Saako joulua viettää

Anonyymi

Nyt on se aika taas kun kielletään joulunvietto. Ei saa muistella Jeesuksen syntymää. Ei saa rukoilla Jeesusta. Ei saa iloita hänestä ja pyytää syntejä anteeksi. Ei saa ajatella positiivista. Pitää kurottaa nurkassa. Ei saa muistaa vammaisia ja vanhoja. Pitää sanoa en muistasua. Uskovat ei anna viettää joulua.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaaa...ihan uutta tietoa!

      aina on saanut joulua viettää, kinkkuakin on aina paistettu, jopa keitetty, oliskohan aloittajalla jokin vaikeampi nuhatauti menossa.

      • Anonyymi

        Koska itseni pitää kaikki tehdä hitaasti ja vain asiat lyhyesti kerrallaan, olen tehnyt itselleni tabletin kalenteriin työsuunnitelmat kullekin päiälle ja pyrin pitämään siitä kiinni, joskin monesti jotkin asiat menevät "mañana".

        Näin olen hoitanut pitkää urakkaa, joka itseasiassa alkoi jo n. 3 vuotta sitten, kun putkiremontti ja muu remontti samanaikaisesti sekoitti kämpän, parit leikkaukset... hmmm. viisi leikkausta!... siinä samalla, sekä pienenpuoleinen perinnönjako, josta seurannut järjestelyjä.

        Nyt häämöttää jo maaliviivaa jokseenkin, päämäärä on lyödä piste kaikelle työlle ennen Adventia.

        Pienen kinkun olen tilannut kaupasta. Ja sitten joulun jälkeen vielä pieni kotimaan matka. Vuosi sitten tein joulumatkan Berliinin joulutoreille. Tämmöinen erakko ryssän perävintturista, harhailemassa kyynärsauvoineni hienoa kauppakatu Kungfungrstr.... eiku Kurfürstendammia.


    • En tiedä suomalaista kristillistä yhteisöä, joka kieltäisi joulunvieton. Tiedätkö sinä?

      • Anonyymi

        entä joukirkko ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        entä joukirkko ?

        Eiköhän lähes kaikissa yhteisöissä vietetä joulukirkkoa/joulujuhlaa.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Eiköhän lähes kaikissa yhteisöissä vietetä joulukirkkoa/joulujuhlaa.

        Kuusijuhlaa ei vietetä kristillisissä yhteisöissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuusijuhlaa ei vietetä kristillisissä yhteisöissä.

        Eli kristillisiä yhteisöjä ei mielestäsi Suomessa juurikaan ole? Osaatko nimetä suurimman, jonka hyväksyt.


    • Anonyymi

      Ai taas? Käsittääkseni vain yksi heppu joskus yrittänyt kieltää.

    • Anonyymi

      Mitenkä rasistinen Tiernapojat, jossa esiintyy Murjaanien kuningas. Hoo miksi olet sinä musta?

      • Anonyymi

        Jostain syystä google esti viestini.

        Tiernapojat ei ole rasistinen. En jaksa kirjoittaa koko viestiä uudelleen.


      • Anonyymi

        Hoo miksi sinä olet valkoinen ?


    • Anonyymi

      Kuka sinulta kieltää joulunvieton? Oma tytärkö? Mitä pelleilet?

    • Anonyymi

      Keksi 100x parempi aihe.

    • Anonyymi

      Jos joku ulkopuolinen yrittäisi kieltää minulta joulun vieton, no tiedän heti kyseessä olevan saatanan edustajan, joka ei Kristuksen syntymää siedä. En välittäisi tuollaisista kieltäjistä kakkaakaan.

      Tuollainen kieltäminen, eli toisen vapaan henkilön estäminen viettää esim. uskonnollisia pyhäpäiviä tavallaan, kunhan se ei muutoin riko lakia, muuten on laitontakin. Kyseessä olisi vähintäänkin rasismirikos, uskonrauhan häirintä, laiton viranomaistoiminta, ties mitkä lakipykälät tulisivat tällaista henkilöä vastaan.

      Minä vietän joulut, pääsiäiset ja pyhäinpäivät just niinkuin itse haluan. Meillä kaikilla on samat päivät kalentereissamme, niistä mikään ei ole kenenkään yksinoikeutta. Kristityt yksin eivät omista joulu-tammikuuta, eivät myöskään pakanat, tai esim. juutalaisetkaan. Kristillinen jouluaikahan alkaa Adventista ja päättyy helmikuun 1. sunnuntaihin, Kynttilänpäivään. Itse joulu: 22.12-13.1. Loppiainen ei päätä joulua, vaan Nuutinpäivä. On siis nk. kristillinen jouluaika ja sen sisäisesti itse nk. joulujuhla.

      Pakanat saavat minun puolestani viettää oman keskitalven juhlansa, harjoittaa omia perinteistään, kunhan siihen ei sisälly muutoin rikollista toimintaa.

      Oma joulujuhlani on yhdistelmä suomalaisia sekä myös kristinuskoisia perinteitä. Suomalaisia ja myös muita kristillishengellisiä ohjelmia. Kuuntelen ja mahd. katselenkin ohjelmia myös suoraan Vatikaanista.

      Vatican News, youtube:
      https://www.youtube.com/channel/UC7E-LYc1wivk33iyt5bR5zQ

      Pyhä Istuin / The Holy See:
      http://www.vatican.va/content/vatican/en.html

      https://www.vatican.va/content/liturgy/en.html
      ~
      Katselen jouluajanohjelmia myös Venäjältä.

      Pentti Hietanen - Oi, Jouluyö:
      https://www.youtube.com/watch?v=duetsf4L9d4

      Yrittäkääpä laulaa mukana.
      🎄✨

      • Anonyymi

        Sinä, sinä ja vielä kerran sinä. Totta kai toimit kuten haluat. Mutta Jumalan tahtoon olisi viisaampaa nöyrtyä. Oma tie johtaa Vatikaaniin väärän profeetan helmoihin. Abrahamin helma puolestaan on paratiisissa. Sinne johtaa vain yksi tie, joka on kaita Jeesus-tie. Kaikki muut tiet johtavat Roomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä, sinä ja vielä kerran sinä. Totta kai toimit kuten haluat. Mutta Jumalan tahtoon olisi viisaampaa nöyrtyä. Oma tie johtaa Vatikaaniin väärän profeetan helmoihin. Abrahamin helma puolestaan on paratiisissa. Sinne johtaa vain yksi tie, joka on kaita Jeesus-tie. Kaikki muut tiet johtavat Roomaan.

        Jeesus ristiin naulittiin Jerusalemissa .


    • Anonyymi

      Karhunkansa juhlii sutta ja kettua.

    • Anonyymi

      Onko Jeesuksen syntymä sinulle tärkeää vuoden muinakin päivinä, eikä vain jouluna?

    • Anonyymi

      Onko tarkoituksemme rikkoa ihmisen valinnan vapautta,
      vai sallimmeko joulun vieton hylkäävätkin ihmisoikeuksien piiriin?

    • Anonyymi

      Saa sitä joulua viettää mutta ei pidä uskoa joulupukkiin eikä pidä lähteä mukaan mihinkään pakanalliseen juttuun.

      • Anonyymi

        Tottakai jokaisena päivänä ajatellaan


    • Anonyymi

      Jeesus on niin ihana ✝️✝️✝️✝️❤️❤️❤️❤️

    • Anonyymi

      Yämäkin hullutus on tullut Suomeen usasta. Joulun viettäminen muka kielletty. Saa sielläkin toivottaa hyvää joulua Merry Xmas jos haluaa. Se on sitten eri juttu jos ja kun jotkut haluavat toivottaa Happy holidays tai Seasonn's greetings, kun maassa asuu paljon muitakin kuin kristittyjä.

      Itse olen tyytyväinen, että suomen kielen sanalla joulu ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, kuten ei ruotsin sanalla jul. Ne johtuvat molemmat sanasta yule, ikivanha pakanallinen vuodenkiertoon liittyvä juhla.

      Ihan kaikkia juhlia ei sentään ole saat totaalisesti kristillistdttyö, kivasta yrityksestä ja painostuksesta huolimatta. Suurimmalle osalle suomalaisista joulu ei ole ainakaan ensisijaisesti kristillinen juhla.

    • Anonyymi

      Sinulle joulun vietto on ilmeisesti sallittua vain jos se tarkoittaa sitä että saa pakottaa kaikki viettämään joulua kristillisesti.

    • Anonyymi

      Jeesusta saa rukoilla päivittäin.

      Joulu on minulle kuin tämä päivä . Yksi päivä muiden joukossa. En toivo kenellekään " hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta." Toivon uskoontuloa Jeesukseen jumalattomille ja Jumalan enenevää rauhaa pyhille kristityille.

      Commandohauis

    • Anonyymi

      Laitoin puolituntia sitten suht ison juhlakinkun uuniin. Paistan sitä erään ystäväni, Sannan ohjeilla. Sanna on jo kauan ollut taivaanlaitumilla. ✨ Rauha hänelle ja kiitos, Sanna, ystävyydestäsi!

      Tähän asti on kinkut näillä hyvillä ohjeilla parhaiten onnistuneet. Yksinkertaista ja helppoa. Paistan aina kinkun päivällä, mitä järkeä on valvoa yö? Päivällä voi seurata kinkun paistumista ja vaihtaa lämpötiloja, kostutella sitä hulauttelemalla n. 20 min. välein sen päälle vettä. Kinkkuritilän alla on puhdas astia, jossa puhdasta vettä ja siihen vedet ja rasvat valuvat, kostuttaa samalla kinkkua altapäin.

      Aloitin kovemmalla kuumuudella ja lasken sitä pitkin iltapäivää. Paksuimmalla kohdalla possua on tietenkin myös lihamittari, josta kypsymisen vaihetta voi seurata. Kinkku on ritilällä siis täysin avoimena, ilman mitään kinkkupusseja tai foliokääreitä, siksi sen jatkuva kostutuskin on tärkeää. Luukku auki ja mukillinen vettä päälle! Päälle 5 kg:n kinkun oletan paistuvan klo 12:30 - n. klo 17 mennessä, eli vähän alle 5 tuntia.

      Heti sen paistuttua irroitan verkon ja talin ja paloittelen kinkun lukuisiin nk. ateriakokoihin ja jotka sitten pakastan, näin ei kinkku pilaannu. Niitä voi hyvinkin saada n. 8, jopa 10 pakettia. Sitten rasioihin ja folion sisään ikkunalle jäähtymään ja... pakastimeen.

      Ostin kinkun jo nyt, eli tilasin verkkokaupasta. Näin joulun alla käy monesti niin, että kaikkea mitä tilaa, ei olekaan juuri sillä hetkellä ollut kaupassa. Esim. aiemmin tilaukseen laittamani pienempi kinkku: ei löytynytkään. Mutta pakastin on olemassa, eikä isompikaan lihamäärä mene hukkaan. Voi säästää vaikka pääsiäiseksi, jos haluaa. Jotkut syövät kinkkuaan jopa juhannuksena.

      ~Soffiina🌸

      • Anonyymi

        Kinkku paistuikin arvioitua nopeammin. Tuli 8 foliolla peitettyä pikku kääröä rasioihin. Ovat nyt avoimella ikkunalaudalla jäähtymässä. 🐖

        Talia oli paksusti, eli ei se kinkun suurikin ulkonäkö, vaan se lihamäärä jonka paksu rasva peittää. 5 kg:n kinkku on siis kohtuullinen, jos siitä on poisheitettävää talia n. 1,5 kg.
        ~


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kauppiaitten yhteinen toivomus on, että joulua on pakko viettää.


    • Anonyymi

      Nyt on kinkku paistettu, jäähdytetty ja palat pakastimessa. Tämä homma pulkassa. Seuraavaksi, kunhan saan sitruunoita, laitan käymään joulusiman. Joulukalja ei ole niin hyvää, mutta kaapissa mallasta, joka pitäisi käyttää. Nämä mun juomat ovat lähes alkoholittomia, ei tule humalaan, ainakaan jos ei ala ryystämään. Teen myöskin oman joululeivän.

      Sitten pitäisi opetella vääntämään kierrekynttilöitä.

      Helsingin Joulumarkkinat alkavat pian. 🎉🕯️🎄✨ En käynyt Silakkamarkkinoilla, mutta näitä saattaisin käydä ihailemassa.
      ~

    • Anonyymi

      Asioin juuri K-ruoka-verkkokaupan sivustolla. Kuten ajoissa arvelinkin, tämä on nyt tilanne ja joulukuu on vasta alullaan: "Joulukinkkujen saatavuus verkkokauppatilauksiin myymäläsaatavuuden mukaisesti."! Mulla on kinkku jo paistettu ja pakastimessa. Pieni jääkaapin pakastin onkin jo tungettu täyteen kaikenlaista, joululimppua myöteen.

      Tämä korona-aika vaikuttaa kaikkeen tällaiseen. Siksi, silloin kun kaupasta jotain löytää, kannattaa kerätä esim. sängyn alle tai vaatekomeroon pieni hätävarasto, kaikenlaista sellaista, jonka voi arvella ehkä itseltä loppuvan kun 6 miljoonaa kansalaista kerää varastojaan. Koko maailma kahmii varastoja, keillä tähän on varaa.

      Heräsin tähän Lopunajan kaaokseen heti keväällä, kun korona iski, joten nälkään en ainakaan ihan heti kuole. Kannattaa hei ottaa vakavasti tämä asia! Kävin aikoinaan NL:ssa, jo Viipurissa oli tilanne, että hljebaa oli kyllä kasapäin, mutta mm. kalaa (ryiba) näytettiin kovasti jonotettavan. Sosialistisessa Puolassa kävi hullummin: bensatankeille oli useiden päivien jono. Ottimme omaan autoomme "huonompioktaavisempaa" bensaa, jota sai ja ylitimme Tatra-vuoriston moottori kolisten.

      • Anonyymi

        Oliko homoja 70- luvulla homostelemassa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe