Miksi profetiat kertoivat Trumpin jatkosta

Anonyymi

Ihan hirveän monet unet ja puheet ja ennustukset lupasivat Trumpin jatkokauden. Siksi monet mm Patmos ja puhujat o at ymmällä.

56

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nää hemmetin saarnurit on täysiä huijareita samoin nämä profetiat. Vaali tai urheilutuloksen voi jonkinlaisella hehtaarilla arvata jos seuraa alaa . Nämä profetiat on yhtä tyhjän kanssa.

    • Anonyymi

      Profetiat Trumpin jatkokudesta ovat tietenkin totta. Se alkaa neljän vuoden kuluttua.

      • Anonyymi

        Eikös ole jo liian vanha sellaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ole jo liian vanha sellaiseen.

        Voihan se olla joku muukin Trump kuin Donald


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla joku muukin Trump kuin Donald

        helluntailaisuus, ja helluntailaisuuden, profetiat . . . olisko jo syytä jättää "omaan arvoonsa"

        useimpien uskokin perustuu, enemmän mielikuvitus profetioihin, kuin raamattuun . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla joku muukin Trump kuin Donald

        Ivankaa jopa äänestäisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ivankaa jopa äänestäisin

        Ihminen näkee ulkokuoren. Taas kerran.


    • Anonyymi

      Koska ihmiset uneksivat ja profetoivat omiaan. Ette kai te aikuisen oikeasti kuvittele, että kaikki Jumalan nimissä esitetty tulee oikeasti Jumalalta. Juuri sen vuoksi Paavali kehotti koettelemaan kaikki raamatun sanalla. Raamattu ei ota kantaa vaalien tuloksiin, eikä muihinkaan maallisiin asioihin. Se on HENGELLINEN opas.

      Miksi Jumala ilmoittaisi etukäteen kenet valitaan USA:n tai jonkun muun valtion presidentiksi? Ketä tämä tieto rakentaa tai palvelee? Profetiat eivät ole ennustelua, ne on tarkoitettu seurakunnan rakennukseksi. Uskova ei tee tuollaisilla tiedoilla mitään. Tällaiset korvasyyhyprofetiat ovat pelkkää poliittista manipulaatiota.

      • Anonyymi

        Tietenkin Jumala ilmoittaa palvelijalleen tulevan päämiehen. Näitä ilmoituksia on raamattu täynnään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin Jumala ilmoittaa palvelijalleen tulevan päämiehen. Näitä ilmoituksia on raamattu täynnään.

        Näin on. Profeetta Habakuk ennusti Suomen pisimpään johtaneesta päämiehestä tipitarkasti:
        "Urho on röyhkeä, mutta hän ei ole pysyväinen"

        Trumpista yksikään profeetta ei ainakaan nimeltä mainiten ole sanonut yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Profeetta Habakuk ennusti Suomen pisimpään johtaneesta päämiehestä tipitarkasti:
        "Urho on röyhkeä, mutta hän ei ole pysyväinen"

        Trumpista yksikään profeetta ei ainakaan nimeltä mainiten ole sanonut yhtään mitään.

        Tuo Habbiksen prognoosi panee miettimään, voisiko kaikki muukin Raamatussa olla yhtä totta. 🤔


      • Anonyymi
        Repe_Ruutikallo kirjoitti:

        Tuo Habbiksen prognoosi panee miettimään, voisiko kaikki muukin Raamatussa olla yhtä totta. 🤔

        Suomalaiset ovat Jumalan valittu kansa. Valo paistaa pohjolasta. Siksi Suomesta myös ennustetaan tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat Jumalan valittu kansa. Valo paistaa pohjolasta. Siksi Suomesta myös ennustetaan tarkemmin.

        Uskotko todella suomalaisten oleva valittu kansa.?
        Suomi on täysin rikollisten hallussa,vitsauksia on tullut,ja lisää tulee,eikä kansa tee parannusta,ei niin kauan kuin politiikkommekin ovat saatanan hallussa ja ohjauksessa,monet heistä riivattuja.
        Suomi on valittu rangaistavaksi,jopa niin että pian harvalla on varaa maksaa vuokriaan ,ostaa ruokaa ym muihin pakollisiin menoihin.Kuluttajan suojakin on liki olematon.Firmat saa tehdä mitä petoksia ja vääryyksiä hyvänsä,joutumatta vastuuseen,esim verkkokauppa.com.
        Kirottujen johtajiemme tähden kärsimme kaikka,ja pahin vasta edessä päin.


    • Anonyymi

      Trumppi jos kuka on siunaillut Israelia erilaisilla diileillä ja toimilla joka käänteessä. Jumala ei siunannut Trumppia USA:n pressanvaaleissa. Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Johtopäätöksiä...

      • Anonyymi

        "Mitä tästä pitäisi ajatella?"

        Itselläni tulee mieleen, missä muussa asiassa helluntailaiset julistavat vastoin Jumalan tahtoa.

        Olen helluntaipalstoilla törmännyt väitteeseen, ettei Matt 25 opetus koske rajojen sulkemista:

        "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Miten uskova ihminen voi perustella itselleen, etteivät pakolaiset ole Jeesuksen tarkoittamia "näitä vähäisimpiä" ?
        Sen kieltävät ihmiset ovat eksyneet Jeesuksen opetuksesta ja Raamatun sanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tästä pitäisi ajatella?"

        Itselläni tulee mieleen, missä muussa asiassa helluntailaiset julistavat vastoin Jumalan tahtoa.

        Olen helluntaipalstoilla törmännyt väitteeseen, ettei Matt 25 opetus koske rajojen sulkemista:

        "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Miten uskova ihminen voi perustella itselleen, etteivät pakolaiset ole Jeesuksen tarkoittamia "näitä vähäisimpiä" ?
        Sen kieltävät ihmiset ovat eksyneet Jeesuksen opetuksesta ja Raamatun sanasta.

        Perustelen sillä että nykyajan pakolaiset on elintason ja mukavan elämän vuoksi rynniviä. Heillä ei ole tarkoitustakaan tyytyä mihinkään vesilasiin ja normaaliin ruokaan sekä vaatteisiin. Ne heillä on jo tullessaan, sekä uusin älypuhelin. Jeesus ei suinkaan sanonut;” Joka ottaa luokseen yhdenkin näistä marmattajista ja toisten elätettäviksi pyrkijöistä, varsinkin kun heillä ole aikomustakaan tehdä ikinä töitä, hän on tehnyt sangen hyvästi kun on antanut vetää itseään höplästä” Ei suinkaan. Raamatussa sanotaan Jumalan määränneen ihmiselle asumisen ajat ja rajat. Siihen olisi jokaisen hyvä tyytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tästä pitäisi ajatella?"

        Itselläni tulee mieleen, missä muussa asiassa helluntailaiset julistavat vastoin Jumalan tahtoa.

        Olen helluntaipalstoilla törmännyt väitteeseen, ettei Matt 25 opetus koske rajojen sulkemista:

        "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Miten uskova ihminen voi perustella itselleen, etteivät pakolaiset ole Jeesuksen tarkoittamia "näitä vähäisimpiä" ?
        Sen kieltävät ihmiset ovat eksyneet Jeesuksen opetuksesta ja Raamatun sanasta.

        "Miten uskova ihminen voi perustella itselleen, etteivät pakolaiset ole Jeesuksen tarkoittamia "näitä vähäisimpiä" ?

        Ei sitä voikaan rehellisesti perustella. Mutta ei se myöskään tarkoita, että kaikki maailman pakolaiset pitäisi ottaa vastaan. Lähimmäisyys on järkevää resurssien ja tilanteiden mukaan toimimista. Kuten Suomi on itse asiassa aina tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tästä pitäisi ajatella?"

        Itselläni tulee mieleen, missä muussa asiassa helluntailaiset julistavat vastoin Jumalan tahtoa.

        Olen helluntaipalstoilla törmännyt väitteeseen, ettei Matt 25 opetus koske rajojen sulkemista:

        "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Miten uskova ihminen voi perustella itselleen, etteivät pakolaiset ole Jeesuksen tarkoittamia "näitä vähäisimpiä" ?
        Sen kieltävät ihmiset ovat eksyneet Jeesuksen opetuksesta ja Raamatun sanasta.

        Mainitsit 'nämä pakolaiset'. Ovatko vai eivätkö ole niitä 'vähäisempiä'. Heitähän on maailma pullollaan. Useimmat nuoria miehiä. Heillä on ikioma kirjansa, josta eivät luovu. Enemminkin näyttää siltä...aivankuin oltaisiin maata valloittamassa!?!
        Suomessakin ollaan luopumassa Isien Uskosta..näyttää kuin oltaisiin Jumalan kurituksen alla! Saamassa mitä tilattu, synti on maistuvampaa. Onko Jumala/Raamatun Jumala siirtynyt syrjemmälle ns. joulujuhlistamme? Mässäilyt jäämässäkö vähemmälle? Jeesus sanoo Sanassaan jotakin VATSASTA. "Joka on heidän jumalansa"...

        Maailman tilanne on luettavissa mm.Raamatun Ilmestyskirjasta. Siellä kuitenkin mainitaan: "Minä tulen pian."
        Valvo, ettei kukaan veisi sinun kruunuasi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perustelen sillä että nykyajan pakolaiset on elintason ja mukavan elämän vuoksi rynniviä. Heillä ei ole tarkoitustakaan tyytyä mihinkään vesilasiin ja normaaliin ruokaan sekä vaatteisiin. Ne heillä on jo tullessaan, sekä uusin älypuhelin. Jeesus ei suinkaan sanonut;” Joka ottaa luokseen yhdenkin näistä marmattajista ja toisten elätettäviksi pyrkijöistä, varsinkin kun heillä ole aikomustakaan tehdä ikinä töitä, hän on tehnyt sangen hyvästi kun on antanut vetää itseään höplästä” Ei suinkaan. Raamatussa sanotaan Jumalan määränneen ihmiselle asumisen ajat ja rajat. Siihen olisi jokaisen hyvä tyytyä.

        >Ne heillä on jo tullessaan, sekä uusin älypuhelin.

        Väitän että edes prosentilla ei ole ollut "uusinta älypuhelinta". Puhelinten mallit vaihtuvat vuosittain. On varmasti aitouskovalle kristitylle vaikea ymmärtää, että vuodenkaan vanha puhelin ei enää ole uusinta mallia, kun kerran kaatumaseuroissa puhutaan että uusimmat niillä vääräuskoisilla aina on.

        >Raamatussa sanotaan Jumalan määränneen ihmiselle asumisen ajat ja rajat. Siihen olisi jokaisen hyvä tyytyä.

        Eli 99 % Amerikan asukkaista pitäisi palata tänne takaisin? Varmastiko?


      • Anonyymi
        Repe_Ruutikallo kirjoitti:

        >Ne heillä on jo tullessaan, sekä uusin älypuhelin.

        Väitän että edes prosentilla ei ole ollut "uusinta älypuhelinta". Puhelinten mallit vaihtuvat vuosittain. On varmasti aitouskovalle kristitylle vaikea ymmärtää, että vuodenkaan vanha puhelin ei enää ole uusinta mallia, kun kerran kaatumaseuroissa puhutaan että uusimmat niillä vääräuskoisilla aina on.

        >Raamatussa sanotaan Jumalan määränneen ihmiselle asumisen ajat ja rajat. Siihen olisi jokaisen hyvä tyytyä.

        Eli 99 % Amerikan asukkaista pitäisi palata tänne takaisin? Varmastiko?

        Amerikan mantere onkin oivallinen esimerkki monikulttuurisuuden ihanista vaikutuksista. Vastoin Jumalallista käskyä eurooppalaiset, etunenässä epsanialaiset Hispaniasta, lähtivät manteretta asuttavien asuinsijoille. Eurooppalaiset alkuperäisväestö olisi kenties juuri kestänyt, mutta ei enää afrikkalaisten tuomista mantereelle. Afrikkalaisten mukana tuli isorokko, tuhkarokko, keltatauti, visvovatauti, sankkeri. Joka voimisti eurooppalaisten haitallista tautiperimää niin että 1520- luvun molemmin puolin oli amerikan intiaanit kuolleet tuontitauteihin jopa 76 prosenttisesti. Kymmenessä vuodessa oli alkuperäisväestö tuhottu lähes täydellisesti. Epätoivo ajoi intiaaneja epätoivoiseen taisteluun valloittajia vastaan kun oli jo liian myöhäistä. Lopulta monet kansoista suoritti joukkoitsemurhia sortotoimien edessä.

        Mitäs tästä opimme? Sen, että sama on näillä näkymin edessä meilläkin. Intiaanit toivottivat aluksi eurooppalaiset tervetulleiksi. Moni näki pahoja enteitä, mutta toimiin ei ryhdytty. Tulijoitten runsastuttua ja tautien ja terrorin levitessä tuli natiivien joukossa jonkinlainen herääminen. Liian myöhään. Loppu olikin epätoivoista selviytymiskamppailua kun kaiken loppu on jo lähellä. Maailmalla ihmetellään miksi suomalaiset ovat näinkin hyvin selvinneet koronasta. Siksi että olemme homogeeninen kansa, melko pitkälti. Se on suojannut tähän saakka. Oikein se on siinäkin mielessä, että suomalaiset eivät maailmanlaajuisesti ole kolonialismia harjoittaneet. Nyt olemme vaipumassa muun Unionin myötä samaan kankkulan kaivoon. Hymistellään, hymistellään, naatiskellaan oikein, odottaessamme tumput suorina pyyhkiytymistämme maailman kartalta. Sinne Suomi aikoinaan juostiin, laahustetaan nyt sitten takaisin.


    • Anonyymi

      Israel-toimien vuoksi moni uskoo Trumpin olevan Jumalan valinta.

      Profetioita taas on sekä oikeita että vääriä. Siksi ne pitää koetella raamatun valossa. Valitettavasti useammin saadaan profetioita omasta päänupista vetäen tai sielunviholliselta kuin Herralta.

    • Anonyymi

      Juha Ahvio ennusti, että Trumpille 300 valitsijamiestä. Miten kävikään. Hab.1:1

      • Ahvion kannattaisi lopultakin keskittyä hengelliseen tutkimiseen, jota johtamaan hänet ymmärtääkseni on palkattu. Vielä ehtii, vaikka toistaiseksi politikointi on kiinnostanut enemmän.


    • Anonyymi

      "Valitettavasti useammin saadaan profetioita omasta päänupista vetäen tai sielunviholliselta kuin Herralta."

      ahaa...

      Jos Donald Trump olisi voittanut USA:n pressanvaalit, niin hänen menestystä koskevat profetiat olisivat olleet Jumalalta?
      Nyt kun Trump hävisi vaalit, niin nämä "profetiat" olivatkin sitten sielunviholliselta? Niinkö? Ovelaa... Ihmismieli on niljakas. Siinä ei taida olla tilaa millekään sielunviholliselle tai oletetulle paholaiselle. Ihminen itse on pahin sielunsa vihollinen.

      • Anonyymi

        En minä sellaista sanonut.

        Herra valitsee joskus mieleisiään ihmisiä valtaan, joskus taas julkijumalattomia. Joskus taas hän ei puutu ihmisten valintoihin lainkaan. Tai sitten hän puuttuu niihin myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sellaista sanonut.

        Herra valitsee joskus mieleisiään ihmisiä valtaan, joskus taas julkijumalattomia. Joskus taas hän ei puutu ihmisten valintoihin lainkaan. Tai sitten hän puuttuu niihin myöhemmin.

        "Herra valitsee joskus mieleisiään ihmisiä valtaan, joskus taas julkijumalattomia. Joskus taas hän ei puutu ihmisten valintoihin lainkaan. Tai sitten hän puuttuu niihin myöhemmin."

        Jumala on ihmisen kuva? Eikö sen pitäisi olla juuri päinvastoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sellaista sanonut.

        Herra valitsee joskus mieleisiään ihmisiä valtaan, joskus taas julkijumalattomia. Joskus taas hän ei puutu ihmisten valintoihin lainkaan. Tai sitten hän puuttuu niihin myöhemmin.

        "En minä sellaista sanonut."

        Kyllä sinä sanoit.
        Tämä lause on kopioitu suoraan tuosta sinun vastausviestistä: "Valitettavasti useammin saadaan profetioita omasta päänupista vetäen tai sielunviholliselta kuin Herralta."


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä sellaista sanonut.

        Herra valitsee joskus mieleisiään ihmisiä valtaan, joskus taas julkijumalattomia. Joskus taas hän ei puutu ihmisten valintoihin lainkaan. Tai sitten hän puuttuu niihin myöhemmin.

        Toisin sanoen toimii aivan kuin Häntä ei olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Herra valitsee joskus mieleisiään ihmisiä valtaan, joskus taas julkijumalattomia. Joskus taas hän ei puutu ihmisten valintoihin lainkaan. Tai sitten hän puuttuu niihin myöhemmin."

        Jumala on ihmisen kuva? Eikö sen pitäisi olla juuri päinvastoin?

        "Jumala on ihmisen kuva? Eikö sen pitäisi olla juuri päinvastoin?"

        Ihminen on sen verran vajavainen - ja vähän narsistinenkin - että yrittää tehdä myös Jumalasta oman näköisensä. Se on oikeastaan väistämätöntä. Uskokin voi syntyä ja suodattua vain aivojen kautta, ja niitä on tunnetusti on monenlaisia.:)


    • Anonyymi

      Näin Leo Melleri kirjassa. Raha ja Raamattu, 1989. Sivulla 224-225 On kaljupäisiä ihmisiä viivakoodi päässä. Nyt Patmos on vaihtanut sen siruun.

    • Anonyymi

      Luuk.6:13-14 Ja päivän tultua hän kutsui tykönsä opetuslapsensa ja valitsi heistä kaksitoista, joille hän antoi apostolin nimen: Yksi näistä oli. Luuk.14:16 "sekä Juudas Iskariotin, josta tuli kavaltaja. Joh.6:70 Jeesus vastasi heille: Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele. Miksi Jeesus valitsi perkeleen?

      • Anonyymi

        Jotta kirjoitukset kävisivät toteen


    • Anonyymi

      Mark.14:49 Biblia (1776) Ja minä olen joka päivä ollut teidän tykönänne ja opettanut templissä,ja ette minua ottaneet kiinni. Mutta nämät tapahtuivat, että Raamattu täytettäisiin.

    • Anonyymi

      2Moos.12:46 Samassa talossa se syötäköön; älköön mitään siitä lihasta viekö talosta ulos, älkääkä siitä luuta rikotko. 4Moos.9:12 Älkkööt he jättäkö siitä mitään seuraavaan aamuun älkööntkä siitä luuta rikotko. Kaikkien pääsiäistä koskevien käskyjen mukaan he viettäköön sitä. Joh.19:36 Biblia (1776) Sillä nämät ovat tapahtuneet, että Raamattu täytettäisiin, ei teidän pidä luuta rikkoman hänestä.

    • Anonyymi

      5Moos.18:20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimissä, sellainen profeetta kuolkoon. 5Moos.13:5. Jer.14:14-15 Mutta Herra sanoi minulle: Valhetta ennustavat profeetat minun nimissäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhekäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille. Sentähden, näin sanoo Herra profeetoista, jotka ennustavat minun nimessäni, vaikka minä en ole heitä lähettänyt, ja jotka sanovat, että miekka ja nälkä ei tule tähän maahan: miekkaan ja nälkään hukkuvat nämä profeetat.

    • Anonyymi

      Sak.13:3 Ja jos joku vielä ennustaa, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, hänelle: Sinä et saa elää, koska olet puhunut valhetta Herran nimeen. Ja hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen ennustamisensa tähden.

    • Anonyymi

      Miik.3:5-7 Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansani, jotka huutavat: Rauha! kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa: Sentähden tulee heille yö, näkyjä vailla, teille tulee pimeys, ennustelua vailla. Aurinko laskee näiltä profeetoilta, ja päivä heiltä pimenee. Näkijät joutuvat häpeään, ja ennustajat punastuvat. Kaikki he peittävät partansa, sillä Jumalan vastausta ei tule.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 1Kor. 13:2-10
      Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja
      ja minä tietäisin kaikki salaisuudet
      ja kaiken tiedon,
      ja vaikka minulla olisi kaikki usko,
      niin että voisin vuoria siirtää,
      mutta minulla ei olisi rakkautta,
      en minä mitään olisi.
      Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi,
      ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi,
      mutta minulla ei olisi rakkautta,
      ei se minua mitään hyödyttäisi.
      Rakkaus on pitkämielinen,
      rakkaus on lempeä;
      rakkaus ei kadehdi,
      ei kerskaa,
      ei pöyhkeile,
      ei käyttäydy sopimattomasti,
      ei etsi omaansa,
      ei katkeroidu,
      ei muistele kärsimäänsä pahaa,
      ei iloitse vääryydestä,
      vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
      kaikki se peittää,
      kaikki se uskoo,
      kaikki se toivoo,
      kaikki se kärsii.
      Rakkaus ei koskaan häviä;
      mutta profetoiminen,
      se katoaa,
      ja kielillä puhuminen lakkaa,
      ja tieto katoaa.
      Sillä tietomme on vajavaista,
      ja profetoimisemme on vajavaista.
      Mutta kun tulee se,
      mikä täydellistä on,
      katoaa se,
      mikä on vajavaista.
      Sillä tietomme on vajavaista,
      ja profetoimisemme on vajavaista.

      Trumppia eivät tukeneet edes oman puolue, eikä lehdistö jaTrumppia panetteli koko virka-ajan televisio ja valtamedia. Siitä huolimatta hän siirteli lähi-idän palikoita kokonaan uuteen järjestykseen ilman ylettömiä rahan mättämistä!
      Ei ole ihme kun britit vastustivat Truppia, kun hän nyt meni korjaamaan Bitanian tekemiä virheitä lähi-dässä.

    • Anonyymi

      Nythän sillä Trumpilla olisi mahdollisuus ryhtyä äänekkään joukon johtajaksi.
      Trump saattaisi toimia tulitikkuna suuremmankin joukon räjähdykseksi.

    • Anonyymi

      Jos profetia ei toteudu oikein, se on väärän profeetan puhetta.

      5 Moos 18:21 Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä:
      22 Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä.

      • Anonyymi

        Nämä henkilöt jotka ennustivat Trumpin jatkokautta selville,kaikki nimet listaan,ja julkisesti esille,ovat vääriä ennustelleet ja profetoineet,kaikki listan ennustajat ovat hihuleita.


    • Anonyymi

      No, Trumpin jatkokausi voi olla vielä mahdollinen, jos vaalihuijaus pystytään todistamaan.

    • Anonyymi

      Nimet vaan julkisesti listalle,jotka ennustelleet ja profetoineet trampin jatkokautta, ovat hihuleita.

    • Anonyymi

      Sama juttu kuin miksi lapsi uskoo joulupukkiin. Helluntalainen on hengellinen lapsi joka ei ole kasvanut aikuiseksi.

    • Anonyymi

      Nämä nykyajan seurakunnat ovat täynnä vääriä profeettoja ja vääriä profetioita.Ei mitään kuria tai Herran pelkoa seurakunnissa. Onkohan ne edes mitään oikeita kristillisiä seurakuntia. Pelleilyä on monen seurakunnan toiminta.

      • Anonyymi

        Meller julisti kuin ukkonen viikko sitten taivaan ja maan väliltä ohjelmassaan että Biden ei ole mikään johtaja vielä missään tapauksessa vaan oikeustoimet tulevat ratkaisemaan Trumpin ääniksi ja Trump voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meller julisti kuin ukkonen viikko sitten taivaan ja maan väliltä ohjelmassaan että Biden ei ole mikään johtaja vielä missään tapauksessa vaan oikeustoimet tulevat ratkaisemaan Trumpin ääniksi ja Trump voittaa.

        Trumpismi on saanut miltei joukkopsykoosin mittasuhteet. Trump-uskovaiset kiukuttelevat koronaa potiessaan kuolinvuoteellakin. Eivät suostu uskomaan, että korona tappaa. Hokevat: "tämä ei voi tapahtua minulle". Haukkuvat mieluummin viimeisillä hengenvedoillaan Bidenia, kuin ottavat yhteyttä omaisiinsa. Olen aina pitänyt amerikkalaista kulttuuria narsistisena, mutta tässä se näkyy paljaimmillaan.


      • Anonyymi

        kaikissa seurakunnissa on vain noin 4% pyhityselämässä olevia,ja loput ovat tapauskovia.
        Tämä oli amerikkalainen tutkimus,ja ehkä tämä pätee suomenkin seurakuntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikissa seurakunnissa on vain noin 4% pyhityselämässä olevia,ja loput ovat tapauskovia.
        Tämä oli amerikkalainen tutkimus,ja ehkä tämä pätee suomenkin seurakuntiin.

        No, paljonko yleiskuolleisuus on noussut USA:ssa tänä vuonna verrattuna viimeisten kymmenen vuoden kuolleisuuteen/vuosi?
        Ei juuri yhtään.
        Outo juttu vai mitä?


    • Anonyymi

      Kysyt: Miksi profetioita esitetään Trumpista, vaikka ne eivät toteutuneet eivätkä näin ollen pidä paikkaansa?

      Ja vastaus on hyvin yksinkertainen: Raamatun Kirjoituksissa on ennustettu, että nykyajanmuodossa tulee esille laumoittain vääriä profeettoja ja vääriä kristuksia, jotka tekevät jopa tunnustekojakin. Mutta ajanoloon heidät profetoimisesnsa osoittautuvat vääriksi, kun todellinen totuus tulee julki.

      Missä ovat kyseiset profeetat, jotka olevinaan 'profetoivat' Trumpille jatkokautta; mutta joka kuitenkaan ei toteutunut?

    • Anonyymi

      Koska valehtelu on ihan välttämätöntä näille lahkolaisille saarnaajille. Ilman valheita he eivät saisi tuloja.

      Itselleni on ollut aina hämmentävää kuinka jotkut vain jaksavat seurata tälläisiä valehtelijoita, jotka ovat jääneet kiinni valheistaan aivan selvästi. Tiedän tapauksia, jossa on pikemminkin sääntö kuin poikkeus ettei asia mene kuten saarnaaja sanoo.

      Näitä voitaisiin kutsua ihan hyvin mielin käärmeenöljykauppiaiksi.

      • Anonyymi

        Ihmettelen kauhiasti kuinka äänestetään aina vaan samoja puolueita, vaikka nämä käärmeöljykauppiaat jakavat työllä ja vaivalla hankitut veroäyrit hyvävelisiskoverkostolle ja loput taivaan tuuliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen kauhiasti kuinka äänestetään aina vaan samoja puolueita, vaikka nämä käärmeöljykauppiaat jakavat työllä ja vaivalla hankitut veroäyrit hyvävelisiskoverkostolle ja loput taivaan tuuliin.

        Sitä samaa minäkin ihmettelen.Kuitenkin,äänestä ketä hyvänsä he kaikki ovat saatanallisen vapaamuurariverkoston juoksupoikia.


    • Anonyymi

      Ne profeetat, jotka ovat kehuneet Trumppia ja ennustaneet hänen jatkokauttaan, ovat vääriä profeettoja. Helluntaiseurakunnissa on paljon vääriä profeettoja.

      5 Moos 18:21 Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä:
      22 Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä.

    • Anonyymi

      Ennustelijat kertoivat Trumpin jatkosta, koska heillä kutiavat korvat.:) Ennustelu ja profetointi ovat eri asioita. "Korvasyyhyynsä" ennustelija puhuu Jumalan selän takaa asioista, jotka eivät edes hengelliseen maailman kuulu. Profetia välittää Jumalan sanaa, jonka tarkoitus on rakentaa seurakuntaa. Uskovainen saa toki olla kiinnostunut myös maallisista asioista, mutta niitä ei pidä sekottaa hengen maailmaan.

    • Anonyymi

      Miksi ne profetiat eivät kertoneet esim. siitä, että amerikkalaiset juutalaiset eivät pidä Trumpista ja kuitenkin te patmoslaiset ihailette juutalaisia, mikä on aiheellistakin noin yleisellä tasolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe