Rukouksessa on vaaransa: Jos rukoilee kärsivällistä luonnetta, Jumala antaa naapuriksi metelöivän öykkärin. Jos rukoilee rohkeutta, Jumala johdattaa pelottaviin tilanteisiin. Jos rukoilee vahvempaa uskoa, joutuu tilanteisiin, joissa usko on koetuksella. Se mitä tahdon sanoa on... Monesti rukoilijalle mainostetaan, että Jumala antaa hyviä lahjoja, mutta jätetään mainitsematta prosessi, mikä niiden asioiden saamiseen liittyy. Ihminen kun tahtoo itselleen kivaa, mieluiten heti ja helposti. Kun taas Jumala antaa hyviä asioita siten, että menee aikaa ja vaatii uskovalta vaivaa.
Tähän aiheeseen liittyy eräs Jeesuksen ja opetuslasten keskustelu. Kaksi opetuslasta pyysi Jeesukselta, että saisivat istua Jumalan valtakunnassa hänen oikealla ja vasemmalla puolellaan. Jeesus sanoi: "Ette tiedä mitä pyydätte. Onko teistä juomaan sitä maljaa, joka minun on juotava?" Maljalla Jeesus tarkoitti kärsimistään ja teloitustaan, sillä Getsemanessa hän rukoili: "Jos tämä malja ei voi mennä ohitseni minun sitä juomatta, niin tapahtukoon sinun tahtosi." Kristittyjen on hyvä rukoillessa tiedostaa, mitä oikeastaan pyytävät, kun esittävät pyyntöjään!
Rukouksen vaarat
Anonyymi
2
116
Vastaukset
- Anonyymi
Ensiksi Risti, sitten Kruunu.
- Anonyymi
Rukouksesta ei oo mitään vaaraa.
Itse rukoilen päivittäin, monta kertaa.
Lohduttaa, helpottaa ja auttaa.
Makuuhuoneeni pöydällä on pieni taulu raameissa, jossa pieni tyttö makaa sängyssä, kädet ristissä, sängyn alla on nalle. Sinisellä pohjalla.
Lukee "On Isä, jolla on aina aikaa kuunnella".
Ja niinhän se on!
Miten ihana asia, että meillä on Taivaan Isä, jolla on aina aikaa kuunnella.
Sen kuvan voi googlata:
enkeli 04 www.postikorttikauppa.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."672277Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302182- 1201478
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis201282Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211242En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1201164
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102969Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73959Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78909