Kovanrahan palvelutaloissa asuminen on huonokuntoisen vanhuksen kidutusta.

Anonyymi

Miksi koskaan ei kerrota, miten järkyttävän yksinäisiä huonokuntoiset vanhukset vanhustenpalvelutaloissa ovat. Kovan rahan palvelutalossa hoitaja tulee asukkaan luokse, vain pyynnöstä. Ja vain rahan vuoksi. Kun jokainen käynti asukkaan huoneessa veloitetaan erikseen, asukkaan luona ei voi käydä ilman että asukas pyytää käymään. Ja kun huonokuntoinen asukas ei pysty enää pyyntöjä esittämään niin, hän joutuu olemaan yksin huoneessaan elämänsä loppuun asti, vaikka kuinka monta vuotta. Vanhustenpalvelutalossa päivittäinen ruoka kyllä toimitetaan huonokuntoisen vanhuksen huoneeseen mutta, koskaan hoitaja ei ruuantuontikäyntinsä lisäksi käy vanhuksen huoneessa katsomassa, miten huonokuntoinen vanhustenpalvelutalon asukas voi. Yksin huoneessaan makaava vanhus joutuu yksinäisyydessään joskus paniikkiin ja huutaa apua, tuo huuto ei palvelutalon hoitajille aiheuta minkäänlaista reaktiota, kukaan ei riennä yksinäisen vanhuksen luokse. Mielestäni tällä vanhustenhoito/asumismuodolla halutaan rangaista kansalaisia siitä, kun he ovat eläneet liian vanhaksi, miksi muutoin, tämä vanhustenhoito/asumismuoto kidutus menettely hyväksytään.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tulihan se sieltä. Vanhat ketjut hiljeni niin uutta pukkaa. Vastaan: on tutkittu ja kyllä, elinikää tässä ollaan lyhentämässä.

    • Anonyymi

      Moni huutaja huutaa aivan turhaan, kun ei ymmärrä missä mennään, mitä huutaa..
      Onko se järkevää mennä sanomaan 5min välein tästä asiasta, kertomassa että asiasta josta huutaa ei voi nyt mitään, sama huuto jatkuu taas kohta ja samat kysymys, taas sanomaan hänelle samat asiat, odota tulemme kohta kun kerkiämme, meillä on nyt kiireellinen potilas hoidettava ja reiska pääsee sitten vessaan. Kun liikkumista ei saa ns rajoittaa, ei sitoa, ei lääkitä niin reiska pöyrii jaloilla koko ajan, vaarantaen jopa omankin turvallisuutensa, kuluttaa koko ajan hoitajien resursseja.

      En valita, kunhan nyt vaan kerroin mitä se arki toisinaan on.
      Ei haittaisi jos osastolla olisi 4 hoitajaa lisää, tietyt osastot on erittäin kuormittavia henkilökunnalle ja voi sanoa sen että kyllä siinä laiminlyödään inhumillistäkin hoidon saantia aikalailla toisinaan, Saisihan sitä reiskaa auttaa aikaisemminkin mutta me emme voi sille mitään. Pahimmillaan se reiska ei saa apua vielä senkään jälkeen, taas tulee kiireellisempi työ.

      Osaltaan tämä on joskus sitäkin että potilaita on väärillä osastoilla, liian vähäiset resurssit poikii tehottumuuttakin paljon.

      Tämä yleistä..

    • Anonyymi

      Nooh, aloittajalta on jo useampikin muumi laaksosta lähtenyt, joten ei kannata menettää yöunia näiden horinoiden vuoksi.

    • Anonyymi

      Mikä paikka kyseessä?

      • Anonyymi

        Aloittaja on täysin oikeassa!! Olen itse hoitajana palvelutalossa ja tiedän, että tuo on totta!!
        Jokaisen kannattaa käydä omaisensa luona niin usein, kun vain pystyy. Turhan usein vanhus värisee kylmissään, märkänä ja hätäisenä, kun kukaan ei kerkeä/välitä käydä huolehtimassa hänestä! Meitä hoitajia on nykyisin (valitettavasti)kaikenlaisia.
        Usein vedotaan rahapulaan, joka myös vaikuttaa asiaan, mutta hyvä, että "Nenäpäivä" keräsi pari miljoonaa etelän poikien pohjattomaan kaivoon!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on täysin oikeassa!! Olen itse hoitajana palvelutalossa ja tiedän, että tuo on totta!!
        Jokaisen kannattaa käydä omaisensa luona niin usein, kun vain pystyy. Turhan usein vanhus värisee kylmissään, märkänä ja hätäisenä, kun kukaan ei kerkeä/välitä käydä huolehtimassa hänestä! Meitä hoitajia on nykyisin (valitettavasti)kaikenlaisia.
        Usein vedotaan rahapulaan, joka myös vaikuttaa asiaan, mutta hyvä, että "Nenäpäivä" keräsi pari miljoonaa etelän poikien pohjattomaan kaivoon!!

        Asiasta pitäisi julkaista vaan enemmän tietoa. Ennenvanhaan voi luottaa omaisensa hyvään hoitoon, mutta nykyisin saa olla sydän kylmänä ja yöunet menettäneenä, kun ei voi enää huolenpitoon ja hoivaan luottaa. Lääkitykseenkään ei voi aina luottaa, puhumattakaan esim. suun ja kynsien ja psyyken hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on täysin oikeassa!! Olen itse hoitajana palvelutalossa ja tiedän, että tuo on totta!!
        Jokaisen kannattaa käydä omaisensa luona niin usein, kun vain pystyy. Turhan usein vanhus värisee kylmissään, märkänä ja hätäisenä, kun kukaan ei kerkeä/välitä käydä huolehtimassa hänestä! Meitä hoitajia on nykyisin (valitettavasti)kaikenlaisia.
        Usein vedotaan rahapulaan, joka myös vaikuttaa asiaan, mutta hyvä, että "Nenäpäivä" keräsi pari miljoonaa etelän poikien pohjattomaan kaivoon!!

        Nyt taitaa olla kateutta ilmassa keräyksestä kun niin monessa ketjussa samaa laulua.
        Toiseks, jos noin paljon palvelutalossa, missä työskentelet, on epäkohtia hoidossa, niin olet ilmeisesti itse yhtä ”ahkera” kuin kollegasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on täysin oikeassa!! Olen itse hoitajana palvelutalossa ja tiedän, että tuo on totta!!
        Jokaisen kannattaa käydä omaisensa luona niin usein, kun vain pystyy. Turhan usein vanhus värisee kylmissään, märkänä ja hätäisenä, kun kukaan ei kerkeä/välitä käydä huolehtimassa hänestä! Meitä hoitajia on nykyisin (valitettavasti)kaikenlaisia.
        Usein vedotaan rahapulaan, joka myös vaikuttaa asiaan, mutta hyvä, että "Nenäpäivä" keräsi pari miljoonaa etelän poikien pohjattomaan kaivoon!!

        Sinä et todellakaan ole hoitajana palvelutalossa...

        Kateusko nyt puhuu vai yritätkö saada uskottavuutta valehtelemalla - mistäs se kertoo ellei siitä, että totuus ei tue väittämiäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on täysin oikeassa!! Olen itse hoitajana palvelutalossa ja tiedän, että tuo on totta!!
        Jokaisen kannattaa käydä omaisensa luona niin usein, kun vain pystyy. Turhan usein vanhus värisee kylmissään, märkänä ja hätäisenä, kun kukaan ei kerkeä/välitä käydä huolehtimassa hänestä! Meitä hoitajia on nykyisin (valitettavasti)kaikenlaisia.
        Usein vedotaan rahapulaan, joka myös vaikuttaa asiaan, mutta hyvä, että "Nenäpäivä" keräsi pari miljoonaa etelän poikien pohjattomaan kaivoon!!

        nenäpäivä rahat meni sinne minne kuulukin. täällä kirjoitetaan vanhuksista niinkun ne olis jotain olentoja joilla ei ole enää mitään omaa järkeä tai ajatusta kun ovat palvelutalossa tai jossain hoidossa ...katos ne kiroaa teidät huonot hoitajat viimeiseen helvettiin,,,mutta tosissaan on se kauheeta jos on joku "hoitaja" ja istuminen kaffehuonees on tärkeempää kun jaksaa veivata tekemään töitänsä siihen mihin palkattu. voiks sitä muuten sitten ilolla ottaa sellasta rahatiliä vastaan kun miettii omalle kohdalle hoitotyönsä tehoa joka oli ihan huonoa ...sitten on psykopaatti luonteeltaan jos ei mitäään välii....ihan vaan tälläsiä ajatuksia tulee mieleen kun jotenkin kaikki tuntuu kaikille kauheen raskaalta. oli työtön tai työssä. sellasta pessimististä valitusta ja ruikkaamista jatkuvasti. tule hyvälle tuulelle niin katso ohjelmaa huutokauppakeisarista ,ihan vaan akin ilosta ilmettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nenäpäivä rahat meni sinne minne kuulukin. täällä kirjoitetaan vanhuksista niinkun ne olis jotain olentoja joilla ei ole enää mitään omaa järkeä tai ajatusta kun ovat palvelutalossa tai jossain hoidossa ...katos ne kiroaa teidät huonot hoitajat viimeiseen helvettiin,,,mutta tosissaan on se kauheeta jos on joku "hoitaja" ja istuminen kaffehuonees on tärkeempää kun jaksaa veivata tekemään töitänsä siihen mihin palkattu. voiks sitä muuten sitten ilolla ottaa sellasta rahatiliä vastaan kun miettii omalle kohdalle hoitotyönsä tehoa joka oli ihan huonoa ...sitten on psykopaatti luonteeltaan jos ei mitäään välii....ihan vaan tälläsiä ajatuksia tulee mieleen kun jotenkin kaikki tuntuu kaikille kauheen raskaalta. oli työtön tai työssä. sellasta pessimististä valitusta ja ruikkaamista jatkuvasti. tule hyvälle tuulelle niin katso ohjelmaa huutokauppakeisarista ,ihan vaan akin ilosta ilmettä.

        Kirjoitappa tänne sitten kun on asiaa. Teitä
        tyhjänpäiväisiä huutelijoita kyllä riittää.


    • Anonyymi

      Aloituksen mukaan hoitaja käy maksusta asiakkaan luona. Omaiset voivat sopia toteutettavaksi useita käyntikertoja vanhukselle hoitosuunnitelmapalaverissa, ellei vanhus itse osaa. Kukas tuossa rahasta valittaa kuin omainen. Tehkää oma rahankeräysohjelma telkkariin, mitäs toisten tekemisiä kadehditte.

    • Anonyymi

      Kannustan vanhuksia asumaan kotonaan niin pitkälle kun voivat ja itse voisin kerran viikossa maksaa puolituntisen että se hoitaja veis viikon aikan kerääntyneet roskat pois ja ennenkaikkea olisi se käynti sen tähden jotta jos olisin sattumoisin kupsahtanut niin ei tarvitse raatona maata kovinkaan kauan...naapurit kiittää..

    • Anonyymi

      Minkä ihmeen tähden Vanhusten hoitokodit on luovutettu yksityisille toimitsijoile. Yhteiskunnan pitäisi perustaa tällaisia hoitokoteja- Silloin maksetut hoito-ja vuokravastikkeet jäisivät kotimaahan yleishyödylliseen tarkoitukseen eikä nuo varat menisi ulkomaille rikastuttamaan yksityisiä rahanahneita sijoittajia tai kotimaan sjjoittajia.
      Olen lukenut, että miljoona tulot on saavuttanut tällainen sijoitaja. Onko aivan pakko antaa sijoittajien rikastua vanhusten hoidolla, kun sen voisi yhteiskuntakin tehdä.
      Mieluumminhan tuosta maksaisi, kun tietäisi, että rahat menevät kotimaassa hyödyttämään nimenomaan tällaisia hoitokoteja ja siellä työskentelevien suomalaisten hyväksi.

      • Anonyymi

        itse olin ystävä sairaan vanhuksen kanssa, kukaan muu ei välittänyt ja yhteiskunnalta ei apua tulku, koska vanhus käveli ja kävi kaupassa vielä itse..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse olin ystävä sairaan vanhuksen kanssa, kukaan muu ei välittänyt ja yhteiskunnalta ei apua tulku, koska vanhus käveli ja kävi kaupassa vielä itse..

        Yhteiskunnan pitäs hoitaa kun verojakin maksetaan.


    • Anonyymi

      Ainakin Espoossa on tapahtunut, että läheisintäkääm ystävää haoivakodissa asunut ei saanut tavata, vaikka kovasti toivoi tapaamista. Jotkut, jotka päästettiin tapaamaan, saivat myös kylmää kohtelua. Elämää kuristettiin monin tavoin. Kaikenlainen normaali toiminta, kuten liikunta, kiellettiin. Elämän kieltämisestä oli odotettu lopputulos. Kiusaajat lienevät nyt tyytyväisiä.

    • Anonyymi

      Yksityiset hoivakodit luotiin 90-luvun laman jälkeen ajatuksella, että "koti on ihmisen paras paikka" loppuun saakka ja 2-3 vuodeksi hoivalle. Laitosmaiset vanhustenosastot lopetettiin ja rakennettiin yksityisiä hoivakoteja. Idea oli, että vanhus ottaa osaa hoivansa kustantamiseen omin varoin. Koska laitokset ovat yksityisiä yrityksiä, niiden tulee tuottaa voittoa omistajille. Vanhuksista on tehty nappuloita bisnekselle. Joku rikastuu rankasti heidän kustannuksellaan.
      Kun hoivamaksut ovat korkeita, nipistetään hoidon tasosta. Vanhukset kärsivät, koska hoiva on noppa nappa ettei riman alitus. Jolla käyviä omaisia vielä, niin joutuvat siellä myös paikkoja siistimään ja kakk pyllyä pyyhkimään, kun hoitajat ei ehdi joka paikkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe