Lähetyskäskyn oikeat painotukset

Anonyymi

Jeesus aantoi lähetyskäskyn ja valtuudet käskyn täyttämiseen.
Tärkein käsky oli se, että oli kerrottava kansalle, että Kristus on kuollut ristillä ja voittanut synnin, kuoleman, sairauksien ja Saatanan vallan. Hän voi pelastaa ihmisen ja uudestisynnyttää ihmisen, joka uskoo, Jumalan lapseksi. Tämä on ilosanoma syntisille ihmisille, evankeliumi.

Luuk 24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."
24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
24:48 Te olette tämän todistajat.
24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

Valitettavasti esim. luterilaisessa kirkossa ei julisteta evankeliumia eikä sen merkitystä edes ymmärretä vaan ihmisiä kastetaan rituaalinomaisesti ilman evankeliumin uudestisynnyttävää voimaa. Sellaisella kasteella ei ole mitään merkitystä.

Jeesus käski myös opettamaan uskoontulleita ihmisiä. Sekin on tärkeää. Ihmisille piti opettaa kaikki, mitä Jeesus oli opettanut opetuslapsille. Opetuslapsia syntyy opettamalla, ei kastamalla.

191

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kenelle tai keille Jeesus lähetyskäskynsä osoitti ja ketkä saivat tehtävän toteuttamisessa tarvittavat edellytykset?

      • Kaikille opetuslapsilleen 😸


      • Anonyymi
        aito.Iainen kirjoitti:

        Kaikille opetuslapsilleen 😸

        Hyvä! Jeesuksen opetuslapsien jätettyä maallisen majansa, keiden tai kenen tuli viedä lähetyskäskyn sisältöä eteenpäin ja mistä he saivat tehtävän toteuttamisessa tarvittavat edellytykset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä! Jeesuksen opetuslapsien jätettyä maallisen majansa, keiden tai kenen tuli viedä lähetyskäskyn sisältöä eteenpäin ja mistä he saivat tehtävän toteuttamisessa tarvittavat edellytykset?

        Jeesuksen opetuslapset opetuslapseuttivat uusia opetuaslapsia Jeesukselle jnejne. Raamattu kertoo miten esim. Paavali perusti seurakuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä! Jeesuksen opetuslapsien jätettyä maallisen majansa, keiden tai kenen tuli viedä lähetyskäskyn sisältöä eteenpäin ja mistä he saivat tehtävän toteuttamisessa tarvittavat edellytykset?

        "Jeesuksen opetuslapsien jätettyä maallisen majansa, keiden tai kenen tuli viedä lähetyskäskyn sisältöä eteenpäin ja mistä he saivat tehtävän toteuttamisessa tarvittavat edellytykset?"

        Sinähän sai jo vastauksen - meidän Jeesuksen opetuslasten tehtävä on toteuttaa lähetyskäskyä ja tarvittavat edellytykset saamme Pyhältä Hengeltä, jonka Jeesus meille on lähettänyt. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen opetuslapsien jätettyä maallisen majansa, keiden tai kenen tuli viedä lähetyskäskyn sisältöä eteenpäin ja mistä he saivat tehtävän toteuttamisessa tarvittavat edellytykset?"

        Sinähän sai jo vastauksen - meidän Jeesuksen opetuslasten tehtävä on toteuttaa lähetyskäskyä ja tarvittavat edellytykset saamme Pyhältä Hengeltä, jonka Jeesus meille on lähettänyt. Amen

        Mistä teidät tunnistaa Jeesuksen opetuslapsiksi, ettei kukaan erehdy eksyttäjän matkaan?


      • Anonyymi
        aito.Iainen kirjoitti:

        Kaikille opetuslapsilleen 😸

        Juuri näin 😻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin 😻

        Mistä nykyiset Jeesuksen opetuslapset tunnistaa nykyään?
        Ovatko edelleen voimassa Jeesuksen mainitsemat tunnusmerkit, jotka Mark.16:ssa kerrotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä nykyiset Jeesuksen opetuslapset tunnistaa nykyään?
        Ovatko edelleen voimassa Jeesuksen mainitsemat tunnusmerkit, jotka Mark.16:ssa kerrotaan?

        Aika vähän taitaa olla ton Mark.16:n tunnusmerkkien mukaisia seuraajia, ehkä nykyiset ei sitten tartte semmosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapset opetuslapseuttivat uusia opetuaslapsia Jeesukselle jnejne. Raamattu kertoo miten esim. Paavali perusti seurakuntia.

        Olivatko hekin siis pedofiilejä?


      • Jeesus näkyi olleen hirveä valehtelija.

        Samoin aloittaja. Jeesus käski silloisten opetuslasten mennä ja opettaa ihmisiä tekemään sitä mitä hän oli opetuslapsille opettanut. ???


      • Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

        Jeesus näkyi olleen hirveä valehtelija.

        Samoin aloittaja. Jeesus käski silloisten opetuslasten mennä ja opettaa ihmisiä tekemään sitä mitä hän oli opetuslapsille opettanut. ???

        Lue itse Raamatusta,


      • Anonyymi
        aito.Iainen kirjoitti:

        Kaikille opetuslapsilleen 😸

        Aivan, ihan jokaiselle maallikolle, ei kirjanoppineille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, ihan jokaiselle maallikolle, ei kirjanoppineille.

        Juuri näin,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, ihan jokaiselle maallikolle, ei kirjanoppineille.

        Tämä on tärkeää 😺


      • Anonyymi
        aito.Iainen kirjoitti:

        Kaikille opetuslapsilleen 😸

        paavalilais-luterilaisuuden laittomuden oppeilla opettavat ovat apotoleita omine herroineen ja laittomuuden historian kera. Paavali rukoili eroa kolme kertaa saatanan enkeleiden seurassa herrastaan, eroa saamatta:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Nykyisin:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        "Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]"


      • Anonyymi
        aito.Iainen kirjoitti:

        Kaikille opetuslapsilleen 😸

        Heille juuri.


    • Anonyymi

      Käskyjen antaminen häneltäkin onnistui mutta keinojen neuvomiseen ei kyvyt enää riittäneet.
      Jos oli noilla valtuuksilla liikkeellä niin ei olisi ollut mitään tarvetta tyytyä sanan levittämisessä apostolinkyytiin.

      Jos Jesse vierasti sähköistä viestintää niin olisi ainakin voinut hoitaa kirjapainon louskuttamaan raamattuja pihalle ja moottoripyörälähetit viemään niitä ympäri maailmaa. Mutta sepäs jätti koko homman tumpuloiden tehtäväksi ja siitä syntyikin helvetinmoinen härdelli ja vihanpito. Eikä edes älynnyt käydä kuohitsemassa Muhammedin esi-isää.

      • Anonyymi

        Hyvinpä apostolit hoitivat hommansa. Nyt 2,2miljardia ihmistä on Jeesuksen lammastarhassa. Joukkoon mahtuu tietenkin ,luonnollisista syistä,monenlaista uskovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinpä apostolit hoitivat hommansa. Nyt 2,2miljardia ihmistä on Jeesuksen lammastarhassa. Joukkoon mahtuu tietenkin ,luonnollisista syistä,monenlaista uskovaa.

        Lammaslauma pässeineen kaikkineen on siis kasattu teurastusta odottamaan. Tämä loppuhuipennus jätetään vertauksessa usein mainitsematta. Onneksi useimmat osaavat nykyjään jo ajatella itse eli aitaus vuotaa pahasti.
        Jokatapauksessa avutonta asioiden hoitamista jumalan joukkueelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lammaslauma pässeineen kaikkineen on siis kasattu teurastusta odottamaan. Tämä loppuhuipennus jätetään vertauksessa usein mainitsematta. Onneksi useimmat osaavat nykyjään jo ajatella itse eli aitaus vuotaa pahasti.
        Jokatapauksessa avutonta asioiden hoitamista jumalan joukkueelta.

        Uskon että toteutamme Jeesuksen lampaina lähetyskäskyä maksimaalisesti Herramme ohjatessa ja voimaa antaessa. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lammaslauma pässeineen kaikkineen on siis kasattu teurastusta odottamaan. Tämä loppuhuipennus jätetään vertauksessa usein mainitsematta. Onneksi useimmat osaavat nykyjään jo ajatella itse eli aitaus vuotaa pahasti.
        Jokatapauksessa avutonta asioiden hoitamista jumalan joukkueelta.

        Jeesus on hyvä paimen omalle laumalleen. Kaltaisesi sudet eivät pääse meitä raatelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että toteutamme Jeesuksen lampaina lähetyskäskyä maksimaalisesti Herramme ohjatessa ja voimaa antaessa. Amen

        Joko olet vienyt ilosanomaa Iranin kansalle?


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi: "Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille". Luterilaisessa kirkossa on myös ihan hyvää opetusta. Ei se opetus aina niin hyvää ole vapaissa suunnissakaan. Tämän olen huomannut erityisesti Suomessa, jossa pulpettiin voi hypätä lähes kuka tahansa. Muualla opettajalla pitää olla kutsumuksen lisäksi myös koulutusta ja hänen on toimittava ensin kokeneempien pastorien silmien alla.

      • Anonyymi

        Suomessa papit ja piispat ovat enemmän kiinnostuneita siitä saako homoja vihkiä kuin evankeliumin julistaminen.


      • Anonyymi

        Jeesus ei rajoittanut evankeliumin julistusta vain papeille. Herra voi valtuuttaa ja kutsua kenet tahansa julistamaan evankeliumia.

        Papitja piispat ovat syntyneet nikolaiittain opin seurauksena ja sitä oppia Herra vihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei rajoittanut evankeliumin julistusta vain papeille. Herra voi valtuuttaa ja kutsua kenet tahansa julistamaan evankeliumia.

        Papitja piispat ovat syntyneet nikolaiittain opin seurauksena ja sitä oppia Herra vihaa.

        Kaikki miehethän tekevät lihallista ja hengellistä haureutta harjoittaessaan seksiä Luomistyön vastaisesti ilman lisääntymistarkoitusta, myös miehen ja naisen välisessä avioliitossa.
        Mikä estää myös meitä kaikkia muita yrittämästä kasvaa itse pahuudestamme ja osoittelisimme vasta sitten toisiamme...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa papit ja piispat ovat enemmän kiinnostuneita siitä saako homoja vihkiä kuin evankeliumin julistaminen.

        No tuo on pappien tehtävä - haukkua uskovia ja korottaa homoseksuaaleja.

        Mutta uskovien tehtävä on julistaa evankeliumia ja toteuttaa Jeesuksen lähetys- ja lähimmäiskäskyjä. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo on pappien tehtävä - haukkua uskovia ja korottaa homoseksuaaleja.

        Mutta uskovien tehtävä on julistaa evankeliumia ja toteuttaa Jeesuksen lähetys- ja lähimmäiskäskyjä. Amen

        Missä seurakunnassa papit toimii mainitsemallasi tavalla? Itse en ole kuullut ainakaan Kirkossa heidän haukkuvan uskovia ja korottavan ketään toistaan ylemmäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei rajoittanut evankeliumin julistusta vain papeille. Herra voi valtuuttaa ja kutsua kenet tahansa julistamaan evankeliumia.

        Papitja piispat ovat syntyneet nikolaiittain opin seurauksena ja sitä oppia Herra vihaa.

        Kukaan Jeesuksen opetulapsi ei ollut pappi.


    • Anonyymi

      "Opetuslapsia syntyy opettamalla, ei kastamalla." (ap)


      >>> Sinun mielestäsi siis opetuslapsia tehdään vain opettamalla mutta ei kastamalla?

      Minulla on tässä 2 erilaista versiota Jeesuksen lähetyskäskystä (Matt. 28:19) joissa Hän itse kertoo miten asia on, saat arvata mikä esittämistäni on siteerattu oikein raamatunmukaisesti:


      1.) tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen >> EIKÄ <<< opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

      2.) tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen >> JA << opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.


      Jos sinulta löytyy kotoa Raamattu, voit katsoa Matt. 28:19 miten Jeesus tämän opetti!

      Huomaat varmaan että itse kannatit aloituspuheenvuorossasi vaihtoehto 1:stä? Asia on siis lopullisesti ratkaistu ja nyt voitkin tunnustaa ettei aloituksesi ollut Raamatun mukainen!

      • Anonyymi

        Aivan oikein! Aloittajan mukaanhan Jeesus olisi sanonut näin:

        " Älkää tehkö kansoja minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen . VAAN opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"


        Mutta tuo ei taida olla Raamatun mukainen lause. Jeesus ei sanonut "vaan". Hän sanoi "JA"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein! Aloittajan mukaanhan Jeesus olisi sanonut näin:

        " Älkää tehkö kansoja minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen . VAAN opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"


        Mutta tuo ei taida olla Raamatun mukainen lause. Jeesus ei sanonut "vaan". Hän sanoi "JA"!

        Niinpä, mutta mikä voisi lahkolaisen pään kääntää... Ei taida onnistua, vilpitöntä nöyryyttä Raamatun edessä on maailmassa niin vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mutta mikä voisi lahkolaisen pään kääntää... Ei taida onnistua, vilpitöntä nöyryyttä Raamatun edessä on maailmassa niin vähän.

        Mihin ihmeen lahkoon sinä oikein kuulut???


    • Anonyymi

      Ap.t.8:
      36. Tietä kulkiessaan he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      37. Silloin Filippos sanoi hänelle: "Jos JOS sinä SINÄ uskot USKOT koko KOKO sydämestäsi SYDÄMESTÄSI , se SE tapahtukoon TAPAHTUKOON." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
      38. Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
      39. Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois, eikä hoviherra enää nähnyt häntä. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten

    • 1.Joh. 1:
      Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole mitään pimeyttä.
      6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, me valehtelemme emmekä toimi totuuden mukaan.
      7. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä.
      9. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10. Jos sanomme, ettemme ole tehneet syntiä, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä

    • Anonyymi

      Enakeliumin julistaminen on tärkeintä, jotta ihmiset tietäisivät, mitä pelastuminen tarkoittaa. Ne, jotka uskovat, kuuluu sitten kastaa. Kaikkia ei pidä kastaa.

      Apt 28:23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.
      28:24 Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet.
      28:25 Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,
      28:26 sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
      28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
      28:28 Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."

    • Anonyymi

      Lahkot saattavat opissaan unohtaa Jeesuksen lähes kokonaan ja keskittyä vain itsekeksittyyn oppiin sekä lakihenkisyyteen. Ei se ole lähetyskäskyn noudattamista, vaan riivaajien oppeja.

      • Anonyymi

        Mitähän tuo fanaatikko yrittää sanoa?
        Ettäkö evankeliumin julistaminen on riivaajien oppia?

        Apostolit olivat siten varmaan riivattuja kun julistivat evankeliumia:
        Mark 16
        "Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Eiköhän asia ole niin, että ne, jotka yrittivät kasteen avulla tehdä pakanoista väkisin opetuslapsia, olivat riivaajien asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuo fanaatikko yrittää sanoa?
        Ettäkö evankeliumin julistaminen on riivaajien oppia?

        Apostolit olivat siten varmaan riivattuja kun julistivat evankeliumia:
        Mark 16
        "Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Eiköhän asia ole niin, että ne, jotka yrittivät kasteen avulla tehdä pakanoista väkisin opetuslapsia, olivat riivaajien asialla.

        Kastamalla ja opettamalla, sanoi Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastamalla ja opettamalla, sanoi Jeesus

        Apostolit olivat kai riivattuja kun kastoivat ihmisiä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit olivat kai riivattuja kun kastoivat ihmisiä??

        Apostolit OPETTIVAT noita kastamiaan uskoontulleita, päinvastoin kuin lut. kirkko, jolla on liukuhihnakaste ilman opetusta!
        Sehän ei opeta kastamiaan vauvoja.
        Noilla fanaatikoilla on vain yksi Raamatunkohta, jota he siteeraavat ja koettavat sillä puolusta vedenpalvontaansa.
        He eivät ole lukenee Raamatusta: "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, samoi sinun perhekuntasi"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit olivat kai riivattuja kun kastoivat ihmisiä??

        Millaisia ihmisiä h e kastoivat, kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia ihmisiä h e kastoivat, kerro?

        Kyllä luterilaiset opettaa kastettuja. Tuo vedenpalvoja fanaatikko ei ole lukenut että Jeesus käski sekä kastaa että opettaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luterilaiset opettaa kastettuja. Tuo vedenpalvoja fanaatikko ei ole lukenut että Jeesus käski sekä kastaa että opettaa

        Mutta kun ihmisiä pitäisi opettaa ennen kastetta. Eiväthän he muuten osaa mennä kastelle eivätkä tiedä sen merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ihmisiä pitäisi opettaa ennen kastetta. Eiväthän he muuten osaa mennä kastelle eivätkä tiedä sen merkitystä.

        Ei kai sillä ole väliä missä vaiheesa opetetaan kunhan opetetaan. Ei kasteelle meneminen ole mikään juttu vaan se, mitä kasteesa saa. Se pitää opettaa henkilölle joka on kastettu lapsena. Raamatussa ei missään opetettu "kaikkea mitä Jeesus käski pitää" ennen kastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sillä ole väliä missä vaiheesa opetetaan kunhan opetetaan. Ei kasteelle meneminen ole mikään juttu vaan se, mitä kasteesa saa. Se pitää opettaa henkilölle joka on kastettu lapsena. Raamatussa ei missään opetettu "kaikkea mitä Jeesus käski pitää" ennen kastetta.

        No kasteessa saa nimensä kirkon kirjoihin ja ilmaisen hautapaikan. Ei muuta.
        Kristitty on saanut syntinsä anteeksi ja uskon Herraan Jeesukseen jo ennen kastetta, joten
        kasteella ei ole, samoin kuin ehtoollisellakaan mitään vaikutusta ihmisen iankaikkisuuskohtaloon.
        "Usko tulee kuulemisesta"!
        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kasteessa saa nimensä kirkon kirjoihin ja ilmaisen hautapaikan. Ei muuta.
        Kristitty on saanut syntinsä anteeksi ja uskon Herraan Jeesukseen jo ennen kastetta, joten
        kasteella ei ole, samoin kuin ehtoollisellakaan mitään vaikutusta ihmisen iankaikkisuuskohtaloon.
        "Usko tulee kuulemisesta"!
        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on yhtä tyhjän kanssa.

        Miksihän Pietari sanoi

        ": "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi"

        Eikös tuo jae ole täysin naurettava jos kasteella mennään vasta kun synnit on saatu anteeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän Pietari sanoi

        ": "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi"

        Eikös tuo jae ole täysin naurettava jos kasteella mennään vasta kun synnit on saatu anteeksi?

        Tai Miksi Paavalille sanottiin"

        "Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"

        Eikös tuossakin vasta kasteessa pestä synnit pois eikä ennen kastetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai Miksi Paavalille sanottiin"

        "Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"

        Eikös tuossakin vasta kasteessa pestä synnit pois eikä ennen kastetta?

        Aika ristiriitaan menee Raamattu jos kasteen vaatimus on että pitää olal synnit jo saatu anteeksi, kieltämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ristiriitaan menee Raamattu jos kasteen vaatimus on että pitää olal synnit jo saatu anteeksi, kieltämättä.

        Noinhan se on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kasteessa saa nimensä kirkon kirjoihin ja ilmaisen hautapaikan. Ei muuta.
        Kristitty on saanut syntinsä anteeksi ja uskon Herraan Jeesukseen jo ennen kastetta, joten
        kasteella ei ole, samoin kuin ehtoollisellakaan mitään vaikutusta ihmisen iankaikkisuuskohtaloon.
        "Usko tulee kuulemisesta"!
        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on yhtä tyhjän kanssa.

        Voitko kertoa mikä kasteessa on olennaista, siis mikä ihmisessä muuttuu ja millaiseksi?
        Kysyn kun kirjoitit: "Usko tulee kuulemisesta"! Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on yhtä tyhjän kanssa.

        Voiko joku kasteen avulla pakottaa Jeesuksen ottamaan hänet opetuslapsekseen tai seuraajakseen?
        Koko kastekeskustelu vaikuttaa siltä, kuin jotkut ihmiset itse päättäisivät kenet Jeesuksen pitää ottaa seuraajakseen, toivottavasti olen väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai Miksi Paavalille sanottiin"

        "Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"

        Eikös tuossakin vasta kasteessa pestä synnit pois eikä ennen kastetta?

        Kaste ei ole lihansaastan poistamista , vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
        Näin Raamattu opettaa. Eli ensi usko ja kääntyminen Jeesuksen puoleen ja sitten uskovien upotuskaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luterilaiset opettaa kastettuja. Tuo vedenpalvoja fanaatikko ei ole lukenut että Jeesus käski sekä kastaa että opettaa

        Raamatun mukaan Lait ja opit antanut Kaikkivaltias Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne laittomuuden jäseniksi kuten yritätte todistaa Heitä pilkkaavina herrojenne orjina:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Ellei teillä ole Kaikkivaltiaalta Jumalalta ja Jeesukselta käsky tappaa tai/ja tapattaa lapsiakin niin olette herranne tunnustaneet.... https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


    • Anonyymi

      Se on niin kevyt sellainen Raamattu jossa on vain kolme lehteä !

      • Anonyymi

        Semmonenko sulla on?


    • Anonyymi

      Myös Markus korostaa lähetyskäskyssään, että evankeliumin julistus on tärkeintä.

      Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

      Markus myös sanoo "...joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu...". Tämän Jeesuksen sanan luterilaiset ovat vääntäneet muotoon "...joka kastetaan ja uskoo, se pelastuu....".

      Raamatussa ei etukäteen kastettu ketään ilman uskoa ja sitten jääty odottamaan, että josko se tulee uskoon. Tämä on helppo tarkistaa tutkimalla kaikkia kastetapauksia Raamatussa,

      • Anonyymi

        "Markus myös sanoo "...joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu...". Tämän Jeesuksen sanan luterilaiset ovat vääntäneet muotoon "...joka kastetaan ja uskoo, se pelastuu...."."

        NEHÄN OVAT SAMA ASIA!!! Ei ja -sana kerro järjestystä. Jos sanon "minulla on äiti ja isä" niin onko eri asia sanoa "minulla on isä ja äiti"??

        Evankeliumin julistus, kastaminen ja opettaminen kaikki ovat keskeisessä osassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Markus myös sanoo "...joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu...". Tämän Jeesuksen sanan luterilaiset ovat vääntäneet muotoon "...joka kastetaan ja uskoo, se pelastuu...."."

        NEHÄN OVAT SAMA ASIA!!! Ei ja -sana kerro järjestystä. Jos sanon "minulla on äiti ja isä" niin onko eri asia sanoa "minulla on isä ja äiti"??

        Evankeliumin julistus, kastaminen ja opettaminen kaikki ovat keskeisessä osassa.

        Jotkut ovat muokanneet Jeesuksen sanat muotoon:

        "joka uskoo pelastuu ja pelastuneet menevät kasteelle"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ovat muokanneet Jeesuksen sanat muotoon:

        "joka uskoo pelastuu ja pelastuneet menevät kasteelle"

        Totta!!!
        Oikein kirjoitit!
        Ap 16:
        "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi"!

        Ja sen jälkeen kasteelle: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta!!!
        Oikein kirjoitit!
        Ap 16:
        "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi"!

        Ja sen jälkeen kasteelle: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"!!!

        Juuri noin, "joka uskoo ja kastetaan pelastuu". Mutta mistään järjestyksestä ei Jeesus opeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Markus myös sanoo "...joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu...". Tämän Jeesuksen sanan luterilaiset ovat vääntäneet muotoon "...joka kastetaan ja uskoo, se pelastuu...."."

        NEHÄN OVAT SAMA ASIA!!! Ei ja -sana kerro järjestystä. Jos sanon "minulla on äiti ja isä" niin onko eri asia sanoa "minulla on isä ja äiti"??

        Evankeliumin julistus, kastaminen ja opettaminen kaikki ovat keskeisessä osassa.

        ""Markus myös sanoo "...joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu...". Tämän Jeesuksen sanan luterilaiset ovat vääntäneet muotoon "...joka kastetaan ja uskoo, se pelastuu....".""

        Järjestys tosiaan on aina ollut apostolien ajoista lähtien että ensin otetaan vastaan usko Jeesukseen ja sitten hänet kastetaan eli siis upotetaan Jeesukseen ja näin siinä elää uudestisyntynyt ihminen aivan uudessa todellisuudessa iankaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Markus myös sanoo "...joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu...". Tämän Jeesuksen sanan luterilaiset ovat vääntäneet muotoon "...joka kastetaan ja uskoo, se pelastuu....".""

        Järjestys tosiaan on aina ollut apostolien ajoista lähtien että ensin otetaan vastaan usko Jeesukseen ja sitten hänet kastetaan eli siis upotetaan Jeesukseen ja näin siinä elää uudestisyntynyt ihminen aivan uudessa todellisuudessa iankaiken.

        Mitään järjestysopetusta ei ole asiasta. Kun ihminen uskoo ja hänet on kastettu, hän pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään järjestysopetusta ei ole asiasta. Kun ihminen uskoo ja hänet on kastettu, hän pelastuu.

        Mutta onhan kirkolla tarkka järjestys siitäkin, kuka saa nauttia ehtoollista. Kirkkojärjestys sen määrää.
        Miksi ette anna ehtoollista kaikille vastaantulijoille tai vauvoille?

        Miksi ette kasta pakanamailla kaikkia vastaantulijoita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onhan kirkolla tarkka järjestys siitäkin, kuka saa nauttia ehtoollista. Kirkkojärjestys sen määrää.
        Miksi ette anna ehtoollista kaikille vastaantulijoille tai vauvoille?

        Miksi ette kasta pakanamailla kaikkia vastaantulijoita?

        Raamatussa on ohjeet siitä kuka voi nauttia ehtoollisen.

        Ette tekään kasta pakanamailla kaikkia eivätkä tehneet apostolitkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on ohjeet siitä kuka voi nauttia ehtoollisen.

        Ette tekään kasta pakanamailla kaikkia eivätkä tehneet apostolitkaan.

        Miksihän helluntaikirkko päästää ehtoollispöytään myös ei-uskovia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on ohjeet siitä kuka voi nauttia ehtoollisen.

        Ette tekään kasta pakanamailla kaikkia eivätkä tehneet apostolitkaan.

        Samoin on tarkka järjestys siihen, kenet voidaan kastaa:
        "Joka Uskoo ja kastetaan, pelastuu."
        "Jos koko sydämestäsi uskot, se sinulle tapahtukoon."

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin on tarkka järjestys siihen, kenet voidaan kastaa:
        "Joka Uskoo ja kastetaan, pelastuu."
        "Jos koko sydämestäsi uskot, se sinulle tapahtukoon."

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa.

        Ei mikään noista lohdista puhu mistään järjestyksestä.

        Jeesus käski kastaa ja optettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään noista lohdista puhu mistään järjestyksestä.

        Jeesus käski kastaa ja optettaa.

        Miksihän eräänt opettavat että "joka uskoo pelastuu ja pelastunut kastetaan"???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin, "joka uskoo ja kastetaan pelastuu". Mutta mistään järjestyksestä ei Jeesus opeta.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Jeesus nimenomaan opetti oikean järjestykseb, ensin usko sitten vasta kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta!!!
        Oikein kirjoitit!
        Ap 16:
        "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi"!

        Ja sen jälkeen kasteelle: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"!!!

        Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut ja uskomalla pelastuu sinun perhekuntasikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut ja uskomalla pelastuu sinun perhekuntasikin.

        Mutta eihän Jeesus opettanut missään mistään järjestyksestä. Ei "ja" -sana kuvaa järjestystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän Jeesus opettanut missään mistään järjestyksestä. Ei "ja" -sana kuvaa järjestystä.

        Mutta miksi eräät opettavat että "joka uskoo pelastuu ja pelastunut kastetaan" vaikka Jeesus opetti päinvastoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi eräät opettavat että "joka uskoo pelastuu ja pelastunut kastetaan" vaikka Jeesus opetti päinvastoin?

        Siksi että he eivät ymmärrä Raamattua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi eräät opettavat että "joka uskoo pelastuu ja pelastunut kastetaan" vaikka Jeesus opetti päinvastoin?

        Heh heh!! "vaikka Jeesus opetti päinvastoin????

        Onkohan tuo trollin pää umpiluuta??
        Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä siitä, että joku olisi kastettu ensin ja vasta sen jälkeen hän olisi tullut uskoon!!
        Jos joku ei tajua, mikä on raamatullinen järjestys, niin vika on silloin korvien välissä.
        Järjestys on aina sama:
        Ap 8
        "Kun nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh!! "vaikka Jeesus opetti päinvastoin????

        Onkohan tuo trollin pää umpiluuta??
        Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä siitä, että joku olisi kastettu ensin ja vasta sen jälkeen hän olisi tullut uskoon!!
        Jos joku ei tajua, mikä on raamatullinen järjestys, niin vika on silloin korvien välissä.
        Järjestys on aina sama:
        Ap 8
        "Kun nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Raamatussa ei ole esimerkkiä monesta asiasta

        Uskovan ei ole mikään kerran tapahtuva asia joten sitä on turha laittaa mihinkään muottiin. Samoin kasteen lahjat kestävät kasteen jälkeenkin.

        Mutta ilmeisesti näillä " ensin usko ja sitten kaste" tyypeillä on usko ja kasteen jälkeen ei uskoa enää olekaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole esimerkkiä monesta asiasta

        Uskovan ei ole mikään kerran tapahtuva asia joten sitä on turha laittaa mihinkään muottiin. Samoin kasteen lahjat kestävät kasteen jälkeenkin.

        Mutta ilmeisesti näillä " ensin usko ja sitten kaste" tyypeillä on usko ja kasteen jälkeen ei uskoa enää olekaan

        "Mutta ilmeisesti näillä " ensin usko ja sitten kaste" tyypeillä on usko ja kasteen jälkeen ei uskoa enää olekaan"

        Onpas lapsellinen oljenkorsi torjua apotolien Pyhässä Hengessä antamat opetukset!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh!! "vaikka Jeesus opetti päinvastoin????

        Onkohan tuo trollin pää umpiluuta??
        Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä siitä, että joku olisi kastettu ensin ja vasta sen jälkeen hän olisi tullut uskoon!!
        Jos joku ei tajua, mikä on raamatullinen järjestys, niin vika on silloin korvien välissä.
        Järjestys on aina sama:
        Ap 8
        "Kun nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        "Ap 8
        "Kun nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.""

        Näinhän se on, että ensin otetaan usko vastaan ja sitten mennään kasteelle eli upotukselle. Tämän jälkeen eletään tässä uudestisyntyneessä olotilassa iankaiken yhdessä Jeesuksen kanssa. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ap 8
        "Kun nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.""

        Näinhän se on, että ensin otetaan usko vastaan ja sitten mennään kasteelle eli upotukselle. Tämän jälkeen eletään tässä uudestisyntyneessä olotilassa iankaiken yhdessä Jeesuksen kanssa. Amen

        Lähetyskentällä näin! Aamen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetyskentällä näin! Aamen

        Jep, uudestisyntynyt olotila tulee vasta kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetyskentällä näin! Aamen

        Me elämme vielä lähetystilanteessa, ja se jatkuu Jeesuksen tulemukseen asti. Suomi varsinkin on täysin pakanamaa, jossa uskonnollisilla rituaaleilla yritetään pönkittää kirkkoa.


      • ”Raamatussa ei etukäteen kastettu ketään ilman uskoa ja sitten jääty odottamaan, että josko se tulee uskoon.”

        Niin, siellä tosin riitti, että perheen ”pää” tuli uskoon ja sen jälkeen koko hänen perhekuntansa kastettiin – riippumatta siitä, tulivatko he uskoon vai ei:

        16:29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

        16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ap.t. 16:15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä." Ja hän vaati meitä.

        Perhekuntaan kuului puolison ja lasten lisäksi isovanhempia, palvelijoita sekä muita lähiomaisia, jotka asuivat samassa talossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin on tarkka järjestys siihen, kenet voidaan kastaa:
        "Joka Uskoo ja kastetaan, pelastuu."
        "Jos koko sydämestäsi uskot, se sinulle tapahtukoon."

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa.

        Vastasyntyneenä Vauvaa ei ole vielä ehditty vierottaa Uskosta Jumalaan, kuten näistä keskusteluista voi päätellä meille aikuisille tapahtuneen.
        Vauvan Uskon voi olettaa olevan aidompaa kuin yhdenkään aikuisen, Uskoa jota ei ole vielä manipuloitu kenenkään toimesta.

        Kirjoituksestasi ja päättelystäsi jää vaikutelma, ettei Vauva voi pelastua mikäli menehtyy jostakin syystä??? ihan vaan koska Hän ei osaa vielä uskoa sinun tulkitsemallasi tavalla?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Raamatussa ei etukäteen kastettu ketään ilman uskoa ja sitten jääty odottamaan, että josko se tulee uskoon.”

        Niin, siellä tosin riitti, että perheen ”pää” tuli uskoon ja sen jälkeen koko hänen perhekuntansa kastettiin – riippumatta siitä, tulivatko he uskoon vai ei:

        16:29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

        16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ap.t. 16:15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä." Ja hän vaati meitä.

        Perhekuntaan kuului puolison ja lasten lisäksi isovanhempia, palvelijoita sekä muita lähiomaisia, jotka asuivat samassa talossa.

        "”Raamatussa ei etukäteen kastettu ketään ilman uskoa ja sitten jääty odottamaan, että josko se tulee uskoon.”

        Niin, siellä tosin riitti, että perheen ”pää” tuli uskoon ja sen jälkeen koko hänen perhekuntansa kastettiin – riippumatta siitä, tulivatko he uskoon vai ei:"

        Olet oikeassa, että ensin aina tuli ja tulee usko Jeesukseen ja sitten kastetaan eli upotetaan Jeesuksen nimeen ja tämän jälkeen uskoontulleet elävät tässä uudessa todellisuudessa iankaiken. Amen

        Perhekunta-upotukset onnistuivat tietenkin sen takia että kaikki perhekunnan jäsenet tulivat uskoon Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "”Raamatussa ei etukäteen kastettu ketään ilman uskoa ja sitten jääty odottamaan, että josko se tulee uskoon.”

        Niin, siellä tosin riitti, että perheen ”pää” tuli uskoon ja sen jälkeen koko hänen perhekuntansa kastettiin – riippumatta siitä, tulivatko he uskoon vai ei:"

        Olet oikeassa, että ensin aina tuli ja tulee usko Jeesukseen ja sitten kastetaan eli upotetaan Jeesuksen nimeen ja tämän jälkeen uskoontulleet elävät tässä uudessa todellisuudessa iankaiken. Amen

        Perhekunta-upotukset onnistuivat tietenkin sen takia että kaikki perhekunnan jäsenet tulivat uskoon Jeesukseen.

        "Niin, siellä tosin riitti, että perheen ”pää” tuli uskoon ja sen jälkeen koko hänen perhekuntansa kastettiin – riippumatta siitä, tulivatko he uskoon vai ei:????

        Mummo on erehtunyt. Ketään ei kastettu toisen uskoontulon perusteella, vaan vain omakohtaisen uskoontulon perusteella:
        Ap 18
        "Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin."

        Muu perhekunta ei tullut uskoon miehen uskon vuoksi, eikä heitä näinollen kastettu.
        1. Kor 7
        "Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä. Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään."
        "Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä.
        Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, niin erotkoon"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin, siellä tosin riitti, että perheen ”pää” tuli uskoon ja sen jälkeen koko hänen perhekuntansa kastettiin – riippumatta siitä, tulivatko he uskoon vai ei:????

        Mummo on erehtunyt. Ketään ei kastettu toisen uskoontulon perusteella, vaan vain omakohtaisen uskoontulon perusteella:
        Ap 18
        "Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin."

        Muu perhekunta ei tullut uskoon miehen uskon vuoksi, eikä heitä näinollen kastettu.
        1. Kor 7
        "Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä. Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään."
        "Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä.
        Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, niin erotkoon"

        Totta.
        Mutta lapset kastettiin vanhempien mukana seurakunnan jäseniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Mutta lapset kastettiin vanhempien mukana seurakunnan jäseniksi.

        Kyllä, jos lapsetkin tulivat uskoon.
        Uskomattomia lapsia ei kastettu eikä varsinkaan vauvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jos lapsetkin tulivat uskoon.
        Uskomattomia lapsia ei kastettu eikä varsinkaan vauvoja.

        Kaikki lapset kastettiin, ei siinä ikää katsottu. Mitenhän tuo "uskomaton" liittyy mitenkään asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki lapset kastettiin, ei siinä ikää katsottu. Mitenhän tuo "uskomaton" liittyy mitenkään asiaan?

        Täh:". Mitenhän tuo "uskomaton" liittyy mitenkään asiaan?"

        Jos et sitä tajua, niin vaihda palstaa.
        Kaste ilman omakohtaista uskoa ei ole raamatullinen kaste:
        "Jos koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle tapahtukoon." Ap 8

        Vauva ei osaa uskoa.

        1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh:". Mitenhän tuo "uskomaton" liittyy mitenkään asiaan?"

        Jos et sitä tajua, niin vaihda palstaa.
        Kaste ilman omakohtaista uskoa ei ole raamatullinen kaste:
        "Jos koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle tapahtukoon." Ap 8

        Vauva ei osaa uskoa.

        1

        Kyllä pieni lapsikin voi uskoa koska usko on Jumalan teko. Raamatullisen kasteen perustus ei ole usko vaan:

        "Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus" 1. Piet. 3:21


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pieni lapsikin voi uskoa koska usko on Jumalan teko. Raamatullisen kasteen perustus ei ole usko vaan:

        "Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus" 1. Piet. 3:21

        Aamen! Pyhän hengen työtä ei voi hellaritkaan estää. Ja se on "epäuskoinen" tuo sana eikä uskomaton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh:". Mitenhän tuo "uskomaton" liittyy mitenkään asiaan?"

        Jos et sitä tajua, niin vaihda palstaa.
        Kaste ilman omakohtaista uskoa ei ole raamatullinen kaste:
        "Jos koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle tapahtukoon." Ap 8

        Vauva ei osaa uskoa.

        1

        Sanotaanko Raamatussa ettei Vauva osaa uskoa ja ettei Vauva kelpaa Taivaan perilliseksi jos menehtyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään järjestysopetusta ei ole asiasta. Kun ihminen uskoo ja hänet on kastettu, hän pelastuu.

        Niin kyllä ihminen pelastuu, myös ilman kastetta kunhan on uskossa Jeesukseen, mutta kaste on kuuliaisuuden osoitus Jumalaa kohtaan. Jeesuskin kastettiin aikuisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän helluntaikirkko päästää ehtoollispöytään myös ei-uskovia?

        Mistä sinä niin päättelet. Meillä on ehtoollisvieraanvaraisuus käsite, että ihmiset jotka eivät kuulu helluntaiseurakuntaan , mutta ovat muun seurakunnan jäseniä voivat ottaa ehtoollista. Uskosta osattomille sanotaan , että jättävät ehtoollisen nauttimatta. Voivat kuitenkin osallistua tilaisuuteen muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Jeesus nimenomaan opetti oikean järjestykseb, ensin usko sitten vasta kaste.

        uskot laittomuuden kristittyjen väärennettyyn raamattuun!
        Osoitappas Kaikkivaltiaiden määränneet nämä laittomuuden rikokset:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Elet onnistu niin....

        Tässä raamatullinen totuus kristittyjen laittomuuden herroista:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin:)))
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin, siellä tosin riitti, että perheen ”pää” tuli uskoon ja sen jälkeen koko hänen perhekuntansa kastettiin – riippumatta siitä, tulivatko he uskoon vai ei:????

        Mummo on erehtunyt. Ketään ei kastettu toisen uskoontulon perusteella, vaan vain omakohtaisen uskoontulon perusteella:
        Ap 18
        "Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin."

        Muu perhekunta ei tullut uskoon miehen uskon vuoksi, eikä heitä näinollen kastettu.
        1. Kor 7
        "Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä. Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään."
        "Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä.
        Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, niin erotkoon"

        Paavali rukoili herroistaa saatanan enekeleiden seurassa eroa kolme kertaa, EROA saamatta joten tunnet herrasi:
        Tässä raamatullinen totuus kristittyjen laittomuuden herroista:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


    • Anonyymi

      Suomeen tullaan kaukomailta eläköitymiskäskyn käytyä tekemään.

    • En ymmärrä mitä järkeä käskyssä oli ja keille se oli osoitettu. Juutalaisuudessa messias on tavallinen ihminen joka joka tapauksessa kuolee, mutta Jumala ei kuole- edes pariksi päivää päivää. Toisaalta ei- juutalaiset eivät ylipäänsä tienneet mistään messiaasta yhtään mitään .

      • Anonyymi

        Juutalaisuudessa messias ei ole tavallinen ihminen.

        Miika:
        5:1 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuudessa messias ei ole tavallinen ihminen.

        Miika:
        5:1 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.

        Kyllä vaan Davidin suvusta Davidin jälkeläinen, ei Efratasta ollut kotoisin mikään jumalsuku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuudessa messias ei ole tavallinen ihminen.

        Miika:
        5:1 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.

        ”Juutalaisuudessa messias ei ole tavallinen ihminen.”

        Siinä mielessä on, että ihmisiä voideltiin.
        ”Messias tarkoittaa voideltua (hepreaksi: מָשִׁיחַ, mashiach) ja arvonimenä se viittaa muinaisen Israelin kuninkaiden ja pappien todella vanhoihin virkaanastumisriitteihin. Vastaavanlaisia tapahtumia, joissa voideltiin kuninkaita löytyy Vanhasta testamentista useita…”

        ”Juutalaisessa messiaanisessa perinteessä Messias on Daavidin sukuun syntyvä Israelin tulevaisuuden kuningas, joka tulee johtamaan Israelin yhdistyneitä heimoja ja kansoja ja joka ennakoi maailmanlaajuisen rauhan messiaanista aikakautta.”
        Ortodoksi.net ”Messias”


    • Anonyymi

      minne se anteeksianto.....no sitä ei ymmärretä,

    • Joo. Mutta siihen aikaan nämä alkukristityt eivät taatusti öyhöttäneet minkään trumpismin puolesta vaan vastustivat kaikkia keisarillisia päällepäsmäreitä vaikka kuolemaan saakka!

    • Anonyymi

      Luuk 32:45 kuka kävi naapuria kuksiin? Olitko se sinä matteus vai naapurin sakkeus?

    • Anonyymi

      Valitettavasti vain se oma seurakunta opetuksineen on lähinnä oikeata opetusta eikä paljon mikään muu, mutta noinhan se on ollut maailman sivu että omien tyyli opettaa ja uskua on se paras tyyli ja sopiva tyyli ja taivaissa hyväksytty ainua oikia tyyli!!

      Joten ei vieläkään Mitään Uutta Auringon Alla.. siis ei vielääkään 2000 tuhannen vuoden tappelun jälkeen "paikasta auringossa" eli siitä kuka on Jumalan bestis ee-ee-ee-i kun MINÄ ja MINUN valitsemani seurakunta ja sen oppi on ooooooiiiiikkkeeaaaaaaaa, siis oikea - muut on sitte - noo vähä sinne päin tai ei ollenkaan kattokaa ny vaikka Raamatusta, sieltä ja sieltä sieltä se löytyy<- Tuotahan se aina on ollut, eikä paljon MITÄÄN muuta!

      Kuinka te itte jaksatte tuota iänikuista kisailua kestää - se täytyy olla luonteessa että täytyy saada olla paras, ainakin jossain asiassa - yksinkertaisesti vain täytyy muuten ei taida olla hyvä olla jollei sitä paremmuuttaan julkituo ja esittele kaikille, kaikille. kaikille kaiken aikaa?

    • Anonyymi

      Eipä tieteskään ole oikein, vaan aloittajan oma ja valitsemansa seurakunta jonka oppia hän älyää uskoa ja seurata, sen oppi ja opetukset ovat ne oikeat - niinpä tietenkin, sitä julistamattakin se on tietysti selvää kuin pläkki! Kuinka nyt ollakaan että juuri ajoittaja osui napakymppiin valitessaan seurakuntaansa ja kannattamaansa oppia.

      Muut eivät sitten älyäkään, esim luterilaiset..ja?

    • Anonyymi

      Nykyisin on näitä ovelta ovelle saarnaajia vähän. Niille kun on ollut niin mukava aina antaa kunnollinen lähetyskäsky.

      Se että 2000v sitten elänyt immeinen on kuollut ei liene kellekkään uutinen. Tavankin sai pitkälti itse valita joten eipä valttamista. Tuo on se ilosanoma jos kertomuksesta sellaista haluaa väkisin etsiä.

      Uskonnollisilla rituaaleilla tosiaan on vain plasebomerkitys.

    • Anonyymi

      Lähetyskäsky on jälkikäteen lisätty tekstikappale Matteuksen evankeliumin loppuun 300-luvulla. Varhaiskristityillä ei ollut lähetyskäskyä.

      • Anonyymi

        Oliskos tästä antaa jotain linkkiä...?

        Että rakkaat kirkkoisämme olisivat laittaneet Jeesuksen suuhun sanoja, joita Hän ei ole lausunut?

        Nikean kirkolliskokouksen syyksi näköjään voi kasata yhtä jos toistakin.


      • Anonyymi

        Lähetyskäsky löytyy kaikista neljästä evankeliumista, mutta vain hiukan eri muodoissa. Kirkkoisien olisi pitänyt muokata niitä kaikkia.

        Esim. Markuksen evankeliumi:
        " 14 Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. 15 Hän sanoi heille: »Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. 17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.» "

        Jeesus varmasti on sanonut kaiken sen mitä tuossa sanotaan, mutta siitä on unohtunut pois myös jotain sisältöä, mitä taas löytyy muista evankeliumeista. Jeesuksen opetus kokonaisuudessaan siis oli vielä pidempi kuin missään yksittäisessä evankeliumissa oleva osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetyskäsky löytyy kaikista neljästä evankeliumista, mutta vain hiukan eri muodoissa. Kirkkoisien olisi pitänyt muokata niitä kaikkia.

        Esim. Markuksen evankeliumi:
        " 14 Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. 15 Hän sanoi heille: »Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. 17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.» "

        Jeesus varmasti on sanonut kaiken sen mitä tuossa sanotaan, mutta siitä on unohtunut pois myös jotain sisältöä, mitä taas löytyy muista evankeliumeista. Jeesuksen opetus kokonaisuudessaan siis oli vielä pidempi kuin missään yksittäisessä evankeliumissa oleva osa.

        "15 Hän sanoi heille: »Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. "

        Tuo on väärennettyä, Jeesuksen suuhun laitettua tekstiä, ja sen paljastaa termin evankeliumi käyttö. Jeesus ei mitenkään voinut puhua evankeliumista. Kyseistä sanaa on ensimmäisen kerran käyttänyt samarialainen filosofi ja kirjailija Justinos Marttyyri vuonna 155. Kristilliseen termistöön evankeliumi on yleistynyt vasta myöhemmin.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumit

        Koko lähetyskäsky on väärennös - ei Jeesuksen antama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "15 Hän sanoi heille: »Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. "

        Tuo on väärennettyä, Jeesuksen suuhun laitettua tekstiä, ja sen paljastaa termin evankeliumi käyttö. Jeesus ei mitenkään voinut puhua evankeliumista. Kyseistä sanaa on ensimmäisen kerran käyttänyt samarialainen filosofi ja kirjailija Justinos Marttyyri vuonna 155. Kristilliseen termistöön evankeliumi on yleistynyt vasta myöhemmin.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumit

        Koko lähetyskäsky on väärennös - ei Jeesuksen antama.

        ""15 Hän sanoi heille: »Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. ""

        Ilosanoma (voitonsanoma)- sana on ikivanha sana mitä kristinuskoon liitettynä käyttivät enkelit Beetlehemin kedolla.


    • Anonyymi

      Näin se on, ja parannuskin siellä, kyllä.

    • Anonyymi

      Töillään siunaantuneilla ei ole aikaa menettää eläkettä lainkaan nyt, kun ihmiskunta on ihan uuden kutsun edessä. Pelottaa, kun saattaa loppua se, vaikka tämän ajan on kirjoitettu tulevan.

      • Anonyymi

        Eiköhän ole paras todistu lähetyskäskystä se, miten opetuslapset toteuttivat tätä lähetyskäskyä!! Se vaan ei tunnu kelpaavan rikkaille ja mahtaville kirkkolaitoksille.

        "Mark. 16:6 - Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta. "

        Kun laitostunut kirkko keksi tuon automaatin, jossa kasteella yritetään tehdä pakanoista kristittyjä, niin evankeliominenkin muuttui helpommaksi ja se varmisti kirkolle uusia jäseniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ole paras todistu lähetyskäskystä se, miten opetuslapset toteuttivat tätä lähetyskäskyä!! Se vaan ei tunnu kelpaavan rikkaille ja mahtaville kirkkolaitoksille.

        "Mark. 16:6 - Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta. "

        Kun laitostunut kirkko keksi tuon automaatin, jossa kasteella yritetään tehdä pakanoista kristittyjä, niin evankeliominenkin muuttui helpommaksi ja se varmisti kirkolle uusia jäseniä.

        Kyllä se kelpaa ja Jeesuksen käsky kelpaa mutta lahkoille se ei kelpaa vaan sitä väännellään milloin mitenkin

        Kun lahkot keksi uudestikasteen niin ne keksi myös ettei Jeesuksen käskyä tarvi totella. Tavoite niillä on kerätä omaan puljukin uusia jäseniä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kelpaa ja Jeesuksen käsky kelpaa mutta lahkoille se ei kelpaa vaan sitä väännellään milloin mitenkin

        Kun lahkot keksi uudestikasteen niin ne keksi myös ettei Jeesuksen käskyä tarvi totella. Tavoite niillä on kerätä omaan puljukin uusia jäseniä

        "Kun lahkot keksi uudestikasteen niin ne keksi myös ettei Jeesuksen käskyä tarvi totella. Tavoite niillä on kerätä omaan puljukin uusia jäseniä"

        Älä valehtele!!

        Apostolit saivat Pyhältä Hengeltä uskoontulon jälkeisen upotuskasteen (baptitzoo) ja sen mukaan aidot kristityt yhä toimivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kelpaa ja Jeesuksen käsky kelpaa mutta lahkoille se ei kelpaa vaan sitä väännellään milloin mitenkin

        Kun lahkot keksi uudestikasteen niin ne keksi myös ettei Jeesuksen käskyä tarvi totella. Tavoite niillä on kerätä omaan puljukin uusia jäseniä

        Mitään uudestikastetta ei olemassakaan, koska vauvan otsan kasteleminen ei ole raamatullinen kaste.
        Joten pieleen meni taas tuo kasteenpalvojan ininä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun lahkot keksi uudestikasteen niin ne keksi myös ettei Jeesuksen käskyä tarvi totella. Tavoite niillä on kerätä omaan puljukin uusia jäseniä"

        Älä valehtele!!

        Apostolit saivat Pyhältä Hengeltä uskoontulon jälkeisen upotuskasteen (baptitzoo) ja sen mukaan aidot kristityt yhä toimivat.

        Missä kohtaa mainitaan tuosta apostolien upotuskasteesta? Aidot kristityt toimivat kuten Jeesus käski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa mainitaan tuosta apostolien upotuskasteesta? Aidot kristityt toimivat kuten Jeesus käski.

        Ja saivatko tosiaan upotuskasteen ihan Pyhälä Hengeltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja saivatko tosiaan upotuskasteen ihan Pyhälä Hengeltä?

        "Mitään uudestikastetta ei olemassakaan"

        Taasko tuo kastehäirikkö on tullut luterilaisten palstalle määkimään. Lapsen kaste on raamatullinen kaste vaikka joka ikinen hellari on sitä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitään uudestikastetta ei olemassakaan"

        Taasko tuo kastehäirikkö on tullut luterilaisten palstalle määkimään. Lapsen kaste on raamatullinen kaste vaikka joka ikinen hellari on sitä vastaan.

        Miksihän missään kohtaa Raamattua ei mainita sanallakaan vauvojen kastamisesta? Vain uskovia kastettiin:
        Esim:
        Ap 18
        "Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän missään kohtaa Raamattua ei mainita sanallakaan vauvojen kastamisesta? Vain uskovia kastettiin:
        Esim:
        Ap 18
        "Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin."

        Eikä mainita montaa muutakaan asiaa jota teette

        Kristuksen käskyy sisältää kaikki, myös lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä mainita montaa muutakaan asiaa jota teette

        Kristuksen käskyy sisältää kaikki, myös lapset.

        Kristuksen käsky on saarnata evankeliumia kaikille luoduille. Sitten kastetaan vain ne, jotka ottavat sanan vastaan.
        Ap 2:41 "Kun he nyt ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin"

        Opetuslapset eivät kastaneet kaikkia kansoja eikä vauvoja, vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat saarnan!

        Eihän kirkkokaan kasta muita kuin kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja mutta ei opeta näitä. Niinhän Raamattu ei opeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja saivatko tosiaan upotuskasteen ihan Pyhälä Hengeltä?

        "Ja saivatko tosiaan upotuskasteen ihan Pyhälä Hengeltä?"

        Pyhän Hengen kaste saadaan aidon uskoontuloa ja upotuskasteen jälkeen jotakin Kristuksen antamaa tehtävää varten. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa mainitaan tuosta apostolien upotuskasteesta? Aidot kristityt toimivat kuten Jeesus käski.

        "Missä kohtaa mainitaan tuosta apostolien upotuskasteesta? Aidot kristityt toimivat kuten Jeesus käski."

        Ehkä noin 10 kohtaa Uutta Testamenttia aina Jeesuksen upotuskasteesta alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen käsky on saarnata evankeliumia kaikille luoduille. Sitten kastetaan vain ne, jotka ottavat sanan vastaan.
        Ap 2:41 "Kun he nyt ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin"

        Opetuslapset eivät kastaneet kaikkia kansoja eikä vauvoja, vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat saarnan!

        Eihän kirkkokaan kasta muita kuin kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja mutta ei opeta näitä. Niinhän Raamattu ei opeta.

        Kyllä, ja Jeesus käski opetuslapseuttaa kaikki kansat kastamalla ja opettamalla.

        Kirkko kastaa muitakin kuin vauvoja ja opettaa jäseniään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ja Jeesus käski opetuslapseuttaa kaikki kansat kastamalla ja opettamalla.

        Kirkko kastaa muitakin kuin vauvoja ja opettaa jäseniään

        Näin on, koko perhe kastettiin. Ei kastettu muiden lapsia, tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, koko perhe kastettiin. Ei kastettu muiden lapsia, tietenkään.

        "Pyhän Hengen kaste saadaan aidon uskoontuloa ja upotuskasteen jälkeen jotakin Kristuksen antamaa tehtävää varten. Amen"

        Aidon uskoontuloa? Mitä yrität sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pyhän Hengen kaste saadaan aidon uskoontuloa ja upotuskasteen jälkeen jotakin Kristuksen antamaa tehtävää varten. Amen"

        Aidon uskoontuloa? Mitä yrität sanoa?

        "Ehkä noin 10 kohtaa Uutta Testamenttia aina Jeesuksen upotuskasteesta alkaen."

        Näutätkö ne 10 kohtaa joissa apostolit upotuskastettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, koko perhe kastettiin. Ei kastettu muiden lapsia, tietenkään.

        "Näin on, koko perhe kastettiin. Ei kastettu muiden lapsia, tietenkään."

        Hyvä huomio, sillä perhekuntakasteissakin kastettiin vasta uskoontulon jälkeen. On hyvä noudattaa apostolien esimerkkiä, sillä siinä on Pyhä Henki mukana ohjaamassa. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pyhän Hengen kaste saadaan aidon uskoontuloa ja upotuskasteen jälkeen jotakin Kristuksen antamaa tehtävää varten. Amen"

        Aidon uskoontuloa? Mitä yrität sanoa?

        ""Pyhän Hengen kaste saadaan aidon uskoontuloa ja upotuskasteen jälkeen jotakin Kristuksen antamaa tehtävää varten. Amen"

        Aidon uskoontuloa? Mitä yrität sanoa?"

        Kun ihminen tulee uskoon Jeesukseen niin hänet kastetaan upottamalla ja näin hänestä tulee Jumalan lapsi ja Jeesuksen seuraaja, missä todellisuudessa sitten elää iankaiken. Jos Jumala haluaa antaa hänelle jonkun armolahjan tai tehtävän Herramme elovainiolla, niin Jeesus varustaa hänet Pyhän Hengen kasteella kuten Uudessa Testamentissa usein esiintuodaan. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä noin 10 kohtaa Uutta Testamenttia aina Jeesuksen upotuskasteesta alkaen."

        Näutätkö ne 10 kohtaa joissa apostolit upotuskastettiin?

        ""Ehkä noin 10 kohtaa Uutta Testamenttia aina Jeesuksen upotuskasteesta alkaen."

        Näutätkö ne 10 kohtaa joissa apostolit upotuskastettiin?"

        Löydät ne itsekin jos oikein tahdot :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Ehkä noin 10 kohtaa Uutta Testamenttia aina Jeesuksen upotuskasteesta alkaen."

        Näutätkö ne 10 kohtaa joissa apostolit upotuskastettiin?"

        Löydät ne itsekin jos oikein tahdot :))

        "On hyvä noudattaa apostolien esimerkkiä, sillä siinä on Pyhä Henki mukana ohjaamassa. "

        Kyllä, mutta vielä tärkeämpä on noudattaa Jeesuksen käskyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On hyvä noudattaa apostolien esimerkkiä, sillä siinä on Pyhä Henki mukana ohjaamassa. "

        Kyllä, mutta vielä tärkeämpä on noudattaa Jeesuksen käskyä

        "Löydät ne itsekin jos oikein tahdot :))"

        En löydä yhtään kohtaa jossa joku Jeesuksen 12 apostolsta olisi kastettu. Ei taida löytyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On hyvä noudattaa apostolien esimerkkiä, sillä siinä on Pyhä Henki mukana ohjaamassa. "

        Kyllä, mutta vielä tärkeämpä on noudattaa Jeesuksen käskyä

        Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia kaikille kansoille ja sitten kastamaan ne, jotka ottavat sanan vastaan. Niin apostolitkin toimivat. Vauvoja Jeesus ei kehoittanut kastaan,
        Ap 2:41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."
        Matt 24
        "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia kaikille kansoille ja sitten kastamaan ne, jotka ottavat sanan vastaan. Niin apostolitkin toimivat. Vauvoja Jeesus ei kehoittanut kastaan,
        Ap 2:41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."
        Matt 24
        "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."

        Jeesus käski tekemän opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Aikuisia hän ei erikseen käskenyt kastaa kuten ei lapsiakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski tekemän opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Aikuisia hän ei erikseen käskenyt kastaa kuten ei lapsiakaan.

        Jeesus ei missää myöskään käske kastamaan "niitä jotka ottavat sanan vastaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei missää myöskään käske kastamaan "niitä jotka ottavat sanan vastaan"

        Miksihän alkuseurakunta kuitenkin toimi noin?
        "Ap 2:41
        Kun he nyt ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa."

        Vauvoista ei ole minkäänlaista havaintoa. Tuskin heiltä tuo rukous onnistui kovin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän alkuseurakunta kuitenkin toimi noin?
        "Ap 2:41
        Kun he nyt ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa."

        Vauvoista ei ole minkäänlaista havaintoa. Tuskin heiltä tuo rukous onnistui kovin hyvin.

        Alkuseurakunta toimi kuten Kristus käski ja niin toimitaan edelleen. Emme tarvitse havaintoja vaivoista emmekä vanhemmista lapsistakaan kun meillä on Jeesuksen käsky


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuseurakunta toimi kuten Kristus käski ja niin toimitaan edelleen. Emme tarvitse havaintoja vaivoista emmekä vanhemmista lapsistakaan kun meillä on Jeesuksen käsky

        Jos tuo hellari malttaisi lukea mitä Jeesus käski tehdä niin ei tarvisi kysellä tuollaista eikä keksiä Jeesuksen suuhun sanoja kuten tuo että Herra muka käski kastamaan "niitä kotka ottavat sanan vastaan". Ei vain käskenyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo hellari malttaisi lukea mitä Jeesus käski tehdä niin ei tarvisi kysellä tuollaista eikä keksiä Jeesuksen suuhun sanoja kuten tuo että Herra muka käski kastamaan "niitä kotka ottavat sanan vastaan". Ei vain käskenyt!

        Malta sinä hetki ja lue Uudesta Testamentista mitä Jeesus käski Pyhän Hengen kautta apostolien ylöskirjaamana, että vain uskovia upotetaan kasteen hautaan. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malta sinä hetki ja lue Uudesta Testamentista mitä Jeesus käski Pyhän Hengen kautta apostolien ylöskirjaamana, että vain uskovia upotetaan kasteen hautaan. Amen

        Sellaista Jeesus ei puhunut. Luepas tarkemmin itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista Jeesus ei puhunut. Luepas tarkemmin itse!

        Et siis käynytkään lukemassa Uudesta Testamentista mitä Jeesus julisti Pyhän Hengen kautta apostolien ylöskirjaamana. Kannattaa :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis käynytkään lukemassa Uudesta Testamentista mitä Jeesus julisti Pyhän Hengen kautta apostolien ylöskirjaamana. Kannattaa :))

        Kyllä luin, lue sinäkin Jeesuksen käsky Matteuksen evankeliumin lopussa :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luin, lue sinäkin Jeesuksen käsky Matteuksen evankeliumin lopussa :))

        No hyvä - saat opetusta mitä Jeesus on todennut Pyhän Hengen kautta apostolien ylöskirjaamana. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä - saat opetusta mitä Jeesus on todennut Pyhän Hengen kautta apostolien ylöskirjaamana. Amen

        Kyllä, tuo käsky on hyvin tärkeä. Hienoa että sinäkin sen luit. Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, tuo käsky on hyvin tärkeä. Hienoa että sinäkin sen luit. Amen.

        Miksihän lut kirkko ei noudata tuota lähetyskäskyä?
        Miksi se ei opeta noita kastamiaan vauvoja?
        Kuka osaa vastata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän lut kirkko ei noudata tuota lähetyskäskyä?
        Miksi se ei opeta noita kastamiaan vauvoja?
        Kuka osaa vastata?

        Käskeekö öähetyskäklsy opettamaan vauvoja?

        On sulla typerät kysymykset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käskeekö öähetyskäklsy opettamaan vauvoja?

        On sulla typerät kysymykset!

        Ei kai käske, mutta Jeesus käski siunata lapsia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käskeekö öähetyskäklsy opettamaan vauvoja?

        On sulla typerät kysymykset!

        Vain helluntailaiset voivat kysellä noin typeriä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain helluntailaiset voivat kysellä noin typeriä

        Niinpä. Eikä Jeesus muuten käske missään siunaamaan lapsia. Yleisesti ottaeen kyllä kehotti siunaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Eikä Jeesus muuten käske missään siunaamaan lapsia. Yleisesti ottaeen kyllä kehotti siunaamaan.

        Miksihän kukaan ei osaa vastata:
        "Miksihän lut kirkko ei noudata tuota lähetyskäskyä?
        Miksi se ei opeta noita kastamiaan vauvoja?

        Nuo pellet alkavat höpöttää siunaamisesta, kun eivät osaa puolustaa harhaoppiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän kukaan ei osaa vastata:
        "Miksihän lut kirkko ei noudata tuota lähetyskäskyä?
        Miksi se ei opeta noita kastamiaan vauvoja?

        Nuo pellet alkavat höpöttää siunaamisesta, kun eivät osaa puolustaa harhaoppiaan.

        Jos kyselet noin typeriä niin kannattaa mennä ittees.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kyselet noin typeriä niin kannattaa mennä ittees.

        Tuolle hellaripellelle Jeesuksen lähetyskäsky on "harhaoppia", se kertoo kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolle hellaripellelle Jeesuksen lähetyskäsky on "harhaoppia", se kertoo kaiken.

        Tuo on se kastehäirikkö joka höpöttää koko ajan kaikilla palstoilla vauvoista. Eikö häntä huoleta se että helluntaikirkko ei noudata Jeesuksen käskyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on se kastehäirikkö joka höpöttää koko ajan kaikilla palstoilla vauvoista. Eikö häntä huoleta se että helluntaikirkko ei noudata Jeesuksen käskyä?

        Hän puhuu mieluummin luterilaisista vauvoista kuin omasta poppoostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän puhuu mieluummin luterilaisista vauvoista kuin omasta poppoostaan.

        Ettekö todella osaa tai uskalla vastata kysymykseen:

        ""Miksihän lut kirkko ei noudata tuota lähetyskäskyä?
        Miksi se ei opeta noita kastamiaan vauvoja?

        Kertokaa reilusti, jos ette uskalla vastata.Ei tuollainen panettelu ainakaan anna teistä luotetavaa kuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettekö todella osaa tai uskalla vastata kysymykseen:

        ""Miksihän lut kirkko ei noudata tuota lähetyskäskyä?
        Miksi se ei opeta noita kastamiaan vauvoja?

        Kertokaa reilusti, jos ette uskalla vastata.Ei tuollainen panettelu ainakaan anna teistä luotetavaa kuvaa.

        Kerropa reilusti, miten fiksu tuo kysymyksesi vauvoista on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa reilusti, miten fiksu tuo kysymyksesi vauvoista on?

        "yksi hullu kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta osaa vastat" :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen käsky on saarnata evankeliumia kaikille luoduille. Sitten kastetaan vain ne, jotka ottavat sanan vastaan.
        Ap 2:41 "Kun he nyt ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin"

        Opetuslapset eivät kastaneet kaikkia kansoja eikä vauvoja, vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat saarnan!

        Eihän kirkkokaan kasta muita kuin kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja mutta ei opeta näitä. Niinhän Raamattu ei opeta.

        Siinä tapauksessa se oli kristittyjen oma "kristus"
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Kun Paavalin tekstiä käytät niin tunnusta myös herranne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on se kastehäirikkö joka höpöttää koko ajan kaikilla palstoilla vauvoista. Eikö häntä huoleta se että helluntaikirkko ei noudata Jeesuksen käskyä?

        Eikö sinua huoleta, että ne teidän vauvanne ovat menossa helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei missää myöskään käske kastamaan "niitä jotka ottavat sanan vastaan"

        Jeesus ei käskenyt kastaa Jumalan Sanan vääristäjiä ja pilkkaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa mainitaan tuosta apostolien upotuskasteesta? Aidot kristityt toimivat kuten Jeesus käski.

        Aidot kristityt kastoivat aina Jeesuksen Kristuksen nimeen eikä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.


    • Anonyymi

      Raamattu on kokonaisuus, sekä VT että UT ovat Jumalan sanaa, joka on edelleen voimassa.

    • Anonyymi

      Amerikkalaiset homomiehet perustivat helluntailaisuuden opit noin 100 vuotta sitten. Kavahtakaa heidän opetuksiaan.

      • Anonyymi

        Tuo yksi pelle on ihastunut noihin homomiehiin. Senköhän takia nykyinen lut. kirkko pitää homoja eritysessä suojeluksessaan? Aivan piispoista alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo yksi pelle on ihastunut noihin homomiehiin. Senköhän takia nykyinen lut. kirkko pitää homoja eritysessä suojeluksessaan? Aivan piispoista alkaen.

        Jep, mutta hellariseurakunnat perusti homot, aika jännää


    • Totuudella ja elämällä on sellainen vaikutus 👍

      ☀️🙌

    • Anonyymi

      Aloitus riittää kertomaan kaiken niin kuin asia on.
      Mutta ehdotan, että jokainen rukoilee näin:
      "Armahda minua Jeesus. Anna syntini anteeksi ja päästä minut kaikesta pahasta. Johdata minut puhtaaseen elämänyhteyteen Sinun kanssasi. Minussa ja minuun ei saa vaikuttaa mikään muu henki, kuin sama Jumalan Pyhä Henki, joka vaikutti ensimmäisissä kristityissä.
      Väisty minusta, Saatana. Jeesuksen Kristuksen nimessä!
      Jeesus Kristus, joka sovitit syntini ristillä verelläsi ja kuolemallasi, annan elämäni Sinulle kokonaan."

      Seuraavaksi, ota yhteyttä Jumalan seurakuntaan ja ilmoittaudu kasteelle.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Voisinko saada "Jumalan seurakunnan" yhteystiedot. Ilmoittautuisin kasteelle. Halleluuuujaaa!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisinko saada "Jumalan seurakunnan" yhteystiedot. Ilmoittautuisin kasteelle. Halleluuuujaaa!!!!!

        Ensin pitää tulla uskolle kuuliaiseksi, eli uudestisyntyä Jumalan Hengestä, "yksi sinulta puuttuu.."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisinko saada "Jumalan seurakunnan" yhteystiedot. Ilmoittautuisin kasteelle. Halleluuuujaaa!!!!!

        Hyvä kysymys. Mutta jos et ole löytänyt Jumalan seurakuntaa niin perusta sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Mutta jos et ole löytänyt Jumalan seurakuntaa niin perusta sellainen.

        Turhaa tänne on enää uusia seurakuntia perustaa. Kaikki seurakunnat, niin Raamatussa kuin sen jälkeen, ovat vajavaisia, mutta silti Pyhä henki toimii osassa niitä. Lähinnä alkuseurakuntaa ovat monet ns vapaat suunnat, jotka ovat vapaita kirkkokuntien jäykkydestä, vallanhimosta ja ihmisten arvosteluista.
        Onneksi Suomessa on uskonnonvapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa tänne on enää uusia seurakuntia perustaa. Kaikki seurakunnat, niin Raamatussa kuin sen jälkeen, ovat vajavaisia, mutta silti Pyhä henki toimii osassa niitä. Lähinnä alkuseurakuntaa ovat monet ns vapaat suunnat, jotka ovat vapaita kirkkokuntien jäykkydestä, vallanhimosta ja ihmisten arvosteluista.
        Onneksi Suomessa on uskonnonvapaus.

        Lopun aikana kaikki seurakunnat nukahtavat. Vrt kymmenen neitsyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin pitää tulla uskolle kuuliaiseksi, eli uudestisyntyä Jumalan Hengestä, "yksi sinulta puuttuu.."

        Aivan oikein!
        Pitää olla todellakin uskolle kuuliainen jos haluaa tulla tuomituksi:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin:)))
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        Tässä raamatullinen totuus kristittyjen laittomuuden herrat:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Onko sinulle koskaan julistettu evankeliumia? Tiedätkö edes, mitä evankeliumi tarkoittaa?

    • Anonyymi

      En ole koskaan tavannut Jeesuksen opetuslapsia olen kyllä tarkkaan lukenut mitä Jeesus vaati opetuslapsiltaan yhtään tällaista en ole tavannut

      • Anonyymi

        Mark. 6:8-9 "Ja hän sääti heille, etteivät saaneet ottaa matkalle muuta kuin ainoastaan sauvan; ei leipää, ei laukkua, ei rahaa vyöhönsä. He saivat kuitenkin sitoa paula-anturat jalkaansa;"


      • Niin on.

        En ole minkään tavannut ainoatakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mark. 6:8-9 "Ja hän sääti heille, etteivät saaneet ottaa matkalle muuta kuin ainoastaan sauvan; ei leipää, ei laukkua, ei rahaa vyöhönsä. He saivat kuitenkin sitoa paula-anturat jalkaansa;"

        Luuk 22:35 Ja hän sanoi heille: "Kun minä lähetin teidät ilman rahakukkaroa ja laukkua ja kenkiä, puuttuiko teiltä mitään?" He vastasivat: "Ei mitään."
        22:36 Niin hän sanoi heille: "Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa; niin myös laukun. Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan.

        Etpä ole kaikkea tutkinut.


    • Anonyymi

      Täällä jotkut kehuvat olevansa Jeesuksen opetuslapsia olisi mukava kuulla miltä heistä tuntui kun myivät omaisuutensa ja jakoivat köyhille kuten jeesus vaati opetuslapsiltaan ja muilta jotka pyrkivät sellaisiksi




      Jeesus sanoo: ”Yksi sinulta puuttuu: mene, myy, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla tulee olemaan aarre taivaassa, ja tule minun seuraajakseni.” Mies voisi jakaa rahansa köyhille, jotka eivät pysty korvaamaan sitä hänelle, ja tulla Jeesuksen opetuslapseksi. Jeesus katselee luultavasti sääliä tuntien, kuinka mies nousee ja lähtee surullisena pois. Miehen kiintymys rikkauteen, ”paljoon omaisuuteensa”, estää häntä näkemästä todellista aarretta. (Markus 10:21, 22.) Jeesus sanoo: ”Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on rahaa, mennä Jumalan valtakuntaan!” (Luukas 18:24.)



      Pietari huomauttaa, että he ovat tehneet toisenlaisen valinnan kuin tuo rikas mies: ”Mehän olemme jättäneet kaiken ja seuranneet sinua! Miten meidän siis käy?” Jeesus kertoo, mitä heidän oikeasta valinnastaan lopulta seuraa: ”Kun kaikki tehdään uudeksi ja Ihmisen Poika istuu loistokkaalle valtaistuimelleen, tulette te, jotka olette seuranneet minua, istumaan 12 valtaistuimella ja tuomitsemaan Israelin 12:ta heimoa.”

    • Anonyymi

      Lähetystyö on tuomittavaa. Suomessa onkin uskonnonvapaus, joten on suorastaan väärin kenenkään tunkeutua yksittäisen ihmisen omaan uskonnolliseen vakaumukseen. Kaikkia uskontoja pitää tämän lain nimissä kunnioittaa yhtä paljon Suomessa. Olisi hyvä jos muuallakin maailmassa olisi vastaavanlainen uskonnonvapauslaki. Se tarkoittaisi sitä että joka puolella maailmaa pitäisi kunnioittaa paikallisia uskontoja, eikä pyrkiä häiritsemään heitä tuomalla ja kauppaamalla heille vierasta uskontoa. Siihen heillä pitäisi olla oikeus.

    • Anonyymi

      Ei ole uskovaisiltakaan kiellettyä raamatussa olevien tietojen oppimiset vaikka olisikin hiukan vaikeaa uskontunnustuksen kaltaisuuden uskovaisina.
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin:)))
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      • Anonyymi

        Katolisten paavi on yksi antikristus joka kuvittelee olevansa voideltu


    • Anonyymi

      Ihmisyyttä puolustavan on helppo kun ei tarvitse itse tuomit vaan Kaikkivaltias kristillisten Jeesus on jo tuomionsa antanut!

      Lukekaa raamattunne ja sivistykää ei näillä eväillä opi totuuutta:
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      Katekismuksen uskontunustus:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      ((( Ero samalla Heistä sillä He ovat YHTÄ Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä.")))
      -------------------------------------------
      Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait ja opit antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
      Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

    • Anonyymi

      Tärkeä aloitus!

    • Anonyymi

      Lähetyskäskystä ei ole mitään hyötyä, jos se ei auta ihmisiä pelastumaan. Siksi Saatan tekee kaikkensa vääristääkseen lähetyskäskyn.

    • Anonyymi

      Koronarauhan julistajat ja turhanarmollisen evankeliuminjulistajat viihtyy samassa veneessä. Turha siis säästää kääntymystä ensivuoteen.

    • Anonyymi

      Amen!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe