Hei, minkä takia yrityksen (Oy) osoite kannattaa laittaa vanhempien osoitteeseen? Keplotellaanko sillä jotakin tukia oman perheen vuokra-asuntoon?
uteliasutelias
7
77
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai sitä erikseen kannata. Voihan yritys olla perustettu jo aiemmin.
- Anonyymi
Kyllä se näin menee
- Anonyymi
Työttömäksi joutuessaan moni alkaa harkita oman yrityksen pystyyn laittamista.
Rahahan siinä perustamisessa aina on tiukalla. Jos saa jonkinlaista työttömyyskorvausta, niin edes kokeilumielessä ei voi firman perustamispapereita tehdä, koska korvaukset lähtevät "yrittäjältä" sillä samalla hetkellä.
Ehkä on perustettu omien vanhempien nimiin yritys, vai mitä sitten onkaan tehty. Itse en pidä tätä kovin suurena rikoksena, koska tiedän itse aikanaan aloitusvaiheessa syyllistyneeni samanlaiseen, vajaan vuoden kestäneeseen sukulaisjärjestelyyn.- Anonyymi
Kyseisessä tapauksessa on perustettu Oy hlön omiin nimiin ja Oy:n osoite on vanhempien osoite vaikka hlö asuu oman perheensä kanssa naapurikaupungissa. Kyseessä verkostomarkkinointityyppi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseisessä tapauksessa on perustettu Oy hlön omiin nimiin ja Oy:n osoite on vanhempien osoite vaikka hlö asuu oman perheensä kanssa naapurikaupungissa. Kyseessä verkostomarkkinointityyppi...
Siis kyseinen henkilökö on avoimesti yrittäjästatuksella, eikä yritä väittää olevansa työtön, joka tarvistee työttömyyskorvausta?
Jos on avoimesti yrittäjä, niin silloin on ihan se ja sama minkä osoitteen hän PRH:lle ilmoittaa firmansa postiosoitteeksi. Siinä ei ole mitään laitonta, että postiosoite on vaikka vanhempien kotona.
Mikäli perhe saa jotakin asumis- tai muita sosiaalitukia, niin eivät ne tuet tule tai ole tulematta sen perusteella, missä osoitteessa on firman postiosoite.
- Anonyymi
Mulle ei tule mieleen kuin se että kun osoite on esim Helsingissä, niin verotuskunta on Hesassa ja tuskimpa on niin paljon tarkempi kuin perähikiän verottaja joka alkaa kateellisena tsiikaa tietoja ja tekee verotarkastuksia.... Kyllä tiedän muutaman jotka pitää yrityksen juuri tämän takia jossain muualla, kun aina se paikallinen verottaja kiusaa, kun on kerran jääny kusetuksesta kiinni.... :)
No tuskin tuo kuitenkaan kun on naapurikunnasta kyse. Luulen että joskus asunu siellä osoitteessa ja ei ole vaan päivittänyt osoitetta uuteen paikkaan. Se vaan on kait jääny tekemättä. - Anonyymi
> Mulle ei tule mieleen kuin se että kun osoite on esim Helsingissä,
> niin verotuskunta on Hesassa
Verotuskunta ei määräydy postiosoitteen perusteella, vaan firman kotipaikkakunnan perusteella. Nuo ovat eri asioita, mutta merkityksellisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849