Tiivistä asiaa

Anonyymi

Löytyi hyvä ja osuva runo Helluntaikirkkoasiaan liittyen.
Noinhan se meni useilla paikkakunnilla.
Lue ajatuksella, ole hyvä:

Kirkkokunta pystyyn, totesi aikanaan moni mies,
ymmärtämättä, että mukana tulisi vieras ies.
Vihkimisoikeutta esille tuotiin,
ja hyviä mielikuvia luotiin.
Moni tarttui täkyyn,
uskoen harha näkyyn.
On paimenien mielestä kirkko ainoa vaihtoehto,
turva maailmaa vastaan kuin kehto.
Rahakeräyslakia keppihevosena käytetään,
kirkkona paremmalta näytetään.
Kirkko tuo rahankeräys turvaa,
eikä viranomainen pihalle kurvaa.
Oikeusturva kirkossa parempi,
sen uskoo moni arempi.
”Kyllä johto tietää”, sanoi laumasielu,
edessä oli kirkon nielu.
Niin alkoi kirkkokuntaan aivopesu,
jonka seurauksena on seurakunta resu.
Valheella pystyyn laitettiin kirkkokunta,
tämä on kuin pahaa unta.
Matikainen kutsua paikalle muistettiin,
Raamatun sanasta luistettiin.
Rehellisyys sivuun heitettiin,
vastustajat vertauskuvannollisesti elävältä keitettiin.
Yhdityksen omaisuuden kirkko vei,
kirkkoon liittymättömille sanottiin ”hei, hei”.
Äänioikeudettomana saat siivota ja tiskata,
sekä rahaa uhrikoppaan viskata.
Jos kutsumuksesi on julistaa Sanaa,
kääntää paimenet kylmää hanaa.
Et voi puhua täällä nyt,
ethän ole kirkkoon liittynyt.
Kirkon lupakirja pitää olla,
ilman sitä olet käytännössä täysi ”nolla”.
Porukkaa jos sivuun jää,
ei palkkapaimenet siinä ongelmaa nää.
Kun ei ole Rakkautta saatua,
ei ole myöskään Paimenen mielen laatua.
Päätökset ryhmässä pienessä lukitaan,
siskojen ja veljien äänet tukitaan.
Parempia uskovia kirkossa ollaan,
eikä maailma ala niin pahasti mollaan.
Kunhan vielä liperit ja viitat päälle laitetaan,
niin liberalismi ekumeniassa maailmaan naitetaan.
Siispä sanon veli ja sisko sinulle
tie Kristuksen on parempi sinulle ja minulle.
Aikoina viimeisinä aito yhteys kantaa,
ja auttaa kohti kotia, taivaan rantaa.
Vaikka yksin koet olevasi mielipiteinesi ainoa,
muistathan, että elämässä on myös vainoa.
Asioita ei pyhitä suuret massat ei,
se monen eksyksiin vei.
Pysy Sanalle uskollisena, Pyhiin Kirjoituksiin luottaen,
silloin loistaa Kristuksen valo sinusta, hyvää hedelmää tuottaen.
Etsi kasvoja Herran,
niin olet luonaan taivaassa kerran.

Siunausta!

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oppositiossa on helppo arvostella. Esitä silloin vaihtoehto. Ei kuulunut. Onko mormonisrk täydellinen? Liitytkö sinne? Vaihda jo vihdoinkin levyä!!!!!

      • Anonyymi

        Kristityt kuuluvat Jeesukselle; en ole siis oppositiossa.
        Yksin helluntailaiset eivät omista uskoa Jumalaan. Kirkkoutumisen myötä on havaittavissa ennemminkin kehitys, joka vieraannuttaa Jumalasta.
        Minulla on seurakuntayhteys, huolehdi sinä omastasi.


      • Anonyymi

        Mikään ei ole mennyt niinkuin haaveiltiin! IHMISTEKO ilman JUMALAN tahtoa ja siunausta!! Siinä ne vasta-argumentit lyhykäisyydessään.

        Olen hämmästyksellä pannut merkille, että SYÖPÄ on vienyt useamman kirkkohankemiehen!!??

