Tämä ylösotto teoria on varsin nuori asia. Se keksittiin Englannissa vuonna 1830. Eli samana vuonna, kun mormonien kirkko perustettiin. Molemmissa on saman sormenjäljet näkyvissä. Erityiset babtistiset piirit julistavat ylösotto oppia, aivan kuin muuta ei olisi. Hal Lindseyllä on monta kirjaa tästä asiasta. Hän hakee enemmän sensaatiota kuin totuutta.
Mitään ylösottoa ei tule olemaan. Sillä Jeesus tulee vain yhden kerran ja silloin meidät otetaan Herraa vastaan. 1TESS. 4: 15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
On vastaava MATT. 25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
Mitään tuhatvuotista aikaa ei mahdu, koska heti tulee viimeinen tuomio. Kun väitätte, ettei seurakunta voi joutua ahtaalle, mutta seurakunta on kokenut koko olemassa olon ajan vainoja ja surmaamista. Ja kaikki nämä ilmestyskirjan peto ja pedonmerkit ovat jo tapahtuneet Rooman vallan aikana. Neroon sopi pedon luku ja antikristus on ollut Rooman paavi. Ilmestyskirjan enkeli mikä julisti oikea Evankeliumia oli Martti Luther. Kaikki Ilmestykirjan tapahtumat ovat jo toteutuneet. Paitsi Jeesuksen paluu, viimeinen tuomio ja uusi Jerusalem. Kun sanotte, että Juutalaiset tulevat kääntymään, kun seurakunta on otettu ylös, mutta kuka heille evankelioi, jos seurakuntaa ei ole täällä? Missään ei kerrota edes sitä, koska seurakunta palaisi jos olisi otettu ylös. Mistä tulee tuo 7 vuoden vaivan aika? Oletko Olli sen itse keksinyt? Semmoista ei ole. ILM.7: 9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä
Jos tuota verrataan ylösottoon. He ovat kyllä ruumiissa ei sielussa, koska heillä on kyyneleet silmissä. Huomatkaa! He ovat tulleet suuresta ahdistuksesta ei siis ole otettu ennen vaivan aikaa eikä heille enään tule nälkä eikä jano. Ja Jumala pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään. Heidän on pakko olla jo kärsinyt jotain. Ei Jumala silloin ota meitä ennen jotain vaivan aikaa.
Ylösotto ja tuhannen vuotta
12
142
Vastaukset
Sanaa tuhatvuotinenvaltakunta ei ole Raamatussa. Ilmestyskirja on vertauskuvannoillinen. Emme usko johonkin monipäiseen ja sarviseen lohikäärmeeseen vaan se on vertauskuvannoillinen. Myös luvussa 12 on Jeesuksen syntymä, koska hän on kaitseva kaikkia kansoja rautaisella valtikalla. Eikä todellisuudessa lohikäärme ole voinut pyyhkiä tähtiä taivaalta. Ilmestyskirja kertoo jo tapahtuneistakin asioista. Ilmestyskirja kerrottiin lohdutukseksi vainotulle seurakunnalle. Raamatussa mainitaan tuhanneksi vuodeksi. Eli täydelliseksi saattamista tai pitkäksi aikaa. Ei saatanaa henkiolentoa voida millään kahleilla sitoa, vaan saatana on sidottu Evankeliumilla. ILM. 20: 6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
Nämä ovat kasteessa uudestisyntyneitä ja hallitsevat yhdessä Jeesuksen kanssa Pyhässä Hengessä seurakuntana maailmaa. 4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Pedonmerkki tarkoittaa teonoppia, missä pelastutaan omien tekojen ansiosta esim. katolinen oppi. Se että uskoo oikeaan oppiin tässä Ilestyskirjan 20 luvussa on pelastus kysymys, koska he jotka väittävät erillen ajan koittavan eivät usko Jeesuksen täydelliseen sovitukseen ristillä. Heidän mukaan Jeesuksen tulisi tulla vielä maanpäälle ja tehdä jotain paremmin kuin mitä teki ristillä.
Usein kiliastit vetoavat Vanhan Testamentin sanoihin, että miekat hakataan auroiksi, mutta kuitenkin ajan lopussa on aseita vaikka kuinka paljon ja leijona ja lammas voi olla vierekkäin. Kuinka sitten lopussa? Syökö leijona lampaan?
Myös kertomus kymmenestä neitsyestä. Jeesuksen toisessa tulemisessa, vain viisi ymmärtäväistä pelastuu. Tyhmille ei tule mitään tuhatta vuotta aikaa tehdä parannus.
Kun Jeesus tulee seuraavan kerran on heti viimeinentuomio. Siihen kootaan kaikki maanpäällä eläneet ja silloin elossa olevat. Mitään mahdollisuutta tehdä parannus ei tule olemaan.Kyllä kirkolla on näistä varsin selvät kannat, sikäli kuin asioista ylipäätänsä on ilmoitusta.
Lopussa kaikki nousevat ylös ja siihen päättyy koko juttu. Tulee uusi taivas ja uusi maa.
Sitä ennen on tuhatvuotinen paratiisi maan päällä.
Sitä edeltää maailmanloppu, jumalattomien tuho.
Henkimaailmaan menee kuolleet. Jeesuksen tullessa osa nousee jo ylös, ja lopussa kaikki.
Minä en mene sanomaan mitään tarkkaan tempauksesta. Elia ainakin temmattiin tulisilla vaunuilla suoraan Taivaaseen elävänä."Lopussa kaikki nousevat ylös ja siihen päättyy koko juttu. Tulee uusi taivas ja uusi maa.
Sitä ennen on tuhatvuotinen paratiisi maan päällä."
Ei muuten tule.
2PIET. 3: 10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
Maa tulee häviämään, kun Jeesus tulee seuraavan kerran takaisin ja Jeesus tulee vai nyhden kerran.
MATT. 25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Ei tule mitään tuhatvuotista tänne. Huomaa: omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Ei sano jääkää maahan vaan on oleva uusi valtakunta.
Onko mormonien opissa mitään tulevasta ylösotosta? Helluntalaisilla on ja viidesläisillä Luterilaisilla."Sitä ennen on tuhatvuotinen paratiisi maan päällä."
VÄÄRIN!!! Tuollaista ajanjaksoa ei tule.
"Henkimaailmaan menee kuolleet. Jeesuksen tullessa osa nousee jo ylös, ja lopussa kaikki."
Ei vaan menemme ylösnousemus ruumiissa uuteen Jerusalemiin.
ILM. 21: Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
"Minä en mene sanomaan mitään tarkkaan tempauksesta. Elia ainakin temmattiin tulisilla vaunuilla suoraan Taivaaseen elävänä."
Tarkoitin, että uskotko kuin kiliastit, että seurakunta tullaan ottamaan ylös aikojen lopussa ennen 7 vuoden vaivan aikaa.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Lopussa kaikki nousevat ylös ja siihen päättyy koko juttu. Tulee uusi taivas ja uusi maa.
Sitä ennen on tuhatvuotinen paratiisi maan päällä."
Ei muuten tule.
2PIET. 3: 10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
Maa tulee häviämään, kun Jeesus tulee seuraavan kerran takaisin ja Jeesus tulee vai nyhden kerran.
MATT. 25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Ei tule mitään tuhatvuotista tänne. Huomaa: omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Ei sano jääkää maahan vaan on oleva uusi valtakunta.
Onko mormonien opissa mitään tulevasta ylösotosta? Helluntalaisilla on ja viidesläisillä Luterilaisilla.Mormonit ovat LAHKO KUTEN ADVENTISTISTIT amerikan paskamaalta!
Missä ihmiset ovat varsin TYHMIÄ !
Hellunatlaiset ovat samaa kastia,eli amerikan tyhmän kansan sontaa!
Lahkot ja heillä on jokin huurupäinen kertojana ja nää uskoo IHMISEEN!!
Ei Jesus Kristukseen !! vaan pahaan soppaan!
En ikinä uskoisi näihin rahan kerääjiin ja pään sekoittajiin,olen nähnyt mitä tapahtuu,kun he saavat KYNNET IHMISN SIELUUN!
- Anonyymi
Tuossahan Paavali selvästi valehteli, ja vielä Herran nimessä, että olisi elossa kun Jeesus tulee. Paavali ja ne muut joihin viittasi sanoessaan "me" ovat kuolleet lähes 2000 vuotta sitten ja Jeesus edelleen piilottelee taivaassa.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
ME sanalla tarkoitti Jeesuksen seurakuntaa.
Ei, ei. Hän selvästi viittasi tiettyihin henkilöin, jotka olivat tuolloin elossa. SInulla on pakkomielle vääristellä, koska ennustus ei pitänyt paikkaansa tai sitten se toteutui jo, mutta tavalla, jota sinä et hyväksy.
- Anonyymi
Kirjoitin hakusanaksi Enkelit ja täällä on jokin paksa,kuin mormoonit? Häh?
Kyllä Raamatun sanassa ilmoitetaan selvästi kaksi vaihetta. Ensin tapahtuu se takaisin tulo, sitten vasta tuhannen vuoden päästä viimeinen tuomio ja uusi taivas ja maa ja ylösnousemus, tempaus, kaikille, eri taivaisiin. Kaksi eri maailmanloppua, eikä yksi.
Kaikki nousevat viimeisellä tuomiolla ylös. Sitä ennen on eri vaiheissa temmattu ihmisiä monessa vaiheessa. Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, monet muutkin nousivat. Jo silloin.
Kun Jeesus tulee takaisin, monet kuolleet ja elävät temmataan häntä vastaan. Mutta ei vielä kaikki. Kaikki vasta viimeisellä tuomiolla
Näissä on paljon asioita, joita ei tiedetä eikä etukäteen ilmoiteta. Ja väärinkäsityksiä. Tärkeintä nyt on olla viisas neitsyt, valvoa, opiskella, olla tiellä, olla kuuliainen. Silloin on lampussa öljyä. Seuraava tapahtuma on joka tapauksessa Jeesuksen takaisin tulo, ja jos kuolee sitä ennen, oma kuolema.- Anonyymi
Smithinkin aikaan oli viisaite neitsyitä; niitä jotka eivät antautuneet Smithille ja kumppaneille painostuksesta huolimatta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu832092Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4021916Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101370Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751337- 671273
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071005Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266957Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun81952Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut254948- 131868