Mistä johtuu kiivastuminen

Anonyymi

Eilen minua pakettiauto meinasi tulla kylkeen, ärsyynnyin , räpsyttelin valoja ja tööttäilin tälle kiilaajalle. Nyt on tyhmä olo, ei se ainakaan Hengenhedelmää ollut, miten pääsisin kiivailusta, joskus kotona saatan suuttua myös vaimolle. Haluan muuttua!

28

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oi milloin koittaa se päivä, jolloin me SAVIASTIAT TYYDYMME OSAAMME savistioina emmekä pyrkisi olemaan JOTAKIN MUUTA KUIN SAVIASIOITA - että tyytyisimme olemaan arkiolemukseltamme eli "kuoreltamme" ihan omia itsejämme emmekä teeskentelisi sitä Aarrette, jota kannamme SISÄLLÄMME.

      Me kelpaamame TÄMMÖISINÄMME, NYT JA AINA.

    • Anonyymi

      "Halu muuttua" kumpuaa aivan jostakin muualta kuin evankeliumista, ainakin silloin kun tuosta halusta kuultaa ahdistus ja epätoivo. Evankeliumi ei IKINÄ johda ahdistukseen eikä epätoivoon.
      Niinpä ihmisen kannattaa karsia ajatelustaan ne ainekset, jotka ovat vastoin evankeliumia, joka julistaa meidän olevan täysin rakastettuja ja hyväksyttyjä NYT JA AINA.

    • Anonyymi

      Ihmisen voi sanoa löytäneen (tarkemmin: sisäistäneen) armon siinä vaiheessa, kun hän ei kauhistu eikä hämmenny omasta vajavaisuudestaan ja helmasynneistään eikä yritä hankkiutua sellaisista asioista eroon vaan lepäilee Kristuksessa, Kristus-ykseydessä.

    • Anonyymi

      Aloittajan ahdistus johtuu pelagiolaisesta harhaopista, joka opettaa, että "kelvatakseen Jumalalle", ihmisen täytyy itse muuttaa itsensä. Tähän ihmistekoon hellarit sitten rukoilevat "Jumalalta voimaa", mutta Jumalan Itsensä ei sallita tehdä mitään, sehän olisi luterilaisuutta!

      Gal. 2: 15-21
      15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
      16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

      17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
      18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
      19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

      20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
      21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
      ~

      • Anonyymi

        Minä en ole juutalainen kuten sinä. Paavali kirjoittaa tuossa juutalaisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole juutalainen kuten sinä. Paavali kirjoittaa tuossa juutalaisille

        Ai. Oletko antisemitisti? Kuulepas tätä, ST! Tässä nyt tulee se helunoiden tosi "Israel-ystävyys": juutalaisten halveksunta.

        Lutherkin oli semitistisempi kuin ed. hellurei. Luterilaisuus opettaa Raamatun mukaan, että kaikki olemme yhtä Kristuksessa: juutalaiset ja gojimit. Myös gojimien tulee vastaanottaa tuo sama evankeliumi.

        En kylläkään kovin usko, että ed. oppi olisi juutalaisuutta, vaan on se pakanain apostolin kaikille yhteisesti saarnaamaa Kristus-oppia, niin juutalaiselle kuin kreikkalaisellekin.

        Mutta te opetatte minä-minä-tekojen ja - uskon oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Oletko antisemitisti? Kuulepas tätä, ST! Tässä nyt tulee se helunoiden tosi "Israel-ystävyys": juutalaisten halveksunta.

        Lutherkin oli semitistisempi kuin ed. hellurei. Luterilaisuus opettaa Raamatun mukaan, että kaikki olemme yhtä Kristuksessa: juutalaiset ja gojimit. Myös gojimien tulee vastaanottaa tuo sama evankeliumi.

        En kylläkään kovin usko, että ed. oppi olisi juutalaisuutta, vaan on se pakanain apostolin kaikille yhteisesti saarnaamaa Kristus-oppia, niin juutalaiselle kuin kreikkalaisellekin.

        Mutta te opetatte minä-minä-tekojen ja - uskon oppia.

        Miksi kirjoitit, että kuuleppas nyt st vaikkei tuo viesti ollut minulta johon vastasit?
        Silmälasit hajosi. Nyt meni se vähäinenkin näkö
        Voisiko tämän loppuelämän viettää nukkuen?
        Alkaa jo niin ahdistamaan vastoinkäymisien sarjatulitus

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitit, että kuuleppas nyt st vaikkei tuo viesti ollut minulta johon vastasit?
        Silmälasit hajosi. Nyt meni se vähäinenkin näkö
        Voisiko tämän loppuelämän viettää nukkuen?
        Alkaa jo niin ahdistamaan vastoinkäymisien sarjatulitus

        ST

        Ei kun, osoitin sinulle, että kuulepas nyt tätäkin antisemitismiä, ST! En väittänyt, että sinä olisit tuon kirjoittanut. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun, osoitin sinulle, että kuulepas nyt tätäkin antisemitismiä, ST! En väittänyt, että sinä olisit tuon kirjoittanut. 🙂

        Minä se kirjoitin senkin gojimisoffiina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun, osoitin sinulle, että kuulepas nyt tätäkin antisemitismiä, ST! En väittänyt, että sinä olisit tuon kirjoittanut. 🙂

        Juu. Ihme härdelliä täällä nyt. Onko joku pahalla päällä vai 🤔 what's the matther

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Ihme härdelliä täällä nyt. Onko joku pahalla päällä vai 🤔 what's the matther

        ST

        Tuusulalalalaiset suututtaa. En minä soffiinalllle. Soffiina on kiva täti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitit, että kuuleppas nyt st vaikkei tuo viesti ollut minulta johon vastasit?
        Silmälasit hajosi. Nyt meni se vähäinenkin näkö
        Voisiko tämän loppuelämän viettää nukkuen?
        Alkaa jo niin ahdistamaan vastoinkäymisien sarjatulitus

        ST

        Tiedän tunteen.

        ~Soffiina


    • Anonyymi

      Nimenomaan uskossa me muutumme. Hylkäämme sen mikä on vanhaa ja puemme päällemme uuden ihmisen, joka elää Hengen tilassa eikä lihassa. Jos usko olisi sitä, että olisin aivan sama ihminen kuin ennen ilman Henkeä, mutta höpötän vain omituista oppia, niin silloin kyse epäraamatullisesta harhaopista.

      Joskaan hermoileminen ei ole vakavaa eikä kuolemansynti. Se vain kertoo vielä siitä ettei armo ole suureksi tullut ja Jumalalla on meidän kanssa vielä tekemistä. Itsemme ei tarvitse mitään tehdä, vaan odottaa armon Henkeä muuttamaan meidät.

      • Anonyymi

        Juuri tällaisilla "pyhillä" pötypuhejorinoilla ihmisiä pysytetään uskonnollisessa orjuudessa. Ihminen on KOKONAAN hyväksytty ja rakastettu, SELLAISENAAN, ei vain puoliksi.


    • Anonyymi

      Aina on toivoa paremmasta, kun ihminen näkee oman osuutensa asioiden kulussa.
      Anteeksi pyyntäminen ja antaminen on sellainen asia, kun sen oikeasti katuen tekee toista loukattuaan, että sen myötä rakentuu aivan uusia näköaloja sekä aukeaa hedelmällisiä keskusteluja.

      ST

    • Anonyymi

      2Moos.20:4-5. 2Moos.34:14 Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala. 3Moos.26:27-28 Ja jos te ette vielä sittenkään kuule minua, vaan yhä käytte minua vastaan, niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. 5Moos.4:24 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on kuluttava tuli, kiivas Jumala. Joos.24:19 Niin Joosua sanoi kansalle: Te ette voi palvella Herraa, sillä hän on pyhä Jumala; hän on kiivas Jumala, hän ei anna anteeksi teidän rikoksianne ja syntejänne.

    • Se on hyvä kun ihminen näkee sen ,mikä pitää nähdä ja puhuu sen ääneen ,mikä pitää puhua.
      Noin mahdollistuu vapautuminen vääristä teoista kun noin selvästi asian ilmaisee.
      Se on samaa kuin alku srkssa ..siellä ihmiset tunnustivat toisilleen ja vapautuivat .MIKSI.
      Asian ydin on tässä ELI....tunnustan vääryyden ,minkä sydän kertoo ja omatunto.
      Jos tai kun olen uudestisyntynyt niin Pyhä Henki nostaa tuon väärän ylös tunnustettavaksi eli ihminen tekee pesäeron asiaan ja tunnustaa väärän toiminnan .
      Näin ihminen ei ole enää portin aukaisija tuon vääryyden suuntaan jatkossa.
      Samalla kun puhdistus on käynnissä niin kannattaa jatkaa asiaa rukouksella ja puhua Jumalalle ,ettå haluan voiman ja viisauden estää tuon vääryyden jatkossa esim tasaisen mielen.

      • Anonyymi

        Kun ihminen elää jatkuvassa herätyksentilassa, hänellä on synnintunto, joka siis kehoittaa parannukseen.

        Ihmisellä itsellä ei ole kykyä ja voimaa tehdä parannusta. Jos tätä pyrkii rehellisesti tekemään, lyö päänsä seinään, ahdistuu, tulee seinähulluksi ja tämä johtaa epätoivoon ja epäuskoon. Pahimmillaan luopumukseen. Miksi? Koska ihminen yrittää mahdotonta, yrittää tehdä sitä, mitä Jumala ei häneltä odota. Jumala on antanut tämän Pelastajan tehtävän yksin Itselleen: Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Aamen. ✨

        Kun ihminen elää herätyksentilassa, hän kokee suunnatonta katumusta eli tietoisuutta omasta syntisyydestään. "Mutta katumus ilman uskoa on epätoivoa." Ihminen yrittää uskoa, mutta jos pieni usko hetken piipahtaakin, jo kohta sekin vähä katoaa. Hän yrittää uskoa ja ojentelee kauhuissaan käsiään Jumalan puoleen. "Jumala, pelasta Sinä minut! Minä uskon, auta minua epäuskossani!"

        Nyt, kun Jumala Itse saa luvan ryhtyä pelastustoimeen, Hän tekee sen kaiken Itse. Ihmisen on parasta olla hiljaa ja mitään tekemättä, ainoa teko on, että sallii Jumalan pelastaa itsensä. Tämä on mielenmuutos, oikea parannus, uskoa ja luottaa Jeesukseen Pelastajanaan ja lopettaa omat yritelmät leikkiä itse itsensä vapahtajaa. Siitä kun ei tule mitään.

        Ja jos tulisikin, olisi tilanne kauhea: näin hän itsensä jumaluudeksi nostaneena syrjäyttäisi Jumala, Jeesuksen Itsensä pelastus- eli sovitustyön.

        Herätyksentilassa, synnintunnossaan ja katumuksissaan syntinen vakaasti luulee, että kaikki on menetetty, en ikinä pelastu! Paholaisella on tapanaan jutustella puolitotuuksia. Hänelle pitää sanoa päin naamaa näin: "Tässä sinä puhut totta, että olen täysin kelvoton ja kadotettu sielu ja vikapää Taivasten Valtakuntaan. Mutta sen sinä aina jätät kertomatta, että JUURI SIKSI Jeesus tuli maailmaan: sovittamaan syntini, yhdessä Pyhän Hengen kanssa lahjavanhurskauttamaan, aikaan saamaan minussa sisäisen hengenkatumuksen ja sen hedelmät, kastamaan minut Pyhällä Hengellä ja tulella, sanansa mukaa. 🔥

        "Jos täyttyisikin maailma nyt valheen enkeleistä,
        Niin pimeys ei kuitenkaan voittoa saisi meistä!
        Ne raivotkohot vaan ja syöskööt kiukkuaan,
        Nyt valheenvallat on jo saaneet tuomion,
        Ne yksi sana kaataa.

        Se sana seisoo vahvana, ne ei voi sitä kestää.
        Kun kanssamme on Jumala, ken meiltä voiton estää?
        Jos veis he henkemme, osamme, onnemme,
        Ne heidän olkohon, vaan meidän iät on
        Jumalan Valtakunta."
        ~


    • Anonyymi

      PK_SEUDUN_LIIKENNE.. se on sellaista sontaa että siinä saat ihan luvan kanssa kiroilla! se sallitaan! koska TUUSULALAISIA on tien päällä jukoliste SENTILJOONA AUTOA!!!! autot sinkoilevat ja poukkoilevat joka suuntaan!! TUUSULA sylkee autojaan 24/7 siitä kaupungista ja ne tukkivat koko PK-SEUDUN autoillaan

      siinä saa kiroilla mutta se vapaus ei koske kuin PK_SEUDUN_LIIKENNETTÄ

    • Anonyymi

      Kiivastuminen on hermostumisen ylevin muoto.

    • Anonyymi

      Syntinsä saa nimenomaan anteeksi kun tunnustaa ne ja katuu niitä. Ei jos sanoo, että olen vain tälläinen ja olosuhteet sellaiset, että muuta en voi.

      Ja parannus on aina Jumalan teko. Ei ihmisen. Ylpeydessään ja omavanhurskaudessaan ihmisen tulee se aina muistaa. En voi ottaa mitään sellaista taivasta mitä minulle ei anneta. Ei vaikka olisin miten rikkiviias ja kiihkeä.

    • Anonyymi

      Temperamentti on pitkälti synnynnäinen. Eikä Jumala kenellekään temperamentin siirtoa tee. Käytöstä voi oppia hillitsemään. Mutta tunteista tuskin kokonaan eroon pääsee.

      Mooses on raamatussa esimerkki äkkipikaisesta henkilöstä, jota Jumala käytti. Mutta sitten tuli se raivari, jonka seurauksena hän ei päässyt itse luvattuun maahan. Jumala oli antanut Moosekselle toimintaohjeet, mutta hän ärsyyntyi kitisevään kansaan. Antoi tunteillensa vallan, ja huiteli "lihan käsivarrella. Synnillä on seurauksensa, joita kukaan meistä ei voi välttää.

      Lohdullista kuitenkin on, että Jumala ei hylännyt Moosesta. Mooses pääsi perille taivaalliseen luvattuun maahan, Jumala itse hautasi hänet rakkaudella kuoleman jälkeen erämaahan. Mooses oli toinen niistä, jotka saivat myöhemmin keskustella Jeesuksen kanssa hänen tulevasta kärsimyksestään kirkastusvuorella.

      Mooseksen tarina osoittaa, että meillä temperamenttisillakin on toivoa, jos emme anna periksi, vaan riipumme kiinni Jumalan armossa.

    • Tempperamentti on osa luonnetta.
      Jumalan Henki ihmisessä uudessa luomuksesa tasoittaa niitä rösöjä ja kulmia ,joita ihmisessä on.
      Uuden luomuksen elämä on sitä vaeltamista Hengessä ja siinä koko asian ydin uudessa liitossa.
      Meillä on se kasvattaja ja opettaja sisässä.
      Hän kertoo meille kaiken ,mitä tarvitsemme tietää .
      Juju on siinä ,että uskovan täytyy ymmärtää tämä Hengessä vaellus ja jos ei vielä ymmärrä ni rukoilla ja se selvyys varmasti tulee sillä tämä on niitä asioita ,jossa lapsen pyytäessä leipää niin Isä varmasti antaa sitä leipää kun pyyntö on Isälle mieleinen ja rakas.

      • Anonyymi

        Synnynnäinen temperamentti tarkoittaa taipumusta reagoida tietyllä tavoin. Olla introvertti, ekstrovertti, äkkipikainen, rauhallinen jne.. Luonne tai persoonallisuus on taas synnynnäisen temperamentin sekä opittujen asioiden ja kokemusten summa.

        Usko ei muuta perustemperamenttia. Opituista asioista voi oppia myös pois ja kokemuksiakin voi työstää uuudelleen. Hengessä vaeltaminen pehmentää synnynnäisiä reaktioita, mutta eivät ne katoa. En ole myöskään 40 vuoden aikana tavannut yhtään uskovaista, joka vaeltaisi hengessä 24/7.

        Uskovaisen on ymmärrettävä mikä ihminen on ja mikä Jumala on. Virheellinen Jumala-kuva voi olla uskon kannalta yhtä vaarallinen kuin ohut ihmiskäsitys. Ohutta ihmiskäsitystä edustaa ajattelu, että uskoontulo muuttaa myös ihmisen persoonallisuutta radikaalisti. Näin ei tietenkään tapahdu. Väärät odotukset johtavat hengelliseen loppuunpalamiseen.

        Levollinen uskonelämä löytyy oman vajavaisuuden tajuamisen ja Jumalan armossa kasvamisen tiellä. Armossa lepäävä elää toki myös aralla tunnolla ja tekee parannusta. Mutta hän ei anna vajavaisuutensa musertaa itseään ja vielä pelastuksen iloa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synnynnäinen temperamentti tarkoittaa taipumusta reagoida tietyllä tavoin. Olla introvertti, ekstrovertti, äkkipikainen, rauhallinen jne.. Luonne tai persoonallisuus on taas synnynnäisen temperamentin sekä opittujen asioiden ja kokemusten summa.

        Usko ei muuta perustemperamenttia. Opituista asioista voi oppia myös pois ja kokemuksiakin voi työstää uuudelleen. Hengessä vaeltaminen pehmentää synnynnäisiä reaktioita, mutta eivät ne katoa. En ole myöskään 40 vuoden aikana tavannut yhtään uskovaista, joka vaeltaisi hengessä 24/7.

        Uskovaisen on ymmärrettävä mikä ihminen on ja mikä Jumala on. Virheellinen Jumala-kuva voi olla uskon kannalta yhtä vaarallinen kuin ohut ihmiskäsitys. Ohutta ihmiskäsitystä edustaa ajattelu, että uskoontulo muuttaa myös ihmisen persoonallisuutta radikaalisti. Näin ei tietenkään tapahdu. Väärät odotukset johtavat hengelliseen loppuunpalamiseen.

        Levollinen uskonelämä löytyy oman vajavaisuuden tajuamisen ja Jumalan armossa kasvamisen tiellä. Armossa lepäävä elää toki myös aralla tunnolla ja tekee parannusta. Mutta hän ei anna vajavaisuutensa musertaa itseään ja vielä pelastuksen iloa.

        No..toivotaan ,että tulee joskus vastaan uskovia ,jotka vaeltaa Hengessä ja joiden käyttäytyminen on muuttunut kun ovat saaneet uuden Hengen.
        Tämä on ainakin minulle hyvin selvä asia ja monelle muulle elävässä uskossa vaeltavalle,kuinka Pyhä Henki vaikuttaa.
        Muutos on aina linjassa raamatun sanan kanssa ja pitää yhtä.
        On toki laki henkisiä ,jotka ei tunne Jumalaa vaan toimivat ,kuten Jeesus mainitsee fariseuksista ,jotka suullaan ja teeskentelyllään ovat uskossa ,mutta sydän on kaukana Jumalasta.
        Ei turhaan Jeesus tule sanomaan..... menkää pois..en tunne teitä te vääryyden tekijät.


    • Anonyymi

      >> "Halu muuttua" kumpuaa aivan jostakin muualta kuin evankeliumista, ainakin silloin kun tuosta halusta kuultaa ahdistus ja epätoivo. Evankeliumi ei IKINÄ johda ahdistukseen eikä epätoivoon. Niinpä ihmisen kannattaa karsia ajatelustaan ne ainekset, jotka ovat vastoin evankeliumia, joka julistaa meidän olevan täysin rakastettuja ja hyväksyttyjä NYT JA AINA. <<

      Kyllä on vellit ja puurot sekaisin.

      Evankeliumi on ilosanoma Jeesuksesta. Piste. Hänen sovitustyöstään.

      Uskoontulon jälkeen Herra ei lopeta siihen, vaan hän haluaa vaikuttaa meissä myös hyvää hedelmää, joka tarkoittaa Kristuksen kaltaisuuteen, täyteen miehuuteen, kasvamista.

      Aloittajalla on siis erittäin hyvin pullat uunissa, jos hän uskovana sisimmässään kokee muutostarvetta. Sillä Herra sitä nimenomaan vaikuttaa. Ei se tee meistä mitään vähemmän rakastettuja tai hyväksyttyjä, että kasvamme kristittynä, vaan se nimenomaan on Herran tahdossa vaeltamista ja kuuluu uskovan osaan. Herra kasvattaa meitä armonsa ja rakkautensa kautta, mutta myös kurittaen niin kuin Isä lasta, kertoo raamattu selvästi.

      Ärsyyntymiset yms. ovat vanhaa aatua, joka yleensä itsellemme kiperissä paikoissa nostaa päätään.

      Laiska kristitty taas ei niistä edes halua vanhasta aatustaan eroon, vaikka Herrakin haluaisi, vaan laiska toteaa, että "tulin jo uskoon, miksi vaivautua, armossa on hyvä laiskotella".

      Mutta ei raamattu opeta Herran tahdon sellaista olevan. Hän on edeltä valmistanut itse kullekin ne teot, joissa kuuuluisi vaeltaa.

      Kristityn elämää kuvataan vaelluksena, ei paikallaan pysymisenä.

    • Anonyymi

      Todella heikkoa on uskovilla juuri se kasvaminen niiden huonojen luonteenlaatujen ylitse, se on todella hidasta, eikä niistä paljoa saarnoja pidetä sekin kertoo jotain aiheesta.

      rasittavia ihmisiä on todella paljon ja raivorasittavia niistäkään ei ole pulaa, jokasesta seurakunnasta niitä löytyy, ja aniharvoin he muuttuvat.

      sisulla mennään läpi vaikka harmaan kiven, sanotaan. uskovainen sisupussi tekee saman, ja palaa reijän vierestä vielä takaisin.

    • Anonyymi

      Onhan se arveluttavaa mennä saarnaamaan siitä millaisia me ihmiset olemme. Sanoa, että olette samanlaisia taliaivoja kun ateistit eikä Herra vaikuta teissä pätkääkään. Sillä tavalla ei saarnamies pitkälle pötki, vaan parempi laverrella kaikkea mukavaa sanasta ja olla sitä kovin ymmärtävinään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe