Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Köyhyys on mielentila ja jos se vaivaa niin kannattaa mennä töihin.
Köyhyys on mielentila
30
146
Vastaukset
- Anonyymi
On rahallista käyhyyttä ja on mielellistä khyyttä, mutta ne ei liity toisiinsa.
Rahallinen käyhyys ei olemielentila, et voi mitenkään muuttua rahaksi jos sitä ei ole.
Joten yritäppä erottaa ne toisistaan. - Anonyymi
Aloitukseen sen verran että ne menot justiin pidettävä kuriin ettei kylvä rahoja. Ihme käsitys jostain toimeentulotuesta että juu sehän riittää vaikka mihin, lehtitilaukset,taivaskanavat,kuntosalikortti höpö höpö mitään lehtitilauksia taikka taivaskanavia. Köyhä menee kauppaan ni mitäs täytyykin ostaa hmmm leipä,leike,juusto kun perunoista pitäs aloittaa ja vaikka jauheliha. Tilanne olis hyvä jos kotona jo valmiina vaikka näkkileipää sitten itse voi tehdä sämpylöitä.
- Anonyymi
Hehheeee,,, siinä vasta viisas ihminen... ainakin omasta mielestään. heheeee....
Miten se työ liittyy rahaan, jos työstä ei enää kukaanmaksa palkkaa?- Anonyymi
Ei se noinkaan mene, minulle ainakin maksetaan bruttona 5k€/kk, eri asia on sitten se mitä jää käteen täällä sosialismissa.
- Anonyymi
Suomalaiset eivät tiedä mitään köyhyydestä, koska täällä ei sitä esiinny. On tietysti huonommin toimeentulevia. Näin pitää ollakkin, ei muuten olisi mitään mieltä ponnistella parempien työpaikkojen toivossa, ja opiskella uusia asioita.
- Anonyymi
Tuossa on järkeä, mutta siinä olen eri mieltä että huonoja palkkoja ei pitäisi olla. Työstä onmaksettava sellainen palkka jolla tulee toimeen. Ei voi työnantaja käyttää ihmistä hyväkseen että teettää töitä eikä maksa kunnon palkkaa. Ei voi olla niin.
Valitettavasti sellaista on lähes kaikki ja lähes kaikki ihmiset menee eikä vaadi parempaa palkkaa. Minä en kuulu heihihn, jos ei palkkaa ei tee töitäkään.
Kysyn aina heti ensimmiseksi palkan kun menen haastatteluun. Se on oleellinen khysymys, miten kähyttäydyn ja miten vastaan kysymyksiin., Palkka on kaiken avainasia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on järkeä, mutta siinä olen eri mieltä että huonoja palkkoja ei pitäisi olla. Työstä onmaksettava sellainen palkka jolla tulee toimeen. Ei voi työnantaja käyttää ihmistä hyväkseen että teettää töitä eikä maksa kunnon palkkaa. Ei voi olla niin.
Valitettavasti sellaista on lähes kaikki ja lähes kaikki ihmiset menee eikä vaadi parempaa palkkaa. Minä en kuulu heihihn, jos ei palkkaa ei tee töitäkään.
Kysyn aina heti ensimmiseksi palkan kun menen haastatteluun. Se on oleellinen khysymys, miten kähyttäydyn ja miten vastaan kysymyksiin., Palkka on kaiken avainasia.Mullakin oli sellaisia kavereita, jotka saneli palkkavaatimuksen, minkä alle eivät suostuneet menemään töihin. Minä sen sijaan menin töihin aina kun niitä vaan löytyi.
Nyt 30 vuotta myöhemmin nuo kaverit saa eläkettä n. 1100 €/kk bruttona ja meikäläiselle tulee yli kaksinkertaisesti tuo summa . Netossa on eroa vain se 1000 €/kk .
Jokainen tekee asiat tavallaan. Ne kaverit kärmistelee kotonaan kaljapullojen kanssa ja meikäläinen matkustelee ja harrastaa mitä haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullakin oli sellaisia kavereita, jotka saneli palkkavaatimuksen, minkä alle eivät suostuneet menemään töihin. Minä sen sijaan menin töihin aina kun niitä vaan löytyi.
Nyt 30 vuotta myöhemmin nuo kaverit saa eläkettä n. 1100 €/kk bruttona ja meikäläiselle tulee yli kaksinkertaisesti tuo summa . Netossa on eroa vain se 1000 €/kk .
Jokainen tekee asiat tavallaan. Ne kaverit kärmistelee kotonaan kaljapullojen kanssa ja meikäläinen matkustelee ja harrastaa mitä haluaa.Minulla samanlainen kokemus. Silloisen naapurin/luokkakaverin kanssa päästiin 17 vuotiaina samaan tehtaaseen töihin.. Kaveri kevään tullen ilmoitti ettei kyllä kaunista kesää pilaa pimeissä tehdashalleissa ja otti lopputilin. Samaa käytöstä sitten kaikki työvuodet. Kaikki rahat meni mukavaan elämään. Ansiosidonnaiset kulutti aina loppuun ennen töihin menoa.
Nyt ollaan molemmat eläkkeellä ja eläkkeet työvuosien mukaiset. Nyt kaveri syyttelee köyhyydestään milloin mitäkin hallitusta ja valtaapitäviä. Ja kaikki paremmin toimeen tulevat ovat hänen mielestään riistäjiä.
- Anonyymi
Kannattaa mennä töihin ja vieläpä sellaisiin töihin, joista maksetaan sellaista palkkaa, jolla voi poistaa köyhyyden. Tällaisia töitä ei vain ole paljoakaan tarjolla.
- Anonyymi
Vanha totuushan kertoo, ne on köyhiä, joil ei oo rahhaa.
- Anonyymi
Laiskuus,tyhmyys =köyhyys.
- Anonyymi
Tuo tapahtuu heille jotka menevät öihin.
Laiskana ollaan töissä, kun kotona joutuu tekemään kotitöitä ja hoitamaanlapsia, töihin mennään huilaamaan.
Tyhmyys, kun mennään orjapalkalla tai ilamiseksi duuniin, ja työnantaja tienaa muttei tekijä yhtään.
Käyhyys lisääntyy kun menee töihin, palkka on sukra eikä sillä tule toimeen ja tyhjän saa pyytämätäkin, työ sairastuttaa ja aiheuttaa väsymystä ja katkeruutta.
- Anonyymi
Jos verotusta kevenettäisiin kaikki työ muuttuisi kannattavammaksi. Mutta vasemmistohallitus korottaa veroja ja panostaa etuuksiin. Mennään perse edellä puuhun.
- Anonyymi
Jos työn hintaa saataisiin alemmas, lisääntyisi työllisyys paljon. Yksityisen mahdollisuus palkata asentaja, remonttimies, siistijä.......silloin tällöin tehtäviin hommiin on huono, koska tuntiveloitukset ovat karanneet liian korkeiksi. Kotitalousvähennys on osaksi nostanut entisestään taksoja. Tulevaisuudessa joissain töissä yhteiskunnan tuki, ja palkka tulevat muodostamaan yhdessä ansiokokonaisuuden.
- Anonyymi
Hei kuuleppas, ei työn hintaa VOI ENÄÄ ALENTAA!!! Nytkin tehdään töitä lähes ilmaiseksi. Eihän se ole työn tarkoitus, vaan se että saa palkkaa! Millä elää.
On katkeruutta edes joidenkin ajatella että töitä pitäisi tehdä nälkäpalkalla. Palkan tarkoitus on tulla toimeen ETTEI TARVI NOSTAA SOSIAALIETUUKSIA! Miten se on jonkun ja sun niin viakea ymmärtää?????
Suomessa palkat on niin huonot että saman saat kun olet työtön jopa paermmin.
PALKKOJA PITÄÄ NOSTAA, SIITÄ SE MIELENKIINTO HERÄÄ. Palkat on niin jälessä suomessa että nosto olisi ainakin tonni!
Kuka menee ilmaiseksi töihin muu kuin sinä. Siksi minä olen kotona kun palkat on niin huonot, enempi saan käteen rahaa kun olen kotona. Se vaan on niin totta.
Mwnisitkö itse töihin, jos tulosi alenisivat? Epäilenpä ettet menisi. JOs vastaat että kyllä, niin en uskoisi sinua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei kuuleppas, ei työn hintaa VOI ENÄÄ ALENTAA!!! Nytkin tehdään töitä lähes ilmaiseksi. Eihän se ole työn tarkoitus, vaan se että saa palkkaa! Millä elää.
On katkeruutta edes joidenkin ajatella että töitä pitäisi tehdä nälkäpalkalla. Palkan tarkoitus on tulla toimeen ETTEI TARVI NOSTAA SOSIAALIETUUKSIA! Miten se on jonkun ja sun niin viakea ymmärtää?????
Suomessa palkat on niin huonot että saman saat kun olet työtön jopa paermmin.
PALKKOJA PITÄÄ NOSTAA, SIITÄ SE MIELENKIINTO HERÄÄ. Palkat on niin jälessä suomessa että nosto olisi ainakin tonni!
Kuka menee ilmaiseksi töihin muu kuin sinä. Siksi minä olen kotona kun palkat on niin huonot, enempi saan käteen rahaa kun olen kotona. Se vaan on niin totta.
Mwnisitkö itse töihin, jos tulosi alenisivat? Epäilenpä ettet menisi. JOs vastaat että kyllä, niin en uskoisi sinua.Tuet liian hyviä, aina silloin jos työtä ei kannata ottaa vastaan. Pienipalkkaisesta duunista jokainen on aloittanut, vieläpä moni pätkätöistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuet liian hyviä, aina silloin jos työtä ei kannata ottaa vastaan. Pienipalkkaisesta duunista jokainen on aloittanut, vieläpä moni pätkätöistä.
Oletpa kiero. Meinaat että palkat on hyvät vai? Että huonoilla palkoilla pitäisi tehdä töitä? Pitäisikö sinun mennä alipalkatuna töihin?
Kelakin on huomannut että palkoilla ei elä, siksi tuet on isommat kuin palkka.
Tukia ja palkkaa ei ptiäsi nostaa yhdessä, mutta suomessa ei elä palkoilla.
Onneksi kela on huomannut, niin korvuakset on isämmat kuin palkka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa kiero. Meinaat että palkat on hyvät vai? Että huonoilla palkoilla pitäisi tehdä töitä? Pitäisikö sinun mennä alipalkatuna töihin?
Kelakin on huomannut että palkoilla ei elä, siksi tuet on isommat kuin palkka.
Tukia ja palkkaa ei ptiäsi nostaa yhdessä, mutta suomessa ei elä palkoilla.
Onneksi kela on huomannut, niin korvuakset on isämmat kuin palkka.Vain sinä olet puhunut palkoista, toiset työn hinnasta, mikä on aivan eri asia. Monet ovat varoitelleet työnhinnan korkeutta, mikä huonontaa kilpailukykyä, ja samalla elintärkeää vientiä,. Kärjistetysti voisi sanoa että asikkaat maksavat meille palkan. Kaikki osatekijät ketjussa ovat tärkeitä, että yritys menestyy, ja pystyy työllistämään........... Aloitin aikanaan kokopäivätyössä. Palkka oli alussa 175mk/ kk Siis markkaa, se oli sitä aikaa kun näin loistavista etuuksista kukaan ei edes osannut haaveillakkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sinä olet puhunut palkoista, toiset työn hinnasta, mikä on aivan eri asia. Monet ovat varoitelleet työnhinnan korkeutta, mikä huonontaa kilpailukykyä, ja samalla elintärkeää vientiä,. Kärjistetysti voisi sanoa että asikkaat maksavat meille palkan. Kaikki osatekijät ketjussa ovat tärkeitä, että yritys menestyy, ja pystyy työllistämään........... Aloitin aikanaan kokopäivätyössä. Palkka oli alussa 175mk/ kk Siis markkaa, se oli sitä aikaa kun näin loistavista etuuksista kukaan ei edes osannut haaveillakkaan.
Miten tuo asia on jollekin niin kauhean vaikea?
Palkka on se tärkein miksi töissä ollaan. Ei mikään motivoi tekemään töitä niin paljon kun palkka. Miksi se ei mene kaaliin?
Aloita sinä vaikka sentillä työsi, muttei se sovi kaikille. Palkkaa saadaan siksi että pystyy elättämään itsensä ja perheensä, ei siksi että on vaan työ.
Ei palkansaajalle ole tärkeää se miten yritys menestyy, kunhan itse saa sen palkan omasta työstä!!! Palkka pitää olla niin suuri ettei tarvi tukia nostaa, se on työn tarkoitus. Jos ei palkkaa, ei tehdä työtäkään. Et varmaan tajuu vieläkään, mutta syy on sun oma, ei se miten se sulle sanotaan.
- Anonyymi
Heikkolahjaisuus,tymyys,laiskuus=köyhyys.
- Anonyymi
Kysyin pientä koneremppaa. Maahantuojan liikkeessä tuntiveloitus 96€ Toinen esimerkki, 20 vuotta vanhan auton korjaus korjaamoketjun liikkeessä, ennakkoarvio 630€ Pieni nyrkkipaja pimeesti 200€ . Korkeat tuntiveloitukset, ja korkea hinta pakoittivat kummassakin tapauksessa teettämään työn "pimeesti" Muuten korjaukset olisivat maksaneet enemmin korjattavien esineiden koko hinta.
- Anonyymi
Harva köyhä näyttää aliravitulta, useimmat päinvastoin liikaakin syöneiltä.
- Anonyymi
Mielentila on köyhyys.
- Anonyymi
Kyllä ihmiset eivät saa samoja mahdollisuuksia menestyä siinä geeniruletissa mikä hedelmöityksessä tapahtuu. Siellä kohdussa määritellään kuka tulee pärjäämään elämäsdä ja kuka ei.
Jos saa esim. geneettisesti heikot kehon tukirakenteet niin saa kärsiä koko loppuelämän.
Kuka enään ottaa edes töihin kun on vuosikausia ollut poissa työelämästä ja edelleen puolikuntoinen. On se helppoa vaan joillain porskuttaa työelämässä ja ihmetellä että miksi eivät työttömät mee töihin.
Ei ole empatiaa kun ei ole kokemusta jatkuvasta hermosärystä jonka takia ihmiset tekevät itsemurhia - Anonyymi
Joo mutta ei eri paikkakunnalle. Sitä on turha huutaa enää.
- Anonyymi
Köyhän toiminta edistää hyvinvointia ei vähennä sitä. Kuluttaminen ei mielessä uuden tuottaminen kyllä.
- Anonyymi
Oleellinen huomioon osaa se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oleellinen huomioon osaa se.
Köyhyyttä lisää edistystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhyyttä lisää edistystä.
Köyhää rokkaa tykimmin....
Donkkaa myös.
- Anonyymi
Pienet palkat? Pienuus on suhteellista! Vuosikymmenten saatossa, yli 20:ssä eri duunissa, olen aina saanut kyseisen alan työehtosopimuksen mukaista palkkaa.
Muutamia, lyhyitä, pisimmilläänkin alle 2:n viikon työttömyysjaksoja on ollut.
Kerran minulle ehdotettiin jotain hullunkurista työn hakemisen opettelukurssiaa mutta, katsottuaan työhistoriaani ehdottelija perui puheensa.
Kaikki työpaikat hankin itse ja ilman etukäteisvaatimuksia.
Toimialat, tehtävät, työnantaajat ja paikkakunnat vaihtuivat. Tosin perheellisenä hitaammin.
Turhaa paskan jauhamista ja oman haluttomuuden ja avuttomuuden jauhamista tuo valittaminen palkan maksajien puuttumisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667