Lempeästi keskustelu foorumilla ja sen ulkopuolella

-Onko se mielestäsi itse opeteltua, vaiko uskosta johtuvaa ja miten seloistaisit sen?

- Onko sinussa jotenkin itse punnerrettua lempeyttä ?

- Onko mielestäsi sinussa ulkokultaisuutta lempeä vieraitten kuullen ja taas sitten ei niin lempeä kun ei kukaan sinua ole kuulemassa? -- Mutta Jumala kuulee kaiken, ajatuksetkin, mietitkö sitä? Jos on lempeys ihmisten edessä. miten voimme olla uskovana Jumalamme edessä toisin, onkohan silloin uskomme heikkoa jos ihmiset ovatkin uskomme kohde ja Jumala jääkin jotenkin varjoon.

1. Kor. 4:13
meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.

71

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliskin edes itsepunnerrettua. Tuntuu, että Jumalan armo on kasvattanut tässäkin asiassa edes hieman kohti Kristuksen kaltaisuutta. Mutta kai sitä on yleensä jäävi arvioimaan itseään. Paavali oli lempeä aidosti. Hän ei ollut vaikeasti lähestyttävä ja pelottava, kuten helposti suuria apostoleja ajatellaan. Ainoa suuri on Jeesus. Ja häntäkin uskaltaa lähestyä, koska hän on niin armollinen.

    • Anonyymi

      Ihmiset eivät ole yksiulotteisia. Kukaan ei ole 100% lempeä tai ilkeä. Jokaisesta meistä löytyy eri puolia, joita käytetään eri tilanteissa. Jämäkkä pystyy myös olemaan lempeä. Pääsääntöisesti metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Avoimesti rikkinäisiä ja masentuneita lähestytään lempeästi. Tekohurskaita, ylimielisiä ja huonosti käyttäytyviä vähemmän lempeästi. Nettimaailmassa on toki joskus vaikeaa päätellä kuka kukin on. Ja siksi on parempi välttää menemistä henkilökohtaisuuksiin.

    • Anonyymi

      Olen tunkio. Se kaikkein viheliäisin, jota ma kantaa. Minun on välillä vaikeaa hyväksyä ihmisiä, rakastamisesta puhumattakaan.

      ST

      • Anonyymi

        Niinkö? Minulle välittynyt on kuva ihmisestä, joka osaa rakastaa ja välittää, myös aidosti muista.


        Ehkä olen väärässä 🙄😊

        LS


      • Anonyymi

        Tulikin jo vähän ikävä 😉

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulikin jo vähän ikävä 😉

        LS

        En oikein jaksa olla täällä. Ihan paskamaisen viheliäinen minä olen luonteeltani.
        Uskon silti, ettei Jeesuksen rakkaus ole niin vajavaista, etteikö hän kykennisi rakastamaan minuakin ja jokaista muuta.
        Enkä usko alkuunkaan, että Jumalan armo olisi kutistettu sellaiseen kuutioon, mihin me ihmiset sen puristamme oman armottomuutemme vuoksi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein jaksa olla täällä. Ihan paskamaisen viheliäinen minä olen luonteeltani.
        Uskon silti, ettei Jeesuksen rakkaus ole niin vajavaista, etteikö hän kykennisi rakastamaan minuakin ja jokaista muuta.
        Enkä usko alkuunkaan, että Jumalan armo olisi kutistettu sellaiseen kuutioon, mihin me ihmiset sen puristamme oman armottomuutemme vuoksi.

        ST

        Menen taas. L. S rauhallista iltaa sinulle ja kaikille muille myös. Levollista oloa ihan jokaiselle 😘

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein jaksa olla täällä. Ihan paskamaisen viheliäinen minä olen luonteeltani.
        Uskon silti, ettei Jeesuksen rakkaus ole niin vajavaista, etteikö hän kykennisi rakastamaan minuakin ja jokaista muuta.
        Enkä usko alkuunkaan, että Jumalan armo olisi kutistettu sellaiseen kuutioon, mihin me ihmiset sen puristamme oman armottomuutemme vuoksi.

        ST

        Mistä tuli sellainen olotila? Ettet jaksa tänne kirjoittaa? Olenhan minä täällä, eikö se ole jo jotain 😉

        En osaa sanoa mitään uskontoasioihin.
        Mutta olet varmasti rakastettu, Jumalasi taholta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menen taas. L. S rauhallista iltaa sinulle ja kaikille muille myös. Levollista oloa ihan jokaiselle 😘

        ST

        Jos sattui jotain, kun keskustelut kanssani. Kaikki on anteeksiannettua ainakin minun puolesta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuli sellainen olotila? Ettet jaksa tänne kirjoittaa? Olenhan minä täällä, eikö se ole jo jotain 😉

        En osaa sanoa mitään uskontoasioihin.
        Mutta olet varmasti rakastettu, Jumalasi taholta.

