Pietarin Profetia Täyttyi

Rauhan tervehdys.

Raamatun erottaa kaikista muista kirjoista se, että se alkaa aikaisemmin ja päättyy myöhemmin kuin mikään muu kirja, siinä on toteutuvaa profetiaa ja se on kokonansa totuus. Otan tähän yhden esimerkin, jonka täyttymyksen voi havaita vaikkapa lukemalla tätä foorumia.

"Ja ennen kaikkea tietäkää se, että 1) viimeisinä päivinä tulee 2) pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka 3) vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: '4) Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? 5) Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, 6) kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta'. 7) Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että 8) taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, 9) olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta 10) silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen." - 2. Pietarin kirje 3:3-6

Tästä voimme purkaa irti 10 totuutta:
1) Tämä koskettaa viimeisiä päiviä eli erikoista ajankohtaa, kun maailma muuttuu toisenlaiseksi juuri ennen Herran tulemusta. Onkin niin, että ihmiset lähettivät viestinsä paperilla/kivitaulussa ja kulkivat hevosella tuhansia vuosia, mutta kaikki tämä muuttui kun tapahtui väestönräjähdys 1800-luvun lopulla siirryttyämme ihmiskunnan ehtooseen.

2) Kaikkialla vallallaan pääsee pilkkapuheet, jossa väheksytään Jumalan totuudet, olivatpa ne niinkin ilmeisiä kuin kaksi sukupuolta tai ettei ihminen ole vain yksi eläin. Samalla kun median, kirkot, koulut ja yhteisöt ottaa vallan tällaisen halveksuvat puheet, myös ihmisistä tulee pilkkaajia yleisestikin, jota on jo vaikea havaita koska se on niin tavallista, mutta verrattuna vaikka sivistyneeseen ja korkean moraalin omaavaan 1800-luvun ihmiseen, he häpeäisivät nähdä ihmiskunnan tulleen tällaiseen räävittömään tilaan.

3) Sen sijaan kuin ennen ihmisiä näkivät vaivaa, olivat valmiita ahkeroimaan työssä ja uhrautuivat vanhempina lastensa edestä, niin tämä sukupolvi elää "Otan mitä haluan" -mentaliteettia; kaikki on heti saatava mitä mieleen tulee ja jos joku häiritsee tätä omien harrastusten, halujen ja himojen täyttämistä, hänestä täytyy päästä eroon. Elämme keskellä hedonistista kulttuuria, jossa tärkeintä on saada paljon nautintoja ja rakkaus kylmenee kylmemmäksi kuin Siperian vankilassa.

4) Aivan kuten Jeesus sanoi, niin Hän tulee sitten kun sitä ei odota. Kirkoissa saati sitten yhteiskunnan puolella, ei missään vähimmässäkään määrin odoteta Herraa, vaan jopa seurakunnissa pilkaten sanotaan: "Missä se Jeesus on, jonka piti tulla? Eipä ole näkynyt? Ei taida tulla, en minä ainakaan odota." Ja juuri silloin Hän yllättää monet, vaikka merkit ovat nähtävillä niin luonnossa kuin ihmisissäkin.

5) Tämä täyttyy täysimittaisesti, kun isät eli edeltävävä vanhurskas sukupolvi katoaa. Näillä ihmisillä oli siis taustalla hyvä sukupolvi, joka näki vaivaa heidän edestään, mutta he ovat unohtaneet käskyn: kunnioita isääsi ja äitiäsi, niin että vanhusta ei pidetä arvossa ja isien usko kadotetaan. Raamattu sanoo, että Herran pelko antaa tulevallekin sukupolvelle turvan, mutta ei sen pitemmälle. Lopunajan, Herran tulemuksen aattohetken, mitta Raamatussa onkin yksi sukupolvi. Tämä sukupolvi on erikoinen, jota tämä profetia kuvaa.

6) Lopunajan ihminen tunnustaa että kaikelle on olemassa alku ja tämän tiedemiehetkin toteavat puhuessaan "alkuräjähdyksestä" tai universumin alusta. He eivät kuitenkaan huomaa tätä erityistä aikaa, sillä yksi syy on historian tuntemuksen puuttuminen, mutta toinen asia on että he ovat sokaistuneet mitä ihmeellisimmille Jeesuksen paluun merkeille, joista merkittävin on Israelin paluu kartalle aivan ihmeellisellä tavalla. Samaan aikaan he itse kuitenkin puhuvat ilmastonmuutoksesta, luonnonkatastrofeista kuten tsunamit ja eläinten joukkokuolemat. Oikein Jesaja sanoo, että "Herra, sinun kätesi on kohotettu, mutta he eivät sitä näe" (Jes. 26:11).

7) Tietensä eivät ole tietävinään, tarkoittaa sitä mistä myös Paavali kirjoittaa, että "vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät" (Room. 1:32). Tämä sukupolvi on siis saanut paljon Jumalan sanan opetusta, se on heille tarjolla ja heillä joka puolella on löydettävissä totuus, joka kaupungin kirjastosta ja kirkosta, ja he tietävätkin jo kaiken, mutta valitsevat itse olla uskomatta siihen ja heittäytyvät tietoisesti tietämättömiksi ihmispelosta.

8) Yksi tämän erikoisen ajanjakson ja sukupolven merkeistä on kieltää luomisoppi. Eipä muina aikoina olekaan tällaista mielettömyyttä keksitty, kuin mitä darwinismi on saanut aikaan, vaikka Darwin itsekin totesi, että hänen teoriansa tueksi olisi löydettävä valtava määrä välimuotoja, mutta niitä ei ole löydetty. Yksi eniten pilkkapuheita aikaansaavia totuuksia onkin kertoa, että Jumala on luonut kaiken eikä se tullut itsekseen tyhjästä sattumalta. Tämä on toteutunut hyvin tarkasti juuri tässä ajassa.

Jatkuu...

12

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9) Jumalan sanan voima, ainutlaatuisuus ja erehtymättömyys asetetaan epäilyksen alle. Tämä on erikoista siinäkin mielessä, että vielä ennen 1800-lukua, Raamatun arkeologisia löytöjä oli vain hyvin vähän, siinä kun juutalaisten palattua Israelin maahan, on tehty valtava määrä juuri Raamatun historiallisen paikkaansa pitävyyden osoittamisen hyväksi. Ehkä merkittävimpinä ovat olleet Kuolleenmeren kääröjen löydöt. Tässä mielessä tämä on ironista, että juuri todisteiden tultua esiin maaperästäkin, se hyljätään. Tämä sukupolvi ei voi selittää Raamatun sanan hylkäämistä millään tavalla Jumalalle. Onhan Hän itse tehnyt sen tiettäväksi.

      10) Kielletään vedenpaisumus ja ajatus, että Jumala tuomitsisi. Lähes kaikki kirkkokunnat, herätysliikkeet ja kristilliset suuntaukset ovat lakkanneet puhumasta tuomiosta, koska syvälle jumalattomuuteen uponneet ihmiset eivät kestä kuulla siitä. Päinvastoin yleisin vastaväite onkin: "Älä tuomitse!" vaikka he itse haluavat vetää Raamattuakin tuomiolle, juuri niinkuin Hoosea kirjoittaa: "Älköön vain kukaan nuhdelko, älköön kukaan ojentako, vaikka sinun kansasi on kuin pappien nuhtelijoita!"

      Ystävät, eikö Raamatun sana olekin totuudellinen? Mutta se on myös armollinen, sillä vaikka nousee näitä pilkkaajia ja halveksijoita, niin he voivat saada armon ja anteeksiantamuksen, jos he vain tunnustavat syntinsä. Näin rakastava Jumala meillä on, joka antoi oman Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, sovitukseksi meidän syntiemme tähden. Anna elämäsi Hänelle ja anna Hänen pestä paha omatuntosi puhtaaksi verellään, ja Hän antaa sinulle kokonaan uuden elämän. Anna Hänen pelastaa sinut iankaikkisesta kadotuksesta iankaikkiseen iloon. Aamen.

      "Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin." - Markuksen evankeliumi 3:28


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        PS. Jos olet vasta uskoontullut ja et tunne vielä Raamattua, niin tässä on tuore opetussarjani Raamatun alkuperästä, avautumisesta ja sisäistämisestä.
        https://www.youtube.com/playlist?list=PLubfK2zKWUVUGWBiTt31jwSAZJj-YaGgD

        Siunauksin, MM.

        Jos et vielä tunne raamattua, niin avaa raamattusi ja ala lukea, rukoillen suoraan Herralta siihen ohjausta. Raamattu ja Pyhän Hengen oma ohjaus on erityisen tärkeä varsinkin uskon alkutaipaleella.

        Hyvä, Herran Hengen ohjauksessa saatu raamatun tuntemuksen pohja, varjelee parhaiten siltä, ettei omaksu vääriä oppeja myöhemminkään, kun alat kuunnella myös opettajia. Silloin osaat myös arvioida opettajia ja opetuksia raamatun valossa, jonka Pyhä Henki on sinulle ensin avannut.

        iso osa uskovista vaikuttaa tekevän niin, että imee itseensä pääsääntöisesti muiden uskovien opetuksia. Seuraava etappi on se, että hän on lopulta täysin sekaisin siitä, mikä on oikea totuus, sillä eri versioita eri raamatunkohdista on paljon. Lopulta hän tuskastuneena päätyy jonkun totuuden, suuntauksen ja opettajan kannattajaksi, kenties koskaan ymmärtämättä asioita niin, että Pyhä Henki olisi saanut häntä itse opettaa raamatun kautta. Pahimmillaan uskova eksyy totuudesta kokonaan jossain vaiheessa, koska hän ei ymmärrä raamattua itse.

        Ottamalla raamatun alusta saakka omaan kauniiseen käteen ja anomalla Herran apua sen ymmärtämiseen tämän tyypillisen kierteen ja kohtalon voi kuitenkin välttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et vielä tunne raamattua, niin avaa raamattusi ja ala lukea, rukoillen suoraan Herralta siihen ohjausta. Raamattu ja Pyhän Hengen oma ohjaus on erityisen tärkeä varsinkin uskon alkutaipaleella.

        Hyvä, Herran Hengen ohjauksessa saatu raamatun tuntemuksen pohja, varjelee parhaiten siltä, ettei omaksu vääriä oppeja myöhemminkään, kun alat kuunnella myös opettajia. Silloin osaat myös arvioida opettajia ja opetuksia raamatun valossa, jonka Pyhä Henki on sinulle ensin avannut.

        iso osa uskovista vaikuttaa tekevän niin, että imee itseensä pääsääntöisesti muiden uskovien opetuksia. Seuraava etappi on se, että hän on lopulta täysin sekaisin siitä, mikä on oikea totuus, sillä eri versioita eri raamatunkohdista on paljon. Lopulta hän tuskastuneena päätyy jonkun totuuden, suuntauksen ja opettajan kannattajaksi, kenties koskaan ymmärtämättä asioita niin, että Pyhä Henki olisi saanut häntä itse opettaa raamatun kautta. Pahimmillaan uskova eksyy totuudesta kokonaan jossain vaiheessa, koska hän ei ymmärrä raamattua itse.

        Ottamalla raamatun alusta saakka omaan kauniiseen käteen ja anomalla Herran apua sen ymmärtämiseen tämän tyypillisen kierteen ja kohtalon voi kuitenkin välttää.

        Rauhan tervehdys.

        Nämä eivät ole toisiansa poissulkevia asioita, että kuuntelee raamattutunteja JA lukee itse Raamattua. Ongelma tulee silloin, kun toinen puuttuu kokonaan: uskovien yhteys tai oma uskon elämä.

        Meidän aikana vaan ongelma on kaksitahoinen. Ensiksi seurakunnissa on hyvin vähän raamattutunteja ja toiseksi kenelläkään ei ole Raamattua mukana ja vain harvat itse lukevat Raamattua. Näin Jumalan sanan tuntemus ja sitä kautta tuleva siunaus jää hyvin ohueksi.

        Tämä mainitsemani opetussarjani tähtää siihen, että jokainen itse alkaisi lukemaan Raamattua ja kasvaisi myös siihen, että voisi jakaa toisillekin Jumalan sanaa, sillä sanoohan apostolikin, että "te, joiden olisi jo aika olla opettajia" (Hepr. 5:12) vaikka tällä ei tarkoiteta että kaikista tulisi raamatunopettajia kutsumukseltaan, niin jokainen voisi edes omassa perhepiirissä jakaa muillekin Sanaa.

        Raamattu ei ole vaikea ymmärtää, koska se ei ole älykköjen kirja, vaan se on vaikea uskoa, koska se on uskovaisten kirja.

        "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala? Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.

        Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" - Johanneksen evankeliumi Joh. 5:44-47

        Meillä on monia "mooseksia" eli niitä, jotka saarnaavat sanaa, mutta se ei auta mitään jos pannaan toivo vain tuohon "moosekseen" eikä uskota Häneen josta on saarnattu, sillä Raamattu, apostolit ja seurakunta puhuu Jeesuksesta Kristuksesta. Usko on ratkaiseva tässä, että uskotaanko sitä mitä todella on aivan oikeinkin julistettu? Uskotaanko Raamattu todeksi?

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Jaak.4:14 Biblia (1776) Jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu. Sillä mikä on teidän elämänne? Se on löyhkä, joka vähäksi (hetkeksi) näkyy, mutta sitte katoo. Ps.39:6. Jes.40:6. 1Piet.1:24

    • Hyvää kirjoitusta..... raamatussa ilmoitetut asiat tapahtuu

    • Anonyymi

      Matt. 24:37
      Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.

      Luuk. 17:26
      Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:

      Tässä on eräs ,seikka ja aika, esim hyvin ilmoitettu, Eenokin kirjassa, joka ei ole "normaalisti" meidän Raamatussa:

      Juud. 1:
      14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
      15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".

      mitä Eenok, (Hanok?) ENNUSTI, ilmoitti ja "selitti".

      Nyt, Nooan aikana oli monia ellei kaikki mitä on ollut sitten Nooan, eli muutama seikka, mitä ei ole ollut eikä sitten kun Herra ne poistaa, tulevaisuudessa enää ikinä tule.

      esim jättiläiset, Nefilim
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Nefilim
      Nefilit (hepr. ‏נְפִילִים‎, nefilim, "langenneet" tai "pudonneet") ovat isokokoisia olentoja jotka esiintyvät Raamatun alkutekstissä,

      Näistä olet, mahdollisesti jossain jotain sanonut, en ole varma,
      ja se mikä ei ole ollut mahdollista, ennen "tänä-päivää", kloonit ja geeni.manipulaatio.
      ja kasvien ja kaiken geeni.sekoitukset.

      Nyt joku tieto on että, jos on korona.testi, niin siinä samalla otetaan, Dna. näyte, ja menee minne menee.

      se että ei ole, sitten kiinalaisten, mahdollisesti, noin vuonna ~ 1400 - 1500 tahi vieläkin aikaisemmin, pääsy Etelä.navalla, siihen kaivoon joka avataan Ilmestyskirjan mukaan lopussa.

      nyt monia asioita on ollut, ja ne jotka ovat, "avaimia" ja selviä merkkejä joita ei ole ennen ollut, on merkittävää.

      oletan että, aloittaja tietää tämän ja siitä on hyvä mainita, niin että kokonais-kuva, tulevasta ja nyt olevasta, on mahdollista saada, kaiken meillä olevan tiedon kautta.

      Päässääntöisesti, en pidä, kaikkia opetuksiasi, puhtaina ja monet ovat väänksiä, mutta siitä joskus toiste.

      Jos joku ei ole minua vastaan, on hän puolella :)
      Mark. 9:40
      Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.

      • Anonyymi

        Liittyykö tää nyt Trumpiin? Onko hän ennustettu Raamatussa? Sanooko kirja voittaako hän korkeimmassaoikeudessa vaalit?Luin Trumpin olevan Koores. Miksi elämäntavoistaan huorahtava mies on esikuva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyykö tää nyt Trumpiin? Onko hän ennustettu Raamatussa? Sanooko kirja voittaako hän korkeimmassaoikeudessa vaalit?Luin Trumpin olevan Koores. Miksi elämäntavoistaan huorahtava mies on esikuva

        ”Mutta Kooreksen, Persian kuninkaan, ensimmäisenä hallitusvuotena herätti Herra, että täyttyisi Herran sana, jonka hän oli puhunut Jeremian suun kautta, Kooreksen, Persian kuninkaan, hengen, niin että tämä koko valtakunnassansa kuulutti ja myös käskykirjassa julistutti näin: "Näin sanoo Koores, Persian kuningas: Kaikki maan valtakunnat on Herra, taivaan Jumala, antanut minulle, ja hän on käskenyt minun rakentaa itsellensä temppelin Jerusalemiin, joka on Juudassa. Kuka vain teidän joukossanne on hänen kansaansa, sen kanssa olkoon Herra, hänen Jumalansa, ja hän menköön sinne."”
        ‭‭2. Aikakirja‬ ‭36:22-23‬ ‭

        Voidaan ehkä ajatella, että Trump on aloittanut Jerusaalemin temppelin uudellenpystytyksen. Hän on näin Jumalan valitsema tähän tehtävään. Sillä temppeli rakennetaan, jotta antikristus voi asettua sinne ja julistautua jumalaksi.


    • Anonyymi

      2Aikak.36:23 Näin sanoo Koores, Persian kuningas: Kaikki maan valtakunnat on Herra, taivaan Jumala, antanut minulle, ja hän on käskenyt minun rakentaa itsellensä temppelin Jerusalemiin, joka on Juudassa. Kuka vain teidän joukossanne on hänen kansansa, sen kanssa olkoon Herra, hänen Jumalansa, ja hän menköön sinne. Esra.1:2-3 Näin sanoo Koores, Persian kuningas: Kaikki maan valtakunnat on Herra, taivaan Jumala, antanut minulle, ja hän on käskenyt minun rakentaa itsellensä temppelin Jerusalemiin, joka on Juudassa. Kuka vain teidän joukostanne on hänen kansansa, sen kanssa olkoon hänen Jumalansa, ja hän menköön Jerusalemiin, joka on Juudassa, rakentamaan Herra, Israelin Jumalan, temppeliä. Hän on Jumala, joka asuu Jerusalemissa. Ps.76:2-3

    • Anonyymi

      Eiköhän jokaisen sukupolven aikana se aika näyttydy samanlaisena, eli kukin kirjoittaa Ingenjörin mietteitä. Siksi kukin sukupolvi mittaa jopa Jeesuksen paluun merkit, ikäänkuin ajan merkeistä. Martti Luther- ennusti Jeesuksen paluun, ja kuinka moni muukin. Aikoinaan itsellä oli 4 A4 arkkia näitä paluun aikaodottajien mittaa.
      Ja onhan ne ollut netissäkin, josta olen joskus taanpana- linkittänyt, jokuvuosi sitten.

      Siksi aloittaja- tätä se on. Katsomme meidän silmälaseilla meidän aikaa ja kas, tulemme samaan lopputulemaan. Jeesuksen paluu.
      Tämä sukupolvi, jne.

      Mutta, ei se ole väärinkään kirjoittaa ja ennustella. Se pitää paikkansa siinä, että kukin elämme sitä aikaa ja kuolemme siinä ajassa, näin kuolema tuo meidät siihen Jeesuksen paluuseen oikein kirjoitusten mukaan.
      Kannan ajatuksen siitä, että viimeinen pasuna soi, Ylienkelin ääni, haudat avautuvat ja me- jotka siinä olemme elossa, joko tämäsukupolvi tai muu, niin yhdessä on se ylösotto.
      Siis päästään jokaisen sukupolven kohdalla, esim Martti Lutherinkin. Eli Jeesus palaa hänen aikanaan, ja monen sukupolven senjälkeen. Se tietoisuus on kuoleman uneen nukkuneille, että herätetään ja tsop. se tapahtui.

      Eräs helluntaiseurakunnan edesmennyt kuorolainen todisti, että hän menee kuoleman kautta - kuolon uneen ja Jeesus herättää hänet sitten ajallaan.
      Hän oli lukenut raamattunsa ja suu tunnusti kirjoituset, eikä hän siten eksynyt opetuksesta, mitä Herra opettaa. Hän on kuollut, hän nukkuu ja uskossa nukkuneena hänen sukupolvensa hänen kohdallaan kokee Jeesuksen paluun.

      Tässä me olemme kaikki, viimeisen sukupolven edustajat. Jeesus palaa- tämän sukupolven aikana.

      Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. (Joh 6:43-44)

      Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

      Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

      Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1Te 4:13-18)

    • Anonyymi

      Ps.48:3 Kauniina kohoaa, kaiken maan ilona, pohjan puolella Siionin vuori, suuren kuninkaan kaupunki. Ps.68:16-17 Baasanin vuori on Jumalan vuori, Baasanin vuori on monihuippuinen vuori. Miksi te, monihuippuiset vuoret, karsaasti katsotte vuorta, jolla Jumala on mielistynyt asumaan? Totisesti, Herra asuu siellä iankaikkisesti. Ps.132:13-14 Sillä Herra on valinnut Siionin, halunnut sen asunnoksensa: Tämä on minun leposijani iankaikkisesti; tässä minä asus, sillä tänne on minun haluni. Jes.2:2-3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe