Forester 2,0 bensakone, kulutus?

Anonyymi

Aikeissa hankkia peruskarvalakkimalli Forester 2,0 bensakoneella vm 2016-2019.

Paljonko on kulutus 100 km:lla?
Muuta huomioitavaa?

49

1326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maantiellä voi päästä seiskalla alkaviin lukemiin mutta jos pyöritystä tulee enemmän niin kulutus on kympin paikkeilla.

    • Anonyymi

      Mutta kuitenkin luotettavasti. Ainahan voit vaihtaa Subarusi johonkin "vähemmän "
      Kuluttavaan, mutta ota silloin vastan myös ne tulevat tekniikkaongelmat.

      • Anonyymi

        Ai. Jo kaksi, ja puoli vuotta on Subaru XV:ni kulutusmittari näyttänyt lukemaa 6,8L/100km/h. Ajan tosin nopeusrajoituksien mukaan, mutta kuitenkin se Sama kone se on siinä Foresterissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Jo kaksi, ja puoli vuotta on Subaru XV:ni kulutusmittari näyttänyt lukemaa 6,8L/100km/h. Ajan tosin nopeusrajoituksien mukaan, mutta kuitenkin se Sama kone se on siinä Foresterissakin.

        Unohdin mainita viestissäni vielä, että tuo on se MITATTU kulutus. Ei se auton tietsikan näyttämä kulutus, joka tosin on kylläkin se ihan sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdin mainita viestissäni vielä, että tuo on se MITATTU kulutus. Ei se auton tietsikan näyttämä kulutus, joka tosin on kylläkin se ihan sama.

        Kyllä varmaan jos et aja yli 60 km/h vauhtia, etkä lyhyttä taajama tai kaupunkiajoa.
        Aikoinaan yks työkaveri kehui sierraansa että vähällä menee. Otti tankin täyteen, ajoi maantiellä viittäkymppiä 100 km ja tankkaus taas täyteen. Kehui että alle 8 litran kuluttaa.
        Ihan samoja juttuja kertovat todelliset subaruäijät.
        Oli tuollainen Forester 2013 mallia, eli vastaava mitä aloittaja kysyy, niin keskikulutus 2.5 vuoden ajalta oli hitusen alle 9 l. Kesäkelllä hissukseen ajaen pääsi 7 l paikkeille.
        Jos ajoi motarilla 120 vauhtia, näytti auton kulutusmittari yli 10 lukemia.
        Onhan Forester painavampi ja huonompi aerodynamiikaltaan kuin XV.
        2.0 moottori on huono vääntäminen raskaasti liikkuvaan autoon, ja etenkin CVT vaihteisto huudattaa moottoria. Ihan samoin sitä manuaalia täytyy huudattaa jos meinaa reippaasti edetä.
        Muuten hyvä auto korkeine maavaroinen ja kohtuullisella nelivedolla.
        Jos tuolla kulutuksella on merkitystä, osta joku hybrid.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niinkuin subarut on erittäin luotettavia ja vikoja on vähän. Mitä ihmettä tuon kirjoittaja oikein sönköttää? Idiootin kirjoitus. Forester kuluttaa n 7 litraa ja lyhyemmässä ajossa n 8 litraa. Moottori ei huuda ollenkaan. Sen saa huutamaan joka autossa jos polkee kuin adhd sokerihumalassa . Aikuiseen rauhalliseen ajoon sopii forester ja kierrokset on hämmästyttävän alhaalla kokoajan eikä mene 9-10 litraa bensaa kuten käy adhd ajotyylillä. Jos on aina kiire niin älä osta 150 hv foresteria vaan osta amg mersu sieltä kiteimmäsyä päästä ja aja kuin reikäpää niin et ehdi sittenkään. Usko kokenutta kuskia ja ehdin aina minne pitääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin subarut on erittäin luotettavia ja vikoja on vähän. Mitä ihmettä tuon kirjoittaja oikein sönköttää? Idiootin kirjoitus. Forester kuluttaa n 7 litraa ja lyhyemmässä ajossa n 8 litraa. Moottori ei huuda ollenkaan. Sen saa huutamaan joka autossa jos polkee kuin adhd sokerihumalassa . Aikuiseen rauhalliseen ajoon sopii forester ja kierrokset on hämmästyttävän alhaalla kokoajan eikä mene 9-10 litraa bensaa kuten käy adhd ajotyylillä. Jos on aina kiire niin älä osta 150 hv foresteria vaan osta amg mersu sieltä kiteimmäsyä päästä ja aja kuin reikäpää niin et ehdi sittenkään. Usko kokenutta kuskia ja ehdin aina minne pitääkin.

        Sinulla ei edes pitäisi olla ajokorttia. Olet muun liikenteen riesana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei edes pitäisi olla ajokorttia. Olet muun liikenteen riesana.

        Ja sinäkö et sitten muka ole tuolla ylinopeuskaahailullasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinäkö et sitten muka ole tuolla ylinopeuskaahailullasi?

        En. Sillä olen Audi king. Teiden king.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En. Sillä olen Audi king. Teiden king.

        Minäkin olin teiden king kun olin 19 vee.

        Sitten löytyi elämään muutakin sisältöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin teiden king kun olin 19 vee.

        Sitten löytyi elämään muutakin sisältöä.

        Niin minäkin entisenä Audi kinginä löysin uutta sisältöä elämääni. Esim. työttömyyden, kun työt loppui, ja sitä kautta menetin velka-audini ulosottomiehille. Nyt pelkkä huumehelvetti ohjaa elämääni.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin entisenä Audi kinginä löysin uutta sisältöä elämääni. Esim. työttömyyden, kun työt loppui, ja sitä kautta menetin velka-audini ulosottomiehille. Nyt pelkkä huumehelvetti ohjaa elämääni.....

        Ja turbolla tietenkin tottakai.....


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä helvetti siinä on, ettei nuo kuksmannit pysy tiellä!?

        Oisko syynä ne huonot ajo-ominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei edes pitäisi olla ajokorttia. Olet muun liikenteen riesana.

        En ole riesa,adhd kuskit ovat riesa ja turvallisuus riski.


    • Anonyymi

      7-10 l 100km siihen väliin se menee riippuen ajosta. Toimii ja kestää kuten japanilaisen kuuluukin. Pääsee joka paikkaan kun on jatkuva neliveto.

      • Anonyymi

        Pääsee joka paikkaan, mutta pääsekö sieltä pois...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsee joka paikkaan, mutta pääsekö sieltä pois...

        Pääsee kun joku hinaa.


    • Anonyymi

      Vähävikainen on. Tuon linkin autot jo vanhoja 10 vuotta.

    • Anonyymi

      Hyvä auto oli, sen mitä tuolla jonkun 3v kerkesin ajella, vaihdoin pois kun teki vain mieli vaihtaa. Jarrupaloja söi paljon jos piti hauskaa talvikeleissä, esp hakkaa herkästi jos yrittää ajella nelipyöräluisussa. Menee kyllä lumessa hienosta mutta eipä noita tuollaisia kelejä ole hetkeen täällä etelässä ollut missä nelivetoa tarvitsisi. Eihän tuo mihinkään kiihdy mutta kyllä sillä hyvin pärjää jos ei ole mihinkään kiire. Moottoritie on todellakin myrkkyä polttoainekulutuksen osalta, aerodynamiikka on kuin silitysraudalla.

      • Anonyymi

        Väittäisin että Elektroluxin silitysrautaa on paljon virtaviivaisempi. Muuten olen samaa mieltä kanssasi.
        He jotka väittävät foresterilla pääsevän 6 litran kulutukseen, valehtelevat tai eivät koskaan ole ajaneet 80 lujempaa. 120 kun ajoi, meni jonkin verran toistakymmentä litraa / 100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittäisin että Elektroluxin silitysrautaa on paljon virtaviivaisempi. Muuten olen samaa mieltä kanssasi.
        He jotka väittävät foresterilla pääsevän 6 litran kulutukseen, valehtelevat tai eivät koskaan ole ajaneet 80 lujempaa. 120 kun ajoi, meni jonkin verran toistakymmentä litraa / 100 km.

        5.8 litraa alhaisin kulutus, aivan tasaista ei mäkiä, matka 140km ja nopeus 75-80


    • Anonyymi

      Subaru forester vm. 2015. Eilen mitattu kulutus 6,8 l/100 km, bensakone. Noin kaksi kolmasosaa maantiellä, yksi kolmasosa kaupungissa.

      • Anonyymi

        Ja sitten kun mittaa vähän pitemmällä aika välillä, kulutus on 8,6 l/100km


    • Anonyymi

      Subaru on aina ollut bensarohmu. Hyny kulkee vähän alle kuudella litralla.

      • Anonyymi

        Kesäkelillä ajelen mökille Pohjois Suomeen, matkaa n. 540 km. Kulutus bensakoneella vm. 2015 n. 7 l/100 km. Tukeva ja helppo ajaa myös moottoritiellä, 120 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesäkelillä ajelen mökille Pohjois Suomeen, matkaa n. 540 km. Kulutus bensakoneella vm. 2015 n. 7 l/100 km. Tukeva ja helppo ajaa myös moottoritiellä, 120 km/h.

        Vielä lisään, että ajettu yli 190000 ja ainoa korjattava asia tavanomaisten huoltojen lisäksi on jarrupalojen vaihto. Pääsee hyvIn Kainuun ja Lapin maastossa metsäteillä sekä n. 20 cm:n lumessa. Jatkuva neliveto ja automaattivaihde antaa ajomukavuutta kaikilla keleillä. Talvikelillä kulutus n. 8 - 8,5 l/100 km. Mielestäni kohtuullinen nelivedolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisään, että ajettu yli 190000 ja ainoa korjattava asia tavanomaisten huoltojen lisäksi on jarrupalojen vaihto. Pääsee hyvIn Kainuun ja Lapin maastossa metsäteillä sekä n. 20 cm:n lumessa. Jatkuva neliveto ja automaattivaihde antaa ajomukavuutta kaikilla keleillä. Talvikelillä kulutus n. 8 - 8,5 l/100 km. Mielestäni kohtuullinen nelivedolle.

        sama kulutus, ihan ok 8.4 litraa kun tässä on mukana kilometrien ajelua 15 senttisessä lumessa

        kesällä 6.9.. 7.1 litraa, sekin ok


    • Anonyymi

      Aivan sama mitä vie,itsestä kiinni eikä seiso korjaamoilla vain vaki huollot.

      • Anonyymi

        Jonkun tyypin outback diesel seisoi kadulla korjaamon vieressä 3 kk, kun etsivät ehjää moottoria siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun tyypin outback diesel seisoi kadulla korjaamon vieressä 3 kk, kun etsivät ehjää moottoria siihen.

        Niin. Se yksi niistä miljoonasta. Sitähän tietenkin tarkoitit.


    • Anonyymi

      diisseleissä oli alkuunsa ongelmia.. nykyään nekin on ihan toimivia keksintöjä jos kukaan enää sellaista kehtaa ostaa

      • Anonyymi

        Kyllä dieselin ongelmat jatkuu niin kauan kun niitä on liikenteessä. Täysin susi koko moottori.
        Pehmeä alumiinilohko ei kestä dieselin värikkäitä ja vääntöä. Laakeripesät menettää muotonsa ja sen jälkeen kampiakseli napsahtaa poikki naulojen välistä.
        Toki näitä uudempia yrittivät vahvistaa, mutta kun koko rakennetta ei voi muuttaa, lopputulos oli lyödä hanskat tiskiin.
        Ihan miljoonaa kappaletta tuskin valmistivat, mutta tuhansia moottoreita ehti hajota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä dieselin ongelmat jatkuu niin kauan kun niitä on liikenteessä. Täysin susi koko moottori.
        Pehmeä alumiinilohko ei kestä dieselin värikkäitä ja vääntöä. Laakeripesät menettää muotonsa ja sen jälkeen kampiakseli napsahtaa poikki naulojen välistä.
        Toki näitä uudempia yrittivät vahvistaa, mutta kun koko rakennetta ei voi muuttaa, lopputulos oli lyödä hanskat tiskiin.
        Ihan miljoonaa kappaletta tuskin valmistivat, mutta tuhansia moottoreita ehti hajota.

        Tietääkseni dieselkoneista Subarua ei ole enää tehdä. Eikä ihme. Oma Foresterini moottori hajosi taysin noin 230 tkm:n paikkeilla. Korjaus maksoi n. 10 000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni dieselkoneista Subarua ei ole enää tehdä. Eikä ihme. Oma Foresterini moottori hajosi taysin noin 230 tkm:n paikkeilla. Korjaus maksoi n. 10 000 euroa.

        Vaihtokone olisi maksanut murto-osan hinnasta. Jos korjauksen maksoin 100% joku muu niin silloin ei haittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtokone olisi maksanut murto-osan hinnasta. Jos korjauksen maksoin 100% joku muu niin silloin ei haittaa

        Ihan sama tuli mieleen. Tuskin 230tkm ajettuun enää kukaan alkaa moottoria korvaamaan, joten on tainut raha mennä auton omistajan kukkarosta.

        Kallista on ajelu dieselillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama tuli mieleen. Tuskin 230tkm ajettuun enää kukaan alkaa moottoria korvaamaan, joten on tainut raha mennä auton omistajan kukkarosta.

        Kallista on ajelu dieselillä.

        Kallista on ajelu Subarun dieselillä.


    • Anonyymi

      Taitaa olla aloittaja subarunsa ostanut. Toivottavast ei. Itse jos lähtisin maasturilinjalle, niin lexus 450 rx hybridi ois kyllä nappivalinta, käytettynä n 20 000 e , kulutus 6.5 , kärrinvetomassa 2000 kg. Toinen ois mitsubichi outlander , niitä sais jo 15 000 e , kulutus n 2 l/100km (jos vaan jaksaa latailla ahkerasti), kärrinvetomassa 1500kg.

      • Anonyymi

        Samanlainen tuhnu tuo Outlander olisi.


    • Anonyymi

      Itsellä kokemusta 2015 2.0 CVT Forester. Maantiellä 100 ajettaessa pääsee helposti alle 7l/100km kulutukseen. Jossain 8 nurkilla omassa ajossa ollut keskikulutus. Kohtuu hyvä ajettava maantiellä ja varsin kyvytkulkuinen tavallisessa ajossa. CVT toimii hyvin ja parasta laatikossa on momentinmuunnin.

      Tällä hetkellä Subarun e-boxer ei tunnu olevan kilpailijoiden tasolla, jos vertaa esim. CR-V hybrid. Kulutus ja suorituskyky. Muuten auto lienee hyvä.

      • Anonyymi

        Kun kuvittelet ajavasi foresterilla 100 km/h, todellinen nopeus on 90 km/h.
        Tiedän kokemuksesta kun on ollut samanlainen.
        Todellisessa 120 km/h nopeudessa, mittarin mukaan reilu 130, kulutus on n 12 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kuvittelet ajavasi foresterilla 100 km/h, todellinen nopeus on 90 km/h.
        Tiedän kokemuksesta kun on ollut samanlainen.
        Todellisessa 120 km/h nopeudessa, mittarin mukaan reilu 130, kulutus on n 12 l/100 km.

        Kaikki autot kuluttavat suurilla nopeuksilla enemmän. Ei ole tarkoitus, että autolla ajetaan aina suurinta mahdollista nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kuvittelet ajavasi foresterilla 100 km/h, todellinen nopeus on 90 km/h.
        Tiedän kokemuksesta kun on ollut samanlainen.
        Todellisessa 120 km/h nopeudessa, mittarin mukaan reilu 130, kulutus on n 12 l/100 km.

        Vikaa autossa jos tuollainen kulutus. 110 mittarissa ja alle seiskaan pääsee maantiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autot kuluttavat suurilla nopeuksilla enemmän. Ei ole tarkoitus, että autolla ajetaan aina suurinta mahdollista nopeutta.

        Totta tuokin. Mutta foresterin kori on sitä mallia että kulutus nousee tosi jyrkästi vauhdin lisääntyessä. Eihän tuo omaperäinen muotoilu ole tältä vuosituhannelta.
        Itse ainakin ajan suurinta sallittua nopeutta kun olen matkalla jonnekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikaa autossa jos tuollainen kulutus. 110 mittarissa ja alle seiskaan pääsee maantiellä.

        Höpö höpö


    • Anonyymi

      pihi on vm 2018 forre ja sekakulutus 6,5 ja motarilla 130 todellista vie vain 8

      • Anonyymi

        Sulla täytyy olla pitkä alamäki ja hyvä myötätuuli siellä moottoritiellä.

        Keskikulutus 8,5 jota valmstaja ehdottaa, on paljon uskottavamman kuuloinen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      244
      2639
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1569
    3. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1553
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1442
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1325
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1170
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      923
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      888
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      878
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      845
    Aihe