        DoctorT


      • Nyt on sopiva aika liittyä Helluntaikirkkoon. Tervetuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt kuuluvat Jeesukselle; en ole siis oppositiossa.
        Yksin helluntailaiset eivät omista uskoa Jumalaan. Kirkkoutumisen myötä on havaittavissa ennemminkin kehitys, joka vieraannuttaa Jumalasta.
        Minulla on seurakuntayhteys, huolehdi sinä omastasi.

        Ei tarvita seurakuntaa Jumalaan uskomisessa.
        Näette miten he opastavat ihmisiä väärin,tekevät ihmiselle mielen vikoja ja pahaa.
        Osa kyttää perintöä amerikkalaiselle paskalle,osa lahkolle.
        Moni on mennyt harhaan, voih liian moni antanut roponsa näille ahneille rotille.
        Usko heille on RAHA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita seurakuntaa Jumalaan uskomisessa.
        Näette miten he opastavat ihmisiä väärin,tekevät ihmiselle mielen vikoja ja pahaa.
        Osa kyttää perintöä amerikkalaiselle paskalle,osa lahkolle.
        Moni on mennyt harhaan, voih liian moni antanut roponsa näille ahneille rotille.
        Usko heille on RAHA!

        Raamatullinen srk on suuri Jumalan siunaus. On raamatullista kuulua paikallisseurakuntaan; se on Kristuksen ruumis maan päällä. Olemme Häneen, jaloon viinipuuhun oksastettuja.


      • Helluntaikirkko kirjoitti:

        Nyt on sopiva aika liittyä Helluntaikirkkoon. Tervetuloa.

        Ei kiitos, ei mihinkän kirkkolaitokseen, vaan jumalan perustamaan eklesiaan, joka on Suomeksi seurakunta. Eklesia on ulos kutsuttu maailmasta. Kirkkoa ei ole edes Raamatussa mainittu. Ymmärtäisin sen olevan maailmaan kuuluvsa???

        Jumala armossaan paimentakoon meitä Hänen omiaan olkoon meillä keskinäinen rakkaus, vaikka jotkut ovat lirkkolaisia ja jotkut seurakuntalaisia.

        Meillä on tärkeämpää ollla täyssydämisiä. uudestisyntyneitä Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia.

        Ei kysytä keisarin ohjausta, vaan Jumalan opetusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita seurakuntaa Jumalaan uskomisessa.
        Näette miten he opastavat ihmisiä väärin,tekevät ihmiselle mielen vikoja ja pahaa.
        Osa kyttää perintöä amerikkalaiselle paskalle,osa lahkolle.
        Moni on mennyt harhaan, voih liian moni antanut roponsa näille ahneille rotille.
        Usko heille on RAHA!

        Älä yleistä mielikuviesi mukaan.


    • Anonyymi

      Kun sinäkin valitat, esitä vaihtoehto. On järkevää. Liitytkö Jehovan Todistajiin? Vai mikä on sinun vaihtoehtosi? Perustatko oman kirkkokunnan? Esittele se meille,

      • Anonyymi

        Kun sinäkin valitat, esitä vaihtoehto. On järkevää. Liitytkö Jehovan Todistajiin?

        En ikinä liity Jehovan todistajiin..He ovat ahdistavaa sakkia,kaukana Jumalasta ja petoja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinäkin valitat, esitä vaihtoehto. On järkevää. Liitytkö Jehovan Todistajiin?

        En ikinä liity Jehovan todistajiin..He ovat ahdistavaa sakkia,kaukana Jumalasta ja petoja !

        Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Muistattehan, että puhuin teille tästä jo silloin kun olin luonanne. Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä; silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen.


      • Anonyymi

        Vai amerikkalaiseen jehowan rottiin!!! RAHA JA PERINNÖN KYTTÄYS ON HEILLÄ se tärkeys !
        Rahaa järjestölle,vitut taivaspaikasta,kun ne on jo täyttyyneet..
        Jehovat,te ette ole hyväksytty Suomessa.Te raastatte ihmisen kokonaan.
        Teistä kirjoitetaan kirjoja,miten te teet pahaa!


      • Anonyymi

        Jehovantodistajat ovat ihmisten tekemä harhaoppi, jota johtaa ihmisten mielipiteet kauemmaksi elävästä Jumalasta. Se on Jumalan vihollisen käytössa.


    • Anonyymi

      Uskovaiset on helppo jauhottaa 🤣

    • Anonyymi

      Aivan mahtava aloitus! Sulla on hyvät runon ja kerronnan lahjat. Jatka samalla siunatulla Taivastielläsi, me monet leirin ulkopuolella olevat Jeesuksen seuraajat siellä riemuiten Vapahtajamme ja toisemme tapaamme.

      • Anonyymi

        KIITOS!

        Hkirkon pastori piti ko. runoa "pilkkarunona". Myöhemmin pehmitti hiukan mielipidettään...

        Siunausta ja Herran johdatusta Sinulle!

        Sananlaskut:
        4:18 Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka


    • Anonyymi

      Asiallinen runo.

      • Anonyymi

        Et vaan malttanut taaskaan olla montaa päivää, ettetkö olisi pilkannut helluntaikirkkoa!

        On tuo katkeruus sinussa syvällä. Oletko yrittänyt tosissaan rukoilla ja paastota päästäksesi eroon tuosta katkeruudesta? Yritä edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaan malttanut taaskaan olla montaa päivää, ettetkö olisi pilkannut helluntaikirkkoa!

        On tuo katkeruus sinussa syvällä. Oletko yrittänyt tosissaan rukoilla ja paastota päästäksesi eroon tuosta katkeruudesta? Yritä edes.

        Kerro mikä on mielestäsi pilkkaamista. Lue runo, ja kerro mikä siinä ei pidä paikkaansa.
        Ymmärränhän minä sen, että totuus sattuu. Mutta että noin kovasti, että alat panettelemaan katkeraksi. Se on muuten syntiä se.
        Se, että asiaa pidetään esillä on vain hyvä asia. Jospa joku vääryyksiä tehnyt tulisi parannuksenteon paikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mikä on mielestäsi pilkkaamista. Lue runo, ja kerro mikä siinä ei pidä paikkaansa.
        Ymmärränhän minä sen, että totuus sattuu. Mutta että noin kovasti, että alat panettelemaan katkeraksi. Se on muuten syntiä se.
        Se, että asiaa pidetään esillä on vain hyvä asia. Jospa joku vääryyksiä tehnyt tulisi parannuksenteon paikalle.

        Täh: "Se, että asiaa pidetään esillä on vain hyvä asia. "

        Mitä sinä luulet tuollaisen panettelun hyödyttävän. Sielunvihollinenhan siitä vain iloitsee.
        Aiotko koko loppuelmäsi veivata tuota samaa katkeruutta?

        Mitenkäs Raamattu kehoittaa: "Ei muistele kärsimäänsä pahaa"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Se, että asiaa pidetään esillä on vain hyvä asia. "

        Mitä sinä luulet tuollaisen panettelun hyödyttävän. Sielunvihollinenhan siitä vain iloitsee.
        Aiotko koko loppuelmäsi veivata tuota samaa katkeruutta?

        Mitenkäs Raamattu kehoittaa: "Ei muistele kärsimäänsä pahaa"?

        Puhut panettelusta, mutta itse näyt siihen sortuvan.
        En ole katkera, miksi toistat. tuota samaa mantraasi?
        Onko oikeasti noin vaikea ymmärtää, että kritiikki ja katkeruus on kaksi eri sanaa ja merkityksiltään erilaiset?
        Tuo katkeran hokeminense vasta veivaamista on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Se, että asiaa pidetään esillä on vain hyvä asia. "

        Mitä sinä luulet tuollaisen panettelun hyödyttävän. Sielunvihollinenhan siitä vain iloitsee.
        Aiotko koko loppuelmäsi veivata tuota samaa katkeruutta?

        Mitenkäs Raamattu kehoittaa: "Ei muistele kärsimäänsä pahaa"?

        Et vastannut kysymykseen. Mikä mielestäsi on runossa sellaista, joka ei pidä paikkaansa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et vaan malttanut taaskaan olla montaa päivää, ettetkö olisi pilkannut helluntaikirkkoa!

        On tuo katkeruus sinussa syvällä. Oletko yrittänyt tosissaan rukoilla ja paastota päästäksesi eroon tuosta katkeruudesta? Yritä edes.

        Mikään ei viittaa aloitajalla olevan katkeruutta.
        Jos syylistyy nimitämään toisinajattelevia katkeriksi, se on tuomitsemista ilman riittävää perustetta.
        On julmaa tuomita toista. Ota mieluummin selvää mikä aiheuttaa erimielisyyden ja pyydä Jumalalt viisautta ja rakkautta. Jo Raamatun alussa on opetus kuinka Kain tappoi veljensä Abelin. Jumala kysyi, Kainilta missä on veljesi Aabel. Johonka veljensä murhaaja Kaun vastasi, olenko minä veljeni vartija.
        Vastaavatko "pastorit" Julmalle samoin kuin veljensä murhaaja kain.
        Vai vastaavatki vastuulliset kysymisedn, "he ovat katkeria,


    • Anonyymi

      Luin runon. Ei se ole pilkantekoa vaan on kertomus runomuodossa, kuin balladi.

      On aina paikallaan kirjoittaa tapahtumat aikakirjoihin. Mehän luemme muutenkin historiaa ja aikakirjoja.

      Tuntuisi oudolta, suorastaan tukehduttavalta, jos emme tietäisi mitään menneniden aikojen tapahtumista.

      Jos kertomus jonkun tuntoon kolahtaa, tulee seuraava kysymys mieleen: Mikä on se oma lehmä ojassa, kun totuuden kertominen noin tekee kiukkuiseksi ja nyrpeäksi?

    • Anonyymi

      Ps.2:4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkka teitä. Ps.59:9 Mutta sinä, Herra, naurat heille, sinä pidät kaikkia pakanoita pilkkanasi. Sananl.1:26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, jota kauhistutte, Sananl.3:34 Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.

      • Anonyymi

        Niinpä. Kuka pilkkaa ja kuka ei. Eikö se ole pilkantekoa, että hajotetaan seurakuntia ja ei välitetä lampaista?
        Hesekiel:
        34:1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        34:2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille - paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        34:3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        34:4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        34:5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi - hajaantuneet ne ovat.
        34:6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        34:7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        34:8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        34:9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        34:12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        34:13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        34:14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        34:15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        34:16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.


    • Anonyymi

      Ihanko itse kirjoitit? Oli kuin alakoululaisen kyhäelmä.

      • Anonyymi

        Niin mikä? Jos runoa tarkoitit, et näköjään ymmärrä totuuden päälle.


    • Anonyymi

      Noinhan tuo runomuodossa oleva totuus sopii varmaan myös moniin helluntaikirkon ulkopuolella oleviin helluntailiikkeen seurakuntiin, sillä kovin harvat pääsevät enää seurakuntien korkeitten kynnysten yli, koska valintakriteerit ovat muuttuneet raadollisemmiksi. Monissa seurakunnissa katsotaan ensin siihen, minkälaisella kulkuneuvolla sanankuulolle tuleva pihaan ajaa. Onko tulija laulutaitoinen, vai tuppisuunako penkissään istuksii. Entä yhteiskunnalliset arvot ja mahdollinen työ, jonka perusteella elintasokartoitus eli varallisuus/varattomuus tulee esille. Jos on mersu, tai bemari, tai audi alla, tittelinä johtaja tai toimitusjohtaja, eikä insinööriäkään katsota karsaasti, niin kelpaahan tuota tulijaa kosiskella seurakunnan jäsenyyteen. Mutta jos tulijalla on alla jokin halpa autonrotisko, tittelinä työtön sekatyömies tai eläkeläinen, niin jo vain on ns. aivan toinen ääni kellossa.

    • Anonyymi

      Tähän ei tarvita mitään runoutta lahkoilaislta,totuus on :

      "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"
      "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"

      Tähän on lahkolaisten pidetttävä turpakiinni ja piste,ei mitää Amerikkalsta opastusta tai muuta sontaa!
      Menkää vittuun Amerikkalaiset sotkijat,kuten Adeventismi,Jehovat ja muut räpäleet..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe