Rukouksen vaarat

Anonyymi

Rukouksessa on vaaransa: Jos rukoilee kärsivällistä luonnetta, Jumala antaa naapuriksi metelöivän öykkärin. Jos rukoilee rohkeutta, Jumala johdattaa pelottaviin tilanteisiin. Jos rukoilee vahvempaa uskoa, joutuu tilanteisiin, joissa usko on koetuksella. Se mitä tahdon sanoa on... Monesti rukoilijalle mainostetaan, että Jumala antaa hyviä lahjoja, mutta jätetään mainitsematta prosessi, mikä niiden asioiden saamiseen liittyy. Ihminen kun tahtoo itselleen kivaa, mieluiten heti ja helposti. Kun taas Jumala antaa hyviä asioita siten, että menee aikaa ja vaatii uskovalta vaivaa.

Tähän aiheeseen liittyy eräs Jeesuksen ja opetuslasten keskustelu. Kaksi opetuslasta pyysi Jeesukselta, että saisivat istua Jumalan valtakunnassa hänen oikealla ja vasemmalla puolellaan. Jeesus sanoi: "Ette tiedä mitä pyydätte. Onko teistä juomaan sitä maljaa, joka minun on juotava?" Maljalla Jeesus tarkoitti kärsimistään ja teloitustaan, sillä Getsemanessa hän rukoili: "Jos tämä malja ei voi mennä ohitseni minun sitä juomatta, niin tapahtukoon sinun tahtosi." Kristittyjen on hyvä rukoillessa tiedostaa, mitä oikeastaan pyytävät, kun esittävät pyyntöjään!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensiksi Risti, sitten Kruunu.

      • Anonyymi

        Rukouksesta ei oo mitään vaaraa.

        Itse rukoilen päivittäin, monta kertaa.
        Lohduttaa, helpottaa ja auttaa.

        Makuuhuoneeni pöydällä on pieni taulu raameissa, jossa pieni tyttö makaa sängyssä, kädet ristissä, sängyn alla on nalle. Sinisellä pohjalla.
        Lukee "On Isä, jolla on aina aikaa kuunnella".

        Ja niinhän se on!
        Miten ihana asia, että meillä on Taivaan Isä, jolla on aina aikaa kuunnella.

        Sen kuvan voi googlata:
        enkeli 04 www.postikorttikauppa.net


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe