Miten pääsen yli ujoudesta

Anonyymi

Olen 14 vuotias poika haluaisin neuvoja miten voisin päästä yli ujoudesta en ole mitenkän ujo kavereiden kanssa tai poikien kanssa vaan ujous tulee aina tyttöjen seurassa esim jos joku tyttö kysyy minulta jotain joskus jäädyn ihan täysin.

Kiitos kaikille ketkä vaivautui vastaamaan.

8

1109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No hyvä kun sinulla on edes kavereita. Tyttöjen kanssa ehtii hääräillä vielä isompanakin. Useimmat ihmiset katuvat vanhenpana mitä tuli tehtyä tyttöjen kanssa joten parempi aloittaa myöhemmin kun on vähän tullut lisää aikuisuutta.

Jos sitten vielä ongelma vaivaa niin homeopatiastakin voi olla apua, jos vanhempasi vaikka järjestäisivät.

• Anonyymi

Minulla sama tuon ikäisenä ja on edelleen (olen vajaa nelikymppinen). Elämä on.

• Anonyymi

Joo toi ilmiö on tuttu juttu. Alkoi itsellä juuri noihin aikoihin ja on jatkunut siitä lähtien.
      Olen mä tota pariutumisjuttua ja työllistymisjuttua miettiny laajemminkin. Tottakai itse on elämästään suurimmilta osin vastuussa mutta olen pohtinut vaikuttavia tekijöitä tähän.
      Opin pienestä pitäen siihen kuinka kaikki tapahtuu automaattisesti. Päiväkoti vaan mentiin ja sitten kouluun, jossa opeteltiin kieltä ja matematiikkaa. Painotettiin koulutuksen merkitystä.
      Ei kerrottu mitään rahan käytöstä tai sen kerryttämisestä. Ei puhuttu pariutumisesta tai perheestä. Ei eri ammattien sisällöstä tai niihin kuuluvista tehtävistä.
      Olin näiden suhteen jotenkin pihalla ja luulin, että ne vain tapahtuvat jotenkin automaattisesti. Yhtäkkiä vaan piti tehdä niitä valintoja ihan itse vaikka ei ollu käsitystä oikein mistään.
      Minua ei neuvonut kukaan millään lailla. Ei kaikki neuvoja tarvitse mutta jotkut tarvii. Minä olisin tarvinnut.

• Anonyymi

Kysyt vaan suoraan että lähetäänkö naimaan? :D

• Anonyymi

Joku tarkkasilmäinen voisi aloituksesta sanoa; trololoo.

• Anonyymi

Oletko tarkistuttanut kierroslukumittarisi, ( klm ) vaikka esmes Kelatoimistossa. Siks kun mun etäisyysmittarinsa näyttää, että klm olisi jumittanut ensimmäiselle kierrokselle.

Notta ikäsi olisikin muutaman kerran tuo ilmoittamasi 14 v.

Ja mukavia ruskaretkiä. Vaahterat kellastuut jo hienosti eteläisessä suomessakin.

• Anonyymi

Vihaisuus on lahes samanlaista. Joku jäätyy

• Anonyymi

Tytöt ovat vain ihmisiä, monet yhtä ujoja, kuin sinäkin.Et siis ole yksin.
      Jos et uskalla mennä juttelemaan mukavannäköisen tytön kanssa, etsi joku harrastus, missä on myös tyttöjä? Tai mene jollekin keskustelusivustolle (en tunne nykyisiä) missä voi vaihdella viestejä, tosin sielläkin on valeprofiileita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2545
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      41
      1701
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      143
      1315
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      297
      1151
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      322
      1129
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      23
      1073
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1063
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      946
    9. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      12
      885
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      853
    Aihe