Onnittelut keskustalaisille - ja amerikkalaisille!

Terveydelliset syyt, joista olen kertonut, ovat viime viikkoina antaneet minulle kyllin ajateltavaa niin, että tämä palsta on saanut olla minulta varsin rauhassa. Terveystilanteeni lannistama en kuitenkaan ole ollut niin, etten olisi seurannut maailmanmenoa. Eilisenä isänpäivänä jälkipolviltani saamani huomio ilahdutti minua niin, että oman terveystilanteeni unohtaen tulin nyt käymään täällä.

Keskustalle nimetyllä palstalla kun olemme, ensiksi onnittelut puolueen kannattajille! Heidän puolueensa kannatus on lähtenyt nousuun:

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tulos-on-selva-viesti-kokoomus-vuotaa-nyt-perussuomalaisiin-ylen-gallupissa/72a25bc1-f3ad-4265-83d7-75c27fb0c5e3

Jutun alalinkistä näette kaikkien puolueiden kannatusprosentit Ylen tuoreessa mittauksessa. Kaukanahan keskusta 12,4 % kannatuksella on vielä kärkipuolueista, mutta kannatuksen kohoaminen osoittaa oikeaksi puolueen ratkaisun tulla hallitukseen. Pettyneenä kokoomuksen oppositioon jäämiseen olen nyt ilahtunut, kun puolueen kannatuksen suunta on vain alaspäin. No, persuthan nousevat toistaiseksi edelleen, mutta siitä ei liene vaaraa muille puolueille. Ei se pääse yksinvaltaan eikä mikään merkittävä puolue halua sen kanssa yhteistyöhönkään.

Onnittelut ansaitsisivat myös jenkit siitä, että heidän maassaan voitti järki, vaikka järjettömyys olikin siellä jo vahvassa menossa! Kyllähän Trump näkyy yhä uhoavan järjettömyyksillään, mutta tuskinpa saa enää mukaansa kansaa, kun lähipiirinsäkin näkyvät jo häntä toppuuttelevan. No, saattaahan siinä hänen kiihkeimpien kannattajiensa joukossa olla vaarallisia täyshullujakin. Biden kuitenkin välttynee Kennedyn kohtalolta, kun niille hulluille varmaan Bideniakin kauhistuttavampi on Kamala Harris, värillinen nainen, josta varapresidenttinä tulisi presidentti, jos Bidenille kävisi pahasti.

Puhuin nyt näin lavealta alueelta, kun en siis ole muutamiin viikkoihin täällä käynyt. Enkä varmaan täällä paljon visitoi ennen kuin saan tiedot keskiviikkoisen tutkimuksen tuloksista. Malmin sairaalassa minusta kaulan ultraäänitutkimuksen ohessa otettiin laajaneulanäytteet kilpirauhasestani. Ensi viikon torstaina minulla on aika terveyskeskuksemme lääkärille, jolla ne tulokset ovat silloin tiedossa. Saankohan hyviä vai huonoja uutisia - sitä en pohdi lainkaan, mutta toki tuo asia on mielessäni tätä palstaa tärkeämpänä. Tälle avaukselleni mahdollisesti tuleviin asiallisiin voin vielä vastailla, mutta muuten palsta saa taas jäädä minulta rauhaan.

38

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vai alkaa terveys olla mennyttä, siis myös fyysinen terveys reistailla. No sitä iän mukana tulee kaikenlaista remppaa.

Kokoomus jätettiin opppositioon Antti Rinteen toimesta, Kokoomus itse olisi hallitukseen ollut menossa. Jos halua joptakuta Kokoomuksen oppositioasemasta rangaista, niin SDP:tä. Vai onko tuo asia liian vaikea sinun ymmärtää?

Gallup kertoo karusti sen, että Kokoomus on koulutettujen ja sivistyneiden ihmisten puolue, ja heille Kokoomuksen jälkijättöinen mehkaus kevään maskikysymyksestä oli lähinnä nolo, niinpä nyt ollaan katsomon puolella. Kokoomus osaa talouskysymykset, niissä olisi aivamn tarpeeksi aihetta kunnon oppositiopolitiikkaan, mutta nyt räksytetään aivan muusta.

Keskusta torppasi komeasti Ohisalon puheet polttoaineiden hinnankorotuksista ja muusta vihreästä hötöstö, se nostaa nyt puoluetta. Saarikko on ollut vakuuttavampi kuin Kulmuni, sekin auttaa. Kun vaan Vanhanen olisi ollut jämäkämpi budjetin vartija, niin puolue kolkuttelisi jo Kokoomuksen kannoilla kannatusluvuissa. Matti antoi aivan liian helposti punavihreiden viedä maan taloutta kohden katastrofia.

• Tuskin oli ainoastaan Rinteen syytä kokoomuksen oppositioon jääminen. Taisi puolue itse asettaa hallitukseen tulemiselle epärealistisen tiukat ehdot. Olen kyllä ollut enemmän kokoomuksen kuin kepun kannattaja, mutta olen rehellisesti antanut kepulle tunnustusta siitä, että rökäletappiostaan huolimatta puolue lähti hallitukseen. Osoittihan se puolueelta vastuuntuntoa, joka nyt näkyy alkavan koitua puolueen kannatuksen hyväksi.

Tuosta muusta sanomastasi olen aikalailla samaa mieltä kanssasi muuten, mutta Matti Vanhasesta esittämääsi näkemykseen en yhdy..

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Tuskin oli ainoastaan Rinteen syytä kokoomuksen oppositioon jääminen. Taisi puolue itse asettaa hallitukseen tulemiselle epärealistisen tiukat ehdot. Olen kyllä ollut enemmän kokoomuksen kuin kepun kannattaja, mutta olen rehellisesti antanut kepulle tunnustusta siitä, että rökäletappiostaan huolimatta puolue lähti hallitukseen. Osoittihan se puolueelta vastuuntuntoa, joka nyt näkyy alkavan koitua puolueen kannatuksen hyväksi.

Tuosta muusta sanomastasi olen aikalailla samaa mieltä kanssasi muuten, mutta Matti Vanhasesta esittämääsi näkemykseen en yhdy..

Rinne se oli, joka Kepun "osti" hallitukseen tehden Kepun kaikille tyhmimmilekin vaatimuksille hallitusohjelmassa tilaa.

Kokoomus olisi vaatinut tiukkaa talouskuria, joka taas vappusatasiaan auliisti jakaneelle Rinteelle ei sopinut. Keskusta oli ostettavissa mukaan, kunhan saivat maakuntansa soteen ja muut harva-asutusalueen vaateensa hallitusohjelmaan. Ne Kepu sai, Rinteen ei tarvinnut edes neuvotella Kokoomuksen kanssa kun sullemulle hallitus tehtiin.

• Anonyymi

Onnittelusi jenkeille meni varmaan perille. Lukee nekin tätä palstaa. Ei kukaan ole vielä ehtiny kiittämään.

• Anonyymi

Vai on sulla rautainen terveys mutta ikävästi ruosteessa. Kivat sulle.

Hienoa notta kerroit tästä kallupista, en ollut kuullutkaan!!
      Vitsi,vitsi...

Tärkein aiheesi kuitenkin on minä, minä, minä....
      Eiköstä?

• Anonyymi

Pitäähän Kapin käydä kertomassa terveydentilastaan täällä. Onhan tämä Kapin päiväkirja.

• Anonyymi

...tottakai ja kyllähän sinuakin Kapin terveys kiinnostaa. Eikös vaan? Ethän muuten kommentoisi asiaa. Mikäli sinua ei oikeasti asia kiinnosta niin et olisi kommentoinut. Vähän niinkuin katselet tv:a niin käännät kanavaa jos tulee ohjelma joka ei kiinnosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...tottakai ja kyllähän sinuakin Kapin terveys kiinnostaa. Eikös vaan? Ethän muuten kommentoisi asiaa. Mikäli sinua ei oikeasti asia kiinnosta niin et olisi kommentoinut. Vähän niinkuin katselet tv:a niin käännät kanavaa jos tulee ohjelma joka ei kiinnosta

Tottakait, onhan Kapin terveys palstan tärkeintä antia, ja arvappas muuten kuka ne terveystiedot tälle palstalle tuo...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakait, onhan Kapin terveys palstan tärkeintä antia, ja arvappas muuten kuka ne terveystiedot tälle palstalle tuo...

Hyvähän se on, että kertoo koska sinun kaltaisia asiasta kiinnostuneita riittää.

• Anonyymi kirjoitti:

Heh heh! Tuskin terveyteni tila noita paljon kiinnostaa, mutta muuten kyllä näyn heitä kovinkin kiinnostavan. Varsinkin erästä, jolle jo kymmenkunta vuotta olen ollut ainoa todellinen kiinnostuksensa kohde. Tämän sairastelunikin aikana olen muutamia kertoja palstan avannut ja aina olen nähnyt olleeni hänen mielessään.

No, kai myös terveystilanikin kiinnostaa häntä, mutta ei minulle siinä hyvää toivoen. Monia kertoja on ennustellut olevan tänne tulossa sen Kharonin lautan joka minut tuonelan virran yli vie. On uhkaillut tulla nopeuttamaankin lähtöäni ja on pyydellyt siihen apua muiltakin. Luultavasti häneltä tulleita ja samansuuntaisia ovat olleet myös ne viestit, jotka on poistettu tältä avaukseltani.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Heh heh! Tuskin terveyteni tila noita paljon kiinnostaa, mutta muuten kyllä näyn heitä kovinkin kiinnostavan. Varsinkin erästä, jolle jo kymmenkunta vuotta olen ollut ainoa todellinen kiinnostuksensa kohde. Tämän sairastelunikin aikana olen muutamia kertoja palstan avannut ja aina olen nähnyt olleeni hänen mielessään.

No, kai myös terveystilanikin kiinnostaa häntä, mutta ei minulle siinä hyvää toivoen. Monia kertoja on ennustellut olevan tänne tulossa sen Kharonin lautan joka minut tuonelan virran yli vie. On uhkaillut tulla nopeuttamaankin lähtöäni ja on pyydellyt siihen apua muiltakin. Luultavasti häneltä tulleita ja samansuuntaisia ovat olleet myös ne viestit, jotka on poistettu tältä avaukseltani.

Onhan sinulla kait vielä se pistooli tyynyn alla keskustalaisten varalta? Sillä voisi nopeuttaa myös kärsimyksiäsi myös omatoimisesti...

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Olethan kaikki tautisi tähänkin mennessä palstalle tuonut, joten miksi siis ei tätä nykyistäkin. Ei siis mitää uutta siinä mielessä. Hyvähän se on jonnekin purkaa olotilaasi, ja muutakaan kun sinulla ei ole, niin tänne vaan.

• Anonyymi

Kylmä pieru tulossa, ukko tutisee jo.

• Anonyymi

Luulenpa, että tämä riittää minulta tällä kertaa. Kun saan tiedot terveystilannettani koskeneen viimeisen operaation tutkimustuloksista tulen sitten kertomaan niistä. Toivottavasti minulla on hyviä uutisia - siis itseni kannalta, jotka olisivat varmaan huonoja uutisia noille, jotka nytkin ovat minulle kylmää pierua ennustelleet ja itsemurhaankin kehottaneet.

No, jos uutiset ovat kannaltani huonojakin, ei siinä mitään, en koe, että elämä olisi jäänyt vajaaksi. Onhan tässä jo eletty. Rautavaaran korpimailta jo 16-vuotiaana omille teilleni lähteneenä sain kokea tämän Stadin ja Lapin suurien savotoiden kautta jatkuneen varsin vaiherikkaan nuoruuden. Sen jälkeen sain kokea kersanttina alkaneen ja 25 vuotta myöhemmin kapteenina päättyneen myös hyvin vaiherikkaan sotilasuran. Sitten vielä myös erittäin antoisan siviilityöuran. Siltäkin olen kuitenkin ollut eläkkeellä jo runsaat 22 vuotta. Lähinnä puolipäätoimisena maailman matkaajana - ja monena muunakin. Niin monena olen elämässäni ollut, ettei minun täälläkään ole tarvinnut kiinnittyä vain yhteen elämäni vaiheeseen.

Myös yksityiselämäni on ollut vaiherikas, joskin omista virheistäni johtuen siinä on ollut myös sellaista, joka olisi saanut jäädä kokematta. Silläkin alueella sain kuitenkin lopuksi elää runsaat 20 vuotta kestäneen hyvin onnellisen avioliiton, joka valitettavasti jo 16 vuotta sitten päättyi itseäni muutamia vuosia nuoremman hienon vaimoni syöpäkuolemaan. Toissapäivänä viimeksi hänen haudallaan Maunulan uurnalehdossa käydessäni koin, että ihan mielelläni jo tulisin hänen viereensä - tuhkattuna tokin, kuten hänkin. Mutta jos minulle kuitenkin vielä elonpäiviä annetaan, otan ne toki vastaan, sillä kun vaimoni on odottanut siellä jo niin kauan, kyllä hän jaksaa vieläkin odottaa.

Varmaan puhuin nyt liikaa itsestäni ja lopuksi menin turhan tunteelliseksi. No, ehkä itsestäni kertomalla tein palveluksen muutamalle minusta niin kovasti kiinnostuneelle. Tuo lopun tunteilu on kai luonnollista jo tämän korkean ikänikin vuoksi ja lisäpontta sille antoi tämä terveystilanteenikin. Tässähän kuitenkin vielä keikun, mutta tällä palstalla en tällä kertaa ”keiku” tätä enempää.

• J-lauta! Kun muutamiin tunteihin en ollut palstaa avannut, kirjautumiseni oli tippunut pois päältä. Sorry. Tarkoituksella en puskapiiloon mennyt.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

J-lauta! Kun muutamiin tunteihin en ollut palstaa avannut, kirjautumiseni oli tippunut pois päältä. Sorry. Tarkoituksella en puskapiiloon mennyt.

Ainahan sinä olet puskajussina toiminut...

• Anonyymi

Eiköhän se sinunkin raatosi saada tuhkaksi. Äläppä huoli, olethan tuota yhteiskunnan leipää jo jauhanut vuosikymmenet tyhjän panttina.

• Anonyymi

Kepun ministeri Kaikkonen korruptiorikollinen tuhosi yhden kaupunginosankin Espoossa Nuorisosäätiön puuhastelujen kanssa

Iconin konkurssi jätti montun myös Espoon Suurpeltoon

Suurpeltoa varten oli suuret suunnitelmat: Plaza, johon tulee kahviloita ja ravintoloita ja viereen nuorille asuntoja. Sitten Nuorisosäätiö joutui vaikeuksiin ja kiinteistösijoitusyhtiö meni konkurssiin.

MOT:ssa Ylessä lienee jotain tästä, en katso Ylen ohjelmia yleensä

• Anonyymi

Keskusta on nostanut kannatusta nyt hallituspuolueena ollessa. Keskusta on ennenkin tehnyt niin demarijohtoisissa hallituksissa.
      Pitänyt kannatuksen hyvänä pääministeripuolueenakin kun kumppanina on ollut demarit.
      Keskusta on aina menettänyt kannatustaan kokoomusjohtoisessa hallituksessa. Myös pääministeripuolueena kun kumppanina on olut kokoomus. Näyttö siitä viime vaalikaudeltakin.
      Tämä vain katsaus historiaan.

• Epäilen, että keskusta olisi kyennyt punamultahallituksissa nostamaan kannatustaan, mutta säilytti sen kyllä hyvällä tasolla edellisessä 2003-2007. Sitä edellinen punamulta olikin vuosina 1983-1987, jolloin poliittisella kentällä elettiin aivan toista aikakautta.

Hallituksia kokoomuksen kanssa on ollut 1990-luvun jälkeen moneenkin otteeseen ja aina kepu on kokenut niiden jälkeen rökäletappion kokoomuksen säilyttäessä kannatuksensa paremmin. Syynä lienee kokoomuksen taitavuus viestinnässään ja kumppanuudessaan valtakunnallisen median kanssa.

• Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Epäilen, että keskusta olisi kyennyt punamultahallituksissa nostamaan kannatustaan, mutta säilytti sen kyllä hyvällä tasolla edellisessä 2003-2007. Sitä edellinen punamulta olikin vuosina 1983-1987, jolloin poliittisella kentällä elettiin aivan toista aikakautta.

Hallituksia kokoomuksen kanssa on ollut 1990-luvun jälkeen moneenkin otteeseen ja aina kepu on kokenut niiden jälkeen rökäletappion kokoomuksen säilyttäessä kannatuksensa paremmin. Syynä lienee kokoomuksen taitavuus viestinnässään ja kumppanuudessaan valtakunnallisen median kanssa.

Vihervasemmisto ja kokoomus luottaa kansainvälisyyteen ja on luovuttanut/ ulkoistanut kaiken päätöksenteon ulkomaiselle rahaeliitille.
        https://www.youtube.com/watch?v=DppWToBD2Os&t=403s

• Anonyymi

Epäilen, että keskusta olisi kyennyt punamultahallituksissa nostamaan kannatustaan, mutta säilytti sen kyllä hyvällä tasolla edellisessä 2003-2007. Sitä edellinen punamulta olikin vuosina 1983-1987, jolloin poliittisella kentällä elettiin aivan toista aikakautta.

Unohdit persut, he tämän nyt sotkeneet. Silloin mainitsemanasi aikoina ei persut ollut noin mahtipuolue. Soeltä ne keskustaan palailee, jos ei persut saa mitään aikaan. Keskustalaisen ajatus ja mieli on sellainen, että täytyy saada valmistakin, yksin huutelemalla siitä ei tule mitään. Vaikka toisinkin, persut on tätäkin käyttäneet täkynään, joka nyt meilläkin alkanut jengiytymään, eli siinä olleet täysin oikeassa.
        ""
        Punavihreä malli jo täällä. Väkivaltaa syöttävä sisäministerikin, joka mm huumeita vaati vapautettavaksi.
        Se on nyt pääkaupunkiseudullakin ulkomaalais jengi väkivalta. Kun sanktioita ei ole, he tietää ettei siitä tuomioita tule, sakkorangaistuksille nauravat vain, kun eivät niitä maksa.
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ee4b492f-3e2c-4165-9da8-f18dce0e36b0

...osa nuorista ei epäröi käyttää teräasetta. Helsingin Sanomien haastattelemat viranomaiset ja poliisi kertovat, että valtaosa nuorisojoukosta on ulkomaalaistaustaisia. Pääosa on poikia, mutta joukkoon on liittynyt myös tyttöjä.....

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007609651.html
        Se on nyt pääkaunkiseudullakin ilkomaalais jengi väkivalta. Kun sanktioita ei ole, he tietää ettei siitä tuomioita tule, sakkorangaistuksille nauravat vain, kun eivät niitä maksa.

Miten ISIS sitten aktivoituu ? joka vihreitten lempilapsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohdit persut, he tämän nyt sotkeneet. Silloin mainitsemanasi aikoina ei persut ollut noin mahtipuolue. Soeltä ne keskustaan palailee, jos ei persut saa mitään aikaan. Keskustalaisen ajatus ja mieli on sellainen, että täytyy saada valmistakin, yksin huutelemalla siitä ei tule mitään. Vaikka toisinkin, persut on tätäkin käyttäneet täkynään, joka nyt meilläkin alkanut jengiytymään, eli siinä olleet täysin oikeassa.
        ""
        Punavihreä malli jo täällä. Väkivaltaa syöttävä sisäministerikin, joka mm huumeita vaati vapautettavaksi.
        Se on nyt pääkaupunkiseudullakin ulkomaalais jengi väkivalta. Kun sanktioita ei ole, he tietää ettei siitä tuomioita tule, sakkorangaistuksille nauravat vain, kun eivät niitä maksa.

...osa nuorista ei epäröi käyttää teräasetta. Helsingin Sanomien haastattelemat viranomaiset ja poliisi kertovat, että valtaosa nuorisojoukosta on ulkomaalaistaustaisia. Pääosa on poikia, mutta joukkoon on liittynyt myös tyttöjä.....

Se on nyt pääkaunkiseudullakin ilkomaalais jengi väkivalta. Kun sanktioita ei ole, he tietää ettei siitä tuomioita tule, sakkorangaistuksille nauravat vain, kun eivät niitä maksa.

Korjattuna....:...
        Unohdit persut, he tämän nyt sotkeneet. Silloin mainitsemanasi aikoina ei persut ollut noin mahtipuolue. Sieltä ne keskustaan palailee, jos ei persut saa mitään aikaan. Keskustalaisen ajatus ja mieli on sellainen, että täytyy saada valmistakin, yksin huutelemalla siitä ei tule mitään. Vaikka toisinkin, persut on tätäkin käyttäneet täkynään, joka nyt meilläkin alkanut jengiytymään, eli siinä olleet täysin oikeassa.
        ""

...osa nuorista ei epäröi käyttää teräasetta. Helsingin Sanomien haastattelemat viranomaiset ja poliisi kertovat, että valtaosa nuorisojoukosta on ulkomaalaistaustaisia. Pääosa on poikia, mutta joukkoon on liittynyt myös tyttöjä.....""

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korjattuna....:...
        Unohdit persut, he tämän nyt sotkeneet. Silloin mainitsemanasi aikoina ei persut ollut noin mahtipuolue. Sieltä ne keskustaan palailee, jos ei persut saa mitään aikaan. Keskustalaisen ajatus ja mieli on sellainen, että täytyy saada valmistakin, yksin huutelemalla siitä ei tule mitään. Vaikka toisinkin, persut on tätäkin käyttäneet täkynään, joka nyt meilläkin alkanut jengiytymään, eli siinä olleet täysin oikeassa.
        ""

...osa nuorista ei epäröi käyttää teräasetta. Helsingin Sanomien haastattelemat viranomaiset ja poliisi kertovat, että valtaosa nuorisojoukosta on ulkomaalaistaustaisia. Pääosa on poikia, mutta joukkoon on liittynyt myös tyttöjä.....""

Vasarapersut ovat huolestuttava ilmiö myös. Persut ovat pudokkaita, jotka ovat jengiytymeet. Eduskunnassakin kolmasosalla persujen kansanedustajista on rikostuomio. Syrjäytyneiden ja alkoholisoituneiden persujen lapset harjoittavat katuväkivaltaa mm. erilaisiin jengitunnuksin varustettuihin asuihin sonnustautuneita, asuissa lukee mm. Odin jne.

• Anonyymi kirjoitti:

""

Keskusta toki menetti kannatustaan sen ainoan kerran, kun oli persujen kanssa hallituksessa, mutta ei yhdestä kerrasta vielä "tapa" tule. Sitä paitsi persut vaihtuivat kesken hallituskauden sinisiin. Olennaista keskustan murskatappiolle oli, että kokoomus oli mukana tuossa hallituksessa alusta loppuun asti.

• Anonyymi

Keskusta toki menetti kannatustaan sen ainoan kerran, kun oli persujen kanssa hallituksessa, mutta ei yhdestä kerrasta vielä "tapa" tule. Sitä paitsi persut vaihtuivat kesken hallituskauden sinisiin. Olennaista keskustan murskatappiolle oli, että kokoomus oli mukana tuossa hallituksessa alusta loppuun asti.

Keskustan murskatappion syy oli epäonnistumiset sinänsä pikkuasioissa.

Aktiivimalli meni SDP:n ja ay-liikeen ärsytyskynnyksen yli, siitä olisi pitänyt tehdä pehmeämpi versio.

Kikyyn ei osattu rakentaa joustavaa exit mahdollisutta talouden kohentuessa odotettua ripeämmin

Taksiuudistus (Berner) meni totaalisen pieleen, ja vaikka tulikin voimaan vain vähän ennen hallituksen kuoppaamista, kerkesi vaikuttaa Kepun suosioon.

Bernerin ehdotukset liikenteen ja autoilun uusiksi veromalleiksi ärsytti kansaa ja laski Kepun suosiota

Ay-liikkeen ja SDP rummuttamaa valepropagandaa ei osattu nujertaa faktoilla onnistuneesta työllisyys- ja talouspolitiikasta.

Kaikki edellä mainitut kaatuivat enemmän tai vähemmän Kepun niskaan, toki persut sai siipeensä myös, Kokoomus ei niinkään joutunut kärsimään, olihan talous vahvassa nousuvireessä, ja se katsottiin Kokoomuksen kannalta hyväksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Aktiivimalli meni SDP:n ja ay-liikeen ärsytyskynnyksen yli, siitä olisi pitänyt tehdä pehmeämpi versio.

Kikyyn ei osattu rakentaa joustavaa exit mahdollisutta talouden kohentuessa odotettua ripeämmin

Taksiuudistus (Berner) meni totaalisen pieleen, ja vaikka tulikin voimaan vain vähän ennen hallituksen kuoppaamista, kerkesi vaikuttaa Kepun suosioon.

Bernerin ehdotukset liikenteen ja autoilun uusiksi veromalleiksi ärsytti kansaa ja laski Kepun suosiota

Ay-liikkeen ja SDP rummuttamaa valepropagandaa ei osattu nujertaa faktoilla onnistuneesta työllisyys- ja talouspolitiikasta.

Kaikki edellä mainitut kaatuivat enemmän tai vähemmän Kepun niskaan, toki persut sai siipeensä myös, Kokoomus ei niinkään joutunut kärsimään, olihan talous vahvassa nousuvireessä, ja se katsottiin Kokoomuksen kannalta hyväksi.

Tässä keskusteluketjussa ei ole kysymys vain yhdestä hallituskaudesta, vaan siitä, että keskusta kokee murskatappion aina, kun on ollut hallituksessa kokoomuksen kanssa eli vuosina 1995, 2011 ja 2019. Nuo kaikki hallituskaudet olivat varsin erilaisia luonteeltaan. Kahden ensimmäisen kauden aikana talouskaan ei ollut vahvassa nousuvireessä.

Kokoomus on menestynyt myös sinipunahallitusten jälkeisissä vaaleissa yleensä varsin hyvin. Moni muukin kuin minä on arvioinut, että kokoomus hallitsee julkisuusviestinnän kumppaneitaan paremmin ja että valtakunnallinen media suhtautuu kokoomukseen suopeammin kuin keskustaan ja demareihin.

Toisaalta kokoomuksen ministerit ovat säästyneet henkilökohtaisilta kohuilta hyvin. Ainoa suurempi poikkeus taitaa olla ministeri Suvi Lindenin golfkenttäkohu, joka yhdessä kansanedustaja Sirpa Pietikäisen rattijuoppouskohun kanssa johti osaltaan puolueen kielteiseen käsittelyyn mediassa ja kokoomuksen tappioon eduskuntavaaleissa 2003.

• Anonyymi kirjoitti:

Taksiuudistuksessa on hyvääkin, samoin muissa Bernerin liikenneministeriön esille tuomissa aloitteissa, jotka meni eduskunnassa läpi. mm henkilöauton peräkärryyn tuli tuiki tarpeellinen uudistus, kun nyt saa ajaa alle 750 kg painoista kärriä myös satasta jos niin merkattu liikennemerkein. Olen kokenut sen moneen kertaan miten se sujuvoittaa liikennettä kun ajaa muun liikenteen tahtiin. Samoin Bernerin uudistuksessa tuli lisävaloihin paremmat säädökset, saa nyt olla kolme lisävaloa antavaa heitintä -tietenkin kolmessa muotia mukana kun Ruotsissakin niin ollut jo pitkään. Nuoriso tästä tykkää.
        Samoin paketti-autojen nopeuksia ruuvattiin, paremmin kulkuun sopiviksi muun liikenteen tahtiin. 17vuotiaille ajokortti nyt varmaan oli tiedosssa, että hummaa pitää juoksuttaa nuoruuden innolla, eikä nyt suinkaan kaikki niin tee, jos puolustelis heitä..siitä sitten pian kasvetaan..Myös taksiluvan hankinta parani -prosessi, ei enään niitä jumalattoman kalliita alpitusmaksiuja jopa sadassatuhannessa eurossa, että saa alkuun taksiluvan. Se on selvä kun helpotetaan ylilyöntejä tuli siinäkin.
        Myös pysäköinti kaupungeissa tai taajamissa, sallitaan tien väärälle puolen, se hyvä etu monessakin kaupungissa.

Monet kuvittelee kun säädellään taksialalle lisää, että ne ilmaisia, ne maksaa, ja asiakas sen maksun huolehtii, ei suinkaan niillä hinnat halpene. Se nähdään mikä Harakan malli tulee olemaan. Turha olla liikaa kiiltävän perään, kun taksiasiakas sen matkansa tekee Aasta - Beehen, ei se sen pidempi ole. Se on ohi sitten, oli mitkä helyt taksimiehellä kaulassaan hyvänsä.

• Anonyymi

Tässä keskusteluketjussa ei ole kysymys vain yhdestä hallituskaudesta, vaan siitä, että keskusta kokee murskatappion aina, kun on ollut hallituksessa kokoomuksen kanssa eli vuosina 1995, 2011 ja 2019. Nuo kaikki hallituskaudet olivat varsin erilaisia luonteeltaan. Kahden ensimmäisen kauden aikana talouskaan ei ollut vahvassa nousuvireessä.

Kokoomus on menestynyt myös sinipunahallitusten jälkeisissä vaaleissa yleensä varsin hyvin. Moni muukin kuin minä on arvioinut, että kokoomus hallitsee julkisuusviestinnän kumppaneitaan paremmin ja että valtakunnallinen media suhtautuu kokoomukseen suopeammin kuin keskustaan ja demareihin.

Toisaalta kokoomuksen ministerit ovat säästyneet henkilökohtaisilta kohuilta hyvin. Ainoa suurempi poikkeus taitaa olla ministeri Suvi Lindenin golfkenttäkohu, joka yhdessä kansanedustaja Sirpa Pietikäisen rattijuoppouskohun kanssa johti osaltaan puolueen kielteiseen käsittelyyn mediassa ja kokoomuksen tappioon eduskuntavaaleissa 2003.

Kanervan puutarhapuuhastelut oli myös jonkinmoinen kohu, ero ministerin tehtävästä tuli.

• Anonyymi
        Jussi_maalta kirjoitti:

Taksiuudistuksessa on hyvääkin, samoin muissa Bernerin liikenneministeriön esille tuomissa aloitteissa, jotka meni eduskunnassa läpi. mm henkilöauton peräkärryyn tuli tuiki tarpeellinen uudistus, kun nyt saa ajaa alle 750 kg painoista kärriä myös satasta jos niin merkattu liikennemerkein. Olen kokenut sen moneen kertaan miten se sujuvoittaa liikennettä kun ajaa muun liikenteen tahtiin. Samoin Bernerin uudistuksessa tuli lisävaloihin paremmat säädökset, saa nyt olla kolme lisävaloa antavaa heitintä -tietenkin kolmessa muotia mukana kun Ruotsissakin niin ollut jo pitkään. Nuoriso tästä tykkää.
        Samoin paketti-autojen nopeuksia ruuvattiin, paremmin kulkuun sopiviksi muun liikenteen tahtiin. 17vuotiaille ajokortti nyt varmaan oli tiedosssa, että hummaa pitää juoksuttaa nuoruuden innolla, eikä nyt suinkaan kaikki niin tee, jos puolustelis heitä..siitä sitten pian kasvetaan..Myös taksiluvan hankinta parani -prosessi, ei enään niitä jumalattoman kalliita alpitusmaksiuja jopa sadassatuhannessa eurossa, että saa alkuun taksiluvan. Se on selvä kun helpotetaan ylilyöntejä tuli siinäkin.
        Myös pysäköinti kaupungeissa tai taajamissa, sallitaan tien väärälle puolen, se hyvä etu monessakin kaupungissa.

Monet kuvittelee kun säädellään taksialalle lisää, että ne ilmaisia, ne maksaa, ja asiakas sen maksun huolehtii, ei suinkaan niillä hinnat halpene. Se nähdään mikä Harakan malli tulee olemaan. Turha olla liikaa kiiltävän perään, kun taksiasiakas sen matkansa tekee Aasta - Beehen, ei se sen pidempi ole. Se on ohi sitten, oli mitkä helyt taksimiehellä kaulassaan hyvänsä.

Taksihomma meni kyllä monelta osalta pieleen. Ei sekään ole hyvä, että kuka tahansa voi laittaa taksin jopa ilman katolla vilkkuvaa yön ainoaa valopilkkua.

Kärryn vetäminen satasta on ihan OK kunhan kärry on kunnossa. Monella ei ole.

Lisävaloissa meillä on ollut aina virkamiehet säätämässä. Aikanaan kun Ruotsin mallin mukaan autoihin alkoi tulla lisäjarruvaloja, niin tietysti ensin täällä ne kiellettiin, sitten niitä piti olla kaksi, lopulta yksikin riitti, ja viimein ne tehtiin pakollisiksi. Muutamassa vuodessa kaikki tuo. Samaa säätöä se on ollut edessä olevien lisävalojen kanssa. Näillä mennään nyt, saa nähdä mitä tulevaisuudessa.

17-vuotiaiden ajokortti, tai siis helposti saatava poikkeus, on ollut suuri virhe, niin monta romua ja vainajaakin nuorten kuskien kaahailu on aikaansaanut. Aikanaan uudella kuskilla oli henkilökohtainen 80-rajoitus, lätkä piti olla takaikkunassa. Sama pitäisi nytkin saada, ja valvonta tiukaksi.

Taksisuharilla koppalakki pitäisi olla asusteena pakollinen, muuten saisi olla miten vaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taksihomma meni kyllä monelta osalta pieleen. Ei sekään ole hyvä, että kuka tahansa voi laittaa taksin jopa ilman katolla vilkkuvaa yön ainoaa valopilkkua.

Kärryn vetäminen satasta on ihan OK kunhan kärry on kunnossa. Monella ei ole.

Lisävaloissa meillä on ollut aina virkamiehet säätämässä. Aikanaan kun Ruotsin mallin mukaan autoihin alkoi tulla lisäjarruvaloja, niin tietysti ensin täällä ne kiellettiin, sitten niitä piti olla kaksi, lopulta yksikin riitti, ja viimein ne tehtiin pakollisiksi. Muutamassa vuodessa kaikki tuo. Samaa säätöä se on ollut edessä olevien lisävalojen kanssa. Näillä mennään nyt, saa nähdä mitä tulevaisuudessa.

17-vuotiaiden ajokortti, tai siis helposti saatava poikkeus, on ollut suuri virhe, niin monta romua ja vainajaakin nuorten kuskien kaahailu on aikaansaanut. Aikanaan uudella kuskilla oli henkilökohtainen 80-rajoitus, lätkä piti olla takaikkunassa. Sama pitäisi nytkin saada, ja valvonta tiukaksi.

Taksisuharilla koppalakki pitäisi olla asusteena pakollinen, muuten saisi olla miten vaan

Ei me haluta näitä sosialismin esteitä, ei nyt liikenne ole sellainen joka koppalakkeja vaatisi.
        Vapaata kulkua olman kommunisti sääntöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei me haluta näitä sosialismin esteitä, ei nyt liikenne ole sellainen joka koppalakkeja vaatisi.
        Vapaata kulkua olman kommunisti sääntöjä.

Ilman kommunistisääntöjä, mutta kyllä taksimiehen tyyli soppalakin vaatii. Ja perinne.

• Anonyymi

Vai oikein kova valvonta, ei me olla Neuvostoliito tai DDR malllsta valvontaa hankkimassa.

• Anonyymi

Soppalakki kyllä käy. Muttei sitä korkeaa mallia, ei sovi autoon lakki päässä. Olisko eläkkeellä olleilta vetirimiehiltä jäänyt, jotka Sak ruostuneella soppatykillä keittoa keittivät punikelle.

• Anonyymi

Älä nyt Kapi vielä keikahda, jää keskustan loppu muuten näkemättä.

• Anonyymi

Tarja Filatov: Hallituksen politiikka lepsua. Tarja Filatov arvostelee hallitusta poukkoilevasta omistajapolitiikasta. -

• Onhan tälle avaukselleni tullut vielä paljonkin toissapäiväisen viimekäyntini jälkeen. Ihan asiallistakin. Kiva, että avaukseni on innostanut niitäkin, joilla on halua ja kykyä puhua asioista. Minun ei kuitenkaan tarvinne puuttua niihin muuten kuin vain kiittäen niistä.

Näköjään 13 viestiä on tullut poistetuksi. Mitä lienenkään menettänyt, kun ne ovat jääneet minulta näkemättä. No, koetan menetykseni kestää. Eipä kai aihetta enempään.

• Anonyymi

Vielähän se vanha raato on hengissä...

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8019
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5961
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1728
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1719
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      343
      1453
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe