Yksinäisyyteen sopeutuminen

Anonyymi

Oli hyvää ja tasaista jo pidemmän aikaa, mutta sitten eräs mukava mies osoitti kiinnostustaan ja nämä levottomuutta herättävät tunteet virisivät taas.

Kaipaan rakkautta ja parisuhdetta, mutta tiedän ettei minusta ole suhteeseen enää. Liikaa haavoja, liian syviä. Pyrin aina kiinnostuneelle miehelle tekemään selväksi että ystävyys on pysyvämpää, suhteessa aina sattuu.

Miten saan nämä tyhmät tunteet unille taas?

47

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoita omalla sukupuolellasi

    • Anonyymi

      Näin tein, sinä mikälie.

      • Anonyymi

        Mikähän lie sinä yökyöpeli.


      • Anonyymi

        Leikit nimettömien kanssa. Sä mitään tunteita ole herättänyt.


    • Anonyymi

      Alat ystäväksi hänen kanssaan, ystäviä ei ole koskaan liikaa.

      • Anonyymi

        Sehän ei mene niin että toinen vain alkaa ystäväksi, siihen tarvitaan myös sen toisen osapuolen halu, hänellä voi olla juuri sellaiset toiveet mistä aloituksessa kerrottiin, että ystävyys ei riitä vaan halutaan enemmän.


      • Anonyymi

        Sulla noita nerokkaita neuvoja riittää.
        On helppo täällä sanoa että alat ystäväksi hänen kanssaan.
        Miten sun laita on tän ystävänä olon / alkamisen kanssa.
        Ihan rehellisesti . Olitko / aloitko itse ystäväksi.
        Sinä tiedät ja minä tiedän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän ei mene niin että toinen vain alkaa ystäväksi, siihen tarvitaan myös sen toisen osapuolen halu, hänellä voi olla juuri sellaiset toiveet mistä aloituksessa kerrottiin, että ystävyys ei riitä vaan halutaan enemmän.

        Niin. Ja ymmärrän sen hyvin.ap


      • Anonyymi

        5.56 lle. Oletko sinä alkanut ystäväksi kenenkään kanssa, koetko olevasi hyvä ystävä kenellekään. Vai mihin pohjaat sen että asia on vain tuosta noin huitaistavissa.


    • Anonyymi

      Älkää sekopäät tulko tähän säätämään,haluan järkeviä kommentteja! Ap

      • Anonyymi

        Muttet saa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muttet saa!

        Olihan tuolla jo kaks


    • Anonyymi

      Mulla on vähän samanlaisia tuntemuksia. Jos joku kiinnostuu en pysty luottamaan että tämä ihminen on kiinnostunut aidosti tai että kiinnostus jatkuu kun hän tutustuu paremmin ja huomaa millainen todellisuudessa olen. Toisaalta olen miettinyt viime aikoina ettei ole järkeä olettaa toisen toimintaa jo etukäteen ja alkaa pakoilla häntä. Voihan sitä lähelle päästämistä ja luottamusta harjoitella. Aika pitkään (ehkä vähän liian) meni että sai tehtyä tämänkin havainnon.

      • Anonyymi

        Ja mullakin on todella huonoja kokemuksia taustalla miehistä muttei niiden perusteella voi tuomita kaikkia suhteita varsinkaan jo ennen niiden alkamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mullakin on todella huonoja kokemuksia taustalla miehistä muttei niiden perusteella voi tuomita kaikkia suhteita varsinkaan jo ennen niiden alkamista.

        Miksi kukaan ihminen ajattelisi näin? Tän täytyy olla provo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan ihminen ajattelisi näin? Tän täytyy olla provo

        Joo tiedetään täysin epänormaali ajattelutapa mutta minkäs teet jos satut olemaan vähän outo.


      • Anonyymi

        Mulla taas se luottamuksen rikkoutuminen on jättänyt sellasen vamman, että mustasukkaisuus aktivoituu pienestäkin, enkä pysty hallitsemaan sitä. Sen takia en suhteeseen halua. Mustasukkaisuus rikkoo sekä toista että itseä.ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla taas se luottamuksen rikkoutuminen on jättänyt sellasen vamman, että mustasukkaisuus aktivoituu pienestäkin, enkä pysty hallitsemaan sitä. Sen takia en suhteeseen halua. Mustasukkaisuus rikkoo sekä toista että itseä.ap

        Tuo on hyvä että tiedostat mustasukkaisuuden ja sen että et hallitse sitä. Mun mielipide on se että vamma on korjattavissa varsinkin jos sen käsittelyyn saa apua. Ehkä olet joku päivä tarpeeksi ehjä että pystyt taas luottamaan. Luottaminen ei ole helppoa mutta haluan uskoa että sitäkin voi opetella.


    • Anonyymi

      Kirjoititko sinä kauan sitten, mahdollisesti v.2018 pitkän neuvovan, millainen on 'hyvä ystävä vai hyvä ystävä'. Voisitko vastata, yritän selvittää ajatuksia.

      • Anonyymi

        En oo kyllä tainnut kirjoittaa.ap


      • Anonyymi

        Tosta ei hyvä seuraa, kyllä ne ajatukset pitää voida selvittää sentään ihan muualla jos oikeasti sen aikoo tehdä.


      • Anonyymi

        Tosissasiko kirjoitit, toivottavasti et.


    • Anonyymi

      Ystävyys ja rakkaus on kaksi eri asiaa mutta ihanaa jos ne yhdistyy. Ystävyys on pitemmän päälle parempaa koska se kestää kaiken. Rakkaus on tunteena käsittämättömän ihanaa se täytyy voida kokea edes kerran. Mutta se vaan ei kestä. Se hajoaa ajan kanssa. Ja veemäistä jos pohjalla ei ole ystävyyttä, silloin menettää ihan kaiken. Karseaa.

      • Anonyymi

        Joo, mutta mä haluan pelkän ystävyyden .
        Mulla kun se luottamuksen rikkoutuminen on jättänyt sellasen vamman, että mustasukkaisuus aktivoituu pienestäkin, enkä pysty hallitsemaan sitä. Sen takia en suhteeseen halua. Mustasukkaisuus rikkoo sekä toista että itseä. Toistan tän kun se hukku tonne väliin:) ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta mä haluan pelkän ystävyyden .
        Mulla kun se luottamuksen rikkoutuminen on jättänyt sellasen vamman, että mustasukkaisuus aktivoituu pienestäkin, enkä pysty hallitsemaan sitä. Sen takia en suhteeseen halua. Mustasukkaisuus rikkoo sekä toista että itseä. Toistan tän kun se hukku tonne väliin:) ap

        Aloituksessa kuitenkin haluat rakkautta ja parisuhdetta. Kuullostaa aika ristiriitaiselta.
        Mitä sitten haluat ystävuudeltä? Hellyyttä ja läheisyyttä? Ehkä seksiäkin?
        Miten se voisi toimia? Tai tietysti voi. onhan noita FWB juttuja mitkä toimii toisilla.
        Jotenkin kuullostaa siltä ettet osaa rakentaa luottamusta. Voi se olla niin ettet ole vain tavannut sitä oikeaa, joka olisi täydellinen juuri sinulle. Osittain näkyy teksteistäsi myös se, että itse luot tilanteeen ettei suhde voi toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa kuitenkin haluat rakkautta ja parisuhdetta. Kuullostaa aika ristiriitaiselta.
        Mitä sitten haluat ystävuudeltä? Hellyyttä ja läheisyyttä? Ehkä seksiäkin?
        Miten se voisi toimia? Tai tietysti voi. onhan noita FWB juttuja mitkä toimii toisilla.
        Jotenkin kuullostaa siltä ettet osaa rakentaa luottamusta. Voi se olla niin ettet ole vain tavannut sitä oikeaa, joka olisi täydellinen juuri sinulle. Osittain näkyy teksteistäsi myös se, että itse luot tilanteeen ettei suhde voi toimia.

        Osittain varmaan juu, mutta ikää jo on enkä mä tässä elämässä enää ehdi itseäni ehjätä. Kaikki tärkeet suhteet on vaan syventänyt haavaa. Ei se siitä. Kuten aloituksessa sanoin, asiat sujuu ihan hyvin, kun kukaan ei lähesty. Oon jo tottunut ettei hellyyttä ja läheisyyttä niin ole, on niitä tässä elämässä jo saanut:) Seksi on pakko hoitaa yhen illan juttuina, ettei kiintymyshormonit tee tepposiaan. Kyllä tää tästä varmaan taas tasoittuu, tää kaipuu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osittain varmaan juu, mutta ikää jo on enkä mä tässä elämässä enää ehdi itseäni ehjätä. Kaikki tärkeet suhteet on vaan syventänyt haavaa. Ei se siitä. Kuten aloituksessa sanoin, asiat sujuu ihan hyvin, kun kukaan ei lähesty. Oon jo tottunut ettei hellyyttä ja läheisyyttä niin ole, on niitä tässä elämässä jo saanut:) Seksi on pakko hoitaa yhen illan juttuina, ettei kiintymyshormonit tee tepposiaan. Kyllä tää tästä varmaan taas tasoittuu, tää kaipuu..

        Niin, ja minusta ystävyyteen ei kyllä kuulu seksi. Sama kuin yllä, ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja minusta ystävyyteen ei kyllä kuulu seksi. Sama kuin yllä, ap.

        Yhdenillan jutut on mun mielestä vaan tarpeiden tyydyttämistä. Eikä niistä jää muuta kuin paska olo. Hyvä et se riittää sulle. Seksi yleensä paranee kun oppii tuntemaan paremmin.
        Mutta voi pelkkä tunteeton seksikin tietysti olla hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdenillan jutut on mun mielestä vaan tarpeiden tyydyttämistä. Eikä niistä jää muuta kuin paska olo. Hyvä et se riittää sulle. Seksi yleensä paranee kun oppii tuntemaan paremmin.
        Mutta voi pelkkä tunteeton seksikin tietysti olla hyvää.

        Nimenomaan, hyvää tarpeiden tyydytystä. Fyysiset siten ja henkiset ystävien kanssa:) ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, hyvää tarpeiden tyydytystä. Fyysiset siten ja henkiset ystävien kanssa:) ap

        Toisaalta hyvä et tiedät mikä itselles toimii. Jokainen kai pelaa niil korrteil, mitä käteen sattunu saamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta hyvä et tiedät mikä itselles toimii. Jokainen kai pelaa niil korrteil, mitä käteen sattunu saamaan.

        Näin se on nähtävä.Ap


    • Anonyymi

      Taas virisivät tunteet metsässä kulkiessa....

      • Anonyymi

        Nyt virisivät taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt virisivät taas

        Samoin. Kuljen pitkiä reissuja metsissä ja aina siellä näen jotain uutta. Mieheltä.


    • Anonyymi

      Housut kintuissa virisivät

      • Anonyymi

        Sä olet se isoin vitsi täällä? Se johtuu siitä sen pienestä koosta, mikä sun housuissa on.


    • Anonyymi

      No, onko sulla sitte miespuolisia ystäviä? Mitä teet niiden kanssa?

      • Anonyymi

        On, samaa kuin naispuolisten. Tietty. Ap.


    • Anonyymi

      Otat sen mukavan miehen. Sillähän sää niistä vaivoistas pääseet. T. Mies

      • Anonyymi

        En mä voi, kun sit mä satutan sitä kun alan vauhkoomaan mustiksena. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä voi, kun sit mä satutan sitä kun alan vauhkoomaan mustiksena. Ap

        Lopeta se vaukoominen. Joku keino siihen kai löytyy. Toivottavasti ainakin.
        Mikä sulla laukasee sen mustasukkasuuden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta se vaukoominen. Joku keino siihen kai löytyy. Toivottavasti ainakin.
        Mikä sulla laukasee sen mustasukkasuuden?

        Mikä vaan ihan normaali juttu, mitä nyt miehet tekee...toisten naisten ihailu/kehuminen. Toisaalta taas kun on niin antennit sojossa, niin yrittää lukea koko ajan miehen fiiliksiä. Ei se heti ala,mut kun ensimmäinen epäilyksen siemen näkyy niin mulla pyörähtää iso pyörä pyörimään:) Se on pirullinen homma kun järjellä tietää kyllä, muttei se auta. Kun kaikki pettää kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vaan ihan normaali juttu, mitä nyt miehet tekee...toisten naisten ihailu/kehuminen. Toisaalta taas kun on niin antennit sojossa, niin yrittää lukea koko ajan miehen fiiliksiä. Ei se heti ala,mut kun ensimmäinen epäilyksen siemen näkyy niin mulla pyörähtää iso pyörä pyörimään:) Se on pirullinen homma kun järjellä tietää kyllä, muttei se auta. Kun kaikki pettää kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin:D

        Ja ymmärrän hyvin kuinka veemäiseltä tuntuu, jos turhasta vainotaan ja siks en halua tehdä sitä kellekään. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ymmärrän hyvin kuinka veemäiseltä tuntuu, jos turhasta vainotaan ja siks en halua tehdä sitä kellekään. Ap

        En ihmettele yhtään, jos joku pettää jo sen takia et jatkuvasti epäillään tai syytellään turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vaan ihan normaali juttu, mitä nyt miehet tekee...toisten naisten ihailu/kehuminen. Toisaalta taas kun on niin antennit sojossa, niin yrittää lukea koko ajan miehen fiiliksiä. Ei se heti ala,mut kun ensimmäinen epäilyksen siemen näkyy niin mulla pyörähtää iso pyörä pyörimään:) Se on pirullinen homma kun järjellä tietää kyllä, muttei se auta. Kun kaikki pettää kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin:D

        Miten se mies voi pettää, jos ette ole edes suhteessa? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se mies voi pettää, jos ette ole edes suhteessa? :D

        Käsitin kysymyksen niin, että miten tuo on aikaisemmissa suhteissa näkynyt.


    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus kumpuaa kai epävarmuudesta ja siitä ettei pysty luottamaan tai epäilee että toinen voisi kusettaa. Ensin kaveruus jonka pitäisi olla sen verran vahvaa, ettei ole tarvetta tai halua vilkuilla muualle. Minusta todella hyvään ystävään ei pysty rakastumaan. Ystävyys vaan on toisenlaista. Mutta se ei kyllä onnistu samalla lailla miesten kanssa kuin jonkun naispuolisen ystävän kanssa jolle voi kertoa kaiken. Miehet ei kelaa samalla tavalla asioita. Oikeastaan ne suhtautuu elämään paljon yksinkertaisemmin. Ei ne ajattele kaikkia satoja vivahteita joita jossain rakkaudessa on. Ne vaan ei tunne niin syvästi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe