Onneksi järki toimii sen verran hyvin etten ole lähtenyt vakavasti mihinkään uskonkuvioihin mukaan. Joskus tullut käytyä joissain tilaisuuksissa kun siellä ollut ilmainen kahvitarjoilu, mutta kovin kauaa siellä ei pysty olemaan, kun ei kestä kuunnella niitä uskovaisten jeesustelupuheita ja henk.koht. uskoontulotarinoita. Hyvin nopeasti alkaa hiostaa ja ahdistaa. Nappaan pari pullaa nopeasti mukaan, istun ehkä viisi minuuttia kärsimystä tuntien paikalla kuunnellen vastahakoisesti vanhempaa naista joka paasaa Jeesuksesta. Hän antaa minulle jonkin lehtisen, jota en kehtaa olla ottamatta vastaan. Sen jälkeen keksin jonkin tekosyyn minkä nojalla poistun paikalta. Nuo jutut eivät ole minua varten. Ulkona avaan tuon lehtisen, jossa on jokin ylistyslaulu Jeesukselle. Vähän pilkallisesti naurahdan ja heitän sen lähimpään roskakoriin. Nuo piirit eivät ole minua varten.
Sama pätee Jehovan todistajiin. Vuosia sitten oli viimeinen kerta kun kävin kokouksessa. Silloin tiesin jo, ettei tätä jaksa enää minuuttiakaan. Tuntui pelkältä tuputukselta ja pakkosyötöltä koko homma. Halusin puheiden sijaan kuunnella omaa itseäni, sisäistä ääntäni ja katsoa mitä se sanoo. Se on sairaus kuunnella aina jotain muuta ääntä kuin omaa itseä. Jeesusta, Raamattua, puheita tms...
Seurakunnan pullakahvit
5
96
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sanoma Jeesuksesta ärsyttää, niin sinusta on vielä toivoa.
Kun kerran kahvi maistuu ja pullatkin ja tiedät etukäteen, että sanomaa Jeesuksesta on siellä tarjolla ja menet silti sinne, niin toivoa on.
Mitä Jeesus on tehnyt puolestasi?- Anonyymi
Liimatta kirjoitti:
Ehkä kysymys on vain
yksinäisyydestä ja syrjäytymisestä?Niin varmaankin.
Yksinäisyys lisääntyy varsinkin nyt korona aikana.
Mutta hyvä että menee tälläisiin kahvitilaisuuteen. 5 minuuttiakin sanomaa Jeesuksestakin on hyvä asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaankin.
Yksinäisyys lisääntyy varsinkin nyt korona aikana.
Mutta hyvä että menee tälläisiin kahvitilaisuuteen. 5 minuuttiakin sanomaa Jeesuksestakin on hyvä asia.Raamatunvastaista sanomaa siellä paasataan!
- Anonyymi
Oletko pulla-addikti?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 397359
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2302995Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452616Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262575- 312116
- 411906
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797