Nauru adventismille

Anonyymi

Adventismi kuolee Suomessa. Vanhat jäsenet kuolee pois eikä uusia lahkolaisia saada tilalle. Naurattaa... :-)

T: iloinen nauraja

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Adventtikirkon johtaja profetoi jo n, 10 vuotta sitten että Adventtikirkko on kriisissä.
      Lusmut pastorit eivät täytä tulostavoitteita jotka mitataan rahassa ja jäsenmäärässä.

      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvältä. Kunpa Toivonlinnakin ajettaisiin alas hyvin pian.

        T: iloinen nauraja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. Kunpa Toivonlinnakin ajettaisiin alas hyvin pian.

        T: iloinen nauraja

        Pastorien mielikuorolaulu.

        "Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt."


    • Anonyymi

      Tulette huomaamaan, ettei adventtikirkko häviä mihinkään.

      • Anonyymi

        Eihän eksytykset häviä minnekkään sillä ne pysyvät viimeiseen tuomioon asti.
        Adventtikirkossa rikkavilja ja hyvä vilja kasvavat yhdessä elonleikkuuseen asti.
        Yksi otetaan ja toinen jätetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän eksytykset häviä minnekkään sillä ne pysyvät viimeiseen tuomioon asti.
        Adventtikirkossa rikkavilja ja hyvä vilja kasvavat yhdessä elonleikkuuseen asti.
        Yksi otetaan ja toinen jätetään.

        Jumalan sana ei ole eksytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana ei ole eksytys.

        Adventismi perustuu Raamatun ulkopuolisiin kirjoituksiin, presidenttiin ja väärän profeetan uskoon.

        Eksytys ja hapatus = oikean ja väärän sekoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi perustuu Raamatun ulkopuolisiin kirjoituksiin, presidenttiin ja väärän profeetan uskoon.

        Eksytys ja hapatus = oikean ja väärän sekoitus.

        Luulisi Raamatun olevan auktoriteetin ei teoriassa ja opillisesti vaan käytännössä Adventtikirkossa. Hengettömyys antaa oman ilmapiirinsä.
        Kirjanoppineisuus, oppikokoelmat, farisealaisuus eivät pelasta vaan eksyttävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana ei ole eksytys.

        Adventismi on eksytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi Raamatun olevan auktoriteetin ei teoriassa ja opillisesti vaan käytännössä Adventtikirkossa. Hengettömyys antaa oman ilmapiirinsä.
        Kirjanoppineisuus, oppikokoelmat, farisealaisuus eivät pelasta vaan eksyttävät.

        Me kristityt ajetaan ulos riivaajia raamatullisesti teorioiden, oppien ja lihasten avulla. Sen vuoksi me ollaan erittäin hengellisiä ja meidän seurakunnissa vallitsee rakkaudellinen ilmapiiri. Kaikki meidän profeetat on oikeita profeettoja. Ellen White ei ole kristittyjen profeetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me kristityt ajetaan ulos riivaajia raamatullisesti teorioiden, oppien ja lihasten avulla. Sen vuoksi me ollaan erittäin hengellisiä ja meidän seurakunnissa vallitsee rakkaudellinen ilmapiiri. Kaikki meidän profeetat on oikeita profeettoja. Ellen White ei ole kristittyjen profeetta.

        Bunkkerimiehen piruntorjunta epäonnistui uskosta väärään profeettaan. Sen vuoksi hän uskoo vääriin teorioihin ja oppeihin ja jopa hänen lihaksensakin meni pois sijoiltaan eikä hän sen vuoksi kyennyt ajamaan riivaajia ulos bunkkeristaan.

        Me kristityt emme usko väärään profeettaan. Meillä on vain oikeita profeettoja, oikeat opit ja teoriat ja lihaksetkin erinomaisessa kunnossa. Paiseita ja ihottumaakaan ei esiinny meidän kristittyjen parissa. Kenenkään kristityn ei tarvitse olla yksin seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me kristityt ajetaan ulos riivaajia raamatullisesti teorioiden, oppien ja lihasten avulla. Sen vuoksi me ollaan erittäin hengellisiä ja meidän seurakunnissa vallitsee rakkaudellinen ilmapiiri. Kaikki meidän profeetat on oikeita profeettoja. Ellen White ei ole kristittyjen profeetta.

        Ellen White on adventistien profeetta.
        Adventistinen pullistelu ei vain ole uskottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellen White on adventistien profeetta.
        Adventistinen pullistelu ei vain ole uskottavaa.

        Se on totta. Adventtikirkossa istuu lähinnä vanhuksia, joiden lihakset on ihan surkastunu. Ei semmoisilla lihaksilla uskottavasti pullistella eikä ajeta riivaajia ulos. Se näyttää aika naurettavalta.
        Vegaanienkin lihakset on ihan surkastunu, vaikka ne olisi nuoria, samoin bunkkerioletetun, vaikka se on polkenu polkupyörällä ihan vimmatusti Sorvankylään ja muuallekin. On se sentään saanu ne paikoilleen, kun erosi Adventtikirkosta. Tilanne olisi muutoin vieläkin huonompi, mitä se nyt on. Ja onhan sekin jo vanhus.
        Adventismi näivettää ihmisen lihakset ja vie terveyden, niin että se ihminen päätyy lopulta hautaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bunkkerimiehen piruntorjunta epäonnistui uskosta väärään profeettaan. Sen vuoksi hän uskoo vääriin teorioihin ja oppeihin ja jopa hänen lihaksensakin meni pois sijoiltaan eikä hän sen vuoksi kyennyt ajamaan riivaajia ulos bunkkeristaan.

        Me kristityt emme usko väärään profeettaan. Meillä on vain oikeita profeettoja, oikeat opit ja teoriat ja lihaksetkin erinomaisessa kunnossa. Paiseita ja ihottumaakaan ei esiinny meidän kristittyjen parissa. Kenenkään kristityn ei tarvitse olla yksin seurakunnassa.

        Kirjoita minulle minkälaisissa asioissa White on "väärä profeetta" mielestäsi?

        - Vastaan joka kysymykseesi.

        Minä olen Whiten lukenut- Sinä et ole lukenut.

        Minä erottaa juuri "Teidät" kristityiksi erotukseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi perustuu Raamatun ulkopuolisiin kirjoituksiin, presidenttiin ja väärän profeetan uskoon.

        Eksytys ja hapatus = oikean ja väärän sekoitus.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi on eksytys.

        Ei ole, vaikka muuta väittäisit.


    • Mene katsomaan jokaisen kirkon jumalanpalvelukseen, montako henkilöä niissä kokoontuu.
      En jälkeen tajuat että sama tilanne kaikissa.

      • Anonyymi

        Toivottavasti näin. Kaikki kirkot kuolemaan, hahahha :-)
        T: iloinen nauraja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti näin. Kaikki kirkot kuolemaan, hahahha :-)
        T: iloinen nauraja

        Advaripastorit ovat hävinneet kuin pieru Saharaan.
        Siellä bunkkereissaan ne istuvat torjumassa piruja.


    • Usko on toisaalta paikoittain lokaalisti demografisissa tekijöissä kasvaa ja taantuu.

      Kuitenkin Adventtikirkko on kasvuaan jatkanut- jäsenmäärä on nyt yli 21 miljoonaa.
      Suomessa 5000-6000.

      Ei tuo nyt niin huonoa ole.

      Veikkaan että monella muulla uskontojärjestöillä menee huonommin?

      • Anonyymi

        Adventtikirkko saanee jäseniä lähinnä Afrikassa, jossa asuu alkeellisia ukkapukkaheimolaisia ja ne uskoo helposti kristittyjen typeriin valheisiin.

        T: iloinen nauraja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko saanee jäseniä lähinnä Afrikassa, jossa asuu alkeellisia ukkapukkaheimolaisia ja ne uskoo helposti kristittyjen typeriin valheisiin.

        T: iloinen nauraja

        Olet typerä rasisti, etkä tiedä nyky-Afrikasta mitään.


    • Anonyymi

      Piruntorjuntabunkkerilla ei ole mitään hajua adventtikirkon jäsenmäärästä. Se on tietysti ymmärrettävää, koska hän ei ole adventisti.
      Suomen adventtikirkossa jäsenkirjoissa on tällä hetkellä 4135 jäsentä, joista puolet on vain kirjoilla, eivätkä siis käy adventtikirkon tilaisuuksissa kuin korkeintaan joillain juhlilla joskus.

      Adventtikirkon aktiivijäsenistön määrä Suomessa on 1000-1500 välissä. Ei yhtään enempää. Koko ajan tilanne on vain mennyt huonommaksi ja nuorista ei ole kirkon toiminnan jatkajiksi. He voivat osallistua nuorten tilaisuuksiin, mutta se jääkin siitten siihen.

      Adventtikirkko pyörii tälläkin hetkellä taloudellisesti tappiolla. Toivonlinnan koulu onkin listoilla lopettetavien toimintojen joukossa, koska se nielee kirkon budjettia.
      Siitä syystä Toivonlinnan aluetta ollaankin kaavottamassa pientalo alueeksi.
      Koulutoimintaa on pyritty väkisin pitämään yllä, koska on uskottu, että koulun kautta saadaan uusia jäseniä kirkkoon. Jäseniä voi tulla, mutta maksavat jäsenet ovat ne, jotka kirkkoa pitävät yllä, joten tilanne muuttuu tulevaisuudessa vain entistä tukallammaksi.

      • Anonyymi

        Hyvältä kuulostaa, kiitos infosta!

        T: iloinen nauraja


      • Anonyymi

        "Adventtikirkon aktiivijäsenistön määrä Suomessa on 1000-1500 välissä."

        Oikea luku on kylläkin 1500-1800.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvältä kuulostaa, kiitos infosta!

        T: iloinen nauraja

        Itku pitkästä ilosta.


      • Suuntaus on Suomessa protestanttisten kirkkojen suhteen tällainen.
        Kansankirkkomme huolehtii ihmisten hautaamisesta. Kirkossa sunnuntaisin saattaa olla puoli tusinaa kävijöitä.

        Maailmalla jäsenmäärä kasvaa yhä-

        Olen nähnyt uskontojärjestöjen seurakuntien toimintaa sisältä ja etäältä että olen organisaatioiden ongelmat tunnistanut, etten ole ehtinyt urautua.

        Usko saattaa mennä pienryhmiin -Raamattua tutkivien ryhmiin, kotioloihin, joissa se on halvempaa.
        Kirkkojen ylläpito on urakka- järjestöseurakuntayhdistystoiminnan pyörittäminen päälle-.

        Liikehuoneistoja -joissa sitten yhtiövastike maksettaisiin- voisi olla vaihtoehtona kirkkorakennuksille- sekin raha löytyä pitää. Vuokralle pääsee hyvin erilaisiin valmiisiin tiloihin, missä voisi vuokrata muiden seurakuntien vastaavia tiloja, -ovat kaikki rahantarpeessa.

        Kaupunginkirkkoa voisi vuokrata jokaisen seurakunnan toimintaan- heh- ja ajaa koneilla kaikki muut tontit sileiksi.

        Kun itse joskus löysin Raamattuopiston mainoksen 1990 luvun alkupuolella, ja lueskelin kymmenen Raamattukurssia. -Oli 10- kurssia silloin, joista osa oli tiskin alla poistuneena, mutta suoritin nekin. Nyt jos lukisin yksi vai kaksiko uutta Raamattukurssia, niin olen sitten suorittanut jokaisen Raamattukurssin mitä Adventtikirkolla on-.
        Tuohon aikaan 1990 luvulla olen ollut uskossa lämpimissä suhteissa mormonikirkon lähetysihmisiin- ja liityin uskossa 1995 uudelleen luterilaiseen kirkkoon 1995, josta olin eronnut 1984. Olin aktiivinen uskovainen luterilainen 1995- kunnes sitten olen 2000 alusta ollut Adventtikirkossa noin viiden vuoden ajan.

        Minulla on yhä rakkautta kaikkiin em. piireihin, en suinkaan niiden toimintaa vastaan ole ollut päivääkään.

        Minun uskomattomuuteni- ja uskovaisuuteni on ollut vaiheissa.

        Adventtikirkon teologit ovat kirjoittaneet erinomaista Raamatuntutkimusta. -Vastuullista, hengellistä ja tiedollista-.

        Aloitin Raamatun luvun 1990 alkupuolella asetettuani tavoitteen että selvitän jokaisen Raamatun kysymyksen itselleni, etten hellitä ennen kuin kaikki on valjennut.
        Vuosikymmenen istuin nenä kiinni Raamatussa, -kirjallisuudesta tietoa etsien.

        Kompastuin siihen etten ollut yhtään -kuin korkeintaan pikalukemalla organisaation normituksia-
        >>>> Olen sanonut pitkään että uskonto-organisaatiot yleensäkin tarvitsevat selvät täysin tyhjentävästi selvät jäsenehdot, jotka kertovat millä ehdoilla olevaiset tullaksensa, ja millä ehdoilla olevaiset ollaksensa -säilyttääkseen jäsenyytensä. Ristiriittilanteiden ratkaisumenettelyt- ja että nuo esim. 12- sääntöä 12§ -olisivat ehdoton auktoriteetti ristiriitojen käsittelyyn molempien osapuolien osalta- järjestön/seurakunnan ja jäsenen osalta. Tämä merkitsisi organisaation ja org.jäsenien hyvinvointia, sekä laillisuuden arvonkin parantumista. Hallintopalvelukulttuurimme on muuttunut, ja on hyvin hieno. Raamatun seurakunta eli keisareiden aikaan, ja oli kaikessa yhtä- kaikki omistivat yhdessä- Nykyisin säännöllisesti kokoontuva ja säännöllisesti hajaantuva yhdistysjärjestöseurakuntatoiminta saattaa olla liian yksinäistä sinkkuihmisille, etteivät ole perheellisten seurakunnissa kuin toisten jaloissa pyörimässä tiellä-.
        - Näin ei mielivallalle jäisi sijaa.

        Orgnisaation (Adventtikirkon) koko kakku teologioineen- normitukseen- on niin suuri, (on täynnä pyhiä arvoja -maailman syntiin ei ole yhdytty-) että "urbanisoituneet tavikset sekä porkkananviljelijät, tai taatelien tallaajienkin aika ei riitä."


        Adventtikirkon historia Suomessa alkaa 1890 luvulta, kirkko on rekisteröity 1943, -ja perhetraditiot ja yhteenkuuluvuus on vahva näillä alkuperheillä- ja 1970 kokoussarjojen käännynnäisten perheiden kesken. Palkkapappiskunta ollut samaa sarjaa- ja ko. perheistä ne palkkapitkin tulevat teologisen kautta.

        Itse jag minä en ole tehnyt yhtenäkään päivänä päätöstä 1990 luvun jälkeen että uskoni kokonaan jättäisin. Olevaisten liittymisen- ja eroamisen sekä sananvapauden käyttöä ei voi ennakolta estää (perustuslaki 11-12§-) -eli/ja aina voi uusia jäsenyyksiä.

        Itse jag kompastuin org.normituksien tuntemattomuuteeni, sekä liikarasitukseen. Korjasin kaikki virheeni itse jag minä itse, mutta en ehtinyt sitten korjata paria kömmähdystäni.
        - Jokainen olevainen itse ymmärtää kaikki vikansa ennen pitkää- ei kukaan ole yksin tavallisesti syyllinenkään.

        On kajastanut kaalissani itse jag minulla, että aikanaan saattaisin jäsenyyteni uusia.

        >>> Toivon näkeväni yhdyskuntajärjestyksessä em. jäsenehdot- ne ovat välttämättömät suuren kakun vuoksi, ja tuovat lähemmäksi niitä normeja ja laillisuutta mihin tämän ajan hallintokulttuurin ihmiset ovat oppineet ja tottuneet keisarin ajan jälkeen.


      • - Lisäys edelliseeni;

        - Minun itse jag piti mainita alunperin jotta että
        kun sitten 1990 luvulla halusin tietää minkälainen taho on "Kirjeellinen Raamattuopisto" ja sain opistolta tietää että on Adventtikirkon- niin en 65 000 asukkaan kotikaupungissani tiennyt 1958 syntyneenä missä sijaitsee Adventtikirkko kotikaupungissani 1990 luvulla. Olivat olleet niin hilijooksensa. Löytyihän se kirkko sitten kun osoitteen mukaan menin kaupungille etsimään, kirkko löytyi 1 km päästä kauppatorista kaupungin ydinkeskustasta 1 km.

        Monenlaisilla vastuunkantajilla ei ole mitään mielenkiintoa jäsenmääriin, ja jos eivät tietoisesti, niin psykologiassa toimivat vaikka nyt tiedostamattaan tutussa ympäristössään uutta -uusia jäseniäkin vierastaen.


      • - Lisäys vielä kirjoittamaani;

        Minun nuoruuteni 1980 vuosikymmenen synnit surut ovat kuuluneet minulle omana kohtuullisena aikanaan 1980 luvulla ja päättyneet viimeistään 1990 luvulla uskon myötä
        -tietenkin-.

        Kristuksessa uusi elämä vaivuttaa autuaasti unholaan menneet synnit.

        Minut on syytetty ja tuomittu sakkolapulla ylinopeudesta 1981, ja rattijuopumuksesta 1985.
        Minua ei ole syytetty ja tuomittu mistään muusta koska en ole rikoksentekijä harkittuihin rikoksiin -rikokseen- missään muussa asiassa ollut. Suomessa syytetään ja tuomitaan ihka oikeat rikokset kyllä omina kohtuullisina lakisäädösmassan ja tapahtumafaktojen aikoina.
        Oikeusvaltio huolehtii myös ihmisten syyttömyydestä- armaassa maassa ei olla iänkaiken syyllisinä. -Syyttämisen ja moralisoinnin ja syytteiden aikakausi on siis ollut tuolla minun 1980 lukua koskevana.

        Minä en ole 2000 vuosituhannella syyllisenä mihinkään 1900 vuosisadan asiaan.
        Minun syyllisyydet ovat 1980 lukuun nähden päättyneet viimeistään neljännesvuosisata takaperin.

        Itse jag minä henkilökohtaisesti omassa persoonassani olen oikeusvaltiossa lainsäädäntöjen noudattajana ollut monta vuosikymmentä yhtäjaksoisesti.
        Rakastan tämän armaan maan hallintopalvelukulttuuriamme äärettömän hienona.

        Raamattu Matt 7:1, Jes 1:18-
        - ei anna oikeutta olla syyttämisessä oikeusvaltiota suurempi.

        Monenlaista kandidaattia tarttuvat innokkaasti puikkoihin ihmisten johtajiksi vuoden "hukeihin" vuoronperään.


      • Lisäys vielä;

        Monenlaista ikääntyvää käsityöläistä tarttuu puikkoihin ihmisten johtajiksi.

        - Olen kertonut miten tärkeitä ne jäsenehdot ovat mitä ehdotin!

        >>> Hengellisessä toiminnassa on aina hengellisyyden asiat- uskon asiat tietenkin ensisijainen asia. Ilman hengellisyyttä ja ilman rakkautta ei ole mitään ingenting eikä mistään tule ingenting mitään erinomaista ja hyvää.

        Aamen.


      • Lisäys vielä;

        Olen siis lainkuuliainen oikeusvaltion lainsäädäntöjen noudattaja monen vuosikymmenen ajan yhtäjaksoisesti -hyvämoraalinen mies siis, ja lainkuuliainen kansalainen.

        Aamen.


      • Vielä;

        - Itse jag minä näin Jehovan todistajien toimintaa jo lapsuudessani, ja teininä.

        Sukulaisissa-. itse olen jag luterilaisesta kodista joka ei ollut vähääkään uskovainen.

        Olen joskus 1970 luvulla istunut viikon Helsingin stadionilla kansainvälisessä konventissaan.

        Se oli murrosikäiselle pojalle raskas viikko kovalla penkillä aamusta iltaan, enkä mitään ymmärtänyt puheesta.

        - Siis halusin sanoa, että olen monen järjestön toimintaa nähnyt.

        Minun kanssani ei kukaan keskustellut koskaan sanaakaan Jumalasta, uskosta ja Jehovan todistajien uskonnosta kuitenkaan, olin sukulaisteni luona puolet kesälomistani jo pienestä alle myyntitiskin korkuisesta alle kouluikäisestä pojasta lähtien.

        >> En ole yhdenkään ihmisen henkilökohtaista uskoa arvostellut koskaan,
        en ole yhdestäkään uskovaisesta perheineen- en luterilaisista, en adventtiliikkeen liikkeenkään, en mormonikirkon, -en jehovantodistajien- en minä ole yhdestäkään ihmisestä perheineen missään koskaan mitään puhunut, näiden asianomaisten omien tilojen ulkopuolella. - Ovat saaneet viettää uskonelämänsä minusta 100% riippumattomasti minun sanaakaan missään puhumatta ja henkilökohtaisia uskoja -minun arvostelematta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Adventtikirkon aktiivijäsenistön määrä Suomessa on 1000-1500 välissä."

        Oikea luku on kylläkin 1500-1800.

        -- Ihmiset eivät välttämättä uskoaan menetä jos eivät istu samalla penkkirivillä kanssasi.

        Monenlaisista inhimillisistä syistä ihmisiä ei osallistu- eivät ole kartalla seurakuntien lähellä,-
        tai on muuta estettä ja esteellisyyttä.


      • Adventtikirkon organisaatiorakenne on kunnossa.


      • Vielä yksi till så där;

        - Ihmisten koko elämän vuosikymmenien kirjo- ei kuulu tähän päivään- vert. mitä kirjoitin tässä ketjussa-.

        Esimerkiksi;
        Minun nuoruuteni seksi kuului nuoruuteeni- 1980 luvulle n. 20-30 ikävuosiini-
        Minun elämäni jokainen mahdollinen seksikontaktini ja/tai seksisuhteeni jokaiselta mahdolliselta minun elämäni vuosikymmeneltäni kuuluu nuoruuteni siten että jokainen henkilö on tänään vähintään 50- villityksen ikäinen henkilö vuonna 2020 idag.

        Olen pian 32 vuoden aikana -yli 31 vuoden aikana torjunut jokaisen varhaisnuoren seksitarjoilun.
        Minulla ei ole mitään tekemistä setä-teini, taikka teini-setä seksiharrasteiden suhteen.

        Perikuntien ja uskontojen raja-aitojen vainoharhaisuuteen ei kenenkään elämän historia kaikilta vuosikymmeniltä kuulu myöskään, pitää olla olevaista olemassa-
        Olevaisuus nuoruuteni päivien osalta yli 31- vuoden takaisesta on päättynyt 1900 vuosisadalla 1980 luvun viimeisenkin vuoden osalta viimeistään neljännesvuosisata takaperin 1900 vuosisadalla-.

        Armaassa Suomen maassa pitää vähintään sakkolappu pystyä kirjoittamaan rikoslakiin nojautuen, ollaksensa joku syyllistyneenä syyllisenä rikokseen. Syyteoikeuden ulkopuolella olevat on pidettävä armaassa oikeusvaltiossamme syyttöminä. Vrt. mitä jo kirjoitin aikaisemmin tässä ketjussa.

        Olen lainkuuliainen hyvämoraalinen oikeusvaltion lainsäädäntöjen noudattaja oikeusvaltiossa itse minä henkilökohtaisesti jag omassa persoonassani monen vuosikymmenen ajan yhtäjaksoisesti -hyvämoraalisena lainkuuliaisena kansalaisena.

        En ole yhdessäkään homorakkaus-suhteessa elänyt, olen perseestä neitsyt, en kummankaan sukupuolen peräsuoleen ole ainuttakaan suhdetta koskaan perustanut omanikaan koskaan-
        ja peräsuoliin perustuvat rakkaussuhteet ovat laillisia Suomessa.

        Aamen.


      • .. Teologisesta klopit -jotka eivät ole päivääkään nähneet mitään vaikeuksia omassa elämässään- -ihmisten johtajiksi.


    • Anonyymi

      Yhden lahkonkin rötöspapit jäävät ilman kymmenyksiä ja testamenttituloja.

      • Anonyymi

        1. Adventtikirkko ei ole lahko.
        2. Rötöspappeja ei ole. Kirkko palkkaa pastoreita.
        3. Kymmenykset ovat kasvussa ja testamentteja tulee niitäkin.


    • Anonyymi

      Säätiöt pullistuvat miljoonista ja lisää tulee ihan ropisten.

    • Anonyymi

      Suomen adventtikirkko kylpee rahassa, eikä tiedä tällä hetkellä minne sitä maallista mammonaa tunkisi. Miljoonien bisneksiä ollaan suunnittelemassa.
      Jeesuksen tulo ei siis voi olla lähellä.
      Toivonlinna Kaarinassa aiotaan jakaa ja kaavottaa tonteiksi. Miljoonahanke.
      Annankatu 7 Helsinki ja adventtikirkon omistama kiinteistö / kerrostalo saneerataan miljoonilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe