.

Ja taas uusi aamu.
Talven jälkeen suvivirsi.

Laiho kasvaa.
Puut lehtivät.

Sattumaa kaikki ...
veistelee heikki.

Minä olen ja ajattelen ...
suuresti helppoa ihmettelen.

16

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kreationismi on totta ja
      evoluutio on satua.

      • Anonyymi

        Ehkä teille... ja hyvä niin.


      • Eli Mooseksen ensimmäisen kirjan on *pakko' olla totta (loput raamatun viestistä menee yli hilseen?) silläkin hinnalla, että "Jumalasta" tehdään pikkumainen kostaja joka loukkaantuu niin ihmisten holtittomuudesta että tuhoaa (hitaasti) koko luomakunnan...


    • Anonyymi

      *Prööt!* Mikä ihme tuo oli???

    • Anonyymi

      Pegasoksen sarviin hyppään
      kömpelöhkösti runoellen.

    • Anonyymi

      Strumfeo, ergo sum.

      - Ilkimyksen strumffisukulainen

    • Sitä vain halusin kysyä,
      että uskooko joku ihan tosissaan,
      että kaikki on sattuman tuotosta.

      Vaikkapa hymy ihmisen kasvoilla.
      Tai häntäänsä heiluttava koira.

      • Ei ole vielä tavannut ketään, joka uskoisi, että kaikki on sattuman tulosta. Esimerkiksi Aurinkomme syntyi kaasupilvestä painovoiman tuloksena ja saavutettuaan riittävän massan ja kuumuuden siinä käynnistyi fuusioreaktio, mikä tuottaa lisää lämpöä. Siinä ei tarvita Jumalia eikä sattumia.


      • Anonyymi

        Onko häntäänsä heiluttavan koiran uloste sattuman tulos. Onko se paikka mohin koira ulosti sattumanvarainen paikka. Onko kärpäsen imukärsästä kakkiin hypänneen lisääntyminen sattuman tulos?
        Vai oliko se suomalaisten helluntailaisten Jumala joka kaiken suunnitteli?

        Helluntailaiset ovat muuten uskovaisista hauskimpia.
        Äly ämpärissä kielilläpuhutaan, kaatuillaan ja kaadetaan kokouksissa. Kerrassaan mahotonta menoa!
        Ja väliajat hysteerisinä demoneja ja henkiä pelätään.
        Lisäksi on Tuksu ja muut humut.


      • Järkisyitä kirjoitti:

        Ei ole vielä tavannut ketään, joka uskoisi, että kaikki on sattuman tulosta. Esimerkiksi Aurinkomme syntyi kaasupilvestä painovoiman tuloksena ja saavutettuaan riittävän massan ja kuumuuden siinä käynnistyi fuusioreaktio, mikä tuottaa lisää lämpöä. Siinä ei tarvita Jumalia eikä sattumia.

        Jos ei olisi aurinkoa,
        niin eipä hymy leviäisi
        eikä häntä heiluisi.

        Onko siis tuo kohtaamisen ilo
        mielestäsi vain seuraus
        kaasupilvestä ja painovoimasta?


      • kalamos kirjoitti:

        Jos ei olisi aurinkoa,
        niin eipä hymy leviäisi
        eikä häntä heiluisi.

        Onko siis tuo kohtaamisen ilo
        mielestäsi vain seuraus
        kaasupilvestä ja painovoimasta?

        Mistä kohtaamisen ilosta puhut?

        Ei Aurinko koe iloa. Ja kyllä koira heiluttaa häntää isännän tullessa kotiin, vaikkei Aurinko paistaisikaan.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Jos ei olisi aurinkoa,
        niin eipä hymy leviäisi
        eikä häntä heiluisi.

        Onko siis tuo kohtaamisen ilo
        mielestäsi vain seuraus
        kaasupilvestä ja painovoimasta?

        Onko tuhoisat maanjäristykset ja hirmumyrskyt seurausta Jumalan armollisuudesta? Vai onko kyse luonnonvoimista, kuten tähtien ja planeettojen syntymisessä on?


      • Järkisyitä kirjoitti:

        Mistä kohtaamisen ilosta puhut?

        Ei Aurinko koe iloa. Ja kyllä koira heiluttaa häntää isännän tullessa kotiin, vaikkei Aurinko paistaisikaan.

        Puhuin isännän ja koiran
        kohtaamisen ilosta.

        Jos aurinkoa ei olisi,
        ei olisi noita iloitsijoitakaan.

        Onko siis tuo kohtaamisen ilo
        mielestäsi alun alkaen seuraus
        kaasupilvestä ja painovoimasta?


      • kalamos kirjoitti:

        Puhuin isännän ja koiran
        kohtaamisen ilosta.

        Jos aurinkoa ei olisi,
        ei olisi noita iloitsijoitakaan.

        Onko siis tuo kohtaamisen ilo
        mielestäsi alun alkaen seuraus
        kaasupilvestä ja painovoimasta?

        Mielenkiintoinen kysymys. Periaatteessa kaikki me olemme syntyneet tähdissä fuusioituneista atomeista, joten olemme tavallaan tähtien lapsia. Sinänsä kai sinä voit sanoa, että ilman Aurinkoa ei olisi koiraa eikä isäntää ja tuo ilo olisi jäänyt kokematta.


    • Anonyymi

      Runoile rauhassa. Älä turhaan puutu luonnontieteisiin, kun et niitä edelleenkään tunne.

      • Anonyymi

        "I never made one of my discoverie`s trough the process of rational thinking"- Albert Einstein
        (en koskaan tehnyt yhtään (tieteellistä) löytöäni rationaalisen ajatusprosessin kautta)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe