Otsikon ajatus pitäisi olla kaiken kehitysavun päämääränä. Ellei päämäärä ole tuo kehitysapu menee suurinpiirtein kankkulan kaivoon.
Kehitysavun vähäisten rahojen avulla pitäisi aina projektipaikkakunnalla aloittaa lumipallovyöry, niin että tuo annettu raha alkaa moniskertaistumaan.
Annan yksinkertaisen esimerkin, mitä sillä tarkoitan.
1. Jos annamme vain esim. ruoka-apua, se ei lopu koskaan, vaan avuntarve vain lisääntyy, koska se nostaa paikkakunnalla syntyvyyttä.
2. Jos annamme vain työkaluja, niin että paikkakunnan ihmiset voivat saada kasvatettua parempia satoja ja voivat ruokkia kyläläiset itse; noiden työkalujen lähettäminenkään ei johda mihinkään, aina tarvitaan uusia työkaluja, kun entiset menevät rikki.
3. Pitää kohdentaa kehitysapu niin, että sillä syntyy todellista toimeliaisuutta ja yritystoimintaa paikkakunnnalla, josta väki saa pysyviä tuloja lisää ja voi siten niiden uusien tulojen avulla ruokkia väkensä, kouluttaa väkensä ja huolehtia terveydenhoidosta ja kaikesta muustakin. Muu apu on täysin turhaa rahojen haaskuuta.
Mitä tämä siis tarkoittaa?
Toinen esimerkki, joka vielä selventää kuvaa.
- jos annamme ruokaa, sen antaminen ei lopu ikinä, vaan tarve kasvaa
- jos annamme kuokan, aina pitää lähettää uusia kuokkia
- jos koulutamme sepän, joka alkaa valmistaa kuokkia ja myymään niitä ja perustaa kuokkatehtaan ja alkaa myydä niitä koko maahan ja aina maailman ääriin asti, silloin vasta kehitysapu on kohdistettu oikein. Enkä nyt tarkoita kuokkia, vaan nykyaikaisia tuotantolaitoksia, tehtaita ja yrittäjyyttä, joka todella auttaa noita kylän tai alueen ihmisiä pysyvästi huolehtimaan itsestään.
Kaikki kehitysapu pitäisi siis kohdentaa niin, että sillä saavutetaan hyvän moninkertaistamista alueella tai paikkakunnalla, josta se hyvä voi laajeta ensin koko maata kattavaksi ja sitten myös johtaa mittavaan vientiin.
Kehitysavun pitää auttaa paikkakuntaa ja maata nousemaan sieltä kurjuudesta ylös. Vähät varat pitää siis kohdentaa niin, että ne moniskertaistuvat tuolla kohdemaassa! Tämä on oikeaa kehitysapua!
Kehitysapu on oikeaa vasta silloin, kun se apu tekee avun tarpeettomaksi jatkossa!
Kehitysapu pitäisi kohdentaa niin, että se tekee itsensä tarpeettomaksi
Anonyymi
2
114
Vastaukset
- Anonyymi
Noinhan se pitäisi olla.
Meidän on turha toimia niin, että maapallon väestönkasvu vain yhä lisääntyy, koska tämä väestömäärä on jo nyt moninkertainen, mitä tämä meidän pallomme kestää.- Anonyymi
Nyt olisi avun tarve maassa nimeltä SUOMI!! Lapset, nuoret ja vanhukset eivät saa apua, eikä hoitoa, kun ei ole rahaa. Pari miljoonaa heitettiin pohjattomaan kaivoon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569