        LS

        Koska tämä on niin... jos käyttäisin tuota hyvin palstaakin kuvavaa sanaa eli surrealistinen.
        En tykkää sellaisesta.
        Haluan elää ja keskustelka ennemmin irl, se on. minyn mielestäni kuitenkin lähempänä totuutta kuin tämä palsta.
        Sitäoaitsi ilen niin änkyrän periaatteellinen, että tympii tämän palstan hajanaisuus. Kuin olisi sotkuiset eväät levälläön kelluen Itämeressä.
        Tänne saa syytää ja suoltaa mitä sattuu tuntematta vastuuta.
        Sinällään ihmusissä, jotka palstalle kirjoittelevat ei ole ihmisyyttä kummempaa vikaa, mutta onneksi vielä ainakin on sellainen elämäntilanne, että saan valita seurani.
        Sinä olet hyvin mielenkiintoinen ihminen, joskin äkkipikainen, että onneksi on rakoa. Saattaisin kanssasi kohta olla silmä mustana suorasukaisuudestani johtuen 😁
        Nyt opetan harmonikan soittoa yhdelle nuorelle pojalle, on tässä nyt.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tämä on niin... jos käyttäisin tuota hyvin palstaakin kuvavaa sanaa eli surrealistinen.
        En tykkää sellaisesta.
        Haluan elää ja keskustelka ennemmin irl, se on. minyn mielestäni kuitenkin lähempänä totuutta kuin tämä palsta.
        Sitäoaitsi ilen niin änkyrän periaatteellinen, että tympii tämän palstan hajanaisuus. Kuin olisi sotkuiset eväät levälläön kelluen Itämeressä.
        Tänne saa syytää ja suoltaa mitä sattuu tuntematta vastuuta.
        Sinällään ihmusissä, jotka palstalle kirjoittelevat ei ole ihmisyyttä kummempaa vikaa, mutta onneksi vielä ainakin on sellainen elämäntilanne, että saan valita seurani.
        Sinä olet hyvin mielenkiintoinen ihminen, joskin äkkipikainen, että onneksi on rakoa. Saattaisin kanssasi kohta olla silmä mustana suorasukaisuudestani johtuen 😁
        Nyt opetan harmonikan soittoa yhdelle nuorelle pojalle, on tässä nyt.


        ST

        Ok. Anteeksi.

        En ehkä ole niin vaikea irl. Pyrin sovittelemaan ihmisten kanssa, enkä koe olevani vihoissaan mihinkään suuntaan tai en tiedä kenenkään olevan minuun. Se siis irl. Sitten on tämä notirl ja niissä näyttää olevan ihmisillä vaikeuksia ymmärtää minua tai sitten minun on vaikea ilmaista näin itseäni.

        Mukavaa harmonikan soittoa. Sinulla on monenlaista elämässä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sattui jotain, kun keskustelut kanssani. Kaikki on anteeksiannettua ainakin minun puolesta.

        LS

        Niin oletinkin. Samoin.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tämä on niin... jos käyttäisin tuota hyvin palstaakin kuvavaa sanaa eli surrealistinen.
        En tykkää sellaisesta.
        Haluan elää ja keskustelka ennemmin irl, se on. minyn mielestäni kuitenkin lähempänä totuutta kuin tämä palsta.
        Sitäoaitsi ilen niin änkyrän periaatteellinen, että tympii tämän palstan hajanaisuus. Kuin olisi sotkuiset eväät levälläön kelluen Itämeressä.
        Tänne saa syytää ja suoltaa mitä sattuu tuntematta vastuuta.
        Sinällään ihmusissä, jotka palstalle kirjoittelevat ei ole ihmisyyttä kummempaa vikaa, mutta onneksi vielä ainakin on sellainen elämäntilanne, että saan valita seurani.
        Sinä olet hyvin mielenkiintoinen ihminen, joskin äkkipikainen, että onneksi on rakoa. Saattaisin kanssasi kohta olla silmä mustana suorasukaisuudestani johtuen 😁
        Nyt opetan harmonikan soittoa yhdelle nuorelle pojalle, on tässä nyt.


        ST

        En kenenkään päälle käy, yleensä edes sanallisesti en näytä vihaa irl, usein ne on muut jotka on tökeröjä ja petyn ja tunnen huonoa itsetuntoa ihmisten sanoista, mutten julki, kukaan ei ole silmä mustana.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tämä on niin... jos käyttäisin tuota hyvin palstaakin kuvavaa sanaa eli surrealistinen.
        En tykkää sellaisesta.
        Haluan elää ja keskustelka ennemmin irl, se on. minyn mielestäni kuitenkin lähempänä totuutta kuin tämä palsta.
        Sitäoaitsi ilen niin änkyrän periaatteellinen, että tympii tämän palstan hajanaisuus. Kuin olisi sotkuiset eväät levälläön kelluen Itämeressä.
        Tänne saa syytää ja suoltaa mitä sattuu tuntematta vastuuta.
        Sinällään ihmusissä, jotka palstalle kirjoittelevat ei ole ihmisyyttä kummempaa vikaa, mutta onneksi vielä ainakin on sellainen elämäntilanne, että saan valita seurani.
        Sinä olet hyvin mielenkiintoinen ihminen, joskin äkkipikainen, että onneksi on rakoa. Saattaisin kanssasi kohta olla silmä mustana suorasukaisuudestani johtuen 😁
        Nyt opetan harmonikan soittoa yhdelle nuorelle pojalle, on tässä nyt.


        ST

        Ikävää,vettä minusta tulee näin kirjoittaessa sellainen kuva, että olisin jotenkin kova ja kylmä ihminen.

        Ehkä minulla ei ole taitoa kirjoittaa muille.


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää,vettä minusta tulee näin kirjoittaessa sellainen kuva, että olisin jotenkin kova ja kylmä ihminen.

        Ehkä minulla ei ole taitoa kirjoittaa muille.


        LS

        Ei kova ja kylmä vaan äkkipikainen.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kenenkään päälle käy, yleensä edes sanallisesti en näytä vihaa irl, usein ne on muut jotka on tökeröjä ja petyn ja tunnen huonoa itsetuntoa ihmisten sanoista, mutten julki, kukaan ei ole silmä mustana.

        LS

        Okei. Olen saanut väärän kuvan äkkipikaisuudestasi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Olen saanut väärän kuvan äkkipikaisuudestasi.

        ST

        No todellakin.

        Okei, näin viestien välityksellä ehkä tunnekuohut näkyvät, mitä kirjoitan esim tänne, mutta en arjessa todellakaan möykkää ihmisille, vaikka tuntisinkin välillä turhautumista ihmisiin. Yleensä peitän tunteeni aika hyvin. Minusta tulee varmaan mielikuva hirveästi pirttihirmusta, mutten tappele juuri lainkaan esimerkiksi puolison kanssa, ainakaan nykyään. Eli en tiedä miten se näyttäytyy täällä siltä kuin olisin jotenkin kauhean paha ja äkkipikainen suuttuja. Kyllähän saatan sanoa asioita ja tunteellakin ne tuon, mutta ei se ole hyökkäämistä, en siis raivoa. Miksi ihmeessä edes raivoaisin jollekin tuntemattomalle ihmiselle?

        LS


      • Anonyymi

        Ajatella, ST on ihminen.:D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää,vettä minusta tulee näin kirjoittaessa sellainen kuva, että olisin jotenkin kova ja kylmä ihminen.

        Ehkä minulla ei ole taitoa kirjoittaa muille.


        LS

        Ei sinua LS kovana ja kylmänä pidetä. Korkeintaan arvaamattomana. Otat joskus henkilökohtaisena loukkauksena yleisluontoisia kommentteja. Ymmärrän kyllä, että sinulla on syysi olla luottamatta ihmisiin. Mutta jollain toisella voi olla yhtä hyvät syyt vältellä arvaamattomuutta ja turhia konflikteja. Tällaisia me ihmiset olemme. Yritämme vain pärjätä kukin kykyjemme mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Olen saanut väärän kuvan äkkipikaisuudestasi.

        ST

        Minulla on ollut elämässä vaikeaakin ja sellaisia hetkiä, jossa olen jotain patoutumaa purkanut, mutta en tunnista siitä möykkääjästä itseäni, minkä kuvan olen sinulle luonut. Minulla ei ole lainkaan paha olla sillä tavoin, että tarvitsisi vieraaseen ihmiseen purkaa mitään, eikä tuttuihinkaan. Tottakai on luonnollista, että yli voi joskus mennä jollain tasolla kaikilla ihmisillä, se on vain elämää, mutta siinäkin on rajansa kuinka paljon läikkyy yli ja onko se jatkuvaa.

        Ymmärrän sen, että varmaan sellaisen kuvan voin luoda, että raivoan, mutta en osta sellaista identiteettiä itselleni, vaikka sitä kuinka kaupiteltaisiin näillä palstoilla ihmisiltä, jotka eivät minua tunne...mutta ei sinun tarvitsisi kuin nähdä naamani, niin tietäisit, että en öykkäröi. Silloin viimeksi, en nyt niin suurilla vaihteilla käynyt, mitä siitä saattoi luulla... Huomasin jälkeenpäin reaktiosi...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Olen saanut väärän kuvan äkkipikaisuudestasi.

        ST

        Minulla on ollut hirveän huono omatunto että öykkäröin yhdelle ihmiselle aina...mutta ihmeellistä siinä on se, että käyttäydyn ihan toisin kuin olen oikeasti ja minusta tuntuu, että ehkä kommunikaatiomme ei vain toiminut keskenään, ymmärsimme toisiamme vain väärin aina, vaikka koetin rakentaa siltaa välillämme, se silta ei rakentunut molemmin puolin. Haluan päästä siitä taakasta ja syyllisyydestä eroon, eikä minun tarvitse muistella vanhoja. Minun ei tarvitse kantaa sellaista identiteettiä, enkä halua, että minulle sitä myydään, koska se ei ole totuus minusta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua LS kovana ja kylmänä pidetä. Korkeintaan arvaamattomana. Otat joskus henkilökohtaisena loukkauksena yleisluontoisia kommentteja. Ymmärrän kyllä, että sinulla on syysi olla luottamatta ihmisiin. Mutta jollain toisella voi olla yhtä hyvät syyt vältellä arvaamattomuutta ja turhia konflikteja. Tällaisia me ihmiset olemme. Yritämme vain pärjätä kukin kykyjemme mukaan.

        En osta tuota arvaamattoman identiteettiään itselleni. Jos minulla ei ole konflikteja elämässä, miksi niitä pitäisi olla täällä?. Onko niin, että se paha olen yksin minä ja muut vain välttelevät niitä konflikteja kanssani?

        En jotenkin jaksa uskoa tuota. Toki saat siihen itse uskoa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua LS kovana ja kylmänä pidetä. Korkeintaan arvaamattomana. Otat joskus henkilökohtaisena loukkauksena yleisluontoisia kommentteja. Ymmärrän kyllä, että sinulla on syysi olla luottamatta ihmisiin. Mutta jollain toisella voi olla yhtä hyvät syyt vältellä arvaamattomuutta ja turhia konflikteja. Tällaisia me ihmiset olemme. Yritämme vain pärjätä kukin kykyjemme mukaan.

        Sekin on aika ruma teko, asettaa toiselle taakkaa siitä, että ei riitä muille. Koska on jotenkin muiden mielestä viallinen, jota vältellään. Ja ajatella, olemme jossain nettipalstalla vain.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua LS kovana ja kylmänä pidetä. Korkeintaan arvaamattomana. Otat joskus henkilökohtaisena loukkauksena yleisluontoisia kommentteja. Ymmärrän kyllä, että sinulla on syysi olla luottamatta ihmisiin. Mutta jollain toisella voi olla yhtä hyvät syyt vältellä arvaamattomuutta ja turhia konflikteja. Tällaisia me ihmiset olemme. Yritämme vain pärjätä kukin kykyjemme mukaan.

        Toki sinulla on siis oikeus mielipiteeseen minusta.

        Ja miksi pyrkisin vaihtamaan käsitystä, jos halutaan niin nähdä? Onko se minun tehtäväni...ei ole oikeastaan...se menisi vielä matelemisen puolelle, jollain kaikki suorasanaisuus tulkitaan niin, että on vaikea ihminen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua LS kovana ja kylmänä pidetä. Korkeintaan arvaamattomana. Otat joskus henkilökohtaisena loukkauksena yleisluontoisia kommentteja. Ymmärrän kyllä, että sinulla on syysi olla luottamatta ihmisiin. Mutta jollain toisella voi olla yhtä hyvät syyt vältellä arvaamattomuutta ja turhia konflikteja. Tällaisia me ihmiset olemme. Yritämme vain pärjätä kukin kykyjemme mukaan.

        Ei se mitään st jos tuo on sinun mielipiteesi.

        Sinulla on siihen oikeus ja varmaan hyvät syyt 😊

        Pidän silti sinusta ja olet varmaan hyvä ihminen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein jaksa olla täällä. Ihan paskamaisen viheliäinen minä olen luonteeltani.
        Uskon silti, ettei Jeesuksen rakkaus ole niin vajavaista, etteikö hän kykennisi rakastamaan minuakin ja jokaista muuta.
        Enkä usko alkuunkaan, että Jumalan armo olisi kutistettu sellaiseen kuutioon, mihin me ihmiset sen puristamme oman armottomuutemme vuoksi.

        ST

        "Enkä usko alkuunkaan, että Jumalan armo olisi kutistettu sellaiseen kuutioon, mihin me ihmiset sen puristamme oman armottomuutemme vuoksi."

        En usko minäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein jaksa olla täällä. Ihan paskamaisen viheliäinen minä olen luonteeltani.
        Uskon silti, ettei Jeesuksen rakkaus ole niin vajavaista, etteikö hän kykennisi rakastamaan minuakin ja jokaista muuta.
        Enkä usko alkuunkaan, että Jumalan armo olisi kutistettu sellaiseen kuutioon, mihin me ihmiset sen puristamme oman armottomuutemme vuoksi.

        ST

        >>>Enkä usko alkuunkaan, että Jumalan armo olisi kutistettu sellaiseen
        kuutioon, mihin me ihmiset sen puristamme oman armottomuutemme
        vuoksi.<<<

        Tässä on se "kuutio", johon Jumala itse on armonsa puristanut.
        Ja Jumala itse on ilmoittanut tämän "kuution". Eikä valitusosastoa
        ole ilmoitettu koska sitä ei ole. Ei siis voi valittaa mihinkään.
        Silloin päätös on pysyvä eikä muutosta tule nyt eikä ikuisuudessa.

        Ps. 103:11 "Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen
        on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät."
        13 "Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa
        pelkääväisiänsä."

        Joh 1:14 "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me
        katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin
        ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta
        minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni,
        sillä hän on ollut ennen kuin minä."16 Ja hänen täyteydestään me
        kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.17 Sillä laki on annettu
        Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."

        1 Kor 1:4 "Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä
        Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,"

        Room 5:1-2 "Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös
        olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään st jos tuo on sinun mielipiteesi.

        Sinulla on siihen oikeus ja varmaan hyvät syyt 😊

        Pidän silti sinusta ja olet varmaan hyvä ihminen.

        LS

        Eikä se äkkipikaisuus ole minusta huonopiirre vain se on vain. En sillain sanonut sitä pahalla, koska en näe sitä pahana.
        Sitäpaitsi kuitenkin on niin, cettä meissä ihmisissä on jojaisessa monenlaisia puolia, eivätkä kaikki puolet miellytä.
        Joihinkin puoliin taas oppii ja sopeutuu ja ne hyväksyy vaikjei ne niin miellyttäisikään.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se äkkipikaisuus ole minusta huonopiirre vain se on vain. En sillain sanonut sitä pahalla, koska en näe sitä pahana.
        Sitäpaitsi kuitenkin on niin, cettä meissä ihmisissä on jojaisessa monenlaisia puolia, eivätkä kaikki puolet miellytä.
        Joihinkin puoliin taas oppii ja sopeutuu ja ne hyväksyy vaikjei ne niin miellyttäisikään.


        ST

        Ja huumorilla kirjoitin kärjistäen, että silmä mustana, höpsö.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huumorilla kirjoitin kärjistäen, että silmä mustana, höpsö.

        ST

        En minä loukkaantunut, vaikka eihän se mukavalta tunnu, jos pidetään vaikeana. Sitä jää miettimään menneitä ihmissuhteita...että olinko se minä joka yksin pilasin asiat...usein siihen tarvitaan kaksi. Joskus vaan koen, että palstalla osataan syyllistää...ehkä enemmän kuin nähdä hyvää toisissa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huumorilla kirjoitin kärjistäen, että silmä mustana, höpsö.

        ST

        Niin...varmaankin...

        Sinulla on omituinen huumorintaju 😊

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä loukkaantunut, vaikka eihän se mukavalta tunnu, jos pidetään vaikeana. Sitä jää miettimään menneitä ihmissuhteita...että olinko se minä joka yksin pilasin asiat...usein siihen tarvitaan kaksi. Joskus vaan koen, että palstalla osataan syyllistää...ehkä enemmän kuin nähdä hyvää toisissa.

        LS

        Tuosta sinun pitäisi päästää irti, menneisyydestäsi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osta tuota arvaamattoman identiteettiään itselleni. Jos minulla ei ole konflikteja elämässä, miksi niitä pitäisi olla täällä?. Onko niin, että se paha olen yksin minä ja muut vain välttelevät niitä konflikteja kanssani?

        En jotenkin jaksa uskoa tuota. Toki saat siihen itse uskoa.

        LS

        Emme voi tietää mikä sinun identiteettisi on. Kukaan tuskin yrittää sitä edes arvella. Näemme vain sen mitä kirjoitat täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta sinun pitäisi päästää irti, menneisyydestäsi.

        ST

        En tiedä mistä trauma tulee ja miksi. Joskus vaikka itse haluaisi päästää irti, se ei yksin riitä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme voi tietää mikä sinun identiteettisi on. Kukaan tuskin yrittää sitä edes arvella. Näemme vain sen mitä kirjoitat täällä.

        No tuskin se niin mielenkiintoinen on, että ihmiset jaksavat sitä arvella....tai että sillä on väliä loppuviimein mitä olen tällä palstalla.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on aika ruma teko, asettaa toiselle taakkaa siitä, että ei riitä muille. Koska on jotenkin muiden mielestä viallinen, jota vältellään. Ja ajatella, olemme jossain nettipalstalla vain.

        LS

        Kyse ei ole riittämisestä. Elämässä saattaa olla sen verran omaakin taakkaa, ettei jaksa turhia draamoja. Mutta se siitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole riittämisestä. Elämässä saattaa olla sen verran omaakin taakkaa, ettei jaksa turhia draamoja. Mutta se siitä...

        Sekö oli syysi? Rehelliset ja aidot vastaukset auttaisivat.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole riittämisestä. Elämässä saattaa olla sen verran omaakin taakkaa, ettei jaksa turhia draamoja. Mutta se siitä...

        Saat anteeksi. Tuskin sitä koet tarvitsevasi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat anteeksi. Tuskin sitä koet tarvitsevasi.

        LS

        En koekkaan ihan hirveästi, vaikka tiedän olleeni useinkin hankala sinulle, mutta olen kokenut, että annat minulle kaiken anteeksi. En pelkää siksi olla oma itseni kanssasi. Uskallan olla sinulle oma itsenu, myös silloin kun suututtaa tai kiukuttaa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat anteeksi. Tuskin sitä koet tarvitsevasi.

        LS

        Sinä riität..

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koekkaan ihan hirveästi, vaikka tiedän olleeni useinkin hankala sinulle, mutta olen kokenut, että annat minulle kaiken anteeksi. En pelkää siksi olla oma itseni kanssasi. Uskallan olla sinulle oma itsenu, myös silloin kun suututtaa tai kiukuttaa.

        ST

        Mukava, jos koet niin, että voit olla oma itsesi, eikä joku muu.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä riität..

        ST

        Niin...minä riitän...minun ei tarvitse olla täydellinen, ollakseni hyväksytty ja välitetty. Riitän itsenäni, en jonain muuna, minun ei tarvitse esittää roolia tai olla "kiltti tyttö" jotta voin saada välittämistä osakseni, saan olla minä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin...minä riitän...minun ei tarvitse olla täydellinen, ollakseni hyväksytty ja välitetty. Riitän itsenäni, en jonain muuna, minun ei tarvitse esittää roolia tai olla "kiltti tyttö" jotta voin saada välittämistä osakseni, saan olla minä.

        LS

        Kyllä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut hirveän huono omatunto että öykkäröin yhdelle ihmiselle aina...mutta ihmeellistä siinä on se, että käyttäydyn ihan toisin kuin olen oikeasti ja minusta tuntuu, että ehkä kommunikaatiomme ei vain toiminut keskenään, ymmärsimme toisiamme vain väärin aina, vaikka koetin rakentaa siltaa välillämme, se silta ei rakentunut molemmin puolin. Haluan päästä siitä taakasta ja syyllisyydestä eroon, eikä minun tarvitse muistella vanhoja. Minun ei tarvitse kantaa sellaista identiteettiä, enkä halua, että minulle sitä myydään, koska se ei ole totuus minusta.

        LS

        Minullakin on yksi uskova jonka tyyli on koko ajan naljailua, vaikka tulen yleensä toimeen tiiimeissä. Alussa annoin samalla mitalla takaisin mutta sitten aloin ymmärtää että se ei kannata. Olen kysynyt toisilta että ovatko he havainneet ja ei se ole jäänyt huomaamatta. Pitäisi kai ottaa vain asia esille ja kysyä, että mikä kiikastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on yksi uskova jonka tyyli on koko ajan naljailua, vaikka tulen yleensä toimeen tiiimeissä. Alussa annoin samalla mitalla takaisin mutta sitten aloin ymmärtää että se ei kannata. Olen kysynyt toisilta että ovatko he havainneet ja ei se ole jäänyt huomaamatta. Pitäisi kai ottaa vain asia esille ja kysyä, että mikä kiikastaa.

        Ehkä se voisi olla hyvä. Ja se auttaisi myös kyseistä henkilöä itseään, jos pääsee käymään asioita läpi. Se, että jää ymmärtämättä miksi tapahtuu jollakin tavalla asioita jossain tilanteessa, voi jäädä vaivaamaan kaikkia osapuolia loppuviimein.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on yksi uskova jonka tyyli on koko ajan naljailua, vaikka tulen yleensä toimeen tiiimeissä. Alussa annoin samalla mitalla takaisin mutta sitten aloin ymmärtää että se ei kannata. Olen kysynyt toisilta että ovatko he havainneet ja ei se ole jäänyt huomaamatta. Pitäisi kai ottaa vain asia esille ja kysyä, että mikä kiikastaa.

        Anna takaisin. Saatte puolin ja toisin naljailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna takaisin. Saatte puolin ja toisin naljailla.

        Jonkun aikaa annoin samalla mitalla takaisin silloin mutta siitä vain ilmapiiri tulehtuu, vaikuttaa yhteisön henkeen ja kun vielä tilanteen kuulee ulkopuolsia. Ei sellainen kuulu kristilliseen eikä minkäänlaiseen yhteisöön. Olen ottanut järjen ja vastuullisuuden. Jos lähtee vastanapsautteluun sehän on kostoa ja kireys suurenee lumipallon tavoin. Olemme varmaan samalla tavalla särmikkäitä, heikkoja ja se aiheuttaa yhteentörmäilyä. Ärsytämme toisiamme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun aikaa annoin samalla mitalla takaisin silloin mutta siitä vain ilmapiiri tulehtuu, vaikuttaa yhteisön henkeen ja kun vielä tilanteen kuulee ulkopuolsia. Ei sellainen kuulu kristilliseen eikä minkäänlaiseen yhteisöön. Olen ottanut järjen ja vastuullisuuden. Jos lähtee vastanapsautteluun sehän on kostoa ja kireys suurenee lumipallon tavoin. Olemme varmaan samalla tavalla särmikkäitä, heikkoja ja se aiheuttaa yhteentörmäilyä. Ärsytämme toisiamme!

        Tuo on ihana huomio, että olettekin luultavasti aika samanlaisia, mikä aiheuttaa törmäyskurssin.

        Olisi ihanaa myös, jos pääsitte jotenkin sopuun.

        Sinulla näyttää muutoin olevan jotenkin järkevä ja vastuuntuntoinen asenne.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna takaisin. Saatte puolin ja toisin naljailla.

        Naljailu on hauskaa silloin kun kumpikin nauttii siitä.:) Täysin eri asia kuin pahantahtoinen pottuilu.


    • Anonyymi

      Jokainen käyttäytyy hieman eri tavoin eri ympäristöissä. On ihan eri asia esimerkiksi rakastaa lapsiaan kuin välittää täysin vieraista ihmisistä. Aloituksen kysymys on surrealistinen tietyllä tapaa, koska kovin montaa pyhää Theresaa tai Patrikia , ei uskovistakaan todellisesti löydy. Meillä on aina tietty rooli, myös kohdatessa muita, haluammehan antaa hyvän kuvan itsestämme muille, emmekä läväyttää kaikkia heikkouksiamme näkyville, tosin ne voi näyttäytyä käydessämme debaattia muiden ihmisten kanssa, riippuen kuinka läheiseksi toinen ihminen pääsee näkemään meistä asioita.

      LS

      • Anonyymi

        Kyllä homopatrikkeja ja tekopyhäteresioita löytyy helluntailaisuudesta.


    • Anonyymi

      Ap.t.13:22-23 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Davidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä olen löytänyt Davidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksena mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi. Room.15:12 Ja myös Esaias sanoo: On tuleva Iisain juurivesa, hän joka nousee hallitsemaan pakanoita; häneen pakanat panevat toivonsa. Ilm.5:5. 22:16

    • Anonyymi

      Fil.3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi.

    • Anonyymi

      Jes.55:3-4 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin sielunne saa elää. Minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.

    • Anonyymi

      Ap.t.13:35-37 Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sillä kun Daavid oli aikansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, joka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. Ap.t. 2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hylätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Ps.16:10. Ap.t.2:21

    • Anonyymi

      Siis Jeesuksen lihallinen ruumis, saapuu ilmakehään, niin se palaa poroksi.

    • Anonyymi

      Olen lyhytaikaisessa työsuhteessa joka pian loppuu. Onneksi loppuu. Koen olevani vain työkalu, apuväline tai robotti., näkymätön välttämättömyys. Joudun avustamaan henkilöä ja tapaan henkilön sukua ja omaisia. Hyvä puoli ettei elämästäni udella, ei juoruta toisista työntekijöistä ja ihmisistä. Tekemäni työ ja avustaminen otetaan vastaan, mutta muuten olen kuin ilmaa. En saa mitään yhteyttä inhimillisellä tasolla. Voisin olla hyvin ohjelmoitu robotti. Joskus saan hieman ilkeää vihjailua jos kaikki ei mene niin kuin pitäisi. Joskus jää jopa työpäivä vajaaksi ja saan neuvon. ettei minua tarvita ja voin mennä. No minulle se sopii ja ei pienennä palkkaani.
      Kahvipöydässä ei oteta keskusteluun ja sopimukseen kuuluu yksi päiväkahvi mutta koen selvästi ettei haittaisi vaikken pöytään istuisi. Yleensä kupin ryyppään mutten koske pöydän antimiin. Asiallisesti työ sujuu, mutta henkinen etäisyys, ja sivuun jättäminen on rasittavaa ja kun melkein koko ajan läsnä on suvun henkilöitä päämiehen lisäksi. Koskaan aikaisemmin ei ole vastaavaa ollut, vaikka olen tehnyt samanlaisia hommia. Onko syynä se että kuulun vapaisiin suuntiin. Uskonasioista ei ole kertakaan ollut puhetta, mutta pienellä paikkakunnalla tunnetaan. Kyllä täytyy sanoa että hillitsen mallttini ja mieleni vain vakaumuksen voimin. Teen sovitun työn koska olen siihen jaksoon sitoutunut ja palvelukseni on tarpeellinen. Jos en olisi uskossa, niin olsin voinut lyödä hanskat tiskiin. Taloudellisesti ei olisi pakko siellä käydä. Tämä on heidän tapa suhtautua väliaikaiseen työntekijään. En ole täyttämässä sosiaalista tyhjiötä ja ei ole tarvetta ystävyydelle vaan olen apu toisen fyysiseen rajoittuneisuuteen ja saan vastineena taloudellisen hyödyn. Näin asian ymmärrän.
      Jokin ihmisenä kasvamisen koulu tämä on. En usko että tämä on annettu sattumalta. Salopuu

      • Anonyymi

        Erikoista. Ei meillä tilapäisiäkään työn tekijöitä noin kohdeltu. Päivastoin annettiin aina ymmärtää, että oli tervetullut porukkaan. Kukin taaplaa tyylillään. Tsemppiä Salopuulle.


    • Anonyymi

      Jostain uskosta voi johtua monikin tie. Jeremia:
      2:33 Kuinka ovelasti sinä kuljet lempeä etsiessäsi! Niinpä oletkin perehtynyt pahuuden teihin.
      Kunnes koetellaan ja aika käy pitkäksi.

    • Anonyymi

      Aito synnin tunto on positiivinen merkki Jumalan armon janosta. Hän näkee kaipuusi ,lupauksensa mukaan ja alkaa lempeän puhdistustyönsä sinussa. Tulet huomaamaan hienotunteisia tapahtumia,jotka eivät voi olla sattumia. Kiitä niistä iloiten. Jeesus etsii kadonneet lampaansa rakkaasti kotiinsa.

    • Anonyymi

      Onko Tomumaja tai joku hänen ystävänsä ylläpidossa ???

      Siis kun asiallisetkin viestit poistetaan !!!

      Otan yhteyttä ylläpitoon !!!

    • Anonyymi

      Tomumaja on itse ulkokultainen, eli hän juuri esittää ylen lempeää, vaikka sisältään on raaka ja puhdistumeton oikeasti, kuten muutkin kaltaisensa ulkokultaiset !

      Tässä siis kerrotaan Tomumajan todellisuus:

      25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
      26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
      27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
      28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

      • Anonyymi

        Oletko mies vai nainen?
        Kysyn sivusta.


      • Anonyymi

        On nää hellarit ihme porukkaa,joka kerta,kun joku sanoo totuuden,he syyttävät katkeruudesta!!!!!!!!Ei normaalit,lahkosta kaukana olevat tällaista tee.Sairaita ovat nämä hellarit!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko mies vai nainen?
        Kysyn sivusta.

        Mikä saa sinut tuollaisia kyselemään ?

        Eikö tämän foorumin idea ole se, että täällä voi kirjoittaa Anonyymisti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä saa sinut tuollaisia kyselemään ?

        Eikö tämän foorumin idea ole se, että täällä voi kirjoittaa Anonyymisti ?

        Vai oletko henki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai oletko henki?

        Mitä sekoilet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sekoilet ?

        Henki Herttoniemestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki Herttoniemestä?

        Eiköhän edellinen viestini vastannut jo tuohon.


      • Anonyymi

        Hyökkäät jokaisessa keskustelussa Tomumajan kimppuun kuin yleinen syyttäjä. Katso omaan peiliisi, niin sieltä katsoo se, mistä toista syytät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäät jokaisessa keskustelussa Tomumajan kimppuun kuin yleinen syyttäjä. Katso omaan peiliisi, niin sieltä katsoo se, mistä toista syytät.

        Toivotaan että hän parantuisi mikä hänen tilanteensa lieneekään ja hyökkäily siten loppuisi.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe