Saksan kanssa oltava hyvät välit

Anonyymi

Aina kun Suomella on ollut hyvät välit Saksaan se on pelastanut Suomen tuholta. Ja tuho on uhannut kun välit on olleet huonot.

Ensimmäisen maailmansodan aikaan Saksa halusi hajottaa vihollismaansa Venäjän heikentääkseen sitä ja Suomikin pääsi niin irti Venäjästä.

Saksa auttoi Leninin matkustamaan Suomen kautta Venäjälle ja Brest-Litovskin rauhassa 3.3.1918 Saksa vaati Venäjää poistamaan joukkonsa Suomesta. Ja Saksasta tuli apujoukko Suomeen auttamaan valkoisia.

Ennen toista maailmansotaa Suomen suhteet Saksaan oli huonot ja Hitler antoi Stalinille vapaat kädet Suomeen salaisessa etupiirijaossa 23.8.1939.

Talvisodan jälkeen suhteet Saksaan lämpeni ja Hitler ei marraskuussa 1940 hyväksynyt uutta sotaa Suomea vastaan ja kesällä 1944 Saksan apu oli tärkeää Neuvostoliiton hyökkäyksen pysäyttämisessä.

Suomen kannattaa liittoutua Saksan kanssa Nato-jäsenyyden kautta.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruotsalainen kuuluisa tutkimusmatkailija Sven Hedin haastatteli Adolf Hitleriä 16.10.1939.

Hitler sanoi mm. : " En pidä teidän Pohjoismaitanne kovin korkeassa arvossa. Aina valtaannousustani asti ovat ruotsalaiset , norjalaiset ja suomalaiset sanomalehdet kilvoitelleet siitä kuka loukkaa minua verisimmin ja panettelee kiivaimin työtäni. Mitkään syytökset eivät ole olleet liian likaisia tai skandaalinhakuisia. Minulla ei todellakaan ole syytä tuntea lämpöä sellaisia maita kohtaan joiden lehdistö on kohdellut minua niin epäkunnioittavasti. Mitä Suomeen tulee, ottaen huomioon että Saksa ja von der Goltz pelastivat Suomen pälkähästä vuonna 1918, odottaisin suomalaisilta enemmän kiitollisuutta ja harkintaa."

• Anonyymi

Johan Bäckman (s. 1971) on valtiotieteiden tohtori, kriminologian dosentti Turun ja Itä-Suomen yliopistoissa ja oikeussosiologian dosentti Helsingin yliopistossa sekä kirjailija ja kirjankustantaja.

Varsin oppineen suomalaisen näkemys Suomen ja Saksan suhteista ennen talvisotaa kiinnostaa. Se on:

"Talvisota oli väistämätön siinä tilanteessa."- Natsi-Saksan ja Suomen sotilaallinen yhteistyö oli jo käynnissä"

• Anonyymi

• Anonyymi

"Talvisota oli väistämätön siinä tilanteessa."- Natsi-Saksan ja Suomen sotilaallinen yhteistyö oli jo käynnissä"

Bäckman on uskollinen isänmaalleenVenäjälle ja sitä myöten myös NL:lle.

Talvisodan alkaessa oli Saksan ja NL:n sotilaallinen yhteistyö ollut käynnissä jo useita kuukausia ja mm. Baltian maat ja Puola vallattu.
        Yhteistyö alkoi itse asiassa jo1922 Rapallon sopimuksella.

Suomen ja Saksan sotilaallinen yhteistyö alkoi elokuussa -40 kauttakulkusopimuksella ja aseiden saannilla Saksasta

• Anonyymi

Bäckman on kaiken maailman dosentti ei mitään muuta!!!

• Anonyymi

Suomettunut historiantutkimus on sanoinkuvaamattoman ala-arvoista.

• Anonyymi

Ei antanut vapaita käsiä. Saksa oli niin pahassa raossa, että olisi saattanut joutua viipaloimaan myös natsi-Suomen, Tai ehkä se olisi ollut liikaa vaadittu eikö Stalin ehkä sitä olisi vaatinut

• Anonyymi

-----Talvisota oli väistämätön siinä tilanteessa."- Natsi-Saksan ja Suomen sotilaallinen yhteistyö oli jo käynnissä"------

Tässä kohtaa sopii kysyä mitä Saksan korkeimmat sotilasjohtajat Keitel ja Jodl (vai oliko vain jompikump) tekivät Kannaksella kesällä -39 ? Ehkä tämäkin juttu, mistä Suomessa häveten on vaiettu, herätti Kremlissä kylmiä väreitä.

• Anonyymi

Hitlerin maata ei voi kunnioittaa. Murhasi viattomia ihmisiä mielisairaan päämiehen käskystä. Sitä ei maailman historia unohda koskaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      63
      3991
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3815
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      399
      3609
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3417
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3179
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2658
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2635
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      121
      2522
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2189
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2179
    Aihe