Perisynti on

Mormonien on vaikeata hyväksyä perisyntiä ja ihmisen luonnollista syntisyyttä. Koska heidän mukaan syntiinlankeemus on hyvä asia eikä siitä ole mitään syntiä voinut tulla. He eivät usko lapsen syntisyyteen. johtuen edellä mainitusta asiasta. He väittävät lapsen olevan synnitön aina 8 vuotiaaseen asti. Tätä ei Raamattu tunne.



Näin mormonit väittää, ettei perisyntiä ole Raamatussa. Minä löysin muutaman kohdan missä on.

JOB 14: 4. Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään

PS. 51 : 7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt

1MOOS. 8: 21. Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt

EF 2: 3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

ROOM. 3: 10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

ROOM 5 : 18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;

JOH. 3: 6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.




JES. 48: 8. Et ole sinä niistä kuullut etkä tietänyt, ei ole sinun korvasi niille aikaisemmin auennut; sillä minä tiesin, että sinä olet aivan uskoton ja luopioksi kutsuttu hamasta äidin kohdusta.

ROOM. 5: 19. sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

EF. 2: 3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

ROOM. 3: 10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.









Samoin mormonit väittävät, että syntiinlankeemus oli hyvä asia



Perisynti ja kolmiyhteinen Jumala sanaa ei Raamatussa suoraan ole, mutta molemmat tulevat kiistatta esiin. Lapset eivät ole synnittömiä, koska vain Jeesus oli maanpäällä synnitön (tietenkin myös taivaassa). Jeesus syntyi neitseestä. Mutta ihminen PS. 51 : 7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. ROOM 5 : 18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; Huom. KAIKILLE. Myös lapsille. Siksi myös lapset tulee kastaa jo pieninä, että olisivat Jeesuksen pelastuksesta osalliset. 

Kolmiyhteinen Jumala tulee ilmi, että Raamattu puhuu vain yhdestä Jumalasta, mutta kolmesta persoonasta. Isä Jumalan Jumaluutta tuskin kieltää kukaan. Jeesuksen Jumaluus tulee ilmi monessa kohtaa. JOH. 1: 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Pyhä Henki APT. 5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? 
4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle." 

MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Nimeen ei nimiin. Nimeen on yksikössä, joten Isä, Poika ja Pyhä Henki on yksi. 1KOR. 1: 24 on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Eli kolmiyhteinen Jumala on kiistaton

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatun perusopetus on että ihmiset (ensin Aadam ja Eeva) kadottivat viattomuutensa ja heidän jälkeläisensä ovat perineet sen ja että Jeesuksen uhri sovitti tuon perisynnin niin että ihmiset voivat palata täydellisyyteen tekemään vain hyvää.

      Lankeemuksesta seurasi siis taipumus pahaan.

      Mormonin kirja osoittaa että lankeemuksesta seurasi myös että ihmisiä syntyi.

      2 Nefi 25. Aadam lankesi, jotta ihmisiä syntyisi; ja ihmiset ovat , jotta heillä olisi ilo.

      Mormonit ovat siis menneet tuossakin yli että he kieltävät Raamatun syntiinlankeemuksen ja uskovat vain mormoninkirjan yhtä kohtaa.

      • Anonyymi

        Mm. Mooseksen laki annettiin Israelilaisille, jotta jos he olisivat pitäneet koko lain, syntiinlankeemuksen vaikutus olisi poistettu heistä ja he olisivat olleet täydelliisiä eivätkä he olisi enää tarvinneet Jeesuksen uhria.


      • "Jeesuksen uhri sovitti tuon perisynnin niin että ihmiset voivat palata täydellisyyteen tekemään vain hyvää."

        Missä noin sanotaan???

        Jeesuksen sovitustyössä tuli perisyntiin armo, mutta synti ei ole mihinkään hävinnyt. Kuka ihminen tekee vain hyvää?

        "2 Nefi 25. Aadam lankesi, jotta ihmisiä syntyisi; ja ihmiset ovat , jotta heillä olisi ilo."

        Tuo ei pidä paikkaansa. 1MOOS. 1: 28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

        Jo silloin ennen syntiinlankeemusta Jumala käski lisääntyä.

        Ennen syntiinlankeemusta ei ollut syntiä olla alaston.


    • Anonyymi

      Jeesuksen uhri sovitti tuon perisynnin jos ihmiset uskovat siihen ja tekevät parannuksen.

      • Sovitti, mutta ei poistanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe